Mad Dogs
0/100 - 0×

Mad Dogs

Není nad to, když se parta nejlepších kamarádů z mládí hodlá znovu shledat i ve středním věku. A zvlášť, když je jeden z těchhle kamarádů v balíku a celou starou bandu pozve na prázdniny do své luxusní vily na Mallorce. Idylka se však pomalu vytrácí, když čtyři pozvaní přátelé zjišťují, jak nabytý majetek jejich kamaráda změnil, a čím vším si asi musel zašpinit ruce, aby ho získal.

VB | 2011 | Ukončeno
4 sezóny | Sky One | 60 minut

Recenze první série [80 %]

Recenze první série [80 %]

Některé seriály tu s námi jsou i pět let, jiné zase třeba jen pět týdnů. Zvláště pak britská televizní produkce se na (převážně dramatické) jednorázové minisérie přímo specializuje. A mezi nejnovější přírůstky do kategorie právě těchto „jednohubkových“ seriálů bychom mohli řadit i Mad Dogs, jehož čtyři epizody během 10. února až 3. března premiérově odvysílala britská stanice Sky1.

0 0
5.3.2011

Veškerá legrace pak definitivně končí ve chvíli, kdy do vily vstoupí nájemný zabiják a před zraky všech ostatních jejího majitele bez milosti popraví. Co si pak čtyři Angličani v cizím státě, kde nemají žádné kontakty a ani neznají zdejší jazyk, mají počít? Když půjdou na policii, okamžitě se z nich stanou hlavní podezřelí. A jak se navíc krize neúprosně stupňuje, není už nakonec ani jisté, jestli právě zdejší policie nebyla do špinavých obchodů, za které jejich přítel zaplatil životem, nějak zapletena.

Na první pohled v Mad Dogs každého fanouška britské televizní produkce jistě potěší zejména obsazení ústřední kamarádské čtveřice. Tomu totiž vévodí především Philip Glenister a John Simm, aneb nesmrtelné detektivní duo z vpravdě epochálního pět let starého seriálu Life on Mars (Glenister pak hrál hlavní roli i v na něm navazujícím Ashes to Ashes, Simm zase ztvárnil hlavního záporáka v několika epizodách sci-fi Doctor Who). Mnozí zde pak jistě poznají i Marca Warrena, jenž si se Simmem a Glenisterem zahrál například i v politické minisérii State of Play (znát ho můžete ale i ze seriálu Podfukáři nebo filmového Wanted) a nakonec i Maxe Beeslyho, kterého jste zase mohli vidět v seriálech jako Hotel Babylon či Survivors.

Nelze nepoznamenat, že všichni tito čtyři herci jsou přáteli i ve skutečném životě, a už dlouho měli zálusk na nějaký společný projekt, právě kterým se nakonec stali Mad Dogs. Výsledkem je velmi strhující komorní drama čtyř přátel pod tlakem extrémní situace, kteří ve jménu vlastního přežití chvíli táhnou za jeden provaz, aby si záhy šli všichni navzájem po krku. Jak už naznačuje popis zápletky výše, seriál Mad Dogs není o hrdinech, kteří by se po smrti kamaráda rozhodli vyrazit do útoku proti španělské mafii, ale o normálních lidech, kteří mají dost starostí sami se sebou a snaží se pouze přežít. V tomto ohledu pak celé herecké kvarteto odvádí naprosto excelentní výkon (nemám rád slovní spojení „herecký koncert“, ale klidně si ho tu můžete dosadit) a vy od jejich strastí nebudete moct odtrhnout oči.

Pokud bych však přesto měl na Mad Dogs najít nějaké negativum, bylo by jím asi poněkud zmatené finále (ne však samotný závěr) a paradoxně asi i onen celkový počet epizod, který je docela skromný i v rámci standardních britských minisérií (ty mají zpravidla po šesti hodinových dílech, vedle toho Mad Dogs dávají dohromady pouhé čtyři třičtvrtěhodi­novky). Výsledek je pak takový, že zrovna, když se příběh začne solidně rozvíjet a atmosféra houstnout, zjistíte, že vám do konce zbývá už jen jeden díl.

Na druhou stranu je ale pravda, že více epizod už by seriálu možná jen uškodilo, protože téměř veškerý děj skutečně táhne pouze hlavní mužský kvartet s občasnou návštěvou jedné ženské vedlejší postavy. Pokud byste si ale každopádně alespoň na chvíli rádi odpočinuli od všemožných rozmáchlých seriálů na pokračování, Mad Dogs vám můžou velmi intenzivně zpříjemnit alespoň těch pár hodin, které okupují.

Autorem článku je Thomas.

Zdroj: Sky One