17th Precinct - recenze pilotu (60%)

17th Precinct - recenze pilotu (60%)

Nový seriál 17th Precinct měl být, dle vlastních slov jeho tvůrce Rona Moorea, „Harrym Potterem pro dospělé“ – napínavou detektivkou ze světa kouzel. Jak však někteří jistě víte, po pilotní epizodě byl tento seriál zrušen. Právě jeho pilot se ale před pár dny dostal na internet. A co na něj říkáme?

0 0
30.11.2011

Fanoušci amerického scénáristy a producenta Ronalda D. Moorea mají posledních pár let docela pech. Po završení jeho možná vůbec nejúspěšnějšího seriálu Battlestar Galactica v roce 2009 a zrušení jeho prequel/spin-offu Caprica o rok později (oboje na SyFy), navíc ve stejné době stanice FOX po pilotní epizodě odmítla produkci dalšího jeho sci-fi projektu s názvem Virtuality.

Moore se však nevzdával a prolomit ledy měl další jeho nový seriál (tentokrát pro NBC) 17th Precinct, s mnoha populárními herci ze světa Battlestar Galacticy. Místo úspěšného Mooreova comebacku na televizní obrazovky však 17th Precinct bohužel pouze dovršil sérii jeho neúspěchů…

A kdo by chtěl proti padouchům z NBC v návalu zuřivosti pozdvihnout svou koloniální opakovačku, mohl by po zhlédnutí tohoto pilotu, který se teprve nedávno neoficiálně dostal na internet, zůstat trochu v rozpacích. Ona to totiž taková sláva skutečně není.

17th Precinct se musí nechat, že se snaží jít proti aktuálnímu trendu amerických televizních kriminálek. Místo kultu superpostav, nadevše povýšených jak morálně, tak i fyzicky a psychicky, co levou zadní řeší zločiny v „obyčejném světě“, nám představuje naopak postavy vesměs všední, jež operují ve světě neobyčejném – ve městě Excelsior, které by se na první pohled nemuselo zase až tolik lišit od jiných nám známých amerických metropolí. Avšak celý tento svět se na rozdíl od toho našeho nespoléhá na techniku, nýbrž na kouzla.

Detektivové na místě činu pro lepší zkoumání telekineticky manipulují s krví, novinový článek vám tu na prázdný papír „vytiskne“ tajemný sloupec dýmu a patology zde nahrazují Necromancerové, kteří dokonce dokáží promlouvat se zabitými oběťmi (což ale často nebývá tak praktické, jak by se mohlo zdát).

Zásadní reklamou pro 17th Precinct bylo obsazení nemalého počtu herců z původní Battlestar Galacticy, jako Jamieho Bambera, Jamese Callise či Tricie Helfer (nebo dokonce i Esaie Moralese z Capricy). Žádná z jimi ztvárněných hlavních postav zde však bohužel ničím zvlášť nevyniká ani neoslovuje, alespoň ne na poli jediné epizody. A co se týče samotných vyšetřovaných případů, ty sice obsahují jistý prvek ozvláštnění, jako když detektivové vstupují do zakletého domu, který chrání „protizvuková bublina“, ale podobné zajímavosti nemají šanci diváka oslovit, pokud ho nezaujme samotné jádro vyšetřování, které se zde od jiných kriminálek v podstatě neliší a konkrétně v pilotu navíc značně zaostává.

Těžko tak říct, zda-li se na NBC skutečně zlobit, že seriálu nedalo zelenou. Bylo by sice fajn dívat se každý týden na nejpopulárnější herce Battlestar Galacticy zase hezky pospolu, pravděpodobně by ale z 17th Precinct byla jen další kriminálka, sic v neotřelém fantasy kabátě, která by sem tam zabrousila k epickému story arcu okolo „teroristů, co vyznávají něco, čemu říkají věda“. Pokud bych měl 17th Precinct srovnat s rovněž zrušeným Mooreovým Virtuality (sic se jedná o dva naprosto odlišné žánry), tak ten měl i po pouhé jedné epizodě naprosto skvěle vykreslené hlavní postavy a spoustu možných námětů na další epizody. 17th Precinct z toho nemá vesměs nic.

Musíme tak doufat, že se Mooreovi konečně uchytne další připravovaný projekt – nový prequel seriál ze světa BSG Battlestar Galactica: Blood & Chrome, sic ten však tentokrát pouze produkuje.

Pilotní díl lze celý zhlédnout zde: