Elementary (Jak prosté)
81/100 - 89×

Elementary(Jak prosté)

Velmi chytrý a ne úplně nejpříjemnější chlápek se ze současného Londýna přestěhuje do New Yorku a pomáhá místní policii řešit zapeklitější případy. Na každém kroku ho doprovází Dr. Joan Watson (Lucy Liu), kterou jeho otec platí, aby zajistila, že syn už zůstane střízlivý, a které se pomáhání s případy díky své medicínské minulosti zalíbí. Vzhledem k tomu, že chlápkovo jméno je Sherlock Holmes, můžeme očekávat, že úspěšnost newyorské policie prudce poroste…

USA | 2012 | Ukončeno
7 sezón | CBS | 42 minut
Akční, Detektivní
Jon Michael Hill (Detektiv Marcus Bell), Lucy Liu (Dr. Joan Watsonová), Aidan Quinn (Kapitán Thomas Gregson), Jonny Lee Miller (Sherlock Holmes), Natalie Dormer (Jamie Moriartyová), Ophelia Lovibond (Katheryn "Kitty" Winterová), John Noble (Morland Holmes), Nelsan Ellis (Shinwell Johnson), Betty Gilpin (Fiona "Mittens" Helbronová),

Recenze pilotu [60 %]

Recenze pilotu [60 %]

Na internet unikl preair záznam pilotní epizody nového seriálu Elementary stanice CBS, který vypráví další zmodernizované příběhy populárního literárního detektiva Sherlocka Holmese, tentokrát zasazené do amerického New York City.

0 0
6.9.2012

Kolem Elementary se strhává spousta pozornosti už od doby, kdy byla produkce tohoto seriálu poprvé ohlášena. Zároveň je ale třeba dodat, že tahle divácká pozornost nebyla vždycky kladná, a to obzvlášť proto, že už od počátku se Elementary nijak netají jasnou inspirací britským megahitem Sherlock, ve kterém se tato klasická literární postava aktualizovaná pro jednadvacáté století poprvé objevila už před dvěma lety.

Po předčasně uvedeném pilotním dílu však snad mohu s klidem prohlásit, že i když se Elementary zatím nejeví jako nic světoborného, rozhodně si tento seriál nezaslouží být nenáviděn.

Elementary má především podstatně menší ambice než britský Sherlock a na poli rutinních třičtvrtěhodinových epizod nabízí v podstatě klasický formát americké televizní kriminálky, samozřejmě ale ozvláštněné o svou „originální“ hlavní postavu. Jonny Lee Miller, který amerického Sherlocka ztvárnil (a zároveň je to i divadelní kolega Benedicta Cumberbatche), je přitom na celé pilotní epizodě zdaleka tím nejpříjemnějším překvapením. Jeho postava je jednak napsaná poměrně jinak než jeho britský protějšek (seriálový hrdina celostátní americké televize si prostě nemůže dovolit být necitelný, sobecký a surový), a sám Miller ve svém projevu hraje na notu spíše roztomile pomateného génia, kterému lidské emoce kupodivu nejsou zas až tak úplně cizí.

Změna Holmesova neodmyslitelného kolegy doktora Johna Watsona v ženskou „společnici“ Joan Watson v podání Lucy Liu u amerického seriálu vlastně taky docela dává smysl, a i když tato postava samotná je z úvodu epizody poměrně nevýrazná, její postupný „vztah/nevztah“ s Holmesem by v průběhu seriálu mohl být jednou z těch zajímavějších příběhových rovin.

Snad kromě ústředního hudebního motivu na klasické stradivárky si však seriál Elementary dává moc velký pozor, aby původního Sherlocka nikdy v ničem necitoval přímo (v tom okamžiku by totiž Američanům okamžitě hrozila žaloba ze strany BBC). Alespoň jeho pilotní epizoda tak ve výsledku zůstává na půl cesty mezi americkým převedením britského formátu a „rutinní“ televizní kriminálkou. Jste-li proto spíše fanoušky Sherlocka Holmese, držte se radši dál původní britské verze. Baví-li vás však víc nejrůznější americké detektivní a kriminální seriály, Elementary by pro vás nakonec mohlo být to pravé.

Hodnocení: 60 %

Zdroj: CBS