Secret Invasion (Tajná invaze)
64/100 - 57×

Secret Invasion(Tajná invaze)

Fury a Talos se snaží zastavit Skrully, kteří pronikli do nejvyšších sfér MCU.

USA | 2023 | Ukončeno
vysílání
1 sezóna | Disney+ | 45 minut
VOD
Disney Plus
žánr
Akční, Komiksový, Sci-fi
hrají
Samuel L. Jackson (Nick Fury), Ben Mendelsohn (Talos), Cobie Smulders (Maria Hill), Martin Freeman (Everett Ross), Kingsley Ben-Adir (Gravik), Charlayne Woodard (Varra), Emilia Clarke (G'iah), Olivia Colman (Sonya Falsworth), Don Cheadle (War Machine), Killian Scott (Pagon)

Hodnotíme seriál Secret Invasion, tak jak se podle nás povedl?

Hodnotíme seriál Secret Invasion, tak jak se podle nás povedl?

Seriál Secret Invasion ukončil svou šestidílnou pouť. Přišel tak klasický čas, kdy se ohlédneme zpět za tímto seriálem a zhodnotíme, zda se seriál povedl či nikoliv. Připojí se k lepším seriálům jako je WandaVision či Loki, nebo naopak poputuje někam k Ms. Marvel?

6 2
31.7.2023

@tom99

Na seriálech od Marvelu nezáleží, neboť ty hlavní věci se stále budou dít ve filmech a nikdo mi to nevymluví. Seriál Skrytá invaze je dalším skvělým případem, který chce ukázat, že tento počin něco v širším MCU světě znamená, ale znovu je to jedna velká lež. Mohlo to být vlastně docela fajn, kdyby to nemělo název Skrytá invaze, která s komiksovou sérií nemá absolutně nic společného. Seriál na to nemá tucet postav, rozpočet a ani vlastně schopné scenáristy.

Přesto bych alespoň ocenil, kdyby se tvůrci drželi při zemi a nabídli nám špionážní kriminálku, kdy postupně odhalujeme jednoho Skrulla za druhým. Místo toho tu opět dostaneme světový konflikt dvou největších velmocí a absence velkých postav v MCU je k povážení. Seriál měl své chvíle a zřejmě si nezaslouží takový hate, který na sítích dostává. Je to ale ve finále naprosto průměrný počin, který v MCU opět nic nezmění a pojede se vesele dál jakoby se nechumelilo. A nejhorší je, že na tento seriál si nikdo za dva týdny již ani nevzpomene. Což je samozřejmě velice škoda, když už do seriálu dostanete Samuela L. Jacksona, Bena Mendelsohna či Martina Freemana.

Bohužel fanoušci už neslyší ani na tyto jména. Důvěra ve značku značně pokulhává a nikdo už Marvelu nebaští ty lživé, marketingové kampaně. Nevím vlastně, za co mám seriál chválit. Hlavní hrdina je v naprostém rozložení, aby získal plnou moc před posledním dílem. Vlastně stále stejnou příběhovou kostru můžeme vidět ve všech ostatních MCU seriálech a děj je šíleně průhledný. Jednotlivé epizody vlastně fungují daleko lépe, ale když se hodnotí celá série, je to už daleko horší. Velký plus dávám ale za rozhovory Nicka Furyho a Talose, které alespoň někam vedly a vztah postav posouvaly dál.

Hodnocení: 60%

(Hodnotíme seriál Secret Invasion, tak jak se podle nás povedl?)

@Kubc6a

Marvelovek sice není nikdy dost, ale začínám jimi být pomalu přesycen. Tajná invaze zpočátku působila víc politicky a seriózněji, a to se mi na traileru líbilo, jenže výsledná práce pak kolikrát pokulhávala. Epizoda pobrala krásnou půlhodinku, Fury se vykecával, pajdal a než se stihl vykašlat, tak v závěrečných minutách někdo zemřel. Jen pramálo dílům se toto schéma podařilo odbourat a po scenáristické stránce byly i krásně napsané. Líbila se mi dynamika mezi Furym a jeho milovanou, tady konverzační drama bylo pěkně zpracované. Snad každý díl měl spád. Ubíhalo to jako voda. Olivia Colman mydlila Skrully jako po másle – asi má oblíbená postava, povedlo se ji představit na výbornou. A po dlouhé době mě bavilo se pídit kvůli mimozemské kauze po fanouškovských teoriích. To je k těm pochvalným věcem asi všechno.

