Sherlock
95/100 - 690×

Sherlock

Britská minisérie z pera scenáristů Stevena Moffata a Marka Gatisse přivádí brilantního detektiva Sherlocka Holmese a jeho věrného společníka Johna Watsona do 21. století.

VB | 2010 | Ukončeno
vysílání
4 sezóny | BBC One | 90 minut
žánr
Detektivní, Dobrodružný, Drama
hrají
Martin Freeman (Dr. John Watson), Andrew Scott (James Moriarty), Louise Brealey (Molly Hooper), Mark Gatiss (Mycroft Holmes), Benedict Cumberbatch (Sherlock Holmes), Lara Pulver (Irene Adler),

Diskuze: Obecná diskuze

S04E03 The Final Problem – diskuze o epizodě a titulcích. POZOR na spoilery!

Pivli

#779 125644: Netvrdím, že závislý na nikotinu není, ale nebyla to jen potřeba cigaret. Myslím, že mu šlo i o to, najít skrýš z principu. Že nikotin nepotřebuje, když má případ, to je fakt. A že mu v okolí nikdo nic neprodá…John říká Sherlockovi No. Cold turkey we agreed, no matter what. Anyway, you've paid everyone off, remember? No-one within a two-mile radius will sell you any… Když už něco rozebírám, je fajn vědět co, řekla bych. :-) Nic ve zlém.

ad emoce… pro změnu nesouhlasím já. Právě taková událost, jako svatba někoho hodně blízkého, dokáže jedince Sherlockova typu totálně vykolejit. A za tím si stojím. :-)

#784 norb
2.2.2014 | 22:44:01
Pivli

#780 alexis: V reálném světě je spousta takových, s odpuštěním sviní, které se chovají stejně, jako CAM a nikdo je neodpráskne…

2.2.2014 | 22:47:12
Pivli

S čím bych souhlasila je to, že postřelení Sherlocka se dalo zvládnout lépe. Teď nemám na mysli, jak to natočili, to bylo fantastické. Ale způsob postřelení. Že málem zemřel, to bylo na hraně. Profi zabiják mohl střílet uvědoměle. Hahaha, to zní ale blbě, co? ;-)

2.2.2014 | 22:51:03
norb

#781 Pivli: souhlas. ohledně svatby se sherlock choval zmateně a vykolejeně – to co projevoval, nebyly žádné pozitivní emoce, nýbrž úzkost a zděšení, že právě tu pospolitou radost, vřelost, fyzický kontakt atd. (jemu cizí) bude muset předstírat. hernajs mrkněte se na to jeho chování při projevu – on si to neužívá, naopak je v silném stresu, občas je to jeho vystoupení trapné, občas komické i nechtěně dojemné… ale hlavně tam působí nepatřičně, nehodí se tam. tak myslím, že právě tady vidíme nejvíc z jeho nitra. ;-) ale jako chápu, že tohle nemusí být ten správný šálek kávy pro každého fanouška.

3.2.2014 | 0:29:14
norb

#780 alexis: ještě k tomu zastřelení magnussena: myslím, že u sherlocka sehrála roli jednak jeho osobní nevraživost (prostě magnussen ho pěkně nas*al), jednak snaha odvrátit ohrožení mary. kdyby měl zasahovat mycroft, kdoví co by se ještě proláklo, takto to bylo vyřešené hned. takže ušlechtilý čin, oběť pro přátele… myslíte, že je to přílišné „polidštění“ sherlocka?

#786 alexis #798 Key
3.2.2014 | 0:43:25
alexis

#785 norb: Já to spíš vidím jako zbrklý čin.

#787 norb
3.2.2014 | 7:30:28
norb

#786 alexis: takže jednal impulzivně, neměl předtím důkladně promyšlené všechny varianty a nevyhodnotil tuto jako nejvhodnější? času na přemýšlení měl dost, při tom cvrnkání.. ;-)

3.2.2014 | 11:48:19
125644

ano, jednal zbytečně ukvapeně, protože tvůrci nechali kvůli dramatickému efektu Sherlocka zhloupnout (ale to nás v té třetí serii přece tolik nepřekvapuje, ne?)

Každopádně, proč by to neměla být chyba? Sherlock občas zmiňuje, že ne všechny případy se mu podařilo vyřešit, že není úplně bezchybný – a to byla jedna z nich.

Mohlo by se také říct, že to odpovídá duchu knižní předlohy, kdy Sherlock nemá vyjímečně tento případ pevně ve svých rukou (v seriálu je to také vidět, jak se pořád mýlí, např. s těmi přenosy dat do brýlí, zjišťuje, že žádný trezor není atd.), v tomto případě (knižní předlohy) se v podstatě případ vyřeší bez něj a on pak už jen dodatečně zahlazuje stopy (po vrahu vyděrače, ničí rychle ostatní vyděračské dokumenty atd.). Závěr seriálového dílu byl v tomto duchu ukvapený, tj. mohl zvolit rozumnější variantu.

#789 norb
3.2.2014 | 13:38:22
norb

#788 125644: nevím, já mám stejně pořád dojem, že zabití magnussena byla pro sherlocka od začátku jedna z variant. musel počítat s tím, že se to nějak zvrtne, nakonec – kvůli tomu vzal i watsonův kabát s pistolí… (tady ovšem jednoznačně chyba scénáře – jak to, že pistoli nenašla ochranka při jejich vstupu do appledoru?) magnussenův případ sherlock nezvládl, to jsem psala už dřív – není neomylný, to je v pohodě. že by ale zhloupl, tak to teda prrr. uškodilo mu to, čemu se vysmíval u druhých, např. irene adler – vložil do případu vlastní emoce. to se holt nevyplácí… ;-)

3.2.2014 | 14:05:11
Abs

Mě nepřestává udivovat, kolik lidí pořád nechápe, v čem přesně tkvěla Magnusenova nebezpečnost a proč ho SH prostě radši odpráskl, než aby ho nechal běžet a čekal, že to nějak vyřeší Mycroft. Tady přeci vůbec nezáleželo na tom, že Magnussen neměl důkazy podporující to, co o všech svých obětech věděl! On je přeci vůbec mít nemusel, úplně stačilo, že někde na světě existovaly (a on o některým možná dokonce i věděl, kde je najít). Takže kdyby došlo na lámání chleba a jakýkoliv případ, ve kterém sehrál Magnussen roli „informátora“ se dostal k soudu, důkazy už by se někde našly! Třeba právě u případu toho mažela té političky. Magnussen možná neměl důkaz o tom, že měl poměr s nezletilou, ale ta nezletilá někde žila, žili její rodiče, žili její přátelé… A ti všichni by se dali dohledat a manžílek by měl po srandě. To samé s Marry. Magnussen nemusel mít důkazy o její minulosti, stačilo se o ní jen někde zmínit a v okamžiku kdy by se o tom dozvěděli její nepřátelé, byl by s ní si Johnem ámen a nezachránil by je ani Mycroft. V tom je síla slova a „pera, které je mocnější než meč“ a taky síla bulváru obecně, protože si opravu myslíte, že všichni ti „insideři“, kteří do bulváru práskají na slavné lidi mají ke svým tvrzením důkazy? Ale houby mají! Jenže znají pravdu a důkazy už se pak objeví. Vemte si běžnou situaci… Nějaká aktuálně slavná modelka, nebo herečka jako mladinká nafotila porno fotky. Ty fotky někde jsou, někdo je má. A stačí aby o nich někdo jiný věděl,zmínil se o tom a oni už je bulvární novináři někde vyšťourají a její kariéta letí oknem. Nebo nějaký politik opsal svou bakalářskou nebo diplomovou práci a nějaký spolužák, který o tom ví (ale pochopitelně jí nemá) ho práskne a šup, práce se najde na škole a politik má po legraci.

#791 anet446 #792 norb #793 alexis #794 alexis
6.2.2014 | 16:46:44
anet446

ty to vždycky tak krásně napíšeš, že to je radost číst!! :)#790 Abs:

6.2.2014 | 20:05:36
norb

#790 Abs: jo, je to jak píšeš. holt trochu jiný protivník než moriarty. teď by mě ovšem zajímalo, jakého protivníka bude mít sherlock ve 4. sérii. doufám, že moriarty to už nebude (i když byl skvělý), snad někdo, kdo se za něj schovává…

7.2.2014 | 16:50:30
alexis

#790 Abs: A ty si myslíš, že ho měl fakt odprásknoutn před očima policie a tajné služby, a ne radši o pár dní později? Proč to nenechat na Mary, když už se vážně bavíme o zabíjení – ta by to zvládla rozhodně lépe a dokázala by po sobě zamést stopy. Bylo to na Sherlocka hloupý řešení, na tom si trvám. Magnussen nechtěl nic okamžitě zveřejňovat – jako v tu chvíli, když tam naběhl Mycoft a spol.

#800 Key
14.2.2014 | 11:40:31
alexis

#790 Abs: A ještě bych dodala, že herečka nebo modelka je trochu jiná liga, než představitelé státu, armády a bezepečnosti. Tam by si měl být vyděrač – stejně jako Irene – být opravdu jistý, že má eso v rukávu.

#795 Abs
14.2.2014 | 11:45:04
Abs

#794 alexis: A já zase trvám na tom, že u politiků a vládních špiček na které má pifku kde kdo a kde kdo se třese na jejich pozici už není vůbec nutné mít důkazy o jejich reálných prohřešcích po ruce. Stačí vědět, že existují a je možné je bez větších problémů najít. Pak už jen stačí znát vlivné novináře a mít zavázáno pár lidí a nemusíš ani vstát z gauče, abys někomu zruinovala život. To je holt doména naší doby, kdy čtvrtá světová válka dávno proběhla, jen si toho málokdo všiml, protože šlo o válku vedenou na poli informací a mocenské převahy a ne zbraní a desetitisíců umírajících pěšáků. A je opravdu lepší si to přiznat, protože i obyčejní lidé jsou v dnešní době sociálních sítí ohroženi, stačí hodit na facebook nevhodné foto a už to jede… A že mohl SH zastřelit Magnusena o několik dní později? Myslíš až by měl kolem sebe takovou ochranku, že by se k němu už nikdo nepovolaný nedostal? Jo no… zkusit to mohl, třeba by to stihl dřív, než by Magnusen kontaktoval nějaké Maryiny staré známé. No anebo taky ne… Já na jeho místě bych jednala stejně, jako on, ale to je vlastně irelevantní, když nejsem neomylný, chladný, neemoční génius SH, který nikdy nepanikaří, všechno ví předem, nikdo ho nedoběhne a… je asi tak reálný jako růžový jednorožec se sloním chobotem místo ocasu :-D.

#797 Key
14.2.2014 | 22:13:58
hyndas

Toto se dnes objevilo na lidovky.cz

http://www.lidovky.cz/…kultura.aspx?…

28.2.2014 | 16:06:21
Key

#795 Abs: Není pravda, že je neomylný. Mýlil se mnohokrát. Takže neví vše předem. (Zvlášť v epizodě, o které se tady bavíte). Bez emocí taky není, to snad už víme. Nikdy nepanikaří – a co Barkervillský díl? Nikdo ho nedoběhne? No já myslím, že ho Moriatti doběhnul, ne? Kdyby se SÁM nerozhodl, že je ten večer nezabije, zabil by je už u toho bazénu. Takže samá nepravdivá tvrzení.

#811 Abs
6.3.2014 | 6:08:16
Key

#785 norb: Ne, není to příliš polidštěné. Sherlockovi přece nejvíc záleží na Johnovi – a tedy i Mary.

6.3.2014 | 6:12:50
Key

#766 alexis: Jo tak Magnusson nebyl nebezpečný? Myslím, že byste, slečno, měla více používat mozek.

6.3.2014 | 6:21:27
Key

#793 alexis: Vždyť pan vyděrač by jistě kontaktoval lidi, kteří jdou po Mary velmi rychle! Dělá tyhle věci, protože ho baví. Tak co měl jako Sherlock dělat jiného, než ho zlikvidovat??

6.3.2014 | 6:25:44


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Čtvrtá série

S04E01 The Six Thatchers

  • BBC One: 1.1. 21:30
  • ČT 2: 2.1. 21:35 (Šest železných dam)
  • STV 2: 1.1. 22:10 (Šesť Thatcheriek)

S04E02 The Lying Detective

  • BBC One: 8.1. 22:00
  • ČT 2: 8.1. 22:05 (Skomírající detektiv)
  • STV 2: 8.1. 22:10 (Klamár detektív)

S04E03 The Final Problem

  • BBC One: 15.1. 22:00
  • ČT 2: 15.1. 22:05 (Poslední případ)
  • STV 2: 15.1. 22:10 (Konečný problém)

Hlídejte si nás

Reklama

Promo fotky

Promo fotky

Partneři

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama