Alcatraz - recenze pilotu (50%)

Alcatraz - recenze pilotu (50%)

Nový projekt J.J. Abramse, v němž přijdou tentokrát na řadu nevysvětlitelné události v nejznámější věznici světa – v Alcatrazu.

0 0
27.1.2012

J.J. Abrams je považován za moderního mága – téměř všechno, na co sáhne, ať už v seriálech nebo filmech, se promění v čisté zlato. Jeho ideální pověst sice trošku poškodil ukončený seriál Undercovers, ale jeho seriálová novinka Alcatraz byla označována za jednu z nejočekávanějších novinek zimní sezóny. Posviťme si tedy trochu na její příběh.

Vše začíná v Alcatrazu v roce 1963, kdy se dovídáme, že toto zařízení pro ty nejhorší vězně bylo uzavřeno. Tak alespoň zní oficiální verze, ta neoficiální je mnohem děsivější – 302 lidí odtamtud zmizelo a jakoby mávnutím kouzelného proutku se objevují v současnosti – jejich věk se nezměnil, jen jim dělá problém si na současnost zvyknout. Přesně to popisuje také příběh z pilotní epizody, vězně Jacka Sylvanea.

Zápletka se ale bude točit hlavně okolo agentky Rebbecy Madsen, která přichází o partnera, což samo o sobě není nijak zvláštní, ale během epizody zjistíme, že se za tím skrývá něco víc. Rebecca spolu s doktorem Diegem Sotem zjišťuje, co se vlastně stalo, jejich snahu však zmaří tajemný muž jménem Emerson Hauser, který jim nabízí spolupráci při chytání „uprchlíků“ z Alcatrazu, právě ze základny, která se teď nachází přímo ve věznici.

Hned v prvních minutách Abrams ukázal své typické triky – hudba Michaela Giacchina evokující Lost nebo flashbacky, které se střídají s realitou. Jenže tím si mě ani trochu nezískal. Alcatraz ničím nevyniká, jeho děj je sice ucelený, bohužel dost předvídatelný. To nezmění ani závěrečné twisty, které mě měly nejspíš zatlačit do křesla.

Alcatraz z mého pohledu nevybočuje z vod obyčejnosti. Na pilotní díl jsem se podíval, tím to ale pro mě celé hasne. Možná, že bohužel. Možná, že bohudík…

Hodnocení pilotu: 50%