The Lord of the Rings: The Rings of Power (Pán prstenů: Prsteny moci)
69/100 - 142×

The Lord of the Rings: The Rings of Power(Pán prstenů: Prsteny moci)

Legendární dílo otce fantasy J.R.R. Tolkiena se díky rekordnímu prodeji práv Amazonu vrací, tentokráte však místo velkého plátna poběží na televizních obrazovkách.

USA | 2022 | Pauza
vysílání
1 sezóna | Amazon | 50 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Fantasy
hrají
Morfydd Clark (Galadriel), Robert Aramayo (Elrond), Charles Edwards (Celebrimbor), Benjamin Walker (Gil-galad), Ismael Cruz Córdova (Arondir), Nazanin Boniadi (Bronwyn), Peter Mullan (Dúrin III.), Lenny Henry (Sadok Pelíšek), Owain Arthur (Dúrin IV.), Sophia Nomvete (Disa), Charlie Vickers (Halbrand), Will Fletcher (Finrod), Markella Kavenagh (Nori Brandonožková), Dylan Smith (Largo Brandonožka), Cynthia Addai-Robinson (Míriel)

Je Adar dalším následníkem Morgotha?

Je Adar dalším následníkem Morgotha?

Na konci třetí epizody se objevil tajemný Adar, vůdce skřetů z Jižních zemí. Muž, jehož jméno skřeti vyslovovali s respektem bude patrně hlavním padouchem první řady. Pojďme se na něj blíže podívat.

16 0
14.9.2022

Seriál Rings of Power se odehrává v průběhu Druhého věku a od porážky pyšného Melkora/Morgotha už tak uplynul nějaký čas. Jak ale tajemný Halbrand několikrát v průběhu třetí epizody uvedl, právě v Jihozemsku působilo nejvíce uctívačů Temného pána a někteří jimi i zůstali. A zdá se, že právě ze středu radikálních Morgothových následovníků povstal Adar.

Sauron možná nebyl jediným důležitým Melkorovým pobočníkem. Foto: Amazon Studios

Ten je originální postavou vytvořenou přímo pro seriál a tvář mu propůjčil (byť jsme do ní ještě oficiálně neviděli) Joseph Mawle, hvězda Game of Thrones nebo Troy: Fall of a City. Ovšem právě Adar může být prozatím největším odklonem od Tolkienových předloh. Jeho jméno totiž jednoznačně vychází z elfského názvu pro otce a vypadá to také na to, že on sám je padlým elfem. Podle mnohých fanouškovských teorií je Adar elfem, který stvořil skřety, což by znamenalo, že by se zásadně změnil skřetí kanonický původ. V původním díle se totiž jedná o elfy zkažené Melkorem.

Jaká je spojitost mezi skřety a Adarem? Foto: Amazon Studios

Adar může samozřejmě být jen pouhým Sauronovým služebníkem, který operuje na Jihu, aby se Temný pán a bývalý Morgothův pobočník mohl soustředit na Mordor, případně na svou infiltraci elfích království. Stejně tak se ale může jednat o bytost, jež se Sauronovi mocí vyrovná či jej dokonce překonává. Pokud tomu tak skutečně je, má Adar nesmírnou taktickou výhodu proti svým nepřátelům. Ti totiž hledají Saurona a až na pár výjimek si Jihu nevšímají. A pak je tu ještě možnost, že je Adar sám Sauron. Ta ovšem není úplně pravděpodobná, protože podle showrunnerů se s Temným pánem setkáme až v pozdějších řadách.

A co si o Adarovi myslíte vy?

Diskuze /24

newman

Taky by mohlo jít o Jokera, který Arondira pretvori v Harley Quinn.. Člověk nikdy neví u tohoto skvostu.. Necháme se překvapit..

#19 Hudson
15.9.2022 | 9:00:20
Svjatogor

Černý Númenorejec. Jeden ze souputníků jiného, později úspěšnějšího, služebníka Pána.

15.9.2022 | 10:25:26
fanta2pomeranc

Já si zatím nemyslím vůbec nic, jen jsem zvědavá…

15.9.2022 | 11:07:07
Skaz

Orkové teda rozhodně nejsou zkažení elfové, ale jde právě o výtvor jedince, konkrétně Morgotha, v té době ještě Melkora. Jasně, on je taky zkazil, ale byl to on a jeho zlovůle. Ne, že by si elfové řekli, že budou špatný. :D

#13 DarthRevan
15.9.2022 | 11:34:54
ramon.dexter

Skaz: Nastuduj si zdroje. Kdyz melkor prisel do stredozeme, nasel u jezera cuivienen jeste spici elfy. Cast jich unesl a pomoci muceni s nich vytvoril prvni skrety. Ach ti fanousci, kteri koukali na filmy a ani necetli silmarilion…

#6 Skaz #13 DarthRevan
15.9.2022 | 11:47:25
Skaz

#5 ramon.dexter: Teď tě nějak nechápu. Přesně to co píšeš jsem řekl taky, jen jinými slovy. Melkor stvořil skřety. V textu se ale píše, že „v původním díle se totiž jedná o jednoduše zkažené elfy a nikoli o výtvory jedince“. Já říkám, že naopak jde o výtvory jedince. A tím jedincem je Melkor.

Ach ty lidi co neumí číst. Nejdřív si pořádně přečti co přesně v komentáři píšu, než se začneš ohánět protiargumenty­. :D

P.S. Z nich

15.9.2022 | 11:59:00
ramon.dexter

Skaz: Takze jeste jednou:, primo citace: „They were created by the first Dark Lord, Morgoth, during the Years of the Lamps and served him and later his successor in their quest to dominate Middle-earth. Before Oromë first found the Elves at Cuiviénen, Melkor kidnapped some of them and cruelly deformed them, twisting them into the first Orcs.“. Takze, v cem ze nemam pravdu? Melkor je stvoril tak, ze ‚pokrivil‘ elfy. Staci?

#10 Skaz
15.9.2022 | 12:10:37
ramon.dexter

Dal, pises: „Orkové teda rozhodně nejsou zkažení elfové“…jak ze tomu mam rozumet? Jako sorry, co takhle odlozit asertivitu a pripustit si, ze s tebou nesouperim, ale spis upresnuju tebou uvedeny informace?

15.9.2022 | 12:14:21
ramon.dexter

To spis autor clanku tady placa veci ktery nejspis poradne nepochopil.

15.9.2022 | 12:15:27
Skaz

#7 ramon.dexter: Omg. Já přece netvrdím, že nemáš pravdu! Já jen upravuji tvrzení z článku a to, že „orkové nebyli nikým stvořeni“. Oni byli stvořeni, Melkorem. To ty jsi měl potřebu se tu začít ohánět tím, že znám jen filmy (Silmarilion jsem mimochodem četl) a začal jsi to úplně zbytečně upřesňovat s cílem mne „ponížit“ jako neznalce knih. :D

#11 Svjatogor
15.9.2022 | 12:49:20
Svjatogor

#10 Skaz: Přesně takto vzniká flame. :-D

#12 Skaz
15.9.2022 | 12:51:48
15.9.2022 | 12:55:22
DarthRevan

#4 Skaz:
#5 ramon.dexter: Děkuji oběma, jsem trochu dement… To je to psaní po směně v noci… Noch einmal díky a příště si dám pozor ;).

#15 Skaz
webmaster
15.9.2022 | 13:48:54
Svjatogor

#12 Skaz: Oba tvrdíte to samé, ale nějak si nerozumíte. Díky tomu si svůj věcný soulad neuvědomujete, resp. ramon ne. Přitom oba máte pravdu s jezerem Cuiviénen. ;-)

#15 Skaz
15.9.2022 | 13:55:02
Skaz

#13 DarthRevan: Jasně, od toho jsou tu věrní čtenáři EDNY. :D <3

#14 Svjatogor: Máš pravdu no!

15.9.2022 | 14:34:25
Komanch

Je pravda, že Tolkien moc Morgothových kapitánů přímo nejmenoval. Víme, že jich bylo hodně, ale z výčtu známe např. Saurona, Gothmoga či Glaurunga. Vzhledem k velikosti armád Morgotha muselo být mnohem víc kapitánů. Zkrátka i zde mají tvůrci poměrně dost možností k vlastní invenci.

15.9.2022 | 15:55:20
desaix

Ono je to s vytvorením orkov a iných bytosti pomerne zložité. Trošku tu budem filozofovať. :) V Silmarilione je ako jediný zdroj tvorivej sily Eru stvoriteľ. Keď Aule vytvoril trpaslíkov, tak im nedokázal dať samostatnú vôľu a život. Musel to urobiť až Eru. Preto Melkor musel použiť tvora (elfa) ktorý už mal od Erua dar života a pretvoriť ho mučením k svojmu účelu (ork). Aspoň tak to chápem ja. Problém je, že Melkor „stvoril“ aj iné bytosti ktoré mali vlastnú vôľu napr. drakov, alebo obrov. Použil teda Melkor na stvorenie týchto bytostí opäť pokrivenie iných tvorov? Alebo je ešte možné, že tieto bytosti boli súčasťou „piesne Ainur“ a preto získali život. Yavanna musela pri tvorbe Entov požiadať o pomoc Erua a argumentovala, že ich existencia bola obsiahnutá v piesni Ainur. Čo si o tom myslíte? Alebo je to úplne zbytočná úvaha? ;-)

#18 Svjatogor #21 Moor8
15.9.2022 | 18:29:11
Svjatogor

#17 desaix: Draci? Muselo to být něco umělo lítat a líhlo se to z vajec. Vycházejí mi orli. ;-)

#23 crazytunny
15.9.2022 | 20:13:42
Hudson

#1 newman: :D :D :D :D :D :D LOL. Tohle mě fakt pobavilo :D :D :D :D :D Díky.

#20 JK
16.9.2022 | 10:35:38
JK

#19 Hudson: Jo mě taky :D :D

16.9.2022 | 11:21:25
Moor8

#17 desaix: To vúbec není zbytečná úvaha o tom v podstatě je Tolkienovo dílo o střetu dobra, které představuje tvořivou sílu a zla, které představuje sílu destrukce a jako taková nemá moc cokoliv tvořit, jen kazit a křivit to, co dobro vytvořilo. Jako když Amazon křiví dílo Tolkiena, aby z toho byly Prsteny moci. :D Pánové se nám trochu zasekli na pojmu stvořil skřety. Někdo si to vyloží jakože je stvořil z ničeho, jako Eru elfy a lidi a někdo, že je přetvořil právě z elfů. Proto je lepší používat slovo vznikli. Tedy skřeti vznikli z elfů tím, že je zlá moc pokřivila.

#22 Hodooor
17.9.2022 | 12:40:14
Hodooor

#21 Moor8: Není náhoda když vyměníte první čtyři písmena ve slově Amazon vznikne vám Sauron :(

18.9.2022 | 2:19:53
crazytunny

#18 Svjatogor: První drak lítat vůbec neuměl, resp nedokázal......

#24 Svjatogor
20.9.2022 | 0:23:51
Svjatogor

#23 crazytunny: Glaurung? Máš pravdu, Mea culpa!!!

20.9.2022 | 14:46:11
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejlepší postavy

Reklama

Narozeniny

Plakáty

Plakáty

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama