Battlestar Galactica: Blood & Chrome - recenze pilotního dvojdílu (80%)

Čekání mnoha fanoušků je konečně u konce: dlouho připravovaný (a nakonec málem i úplně zrušený) prequel k revolučnímu sci-fi seriálu Battlestar Galactica s podtitulem Blood & Chrome je konečně zde. To je ta dobrá zpráva. Ta špatná je, že pouze jako online série o deseti dvanáctiminutových epizodách.

0 0
11.11.2012

Nehledě na to, že ne každému se líbilo, jakým směrem se tento seriál ubíral svou poslední sérii, notabene jak ve finále vůbec skončil, jen málokdo může oponovat tomu, že Battlestar Galactica zůstává jednou z největších perel americké televizní produkce. Galactica začala jako „pouhý“ remake stejnojmenného seriálu ze 70. let, který ve vyobrazení boje obyvatel dvanácti planetárních kolonií s robotickou rasou Cylonů těžil zejména z úspěchu prvních Hvězdných válek, a vypracovala se v jedno z nejlepších televizních dramat všech dob, s výbornými postavami, důrazem na silné politicko/soci­ologicko/nábo­ženské otázky a v rámci televizního sci-fi žánru až překvapivě akurátním dodržováním fyzikálních zákonů.

Battlestar Galactica se dočkala celkem čtyř sérií, dvou televizních filmů a tříhodinové pilotní minisérie, kterou, alespoň dle mého názoru, do dnešního dne na amerických televizních obrazovkách ještě nic nepřekonalo. Samotná Galactica skončila v roce 2009, hned rok na to ji však následoval první prequel spin-off seriál Caprica, odehrávající se 58 let před událostmi Galacticy, kdy lidé rasu sebeuvědomělých robotů – Cylonů, kteří jim později vyhlásí válku, teprve vyvíjí. Caprica však bohužel ani zdaleka nedosahovala kvalit Galacticy a jen tak tak se jí podařilo doodvysílat první řadu.

Už tehdy se ale mluvilo o třetím projektu: seriálu Blood & Chrome, který by se odehrával mezi Capricou a Galacticou a mapoval tak první válku se Cylony. Se samotnou produkcí seriálu to ale bohužel šlo od desíti k pěti a nakonec to i vypadalo, že se ho nedočkáme vůbec. V pátek 9. listopadu však web Machinima.com uvedl dvě dvanáctiminutové epizody výsledného online miniseriálu, který bude uvádět pravidelně po dvou dílech každý pátek. Jenže právě tenhle strohý formát zamrzí ještě o to víc vzhledem k tomu, jak skutečně dobře Blood & Chrome zatím vypadá.

Prvotní kouzlo Blood & Chrome spočívá zejména v nostalgii na původní seriál. Vidět znovu samotnou battlestar Galacticu (hlavně bez těch padesáti kráterů od nukleárních hlavic) a slyšet jeho postavy zase „frakovat“, je trošku jako pro fanouška Pána prstenů sledovat první trailer na Hobita. Zatímco ale fanoušci Pána prstenů dostanou po traileru hned celou zbrusu novou filmovou trilogii, fanoušek Battlestar Galacticy se takového zadostiučinění bohužel nedočká. Jak už jsem totiž psal v úvodu, Blood & Chrome se bude dohromady skládat z pouhých deseti dvanáctiminutových epizod, které by se na začátku příštího roku měly na stanici SyFy slepit v jeden dvouhodinový film.

A na to já se opravdu těším, protože zatím se Blood & Chrome jeví jako ve svém formátu více než úctyhodný nástupce původní Galacticy, s opět velmi zajímavými hlavními postavami, charakterově ještě krásně nevybroušeným mladým Billem Adamou a na poměry online produkce neuvěřitelnými digitálními efekty. Jenže co potom? Jak velkou vůbec máme naději, že by Blood & Chrome mohlo pokračovat a v budoucnu se třeba i rozvinout v plnohodnotný seriál? Inu, člověk musí vždycky doufat. A případně se i sem tam pomodlit k Pánům Kobolu.

První epizoda online:

Druhá epizoda online:

Více zajímavých informací o Battlestar Galactice, CapriceBood & Chrome můžete najít na výborných fanouškovských stránkách www.BSG.cz.