Pak tu máme velké finále, které zklamalo na všech frontách. Fury se připravoval na velký souboj, aby pak uspávací šipkou sejmul dva agenty a seřval prezidenta, že špatně prezidentuje. G'iah se omylem postavila do superstroje a stala se nejmocnější postavou v galaxii. Hádám, že to v budoucnu nebude mít žádný význam. A v samotném konci se Fury ledabyle zmíní o Kree, aby měl záminku se objevit ve druhé Captain Marvel a my měli důvod zkouknout všech šest dílů Tajné invaze. Asi by mě to bavilo víc, kdyby se při vývoji udělalo pár škrtanců, ale jako oddychovka to fanoušky Marvelu krásné vyplní letní čas.

Hodnocení: 70 %

(Pár nových a zajímavých postav jsme přesto poznali.)

@Blackhand47XD

Jak je u Marvelu poslední dobou zvykem, člověk nesmí podlehnout síle reklamní kampaně a musí počítat s tím, že dostane produkt, jaký jsme tu měli již x-krát předtím. Tajné invaze totiž není špionážním thrillerem plným paranoii, jak avizovaly propagační materiály, ale klasickou komiksárnou, ve které hrdinu dožene jeho minulost a nakonec se to stejně stočí k záchraně celé planety.

Sám za sebe musím říct, že zklamaný úplně nejsem, jelikož se již Marvelem zblbnout nenechám, ale taky je mi strašně líto, že jsme se nedočkali něčeho, o čem by se mluvilo po zbytek roku. Ona ani samotná předloha nebyla ničím převratná, kdy šlo jen o nepřehlednou mlátičku s prvkem paranoii. Ten měl být v seriálu zachován… ale tvůrcům to vydrželo asi jenom jednu epizodu. Seriál totiž trpí schematičností a tím, že si tvůrci odškrtávají všechno, co má jejich tvorba splňovat. Člověka tak nemá absolutně co překvapit a bavit se bude pouze ve chvíli, pokud na tyto pravidla přistoupí.

Co se týče Nicka Furyho, zde tvůrci sáhli k nejprovařenější zápletce, kdy je to deprimovaný muž, který si něčím prošel a celý seriál mu trvá, než se postaví na nohy. Mínusem je, že Fury má být tajuplná postava, která je zajímavější, čím méně toho o něm víme. Seriál nám ale musel na férovku potvrdit, že jeho řeč o existenci manželky nebyla jenom dobře vykonstruovaná lež, ale skutečně nějakou má. Navíc jeho zásluhy přisoudili Skrullům, což znamená, že to není velký génius, ale akorát využil mimozemské síly, kterou uměl před ostatními utajit.

Po stránce dialogů je seriál ale dobře napsaný a tvůrci jimi maskují díry, které se ve scénáři jinak nacházejí. To jde bohužel opět nejvíc vidět v závěrečné epizodě, kde je nelogičností poměrně dost. Gravik mohl patřit k nejlepším padouchům, které nám Marvel nabídl, ale kvůli logice scénáře se tento inteligentní stratég začal chovat jako idiot a zahodil všechno, co vybudoval.

Pokud budete k seriálu přistupovat jako ke klasické komiksovce, kterých tu byly stovky, nezklame vás to vůbec. Pásová výroba Marvelu je ale bohužel maskována za něco úplně jiného a je potom problém, pokud na faleš skočíte a máte úplně jiná očekávání. Tajná invaze je rozhodně decentním seriálem, ale na druhou stranu na něj za týden zapomenete a budete ještě s radostí vzpomínat na projekty prvních tří fází.

Hodnocení: 65 %

(Nick Fury už nepůsobí tak tajemně.)

@Zira

Přestože Marvel není na samotném vrcholu jako byl po druhém Spider-Manovi, pořád mě jistým způsobem baví. Samozřejmě jsou tam jisté nedostatky, ale neztotožňuji se s názorem, že Marvel patří do šrotu a vše, co vydá, je odpad. Co se týče filmů, tam je to jasné. Jsou tam vrcholy a propadáky, každý si pod tím něco najde. Co se týče seriálů, tam už dlouho panuje u většiny fanoušků to, že si seriály představovaly jinak. Mě většina seriálů nevadí. Každý je svým způsobem jiný, originální a pro určitou cílovku. Pokud se vám seriál nelíbí, není zapotřebí ho vidět. Pokud je nějak spjat s filmem, stačí si jen na internetu přečíst, o čem to bylo a jste v pohodě.

Seriál Tajná invaze podle mě splňoval to, co měl. Určitě bych si představovala více akčních scén a méně mluvení, ale to se na tom shodneme asi většina. Jinak s výkony herců nemám problém, myslím, že všichni se toho zhostili, jak měli. Finále mi přišlo takové uspěchané. Ani jsme se nenadáli a už byl konec. Prakticky jsme na konci zůstali s více otázkami než s odpověďmi. Co mi na finále vadilo, byl rozhovor mezi „Furym“ a Gavrikem. To promlouvání padoucha o svém plánu a jak se mu pomstí, než něco skutečně udělá, mi přijde už ohrané. Navíc opravdu jsem nevěřila tomu, že by tam Fury přišel jen tak nepřipravený, pilulky se mu jen tak vysypaly a umřel by tam na radiaci. Nečekala jsem, že to bude G'iah, ale měli to trochu víc promyslet.

Pokud jde o celý seriál jako komplet, tak mi to nepřišlo tak hrozné, ale není to asi jeden z těch Marvel seriálů, co si pustím znovu. Možná si o tom jen přečtu, když si budu chtít osvěžit paměť před The Marvels. Chvílemi mě ovšem seriál překvapil tím, kdo byl Skrullem a kdo ne, ale přijde mi, že to mohli dotáhnout i o krapet dál. Dost mě zamrzelo, že zabili Marii Hill, která mohla konečně v seriálu zazářit a nebýt jen vedlejší škodou.

Hodnocení: 70%

(Jak se seriál líbil vám?)

Foto: Disney+

A jak se vám líbil seriál? Napište nám to do komentářů.

Recenze seriálu WandaVision
Recenze seriálu The Falcon and The Winter Soldier
Recenze seriálu Loki
Recenze seriálu Hawkeye
Recenze seriálu Ms. Marvel

Diskuze /14

percival2

Podle mne v prvé řadě blbé téma, takové minoritní, moc temné. Nudný hlavní děj (karty se rozdají v první epizodě a vyřeší na koncí šesté a zbytek je vata) neoživí těch pár povedených hlášek, třeba o Skrullech a Britské tajné službě, ani povedené dialogy nebo zvučná herecká jména. Ale pokud si odmyslím tohle, tak je to dobrá rozehrávka na něco, co skončí za pár filmů v kině.

31.7.2023 | 14:24:14
SarkaCarka

*mně většina seriálů nevadí, ti fanoušci si představovali – čekala bych trochu vyšší úroveň češtiny u redaktorky nebo webmasterky nebo čeho, ale jinak ode všech dobré shrnutí, se kterým se z velké části ztotožňuji :)

31.7.2023 | 14:39:43
Orchoose

odpad

31.7.2023 | 15:55:23
dukanxxx

Další Marvel zklamání

31.7.2023 | 16:14:16
K€ryi

Kedy si uvedomia, že tie seriály sú zbytočné?

#6 PecaCZE
31.7.2023 | 17:43:04
PecaCZE

#5 K€ryi: Potřebujou předplatitelé pro Disney+ a Marvel mělo být asi jejich největší eso. Takže nemáš pravdu. Jestli se to ziskově vyplatí se nikdy nedozvíš.

31.7.2023 | 18:06:17
Elian44

Ani som to nevládala dopozerať, nuda.

31.7.2023 | 18:45:21
FaithZombie

Není to takový průser, jak se někteří tváří, ale bohužel to zdaleka nenaplnilo ten potenciál, který tam určitě byl a absence výrazných postav především v druhé polovině už hodně bije do očí.

31.7.2023 | 19:58:20
Fifipek

No…kde začít…nejprve fakta: Secret Invasion rozpočet 212 mil. dolarů vs Captain America: Winter Soldier (2014) 170 milionů dolarů se kterým měl být srovnáván. Již z této informace si člověk říká, že musí být něco špatně. Celý seriál působí poměrně komorně vyjma několika akčních scén, šedý filtr na mě působil chvílemi jako bych se díval na nějaký kinorip. Kdyby by někdo řekl, že seriál stál 10% z té oficiální částky, asi bych mu dal za pravdu. Závěrečná bitva pak vysloveně působí hodně lacině…o to ale nejde. Seriálu se nepodařilo vybudovat tu atmosféru, která byla tak stěžejní u Winter Soldiera. Smrt Marie Hill hned v prvním díle beru jako fail, zabít postavu, která tu je s námi přes 10 let,aniž by dostala vetší prostor mě prostě přijde scénaristická chyba…dialogy Talose a Furyho fajn, ale zoufale málo, aby to zachránilo celý seriál. Celkově tak maximálně 50%, hodně nevyužitý potenciál. Docela nechápu, za co scénaristé u Velkého bratra stávkují, za tohle si lepší peníze rozhodně nezaslouží.

#10 Blackhand47XD #11 percival2
1.8.2023 | 9:12:43
Blackhand47XD

#9 Fifipek: Nabobtnání rozpočtu i chápu, jelikož se rozhodli velkou část přetočit z důvodu války na Ukrajině. Původně měli Skrullové odstřelit Ukrajince na ruském území, aby to vypadalo, že začne konflikt mezi Ruskem a Ukrajinou (což by byla i realističtější zápletka)… pak k tomu ale došlo v reálu, tak to radši celé předělali.

webmaster
1.8.2023 | 9:32:05
percival2

#9 Fifipek: S tím průserem se scénáristy souhlasím, ale nedával bych chybu jim. Je to vždy o producentovi. Jak jinak je možné, že J.J.Abrams má scénáře promakané (psal pro něj tuším i Nolan) a pro MCU píšou lidi, co by zabili i sledovanost Dallasu…

#12 tom99 #13 Blackhand47XD
1.8.2023 | 10:48:17
tom99

#11 percival2: Nevíme, co za tím je. Zadání a instrukce studia mohou být příšerné, navíc ty mantinely, kterým jim dávají, jsou šílené. A samozřejmě pokud výplata stojí za prd, asi se úplně nepředřou a nebudou vymýšlet promyšlené dílo :-) Ale nechci se jich úplně zastávat, tady to mělo potenciál a zase se to zabilo. Bohužel.

#14 percival2
webmaster
1.8.2023 | 11:28:27
Blackhand47XD

#11 percival2: Jak píše kolega. Scenárista She-Hulk nedávno přiznal, že za jednu epizodu dostal na koruny v přepočtu 8000. U nás za epizodu Ulice dostane scenárista cca 12–13000. Pokud Disney není schopen platit v dražší a bohatší zemi lidi za AAA tvorbu… tak co to sakra je?

#14 percival2
webmaster
1.8.2023 | 12:11:54
percival2

#12 tom99: #13 Blackhand47XD: Financování je zvrácené v celém západním světě, porovnal bych to třeba se sportovci. V jednom týmu hvězda s milionem za zápas a s ním na hřišti spoluhráči, co z toho taktak zaplatí hypotéku.

1.8.2023 | 14:20:58
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nepřehlédněte

10 otázek před finálem Tajné invaze

10 otázek před finálem Tajné invaze

Do konce marvelovské Tajné invaze zbývá už jen finále, a tak je třeba zodpovědět několik otázek. Skrullové jsou stále silnější, skutečné umístění Rosse a Rhodeyho je neznámé a absence Avengers a jejich zapojení do krize se Skrully se zdá být opodstatněné, ale zcela nevysvětlené.

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Momentka

Momentka

Zajímavosti

Seriál Secret Invasion se představil alespoň se zajímavým pojítkem s Avengers: Endgame

Seriál Secret Invasion se představil alespoň se zajímavým pojítkem s Avengers: Endgame

V seriálu chybí velké supehrdinské jméno. Na tom se asi shodneme všichni, přeci jenom má jít o slavnou Tajnou invazi Skrullů. Když už se ovšem hrdinů nedočkáme, máme tady alespoň zajímavý odkaz na Avengers: Endgame, který potěší většinu fanoušků tohoto filmu.

Narozeniny herců

Filtr seriálů








Reklama