American Horror Story
91/100 - 529×

American Horror Story

To pravé pro milovníky hororu. Každá série má svůj vlastní příběh a své vlastní postavy. Postupně tedy navštívíme dům, ve kterém ožívají duchové, léčebnu, kde se léčí homosexualita, coven čarodějnic, přehlídku zrůd, hotel, který vlastní upíři, dům uprostřed samoty, který má bohatou minulost, město, které se nechá snadno zmanipulovat.

USA | 2011 | Pauza
vysílání
13 sezón | FX | 45 minut
žánr
Hororový, Mysteriózní, Thriller
hrají
Joe Mantello (Gino Barelli), Russell Tovey (Patrick Read), Charlie Carver (Adam Carpenter), Zachary Quinto (Sam), Isaac Powell (Theo Graves), Billie Lourd (Dr. Hannah Wells), Leslie Grossman (Barbara Read), Denis O'Hare (Henry Grant), Sandra Bernhard (Fran), Patti LuPone (Kathy Pizazz), Finn Wittrock (Harry Gardner), Lily Rabe (Doris Gardner), Ryan Kiera Armstrong (Alma Gardner), Evan Peters (Austin Sommers), Frances Conroy (Belle Noir)

Apocalypse nás vezme do budoucna a zase zpátky

Apocalypse nás vezme do budoucna a zase zpátky

Osmá řada American Horror Story nás zavedla do nedaleké budoucnosti, kde se antikristovi podařilo téměř vyhubit planetu. Naštěstí jsou tu čarodějnice, které chtějí svět zachránit. Komu se to podaří?

18 1
26.11.2018

Celé to začalo v Murder House

První řada Murder House byla zakončena zajímavým cliffhangerem, kde se nám ukázal nedávno narozený Michael, který zrovna zabil svou paní na hlídání. Zakončit řadu zlem na vzestupu si žádá pokračování, a hlavně nějaké vysvětlení. Čekali jsme na to dlouhých sedm let, nakonec jsme se dočkali a musíme říct, že to tentokrát fungovalo na výbornou.

Každá řada vždy přijde s novým příběhem, takže jsme opět čekali, že Ryan Murphy přijde s novým příběhem, do kterého zaplete staré postavy, jak už to předvedl v předchozích řadách. Například do Freak Show zasadil příběh Pepper a přivedl Mary. V Hotelu se nám mihla Queenie. Málokdo čekal čisté pokračování původních příběhů, které nám Murphy naservíroval.

Celá řada se dá rozvrhnout do dvou etap. Ta první má jen tři epizody, zbytek řady se věnujeme minulosti a na závěr se z té minulosti stane současnost. Tvůrci seriálu opravdu ví, jak seriál pořádně zamotat.

Vítejte ve zničené budoucnosti

Jen první tři epizody se věnovaly novému příběhu. Možná za to můžeme být tvůrcům vděční, protože skvělou atmosféru si udržela pouze první epizoda, další dvě se vlekly. Zasazení děje do atomového krytu nebylo šťastnou volbou.

Od druhé epizody k tomu přibyla řada zvratů, které nedávaly smysl. Samotné zasazení rubber mana do děje nemělo moc daleko od znásilnění celého vesmíru AHS. Přece jenom na nepochopitelné kroky jednotlivých postav jsme zvyklí, ale pointa rubber mana byla zcela nulová a postava v ději k ničemu neposloužila.

Naštěstí jsme se v budoucnosti moc neohřáli a již od čtvrté epizody jsme se vydali po stopách čarodějnic a Michaela. Jejich minulost byla totiž hodně společná. Ve výsledku jsme pak dostali naservírovaný druhý Coven s příměsí Murder House. Druhý Coven byl o dost chutnější a záživnější než ten první.

Osmá řada nemá moc hluchých míst. Díky deseti epizodám nebyl prostor pro vycpávky, zvláště když si tvůrci dovolí takový luxus v podání 39minutové epizody. To se pak na place musí pořád něco dít, aby se stihlo vyřešit vše podstatné. Jednotlivé epizody ve druhé části na sebe postupně navazují. Nejprve nám svůj příběh odvypráví čarodějnice, následně se ke slovu dostane Michael. Ve výsledku poměří síly. Snadné a efektivní.

Apocalypse se vrací zpátky do temnějších vod. A už bylo načase. Temné podání příběhů sluší celé sérii mnohem víc. Hororový příběh opět nečekejte. Atmosféra je asi nejlepší v první epizodě, následně se vracíme spíše k temnějšímu Covenu, ale i tam má osmá řada jednu z nejlepších atmosfér za poslední čtyři roky.

Osmá série nám ukazuje, že se dá příběh udělat i bez toho, aby jedna postava vyčnívala nad ostatními. Murphy sice na začátku prohlašoval, že celá série bude stát na postavách, které ztvární Peters, Paulsonová a Batesová, ale ve výsledku to není zcela pravda. Pozornost je rovnoměrně rozložena mezi jednotlivé postavy a žádná výrazně nepředčnívá. Velkým plusem je, že všechny postavy jsou zajímavé. Dokonce i Sarah Pauslonová vám během celé řady nepůjde ani jednou na nervy. A to už je velká pochvala.

Na skok do Murder House

Před začátkem Apocalypse se řešilo, jak moc času strávíme v domě z první řady. Popravdě moc ne. Stačit nám musí jen jedna epizoda, během které vyřešíme a sjednotíme všechny obyvatele domu. Dočkáme se tak dalšího hořkosladkého konce, který je pro dějové linky v AHS tak typický. Celá návštěva domu se snaží vypadat vážně, ale ve výsledku jde jen o milé připomenutí starých známých, takže jedna epizoda bohatě stačí.

Verdikt

Apocalypse se řadí vedle těch lepších řad celé série AHS. Kvalitativně sice nepředčí první dvě, ale konečně po dlouhé době můžeme sledovat zlepšení. Murphy ukázal, že celá antalogie do sebe možná zapadá mnohem víc, než bychom na začátku čekali a nejspíš i víc, než čekal on sám. Tohle propojování jednotlivých řad do velkého celku působí mnohem lép§e než vymýšlení dalších složitých dějových linií, které postrádají jiskru. Takže věřme, že v následujících řadách se ještě nějakého propojení dočkáme.

Hodnocení osmé řady: 80 %

Jak hodnotíte osmou řadu vy?

Foto: FX

Diskuze /31

FValek

Jo, mně se série líbila moc, ale hlavní problém pro mě byl, že Murphy tady vystaví skvělého záporáka, u kterého zdůrazní jeho osud, prakticky ho představí jako velmi zločinecky sympatického, osudem zmítaného bojovníka se svým osudem, který se celý život snažil být lepší, ale nikdo ho nechápal a všichni ho jen ponižovali… (protože osudu prostě neunikneš) a po 9 epizodách, kdy tuhle jeho image živí a vypadá to, že s ním má mnohem větší plány, zase vyhrají čarodějky a staré dobré „dobro“. No jasně, já to chápu, Murphy prostě miluje čarodějky, kdo by nechtěl, aby nevyhrála naše známá Cordelia a nezachránila svět, ale to, jak v posledním díle naložili s Michaelem bylo prostě úplně na nic. Svět měli zachránit, ale jeho měli nějak… lépe ukončit. :D A ne ho 9 epizod naprosto geniálně tvořit a pak ho zmuchlat a hodit do koše a dát to Mallory, která 10 epizod nic nedělá, nemá žádný znatelný vývoj a lidem se pod kůži moc nedostane. :D Pro mě byla Mallory až na ten malý záblesk na začátku 3. epizody naprosto zbytečná a plochá. Za to Michael prostě zamrzí, jasně, byl to hajzl, ale on za to fakt nemohl a snažil se, ale nikdo ho nechápal, jedna chyba a každý nad ním zlomil hůl. Prostě „Michael deserves better“! :P

#2 Movego
26.11.2018 | 20:01:03
Movego

#1 FValek: Viděl jsi vůbec ten konec? Takhle Happy end teda rozhodně nevypadá :D. Mně se Apokalypsa líbila opravdu moc. Záporák byl super, příběh se vůbec netáhl (možná kromě té 8 epizody), a postavy mi byly vcelku všechny sympatické (hlavně teda staré známé čarodějky). Konec možná mohl být trochu epičtější (přece jen jsem se těšil na souboj Cordelie a Michaela). Cestování časem je vždy zajímavé, takže za mě velké +. A jako třešnička na dortu pro mě byla má milovaná Jessica. Celkově bych Apokalypsu hodnotil 85!

#3 FValek #4 1Bobesh1
26.11.2018 | 20:38:21
FValek

#2 Movego: Konec jsem viděl, ale to je jen taková Murphyho klasika :D Čarodějky vyhrály, to je happy end, nový antikrist na konci je prostě jen taková znepokojující tečka, ale rozhodně to neberu tak, že by to znamenalo, že konec je špatný…

#5 Simir
26.11.2018 | 21:41:52
1Bobesh1

#2 Movego: Jasný, Murphyho hořkosladký happy end. Končí tak každá řada.

admin
26.11.2018 | 21:47:59
Simir

#3 FValek: Jenže u Devona se projevily schopnosti dřív… (rudý nebe a vrány když přijal svůj osud jako Antichrist a pak ti Satanisti), takže se klidně může stát že bude ještě silnější než Michael.

#6 FValek #9 Celine
27.11.2018 | 0:06:10
FValek

#5 Simir: Ale vy nechápete, že to jakoby nepatří do děje téhle série :D Nemůžete podle toho sérii zhodnotit tak, že skončila špatně :D Je to prostě takový „cliffhanger“, co se nikdy nevyplní, prostě jak píše 1Bobesh1 – hořkosladký happy end :D :D Série jako taková skončila šťastně…

27.11.2018 | 13:12:11
FValek

To je jako lidé, co se „bouří“, že šťastný konec postav Murder Housu se „nikdy neodehrál“, ale tam nejde o to jestli ho ten časový posun vrátil nebo ne, jde o to, že jsme viděli šťastné konce a to si musíme pamatovat a ne v tom nimrat jestli se to nakonec stalo nebo ne. V našich diváckých očích to Murphy prostě zakončil a pokud si bude každý stěžovat, že se to pak nestalo, tak to prostě není správné vyznění, které tou epizodou chtěl Murphy vyjádřit…

27.11.2018 | 13:14:27
FValek

To samé s Devonem, Murphy tím nechtěl vyjádřit, že se objeví nový antikrist a vše skončí špatně, on tím chce prostě tak jako dráždit a provokovat diváka, nic víc v tom není… kdyby v tom něco víc bylo, tak by to muselo pokračovat a nebyla by tam čtvrt hodina vyprávění šťastných osudů…

#9 Celine
27.11.2018 | 13:16:04
Celine

#8 FValek: Nesouhlasím, za takových třeba dalších sedm řad bude mít pokračování i tento spratek… to jsme si mysleli i u první řady, že JEN provokuje, takže…
#5 Simir: Přesně to mě napadlo! Přijal své schopnosti dřív a podle mě bude proto mnohem silnější…

#10 FValek
27.11.2018 | 13:40:47
FValek

#9 Celine: Jo, protože AHS bude mít jistě dalších 7 řad, kéž by… Nicméně to bude sud další série, pořád to nemění nic na tom, že tahle skončila dobře. A nebudu se tu o tom dál bavit, nikdo to nechápete. :D

#11 Denyslayer
27.11.2018 | 14:17:43
Denyslayer

#10 FValek: Nikdo to nechápeme.. jen ty, jasný :D

#12 FValek
27.11.2018 | 14:35:27
FValek

#11 Denyslayer: I ty si myslíš, že to skončilo špatně? :D To snad ne :D

27.11.2018 | 15:08:33
FValek

Vážně, koukali jsme na stejný seriál? :D Dvouminutová „before credit scéna“, cliffhanger, řídí vyznění téhle série? :D Navíc Devon může mít úplně jiný osud, je fuk jak bude mocný, Michael dokud se nedostal k warlokům uměl maximálně tak ve vzteku pohnout noži, nic víc, kdyby nepotkal ty dva vědátory a ti mu nedali nápad na zničení světa (což přijal jen jako pomstu čarodějkám), tak by se to dělo úplně jinak… :D Navíc Mallory si dá pozor. :P Tahle série prostě skončila dobře, dobro vyhrálo a miniscénka s Devonem je jen provokace diváka… konec tečka.

#14 Natsu #17 janeyfl
27.11.2018 | 15:12:42
Natsu

#13 FValek: Souhlasím. Rozhodně si nemyslím, že by se k tomu Murphy už nějak vracel. Byla to jen taková ukázka toho, že zlo nejde nikdy úplně zničit.

Jinak lepší než posledních několik řad.. i když by se to spíš mělo jmenovat Coven 2.0. I bych tímhle AHS ukončil.

27.11.2018 | 18:19:18
jasonpileek

Za mě perfektní krásná boží série. A dávám po letech 100%. Ten epilog chápu tak, že jednoduše vždycky bude existovat souboj dobra se zlem, naprosto přirozená rovnováha světa. Jako zakončení děje super a žádný pokračování v tom neočekávám :-)

27.11.2018 | 22:15:48
FValek

Jupí, konečně lidé, co to chápou jako já :D

#18 Celine #19 Celine
27.11.2018 | 22:23:14
janeyfl

#13 FValek: Souhlas :) taky jsem to tak pochopila ;)

překladatel
28.11.2018 | 6:43:44
Celine

#16 FValek: Já jsem neřekla, že to nechápu! Jen by mě zajímalo, která řada vlastně neskončila dobře? Když pominu Cult protože ten jsem viděla první dva díly a skončila jsem… Absolutně pro mě nezajímavá řada…

  1. řada, Tate byl sice sám, ale co vím ostatní byli spolu, štastně zdobili stromek na Vánoce… Happy End
  2. řada, tam to taky bylo tak, spravedlnosti bylo učiněno za dost. Happy End
  3. řada, Cordelia jako nejvyšší čarodějka, Happy End
  4. řada siamská dvojčata a všichni přeživší myslím taky, měli Happy End…
  5. řada, možná blbý Happy End ale přesto Happy End…
  6. řada Tak tady poprvé bych mohla říct, že to fakt dobrý konec nemělo… Dítě přijde o matku a parta policistů stejně chcípne protože proste krvavý měsíc a vidláčtí maniakální duchové…
  7. řada, popravdě nevím, protože jsem ji prostě neviděla, ale předpokladám že i když byho asi hodně mrtvých tak nakonec to mělo , jak už někdo vzpoměl hořkosladký Happy End…
  8. řada, už jsme to probírali…

No ale vážně, když se podíváš na vše předešlé, nechápu, co ti prostě na tomto konci tady tolik vadí? :D :D :D :D :D

#20 FValek #25 Natynababina
28.11.2018 | 12:52:19
Celine

#16 FValek: Je mi fuk, jestli se k této řadě ještě budou někde vracet, a nebo zda se jeho postava ještě někde objeví či ne, :D říkala jsem už v prním komentáří, zlo si hledá cestu pořád, a pokud někde neuspěje, začne od znova… :D a nebo jak to tady říkají už další, rovnováha a náznak toho že zlo nikdy nespí… Kdo ví, co přijde dal, u Murphyho člověk asi nemůže ani vedět, co na nás, na diváky chystá :D Mě se serie líbila, ovšem je fakt, že jsem čekala trošku víc boje mezi Michaelem a Cordelii a nebo alespon Michaelem a Mallory… To mě trošku no… A zklamalo mě, že ho jen přejela autem, mohla si dát víc záležet. :D Ne… jednou mi kamarádka říkala, že když někoho zabiješ autem jak ve filmu, tak v knize, byla to nejspíš jen blbá, neužitečná postava a potřeboval ses jí zbavit :D Tak, Sorry Michael :D :D

28.11.2018 | 13:00:23
FValek

#18 Celine: Ty jsi mimo děvče, co by mi vadilo? To ty jsi tvrdila, že to skončilo špatně :D :D A že to bude pokračovat, takže to není happyend, mně na konci vůbec nic nevadí :D

#21 Celine
28.11.2018 | 13:27:13
Celine

#20 FValek: Prosím, neříkej že jsem mimo, neznáš mě :) prostě diskutujeme a měníme si názory, ano? Děkuji ;) Já jsem netvrdila, že to bude mít pokračování, jenom že to možná bude mit pokračování, tak nepřekrucuj :) A netvrdila jsem, že to skončilo špatně, jen že to nemělo klasický happy end ;) Krásný den ti přeji… :)

#22 FValek #23 FValek
28.11.2018 | 14:44:06
FValek

#21 Celine: Neznám tě a ani nechci, ty mi přisuzuješ jiné názory než píšu, proto jsi mimo :D Já jsem nepsal, že mi konec vadí, jen že skončil dobře a ty jsi pak úplně bez smyslu začala psát jaké řady skončily dobře, což vůbec nechápu proč. :D

28.11.2018 | 15:37:54
FValek

#21 Celine: Vůbec nechápu co píšeš, ale oslovuješ tam mě a ptáš se mě co mi vadí… no nic mi nevadí, protože jsem nikdy nenapsal, že mi vadí, proto mimo, hezký den i tobě. :*

#24 Celine #26 Celine
28.11.2018 | 15:40:37
Celine

#23 FValek: Pane bože, já to myslela z legrace, ty máš dneska rejpavou nebo co? :D :D :D O co ti jde :D

28.11.2018 | 16:24:52
Natynababina

#18 Celine: Jestli si myslíš že když se ze 30 hlavních postav 27 vystřílí a přežijí 3, tak je to happy end, tak si teda asi na trošku jiné úrovni než třeba já :-D A vynechat celou sérii po prvních dvou epizodách je pěkná kravina, fanoušci musí přetrpět i horší série, ale hlavně kdybys vydržela, tak zjistíš, že ta série byla nakonec úplně o něčem jiném. To je jako kdybys koukla jen na první dvě série Apocalypse a vzdala to a utekl by ti celý Coven 0.2. Celine, ty jsi fakt mimoň!

28.11.2018 | 16:27:15
Celine

#23 FValek: Já jsem to vůbec nemyslela zle, jenom jsem ti podala názor, a brala jsem to z humorem, zato ty mě hned uražíš, že jsem mimo, fakt nechápu proč… Ale děkuji ti tedy, je to od tebe fakt moc pěkné, mě takhle hned soudit. No, nebudu už raději na tvé komentáře reagovat, abych tě zase neurazila, nebo čeho jsem se vlastně dopustila ani nevím, ale budiž… Měj se pěkně, pěkný večer :)

#27 FValek
28.11.2018 | 16:28:25
FValek

#26 Celine: Nereaguj, já to neberu zle, ale píšeš jak tu diskutujeme a přitom píšeš úplně o něčem jiném, a tvrdíš, že já píšu o něčem jiném… to je prostě divné. Nevím co na tom myslíš ze srandy, je mi to jedno. Já tu nejsem pro hádání se v diskuzi a nebaví mě to a pokud tě uráží slovo „mimo“, tak je to poměrně smutné, protože já tím poukazuju na to, že jsi vedle ne ve svém názoru, ale v tom jak chápeš můj názor a pak mě tu komentuješ větou typu „Co ti vadí?“, když to je naprosto od věci. Soudil bych někoho, kdo mě zajímá, ty jsi jen komentář v diskuzi, nebudu se namáhat tím tě soudit, ale tím, co píšeš o sobě dáváš určitou zprávu, která o tobě vypovídá…

#28 Celine
28.11.2018 | 16:34:18
Celine

#27 FValek: Ježiši kriste, tak jsem se nepochopili… opravdu je nutné to dál rozebírat? JÁ SE TI TEDY VELICE PŘEVELICE OMLOUVÁM, ŽE JSEM BYLA TAK MIMO A ŘEKLA SVŮJ NÁZOR A ŠPATNĚ TĚ POCHOPILA,

#29 FValek
28.11.2018 | 16:39:10
FValek

#28 Celine: Kdybys prostě nenapsala nic, tak by to bylo nejlepší :D :D Už stačilo :D

28.11.2018 | 16:42:57
FValek

Miluju tyhle afektní typy, které to potřebují zakončit… přitom já bych už dávno nic nepsal, jen odpovídám :D

#31 Celine
28.11.2018 | 16:43:27
Celine

#30 FValek: Šak v pohodě :) :)

28.11.2018 | 16:44:55
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

AHS získalo další tři řady

American Horror Story si zajišťuje dlouhou budoucnost, stanice FX si objednává nové série

American Horror Story si zajišťuje dlouhou budoucnost, stanice FX si objednává nové série

Po konci deváté sezóny se vyrojila řada spekulací o tom, že AHS by se s námi mohlo již po příští řadě rozloučit. Nakonec je všemu jinak a seriál si pojišťuje svou budoucnost až do seriálové sezóny 2023/2024.

Nejoblíbenější postavy

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama