Harry Potter
93/100 - 57×

Harry Potter

Harry Potter, který celý svůj život vyrůstal u nudných Dursleyů, zjišťuje, že je slavný čaroděj, kterého zná celý kouzelnický svět. Harry za sebou nechává svět mudlů a vydává se do školy čar a kouzel v Bradavicích, kde čelí své nelítostné minulosti. Zjišťuje pravdu o smrti svých rodičů a dozvídá se o tajemném Vy-víte-kom.

VB | 2001 | Vysílá se
9 sezón | | 120 minut
Dobrodružný, Drama, Fantasy
Daniel Radcliffe (Harry Potter), Emma Watson (Hermiona Grangerová), Rupert Grint (Ron Weasley), Michael Gambon (starší Albus Brumbál), Ralph Fiennes (Tom Raddle), Robbie Coltrane (Rubeus Hagrid), Alan Rickman (Severus Snape), Eddie Redmayne (Mlok Scamander), Jude Law (mladší Albus Brumbál), Johnny Depp (první Gellert Grindelwald), Mads Mikkelsen (druhý Gellert Grindelwald), Ezra Miller (Credence Holokost), Maggie Smith (Minerva McGonagallová), Tom Felton (Draco Malfoy), Gary Oldman (Sirius Black)

Recenze: Fantastická zvířata - Grindelwaldovy zločiny

Po rozpačitých ohlasech od fanoušků a kritiků jsme si konečně i my našli čas, abychom se stihli vydat do kina. Druhý díl je zcela jiný než ten první, teď záleží, jestli se série skutečně ubírá dobrým směrem. Zvládla Rowlingová připravit a nakopnout sérii dobrým směrem?

8 16
19.11.2018

První Fantastická zvířata se držela při zemi, kladla důraz na nové postavy, pouze okrajově odkazovala na širší svět Harryho Pottera. Druhý díl do toho ovšem jde již naplno a přišel s úplně protichůdnou taktikou. Film je prošpikovaný všemožnými odkazy, děj nabobtnal, je čím dál tím více zamotanější, postav přibylo. Byl to krok tím správným směrem? Úplně ne.

Mezi prvním a druhým filmem je diametrální rozdíl. Zatímco ten první byl komornější a samostatnější, druhý film se snaží vytvořit jakousi celistvou atmosféru celé série, čerpá z bohatého světa Harryho Pottera, bere nás na známá místa a ukazuje nám staré známé, aby si tvůrci mohli odškrtnout různá camea. Přibylo ovšem i spoustu nových postav, kterých je zkrátka nějak moc, a nedostanou tím pádem dostatečně prostoru.

A kvůli tomu vlastně pořádně nedostanou prostor ani naši staří známí. Jacob Kowalski nemá v druhém filmu v podstatě co dělat, je tam pouze kvůli jeho oblíbenosti z prvního dílu a dá se říci, že ve druhém snímku stojí mimo příběh. Zatímco v prvním byl prakticky tím, skrze koho jsme díky jeho neznalosti poznávali fantastická zvířata, nyní slouží ve filmu jen do počtu a je tu pouze od toho, aby sem tam přispěl zajímavým vtipem či hláškou, které se vlastně ve finále ani nepovedly. Kino se snad ani jednou nezasmálo.

(Brumbál je jednou z nejlepších postav ve filmu. Foto: Warner Brothers)

V případě Queenie a Tiny je situace obdobná. Obě postavy dostanou málo prostoru, jejich čas na plátně je osekán na minimum, tudíž jejich vývoj je značně nulový. V závěru se sice film snaží vytvořit umělou atmosféru, že tyto postavy někam došly, ale jde o zoufalou hru J. K. Rowlingové. Queenie a její pohnutky v samotném finále nedávají až takový smysl, postavy jsou načrtnuty značně povrchně.

Série by se bez těchto tří zbytečných postav prakticky obešla, stavět na nich příběh byla zkrátka chyba. A to se teprve dostáváme k hlavnímu hrdinovi Mloku Scamanderovi. Ten je sice jako stále zmatený trouba fajn, ale opravdu dokáže unést tíhu celé série na svých bedrech? Zřejmě ne. Navíc Mloka vůbec Gellert Grindelwald a jeho zločiny nezajímají, což je asi největší problém celého filmu.

Harry Potter byl úzce zainteresovaný do všech věcí, které se týkaly lorda Voldemorta. Jeho cíl byl jasný a nenávist a napětí mezi postavami se daly krájet. Jenže Mlokovi je Grindelwald většinu stopáže ukradený, pouze se chce usmířit s Tinou. Vzájemné scény v prvním díle skvěle fungovaly, ovšem v tom druhém vůbec. Mlok je nevýrazný a jako hlavní postava těžko vedle Albuse Brumbála obstává. Představte si, kdyby v sérii o Harrym byl místo Pottera hlavní postavou ňouma Neville Longbottom. Jako vedlejší postava fajn, ale jako hlavní by nikdy neobstál.

(Zvířata jsou ve filmu spíše do počtu. Foto: Warner Brothers)

Celý děj je skákáním z místa na místo a sekvencí několika nesourodých scén, které na sebe pramálo navazují. V první hodině a půl je zkrátka nutné představit všechny nové postavy a zároveň v ději udržet ty staré, takže každý charakter dostane na plátně pramálo času. Rowlingová zkrátka jako scenáristka příliš neboduje a měla se o svou úlohu podělit s nějakým zkušenějším kolegou. I David Yates po tolika filmech z kouzelnického světa nepřináší do série nic nového a možná i zde by všichni uvítali čerstvý vítr. Yates má za sebou již šest filmů ze série, obměna je tak žádoucí.

Pojďme se ale podívat také na ty pozitivní stránky. Tou je rozhodně úvodní scéna Grindelwaldova útěku, jež je nápaditá a dokáže navnadit na zbytek filmu. Světlým okamžikem je rozhodně flashback z Bradavic, kdy film dokresluje vztah Mloka a Lety. Film je najednou hned lepší a hmatatelnější. Vůbec, Leta Lestrange je překvapením celého filmu a jednou z nejzajímavějších postav, i když figuruje pouze v pár scénách. To je ovšem dané i již hereckou vyzrálostí herečky Zoë Kravitz. Takoví Callum Turner (Thaseus Scamander) či William Nadylam (Yusuf Kuma) se herecky moc neprojevili.

Rowlingová si to nejlepší nechala na finále, které je opravdu dechberoucí. Těch odhalení, jež nás čekají v samotném závěru, je skutečně hodně. Nepozorný divák se v těch všech záhadách může lehce ztratit. Zde ovšem Rowlingová ukazuje skvělý tah na branku, protože postavy, které se zdály být zbytečné, v samotném závěru konečně nabírají na významu.

(A cenu za nejzbytečnější postavu získává Jacob Kowalski. Foto: Warner Brothers)

Jedno odhalení střídá druhé, jeden zvrat je nahrazen zradou někoho jiného. Finále se opravdu povedlo a dokáže velice důstojně navnadit na další díly ze série. Poslední půlhodina film do jisté míry zcela zachraňuje, ale těžko se zapomíná na první hodinu a půl, která byla zkrátka o ničem. Pocity z filmu jsou tak smíšené. Existují snímky, jež také vyloží všechny karty až na konci, jenže v průběhu je tvořena napínavá atmosféra. To se ovšem u Grindelwaldových zločinů neděje, film dokáže i místy nudit.

Jak tedy film hodnotit? Jedná se o nesourodý film (se zbytečnými hlavními postavami), jenž se našel až v samotném závěru. Rowlingová za pět minut dvanáct dokázala zachránit nepořádek, který sama způsobila. Zvraty a jednotlivá propojení postav jsou tím nejlepším na filmu, dále se povedly flashbacky a náčrt kouzelnické války, která nás čeká. Grindelwaldovy pohnutky a jeho zločiny se zpočátku těžko chápaly, ale v samotném závěru po proslově v Paříži do sebe vše skvěle zapadlo.

Co do příště změnit? Zapomeňme na Mloka, Tinu, Jacoba a Queenie. Tyto postavy jsou zbytečné a jen těžko dokážou nahradit Harryho, Rona či Hermionu. Příští díl by se měl zcela soustředit na Albuse Brumbála a Grindelwalda, kde je opravdu co nabídnout. Zapomeňme také na zvířata, která jsou ve druhém filmu zcela zbytečná a tvůrci se nám spíš pouze snaží připomenout, že tady stále jsou, protože podle nich se přece film jmenuje. Se scénářem by příště mohl pomoci někdo zkušenější, nový režisér by sérii osvěžil a koordinátor soubojů by se také hodil. Přece jen umělé souboje s modrým ohněm v podobě draka jsou již poměrně ohrané.

P.S.: Asi znovu všichni čekáte na procentuální hodnocení, to ale není nutné. Myslím, že předcházející řádky zcela vypovídají o tom, jaký film to ve skutečnosti je.

RECENZE FILMU – FANTASTICKÁ ZVÍŘATA A KDE JE NAJÍT

Diskuze /35

Janey021

„Co do příště změnit? Zapomeňme na Mloka, Tinu, Jacoba a Queenie.“ To snáď nemyslíte vážne? Možno tie postavy nedostali toľko priestoru ako v prvej knihe, ale určite tu nie sú navyše. Aby sa dej filmu nejak vyvíjal, samozrejme treba pridávať ďalšie postavy, na ktoré sa niekedy dej zameria viac ako na iné. Harry Potter tiež nestaval len na troch hlavných postavách. Recenzia ako taká nie je zlá, ale ten posledný odsek ste si fakt mohli odpustiť. Chcela by som vidieť Vás napísať nejaký scenár. Nemyslím, že niekto kto sleduje Fantastické zvery rátal s tým, že nám nahradia Harryho, Rona a Harmionu. Neviem o tom, že by sa filmy volali Harry Potter a fantactické zvery, či Harry Potter vs. Grindelwald… To je ako keby ste porovnávali Marvel filmy "Dr. Strange ťažko nahradí Iron mana."To je snáď samozrejmé, je to jeden svet, nie tá istá postava pre boha!

#3 66pepo66
19.11.2018 | 18:20:44

Queeny se v 2 filmu chovala velmi nelogicky a jak říkal Jakob byla, jako blázen. Například proč ho očarovala a unesla ho, když ji miloval a šel by s ní dobrovolně? Pak se hloupě přidá ke Grinderwaldovy, který chce Mudlům vládnout nechce jim být rovnocenný. Ostatní postavy byli celkem fajn, ale moc prostoru nedostali. Jakob tam byl opravdu jen proto, že v prvním díle byl velmi oblíbená postava. Teď tam působil nudně. Myslím, že nejlepší postava v 2 filmu byl Greedence okolo něj se v podstatě točil celý druhý děj filmu. Ještě tam byla dobrá jeho holka Nagini.

#10 TheMatty #34 derill129
19.11.2018 | 18:31:23
66pepo66

#1 Janey021: Akej knihe? :)

#4 Janey021
19.11.2018 | 18:51:46
Janey021

#3 66pepo66: Sorry, chybička, ale to je nepodstatné… bohužiaľ sa tu nedajú opravovať komenty :( Ale myslím že podstata je jasná aj napriek tomu ;)

19.11.2018 | 18:54:27
BixB

No, za mě… první díl byl určitě lepší, dvojka už jela v rychlém a uspěchaném tempu, vše natlačit do stopáže a to na úkor všeho. Nelogické rozhodování postav, neustálé připomínání minulosti, aby to každý divák pochopil, atd… Tento film ale určitě má i klady a na nich se doufám bude stavět v dalších dílech, kde skončí ona uspěchanost (kterou asi nutně potřebovali do tohoto filmu dát) a začne to být víc konzistentní jako třeba v jedničce.

19.11.2018 | 19:14:26
Zsir

V některých věcech bych souhlasil, ale Harry Potter byl taky trouba. Stejně jako Mlok. Musím říct, že nejlepší mi přijde v Grindelwald s Brumbalem. Oproti Voldemortovi, tak zaporák je za 1 lepší herec a za 2 není to psychopat co chce všechny vyvraždit – chce prostě vládnout nečárům. Scenář by měl byt lepší. Popravdě jsem se ztrácel chvilkama. Ale rozhodně bych neřekl, že je to horší jak Harry Potter.

#7 Lex Luthor #30 derill129
19.11.2018 | 19:47:40

#6 Zsir: Jo podle mě je taky Grinderwald mnohem lepší čaroděj a záporák než Voldemort. Plus má Bezovou hůlku a plně si uvědomuje její význam na rozdíl od Voldemorta. Zajímalo by mě kde a kdy ji získal. V 1 filmu ji ještě neměl.

#9 Blackhand47XD
19.11.2018 | 21:21:29
dCate

Ve většině s vámi souhlasím.. Úvodní scéna G jak utíká je skvělá a navnadila na celý díl, který potom trochu zklamal, ale konec to zase dohnal a vynahradil. Bez Jacoba bych se obešla, ale zase si myslím, že tam sloužil jako pohnutka k tomu, aby Q přešla na stranu zla, která teď bude důležitá pro G, protože mu bude pomáhat manipulovat s Credencem. To už mi víc zbyteční přišli Tina a Nagini, na kterou jsem se dost těšila, no uvidíme v dalším díle. Jinak se mi líbil na konci ten souboj s drakem, možná je to trochu ohraný, ale v kině to vypadá stále dobře a konečné odhalení bylo taky super a navnadá dál. Leta byla taky příjemné překvapení. Jinak souhlasím s tím, že v dalších dílech by více prostoru měli dostat B a G, protože hlavně mladý B mě velmi zaujal. Celkově se mi film spíše líbil, bezprostředně po filmu jsem odcházela z kina spokojená a to je asi to hlavní. Navíc si myslím, že to nejlepší si tvůrci prostě schovávají na konec.

19.11.2018 | 21:31:07
Blackhand47XD

#7 Lex Luthor: On ji ukradl Gregorovičovi. V jedničce ji patrně nenosil, protože by to bylo moc podezřelé, když byl v přestrojení.

#19 Lex Luthor
19.11.2018 | 21:32:02
TheMatty

#2 Lex Luthor: Většinou se do diskuzí nezapojuju, ale to, co jsi napsal je pěknej blábol :D. Proč se Quennie chovala nelogicky? „Unesla“ Jacoba, aby se mohli vzít, protože v Británii je to povolený. Přidala se ke Grindelwaldovi ze stejného důvodu, oblbnul ji tím a ona si myslí, že díky tomu bude moct být s Jacobem (prostě je bláznivě zamilovaná). Jinak si nemyslim, že by Nagini byla Creedencova holka, ale kdo ví.

Jinak film byl super :). Skvělý pokračování, očividně se připravuje půda pro něco většího. Ještě budou 3 díly, je jasný, že se to trochu natahuje ;)

19.11.2018 | 21:34:18
TheMatty

Jinak teda nevím, kde jsi byl v kině, já jsem byl na Potterfestu, kde se i FZ2 promítaly, a všichni jsme se smáli celý film :). A taky se mi moc nepozdává, že to moc srovnáváte s HP, nejlepší by bylo brát to jako úplně oddělený film.

#12 Janey021
19.11.2018 | 22:00:27
Janey021

#11 TheMatty: Ámen. Úplne súhlasím :)

19.11.2018 | 22:08:02
Moor8

Za mě byl film průměrný. Nijak výrazně neoslnil, ale ani nezklamal. Spoiler! Leč nesouhlasím s radami do budoucna. Mlok sice v tomto díle byl bez motivace, ale to se změnilo smrtí té negřice. Taky tam na konci říká, že si už vybral stranu. Taky Jacoba a Queenie bych nezatracoval. Jacob v dalším díle bude bojovat o spasení své lásky a Queenie bude svádět vnitřní boj a nakonec může být tím, co Grindelwaldovi zhatí plány. On bude chtít zabít všechny mudly a ona pochopí, že se mýlila a ve snaze zachránit Jacoba sejme Grinda. případně Jacob může umřít, což ji přivede do naprostého šílenství a vrhne se na Grinda. Takže tohle bude postava, která si projde nevětším vývojem. Z naivní blbky na tu, co všechno zachrání. Co se týče Tiny, tak souhlasím, ta je zbytečná.

19.11.2018 | 22:22:51
megary

Pre mňa boli Grindelwaldove zločiny lepšie než prvý diel ale nie som si istý, či dokážem posúdiť prečo. Recenziám, ktoré sú vyslovene negatívne nerozumiem. Jednu takú som si prečítal pred premiérou a možno aj preto, že som po tom do kina išiel s menšími očakávaniami som si film o to viac užil. Po konci som mal chuť vidieť ho celý znova a ešte ma to od štvrtka nepustilo. :)

Čo sa týka recenzie hore – ňouma Neville by hlavnou postavou nejakých filmov byť mohol, len by bol zrejme dej posunutý viac do komediálneho žánru. V každom prípade, nemotorné hlavné postavy existujú ako vo filmoch, tak aj v knihách.

Zvierat tam na mňa bol celkom zdravý počet. Nemal som pocit, že tam sú nasilu (s výnimkou toho v prvej scéne s Grindelwaldom) a ďalšie by som prijal len ak by mali zmysel.

Z postáv mi tam prekážal len ten nevlastný brat Lety, myslím, že to mohla Rowlingová napísať inak, takto narobila len väčší chaos. Aj keď som to v závere vlastne pochopil, pretrváva vo mne dojem, že všetko to od výmeny detí na lodi, cez ovplyvnenie Yusufovej matky kliatbou Imperius a počatia Lety až po Credenca, ktorý si myslel, že jej stratený brat je práve on, bol strašný chaos. Nerozumiem, prečo to muselo byť takto prekombinované. A prišlo mi to trochu lacné. Chápem, že bez Yusufa by tam ten pôvod Lety vysvetlený nebol ale prišiel mi tam navyše.

Súhlasím s tým, že by Rowlingová nemala písať scenáre úplne sama. Čo sa týka réžie, Yatesa si pochvaľujem. Ale už od Väzňa z Azkabu si tajne prajem návrat Alfonsa Cuaróna, ktorý bol podľa mňa prvý, čo sérii vdýchol úplne inú atmosféru a posunul aj hlavné postavy (vtedy ešte deti) po hereckej stránke najviac dopredu. Podľa mňa to bol práve on, čo vdýchol sérii Harry Potter úplne iný, temný náboj. Priniesol čosi také, čo mi pripomínalo Burtona. A práve Tim Burton by sa mi možno pri Fantastic Beasts tiež páčil na režisérskej stoličke. :D

19.11.2018 | 22:46:12
megary

Och a zabudol som!

Veľmi silno nad tým uvažujem a mám teóriu, že Queenie sa nepridala ku Grindelwaldovi preto, lebo by bola tak hlúpa (ako v tomto dieli bohužial od začiatku pôsobila). Myslím si, že sa rozhodla infiltrovať jeho stúpencov a aj Grindelwalda samotného. Nemyslím si, že je jej schopnosť nemá hlbší význam a mám za to, že ju Rowlingová napísala do filmu so zámerom, že bude neskôr kľúčová. Rowlingová týmto spôsobom pracovala aj na Potterovi a mnoho vecí, ktoré boli dôležité až na konci, mala naplánované už na začiatku. Ak by schopnosť Queenie nebola neskôr podstatná, mohol by miesto nej figurovať akýkoľvek iný legiliment. Nezabúdajme totiž, že ak bude Queenie dostatočne blízko Grindelwalda, prečíta veľmi ľahko jeho pravé zámery.

Ale možno chcem len od Rowlingovej priveľa. No odhad mám obyčajne dobrý.

#18 Lex Luthor
19.11.2018 | 22:55:36

Tahle recenze jen potvrdila udělených 40% z FFF. A navíc ten příplatek ke vstupnému za něco co „není nový Titanic“? Asi si počkám, až to bude i ve videopůjčovně ;-)

20.11.2018 | 5:34:02
Yann

Tuhle recenzi psal nějaký opravdu hodně zamindrákovaný chudák.

20.11.2018 | 7:16:56

#15 megary: Grinderwald kolem sebe vyčaroval ohnivý kruh. Mohl do něj vstoupit jen ten kdo je mu věrný a chtěl se k němu přidat. Ti s nepřátelskými úmysly k němu neprošli skrze oheň a byli spáleni. Queeny mi nepřijde, jako mocná čarodějka, která by dokázala oheň oklamat. Zvlášť, když ho Grinderwald vyčaroval Bezovou hůlkou. Takže s tvojí teorií moc nesouhlasím.

#29 megary
20.11.2018 | 14:00:18

#9 Blackhand47XD: Ok díky za info.

20.11.2018 | 14:00:46
Packa

Vážně tu nikdo neřeší původ Credence? Nikomu to nepřijde jako obrovský výkal na fanoušky HP?

#21 Blackhand47XD #22 mv1998
20.11.2018 | 16:50:44
Blackhand47XD

#20 Packa: Jako já z toho nejsem moc nadšený. Rowlingová tak trošku popírá knihu o Brumbálovi, kterou sepsala Rita spolu s Batildou.

20.11.2018 | 17:38:06
mv1998

#20 Packa: To, že mu Grindelwald tuhle informaci řekl, ještě nemusí znamenat, že je to pravda. Spíš v tom vidím typický styl, kterým Rowlingová píše. Na konci 6 to taky vypadá, že je Snape ten největší hajzl, a trvá celou poslední knihu, než vyjde najevo, že vlastně není. Takže dokud to neuslyším přiznat např. Brumbála, zůstávám docela v klidu :)

#27 Packa
20.11.2018 | 18:31:14
simavok

Nesouhlasím s hodnocením, film byl lepší než jednička.

20.11.2018 | 19:30:37
Rebeka89

To že Newta nezajímá Grindewald je právě ono! To z něj dělá naprosto unikátní, jedinečnou postavu. Pokud tohle někdo nepochopí, film se mu z cela jistě nemůže líbit. Místy až nudné? To vám v průběho uniklo zřejmě spoustu důležitých detailů (a že jich tam bylo dost). Například Newtovy konverzace s Tinou obsahovaly spoustu skrytých narážek, výčitek ale i důkazů jak moc jim na sobě pořád záleží. A o Credencovi se ani nezmíníte?

#25 terari #26 terari
20.11.2018 | 19:30:45
terari

#24 Rebeka89: Myslim že Credence nezminovali hlavne kvuli spoilerum a zaverecnemu WTF momentu filmu, pokud by si to precetl nekdo kdo film jeste nevidel.

Já osobne jsem velky fanousek HP knih, filmu a světa obecne, ale taky musím rict ze me tento film castecne taky zklamal. Mam pocit ze se tam toho delo strasne moc a zaroven skoro nic.

To co udelali na konci

21.11.2018 | 0:17:42
terari

To co udelali na konci, to si ze me snad delate srandu ne. Zaprve to je totalni hovadina pro vsechny fanousky HP. A za druhe to casove vubec nemuze sedet kdyz Kendra matka Brumbala zemrela v roce 1899 a pokud by to byl nevlastni bratr pres otce Percivala tak ten zemrel v Azkabanu kam ho zavreli v roce 1890 a nemyslim si ze by tam za nim nekdo prisel na manzelskou navstevu. Jako ze by Brumbalovi cestovali casem do budoucnosti aby mel Albus bratra????? Nemyslim si!!!!

Pár otazek:

Ta potopena lod mela byt Titanik? Protoze Credence se pry narodil v roce 1901 tak to casove moc nesedi.

Komu Leta na konci rikala ze ho miluje? Oba stali za sebou takze to mohla rikat obema.

Neovlada Grindewald a jeho spojenci umení Nitrobrany? Protoze si myslim ze by Queenie jinak hned vedela ci je ten dum kam ji dovedli kdyby te zenske mohla cist myslenky.

Omlouvam se spatne se to odeslalo.

21.11.2018 | 0:19:41
Packa

#22 mv1998:

Ale z Brumbálovic rodiny bude, když tam byl ten fénix. To mě zaráží nejvíc…

#28 megary
21.11.2018 | 8:07:42
megary

#27 Packa:

Ale tiež to môže by len niečo, čo nahralo Grindelwaldovi a podporilo jeho lož. Verím, že výskyt tak vzácneho tvora v čarodejníckom cirkuse nemusí byť vôbec ničím zvlášetny. Na druhú stranu, aj keby bol Dumbledore, neznamená to, že musí byť nutne Albusov brat.

21.11.2018 | 11:04:06
megary

#18 Lex Luthor: Mýliť sa určite môžem, je to len teória, nie fakty. A pravdepodobnosť, že to tak nebude tu bude vždy. Takisto mi to chovanie Queenie nedáva zmysel a keďže som si tú postavu dosť obľúbil, mrzí ma, že bola bol jej charakter zredukovaný na nejakú pološialenú ženskú, ktorá sa narodila so schopnosťou, ktorá práve ju skôr než kohokoľvek iného mala naučiť čo to o povahách ostatných ľudí.

Naozaj nerozumiem, prečo nevytušila zámery Grindelwalda, či jeho nasledovníkov, keď s nimi bola v tom dome. Mala by to predsa dokázať. Mala by cítiť aj to, že nie sú dobrí. Vyzabíjali predsa muklovskú rodinu, ktorú tam žila, len aby mali dočasne nejaké útočisko. Pričom samej jej ide o to aby mohla žiť s muklom. Čím bude jej mukel v očiach Grindelwalda iný? Akoby jej úplne vymyli mozog, konala úplne v rozpore so svojim charakterom. Práve preto sa snažím si toto jej správanie vysvetliť tým, že si nechala vymyť mozog, respektíve sa nechala naverbovať zámerne aby pomohla Tine, Newtovi a Jacobovi „zvnútra“. Just a thought.

21.11.2018 | 11:15:19
derill129

#6 Zsir: To je hovadina len Grindelwald má schopnosť presviedčania ti si fakt myslíš že on tých ktorý sú proti nemu neporaždí on si narozdiel od Voldemorta svojích stúpencov váží ale tých na konci získal lžami ktoré skombynoval s pravdou. Grindelwald je horší ako Voldemort hlavne preto mal oveľa viac stúpencov ako Voldemort

#31 megary
22.11.2018 | 11:53:47
megary

#30 derill129: Grindelwald je populista ako vystrihnutý z učebnice. :)

22.11.2018 | 13:53:17

Albus má tedy dva bratry a jednu sestru. Tedy měl ji jeho sestra by měla být mrtvá. Je zvláštní, že všechna jména Albusových sourozenců začínají na A.

22.11.2018 | 16:50:01
Jiri007

Mě se film líbil a troufám si říct, že me bavil víc než první díl, nejlepší časti byly s Grindelwaldem, nejlepší byl ten jeho utěk hned na začátku, pochopil jsem i většinu dějových linek, Queenie se docela chovala zvlaštně ale chapu jí, Brumbál byl taky docela v poho, zamlouvála se mi take Nagini a Leta, jejích dějové linky mohly více rozvinout.

redaktor
22.11.2018 | 20:14:31
derill129

#2 Lex Luthor: To ale tí ľudia na tom zhomaždení nevedia počúbali ste čo im nahovoril že nie je pravda že nenávidí muklov že bojike za lásku spravodlivosť že chce svet ochrániť pred chamtivosťou a mocichtivosťou muklov, všetkím tam klamal a skoro všetci mu uverily. Ja by som Grindelwalda skôr prirovnal k Hitlerovi.

24.12.2018 | 9:51:10
Overlord_04

Na film jsem se těšil. No nevím. Dokonce jsem ho bránil, ale pak jsem si to uvědomil. Nuda, tak lze popsat tento film. Nudný příběh, nudné postavy. Mohl bych se rozepsat, ale nechce se mi. 6/10

2.3.2021 | 11:07:08

Fantastická zvířata: Brumbálova tajemství

Premiéra: 6. dubna 2022
Režisér: David Yates
Scénář: J. K. Rowling, Steve Kloves
Hudba: James Newton Howard

Do světa Harryho Pottera se po více jak čtyřech letech opět vracíme. J. K. Rowlingová připravila scénář na celkem pět filmů Fantastických zvířat, které budou mapovat příběh Mloka Scamandera, který bude prozkoumávat svět, hledat skvělá stvoření z kouzelnického světa a taktéž bojovat proti Grindelwaldovi

RECENZE FILMU
OHODNOŤTE POSTAVY

Předchozí film

Fantastická zvířata: Grindelwaldovy zločiny

Premiéra: 15. listopadu 2018
Režisér: David Yates
Scénář: J. K. Rowling
Hudba: James Newton Howard

Do světa Harryho Pottera se po dvou letech opět vracíme. J. K. Rowlingová připravila scénář na celkem pět filmů Fantastických zvířat, které budou mapovat příběh Mloka Scamandera, který bude prozkoumávat svět a hledat skvělá stvoření z kouzelnické­ho světa.

RECENZE FILMU
OHODNOŤTE POSTAVY