The Last of Us
88/100 - 122×

The Last of Us

Rozvedený a svobodný otec Joel, jenž je pašerákem s temnou a tragickou minulostí, má za úkol propašovat 14letou dívku jménem Ellie přes postapokalyptické Spojené státy. Oba se snaží přežít v dystopickém světě, který byl zpustošen vypuknutím smrtící choroby, která mění lidi na vražedné příšery.

USA | 2023 | Pauza
vysílání
2 sezóny | HBO | 50 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Hororový
hrají
Ashley Johnson (Anna), Nick Offerman (Bill), Scott Shepherd (David), Murray Bartlett (Frank), Bella Ramsey (Ellie Williams), Lamar Johnson (Henry Burrell), Troy Baker (James), Pedro Pascal (Joel Miller), Melanie Lynskey (Kathleen Coghlan), Rutina Wesley (Maria Miller), Merle Dandridge (Marlene), Jeffrey Pierce (Perry), Storm Reid (Riley Abel), Keivonn Woodard (Sam Burrell), Nico Parker (Sarah Miller)

Bella Ramsey se vyjadřuje k počátečnímu odmítavému postoji k jejímu obsazení

Bella Ramsey se vyjadřuje k počátečnímu odmítavému postoji k jejímu obsazení

Hvězda seriálu The Last of Us Bella Ramsey, která v adaptaci od HBO ztvárňuje Ellie, se vyjádřila ke tvrdým reakcím na její ztvárnění Ellie.

22 6
19.1.2023

V rozhovoru pro The New York Times se Bella Ramsey zamýšlí nad svou reakcí na první ohlasy po obsazení do seriálu The Last of Us. Herečka přiznává, že ji negativní ohlasy fanoušků původně rozrušily a dokonce ji přiměly pochybovat o jejím výběru do role.

Je to poprvé, co jsem na něco měla negativní reakci. Byly chvíle, kdy mi to přišlo vtipné. Pak jsem se dostala na konec desetiminutového procházení mobilu na sociálních sítích, odložila mobil a říkala si: „Možná to byl špatný nápad.“ Teprve nedávno jsem se smířila s tím, že jsem Ellie a že ji umím zahrát. Že jsem dobrá herečka. Ale to vydrží pár týdnů a pak si zase budu myslet, že jsem hrozná. To je prostě proces.

Po obsazení Belly a Pedra Pascala do rolí Ellie a Joela se část fanoušků obrátila na sociální média, aby si postěžovala na tuto volbu. Hlavní výtky směřovaly ke vzhledu Belly, která se svému protějšku z videohry podobá jen vzdáleně, a k Pascalově latinskoamerickému původu. Pascal nedávno přiznal, že ho dokonce šokovalo, když si někteří fanoušci stěžovali na jeho neschopnost nechat si narůst plnovous, což je jeden z Joelových výrazných fyzických rysů. Gabriel Luna, který ztvárňuje Joelova mladšího bratra Tommyho, a Nico Parker, která hraje Joelovu dceru Sarah, se také setkali se značnou nevolí kvůli odlišné etnické příslušnosti herců od původních postav.

Takto ostré reakce na adaptace populárních rolí se daly očekávat. Když se adaptace odchýlí od toho, co bylo předtím, část fanouškovské základny bude pravděpodobně reagovat negativně. Ohlasy na herecké obsazení The Last of Us se nedávno znovu rozpoutaly po oznámení hvězdy seriálu True Blood Rutiny Wesley v roli Marii, vůdkyně komunity přeživších v Jacksonu ve Wyomingu. Určitým fanouškům vadilo rozhodnutí o rasové záměně postavy, protože Maria je ve videohrách běloška a Wesley černoška. Spolutvůrce série The Last of Us Craig Mazin se však již dříve snažil fanoušky ujistit, že herecké výkony jsou na úrovni svých videoherních protějšků a skutečně ctí práci původních herců.

Přestože určitá část fanoušků stále pochybuje o Belle, vydání prvního dílu a téměř všeobecné přijetí od kritiků uklidnilo obavy mnoha fanoušků. Skóre The Last of Us na Rotten Tomatoes dosahuje působivých 99 % od kritiků a 96 % od fanoušků, což je dost slušné číslo. Na IMDB má seriál skóre 9,4/10, kde hlasovalo celkově 55 tisíc uživatelů. A pokud se podíváme na naše české CSFD, tak je popularita taky poměrně slušná. Seriál má po prvním dílu 87 % a je 83. nejlepším seriálem. Uvidíme, jak se seriálu dál povede a zda kritiky ohledně obsazení herců postupně opadnou.

Foto: HBO Max, EW, Naughty Dog

Diskuze /70

xube

Riešiť hodnotenie seriálu, ktorý odvysielal až jeden dieľ je nezmysel. Príbeh v TLOU je skvelý. Kto hral hry vie svoje. Obsadenie je však nevhodné. O tom či herci vedia hrať nikto nepochybuje. Ale ide o vizuálne dielo a ľudia si proste určité tváre zapamätali a radi by videli podobných hercov na place. Bohužiaľ hollywood si ide svoje. Ako obyčajne. A potom sa divia prečo filmy podľa hier sú prepadák.

#3 Basim #26 Nikolperse
19.1.2023 | 21:27:00
Basim

Já si myslím že druhá epizoda bude špatná! Co se týče seriálu jako první epizoda se povedla ale oni bez reakcí tam prdnou dva herce ze hry o trůny. Dal jsem jednu hvězdu že jsem nespokojený s obsazením herců. Hlavně Tommy tuhle postavu nestrpím! Jako všichni to vychvalují do nebes kvůli první epizodě. Trailer na druhou epizodu mě vůbec nepřesvědčil protože se mi nelíbil a myslím že to bude už horší! Bohužel herci si neprošli hrou ale to by měli aby se do té situace mohli vžít. Já pochybuju že si lidé Elie oblíbí jako ve hře. A tohle je ta největší chyba!
#1 xube:

#5 xube #11 spirda
19.1.2023 | 22:40:38
Gaffík

Já osobně herní prostředí a celkově příběh neznám, takže jsem ve výběru herců poměrně liberální. Nicméně, když jsem se podíval na obrázky ze hry, odlišnost postav-herců a s tím související naštvanost diváků je velká. To je jako kdyby v Husitských válkách měli být blonďáci, číňani, černoši nebo poláci. Ti se v té době na českém území prostě nevyskytovali, nic proti nim, ale obsadit je do historického díla (ať už skutečného nebo podle fikce) je pro video (čti snímek snímek je 1/24 jedné sekundy videa pozn. red.) stejně zdravé jako chleba potřený lakem na nehty.

19.1.2023 | 23:59:10
xube

#3 Basim: Tak je to HBO, netreba sa diviť, že tam hrajú hlavne herci z GoT :-) Každopádne prvý diel sa podaril. Predloha k postave Joela bola skvelá. Mne dokonca ani ten Pascal ako Joel až tak nevadí. Dokonca by som sa zmieril aj s nejakým tým odklonom od predlohy. Na to, že nemá bradu a je hispánec sa dá zvyknúť. Skôr ma mrzí, že Joelova dcéra bola viac sympatická ako Bella, ktorá hrá Ellie. A práve Ellie je ústredná postava, ktorú hráči milujú… A ako každý príbeh, aj tento je o postavách. Uvidíme či ďalší diel udrží tempo… ale zrejme to bude ako so všetkým čo sa dnes produkuje. Prvý a posledný diel… všetko ostatné je vata k žehleniu

20.1.2023 | 0:18:08
Jack1947

Příjde mi to jak zpřeházené TLOU, třeba byt kýčovitý Re:Welcome to Raccoon city to zmákl docela dopbře i přes, no name herce kteří se tam ale hodili páč první díl Resi byl skutečně béčkový,ALbert Wesker měl být dokonce mladší napodobenina Schwarzeneggera XD.

Nicméně tady rozvléklé zbytečně. celé no uvidíme… Prohazování rolí se mi taky moc nezamlouvá když je to v podstatě horší -prolog- převyprávěný ke hře. Kdo hrál TLOu tak ví, myslím že dost věcí asi vypustí… a to prý se kasali že to bude mít vlastní příběh neopírajicí se o hru, Pedro Pascali není zlej je to dobrej herec, sice se sem uplně nehodí ale dáme mu šanci˘˘ Proč by se nedalo hodnotit po první epizodě první a poslední epizody )zdali tam vůbecv většina dojde) jsou nejduležitější už i proto že mají objednanou minimálně druhou řadu.

20.1.2023 | 4:41:20
uzmn

Když si vzpomenu na vlny imbecilního kvikotu k ztvárnění Abby, abych si pak užil naprosto úchvatnou hru… Tak mě obdobný kvikot k seriálu nachává klidným jak želvu.

20.1.2023 | 8:04:31
Pikapoop

Ona jediná mě tam štve. Ale je hezký, že si myslí, že je dobrý herečka, když její scénář byly převážně jen sprostý slova :) Ve hře si Ellie každý oblíbí. Tady? Nemyslím si…

20.1.2023 | 8:04:31
AzurovyAzure77

Mě spíš zaráží, jak nikdo nezmíní, že to jde jen jedním směrem :D mexický Joel, šikmooká Ellie, černá Sarah a Maria jsou samozřejmostí, ale zvláštní, že Henry, Sam, Riley i Marlene jsou všichni prakticky identičtí vůči předloze. Bez jediné změny. Člověk by řekl, že když se na to podílí Druckman jako tvůrce, tak bude bránit své dílo a bude ho chtít co nejvěrnější. Ale ten borec mě už dávno přesvědčil, že mu jde jen o inkluzivní všebarevný všepohlavní příběh a fakt, že se mu povedlo geniální Tlou1 v té podobě, v jaké ho známe, je absolutní náhoda. Ono se stačí podívat na dvojku, kde už rychle zabije nevhodnou hlavní postavu a nahradí ji dvojicí mužatka a transka… herečky Belly Ramsey je mi trochu líto protože oceňuji to její nadšení do role, ale faktem je že prostě nikdy nebude tak hezká, roztomilá a vtipná jako Ellie. Což je problémem, když na této postavě a tom že ji takřka univerzálně miluje skoro každý, stojí celý příběh.

#10 Zilwicky
20.1.2023 | 8:26:21
Zilwicky

#9 AzurovyAzure77: Tak vieš predsa že rasizmus voči bielym neexistuje :) Súhlasím inak so všetkým čo si napísal. Ramsey mi tam proste nepasuje ale prvý diel bol aj tak veľmi dobrý. Možno si zvykneme. Ale každý kto to už považuje za seriál roku a podobne by si mal spomenúť na GoT, akékoľvek dielo sa vo výsledku hodnotí ako celok, či už je to film, seriál, hra atď..
Hlavne ma znepokojujú tie ich reči o tom že sa to miestami odkláňa od hry viac a niekedy menej.. čo v preklade znamená že sa to neskôr odkloní úplne a už sa to nevráti :D Aj navzdory veľmi podarenému prvému dielu tak ostávam skeptický.. ale teším sa na ďalší diel

#24 Nikolperse
20.1.2023 | 9:20:17
spirda

#3 Basim: CSFD Zajímavosti Tvůrci seriálu po obsazení Pedro Pascala (Joel) a Belly Ramsey (Ellie) poprosili herce, aby hru „The Last Of Us“ nehráli. Chtěli, aby herci ztvárnili tyto postavy po svém. Ukázalo se však, že herci tuto prosbu nedodrželi a hru si zahráli. Tvůrci seriálu nakonec toto „neuposlechnutí“ ocenili, protože oba herci, dle slov tvůrců, ztvárnili tyto postavy dokonale.

20.1.2023 | 10:23:39
dasti555

Ja som hru nehral ale Bella sa mi tam celkom hodí. Fakt riešia sračky niektorí ľudia. Nechceli pozerať len na cutsceny napríklad… tvl, každopádne tiež si myslím, že tempo do druhej časti celkom opadne a bude to také nemastné neslané.

#13 Dragon94
20.1.2023 | 10:32:01
Dragon94

#12 dasti555: Naopak na konci prvního dílu se to teprve začalo rozjíždět. První díl měl ten problém, že měl vlastně dva úvody. Jeden před apokalypsou a ten druhý 20 let po vypuknutí. Tvůrci tak měli docela malý čas na to, aby představili postavy, frakce, svět a jeho fungování a zároveň dali naše hrdiny dohromady a vyslali je na cestu. Těch informací je tam zkrátka hodně a zároveň není dost prostoru se nima zabývat víc do podrobna. Proto ta druhá půlka epizody působí jako výrazné zpomalení oproti té první, která končí plně rozjetá.

#22 Nikolperse
20.1.2023 | 11:56:24
Gorbyn

tvl, to zase je něco, Lidi řeší čím dál větší hovna. Místo aby si užili pěkný serial, tak řeší problémy jiných jen aby nemuseli řešit ty svoje co jsou větší. smutný

20.1.2023 | 12:17:13
pidalin

Vypadá sice divně, ale hraje dobře, takže s tim nemam problém, ta jeho černá dcera na začátku byla taky dobrá. S těma latino hercema to jde už uplně mimo mě, většinou vypadaj jenom trochu opáleně že by člověk z evropy ani neřekl že ten člověk neni bílej, ale američani holt chápou rasy trochu jinak a pro ně španěl nebo ital neni vubec běloch. Řešej kraviny.

20.1.2023 | 12:18:55
Lucka1999

Nejdebilnější komentáře – xube, Basim, Gaffík, Pikapoop, AzurovyAzure77, Zilwicky

#18 Zilwicky #32 Carlos Matos
20.1.2023 | 12:47:28
Svjatogor

Já jsem v tomto punktu s protipólem kritiky k obsazení ústřední dvojce. B.R. ustála náhlou popularitu Lyanny Mormont a odolala příslibům rychlých prachů a zatím se neupsala žádnému škváru. :-)

20.1.2023 | 14:11:54
Zilwicky

#16 Lucka1999: Jeeej.. bol som vybratý :D Aj vieš povedať prečo konkrétne?

#19 DiceCze
20.1.2023 | 14:49:55
DiceCze

#18 Zilwicky: To asi nemá smysl s ní řešit, je tu pár dní a stihla akorát udělat review bombing na pár seriálů. Já bych jí dal rovnou banán :D

#20 Zilwicky
20.1.2023 | 15:39:50
Zilwicky

#19 DiceCze: Jop vidím už. Nechápem ale prečo hodnotí jednotlivé epizódy :D Však stačí seriál ako taký ked už tak.

20.1.2023 | 16:01:21
Nikolperse

Je úplne jedno kto by v seriály hral, akej farby pleti daný herec/herečka by bol a tak ďalej. Vždy budú ľudia ktorý budú útočiť a útočiť a útočiť, lebo nikdy sa nedá vyhovieť všetkým.

Keby ste si radšej miesto útokov na hercov užili dobrý seriál, hneď by ste mali krajší deň.

#23 Zilwicky
20.1.2023 | 16:18:52
Nikolperse

#13 Dragon94: Presne tak, pekne napísané. Prvý diel mohol mať pokojne aj o 15–20 minút viac.

20.1.2023 | 16:20:56
Zilwicky

#21 Nikolperse: A kto konkrétne tu útočí na hercov/herečky?

#25 Nikolperse #33 Carlos Matos
20.1.2023 | 16:22:41
Nikolperse

#10 Zilwicky: Vždy sa to bude odkláňať, natáčať veci presne podľa predlohy nemá zmysel.

A výber hercov? No ak vybraní herci nevadia Neilovi Druckmannovi, tak prečo by to malo vadiť mám? A možno by si našiel lepšiu herečku vo vhodnom veku na rolu Elllie, ale zas ostáva otázka či by sa do tej role hodila. S komentovaním hercov treba radšej počkať na viac dielov.

#33 Carlos Matos
20.1.2023 | 16:26:03
Nikolperse

#23 Zilwicky: Dobre beriem, že slovo útočiť je možno trochu silné v tomto prípade. Narážala som tým hlavne na to že to že niekomu daný herec/herečka v danej roli nevyhovuje neznamená že ten herec/herečka sa na tú rolu nehodí alebo že iný herec/herečka by tú postavu vedel zahrať lepšie.

S komentovaním hercov a hodnotením toho či sa na danú postavu hodia alebo nie by sme mali počkať na viac dielov.

#29 Zilwicky
20.1.2023 | 16:28:35
Nikolperse

#1 xube: Možno nenašli herečku vo vhodnom veku ktorá by sa podobala na Ellie a vedela by to dobre zahrať. To ťa nenapadlo?

#30 Zilwicky
20.1.2023 | 16:34:01
Svjatogor

Já odlehčím a hodím do placu jeden úsměvný dotaz jednoho TLOU panice (mě). Seriál je (jak jsem pochopil) podle hry a ta hra… má nějakou literární / komiksovou předlohu k přečetení? Díky všem za feedback. :-)

#28 Nikolperse #29 Zilwicky #31 PecaCZE
20.1.2023 | 16:57:40
Nikolperse

#27 Svjatogor: Sú nejaké komiksy ale neviem či sú podľa hry alebo hra podľa nich. Vyšlo to v zhruba rovnakom období.

20.1.2023 | 17:04:31
Zilwicky

#25 Nikolperse: No veď som napísal že si možno zvykneme :) Ale dost vela ludi ma s ňou „problém“ v tomto zmysle takže či sa nu naozaj hodí.. podla čoho by si to posúdila objektívne? Je to veľmi subjektívna vec (odhliadnuc od takých základov ako pohlavie, rasa a pod) a asi jediný objektívny záver ktorý vieš spraviť je že zoberieš názor väčšiny. Čo je samozrejme nereálne takže ti zase a raz ostane len vlastný pocit :)

#27 Svjatogor: Asi nič čo by mapovalo udalosti zo hry nenájdeš, jedine tak klasické fandom wiki.

20.1.2023 | 17:06:53
Zilwicky

#26 Nikolperse: Ale no.. v našich končinách by som to bral ako argument ale v USA? Come ooon, tam majú hercov a herečiek že nevedia čo s nimi

#35 Nikolperse
20.1.2023 | 17:08:11
PecaCZE

Ty vole lidi jsou jako někdy fakt magoři po první epizodě už psát jako by viděli celý seriál. Třeba já doufám, že tam bude každou druhou epizodu něco fakt zajímavýho. Jednu epizodu třeba střet se „zombie“ další zase s lidma. Ale očekávám, že to bude víc dobrodružné drama než horor akce.

#27 Svjatogor: O tom jsem neslyšel, ale docela slušně bych si tipnul na základě jiných případů, že originál musí být hra i kdyby komiks vyšel ještě před hrou… komiks by fungoval jenom tak pro doplnění informací, nic podstatnýho.

20.1.2023 | 18:26:28
Carlos Matos

#16 Lucka1999: Tohle beru jako urážku! Na největšího debila na edně totiž aspiruju já.

20.1.2023 | 18:32:10
Carlos Matos

#23 Zilwicky: To víš, když napíšeš, že si nelíbí casting na nějakém pokoutném webu v jiném jazyce, tak už se to dnes bere jako útok. :) #24 Nikolperse: Krásný argument, takže kdyby Neilovi nevadilo obsadit do role Ellie třeba Donalda Trumpa, tak to také nemůže nikomu vadit. Naprosto souhlasím. :)

#35 Nikolperse
20.1.2023 | 18:41:15
strike

Čas na Strajkovu mudrovací chvilku kterou si nejspíše nikdo nepřečte. Upřímně, nevadí mi etnická změna postav v dílech které jsou adaptací děl z dob u kterých bylo normou vynechávat jiná etnika, či je nějak zesměšňovat. Jsem všemi deseti pro aby pro mě za mě byl Jamesem Bondem černoch (Idris Elba by byl za mě fajn bond)

Problém který s Last of Us castem mám, ten, že the Last Of Us už od prvního dílu by se dalo označit za woke progresivní dílo, etnická vyváženost není něco na co by hra trpěla. Máme zde zástupce všech ras, vyznání a sexuality a to je taky správně, proto mi hlava nebere, proč je nutné tím pádem měnit etnikum těch jediných dvou zástupců heterosexuálních bělochů, kteří se v prvním díle hry mihnou na pomyslné straně dobra.

Napadají mě dva důvody proč tomu tak je. #1 Niel Druckman prostě nenávidí postavu Joella #2 HBO cítilo nutnost napasovat velice populárního Pedra Pascala do seriálu kvůli proma.

#36 Nikolperse
20.1.2023 | 19:03:35
Nikolperse

#30 Zilwicky: Ja ti napíšem úprimne, mne nevadí že Bella Ramsey hrá Ellie. Herečka je vo vhodnom veku, hrať vie a zdá sa že sa hodí na tú rolu.

Určite je však ďalších 100 herečiek ktoré by sa na tú rolu hodilo, to nikto nepopiera, len problém je v tom že furt bude niekto šomrať na herecké obsadenie. Tak je to pri každom seriály a filme na ktorý sa dlho čaká. Nikdy sa nedá vyhovieť všetkým.

Názor väčšiny, ale čo je to názor väčšiny? No nejaký Americký režisér a producent sa nebude pozerať na názor ľudí niekde na Slovensku a v Česku, je mu úplne ukradnuté že tu bude 90% ľudí vadiť že v seriály alebo filme hrá hlavnú rolu žena alebo černoch. On sa pozerá hlavne na to ako to vezmú tam v jeho krajine, lebo on točí seriál alebo film hlavne pre divákov v jeho krajine.

#33 Carlos Matos: Zase to nemusíme preháňať ok. :)

#38 Zilwicky
20.1.2023 | 19:10:52
Nikolperse

#34 strike: Nie som si teraz presne istá, ale myslím že v USA sa hispánci berú ako biely, že pre nich nie sú hispánci iná rasa.

20.1.2023 | 19:17:23
5825

Do p*dele lidi, můžete se uklidnit konečně? Řešíte absolutní sračky a úpřímně já ty vaše životy fakt lituju, že neumíte nic jiného, než jenom nadávat a stěžovat si. Je mi úplně za vás hanba,jak se tu všichni chováte a to je prostě neskutečný. Všichni řešíte vzhledy herců a podobné kraviny,ale to,že tu máme opravdu povedený seriál podle videohry,to už nikoho nezajímá. Smutný na tom fakt je,že jste v životě nic nedokázali,tak si budete rejpat jak důchodci......... Nelibí, nekoukám..... tak v čem je problém? Aha, já jsem strašně ubohý a neumím ze života nic víc než jenom hejtovat a trollovat.

#38 Zilwicky #40 Carlos Matos
20.1.2023 | 19:31:51
Zilwicky

#35 Nikolperse: „Názor väčšiny, ale čo je to názor väčšiny?“ je názor väčšiny, teda väčšiny z ľudí ktorý to videli, veď vravím že je to nereálne získať :) By si sa musela opýtať každého kto to videl :D Je jedno odkiaľ je, platiaci zákazník je platiaci zákazník. Ledaže by nebol samozrejme.

#37 5825: Lol.. najviac tu hejtíš ty, ty trdlo :D Ale prosím ta – ked sa ti toto nepáči prečo nenapíšeš niečo zaujímavé ty sám? Namiesto toho si tu len splodil samé urážky, gratulujem.

#41 Nikolperse
20.1.2023 | 20:07:13
Zilwicky

Toto je klasický cyklus pri každom populárnejšom seriály, hlavne adaptácii teda: ľudia začnú písať čo sa im nepáči, s čím nie sú na 100% spokojný (oproti predlohe), niekto sa toho samozrejme chytí, začne diskusia (väčšinou docela slušná) a potom zákonite sa vyroja takýto exoti ktorý nie sú schopný pochopiť že niekto má na vec kritickejší pohľad a nehltá poslušne a bez poznámok všetko čo Hollywood vyprodukuje. Akúkoľvek, čo i len malú kritiku, berú hneď ako osobný útok na ich osobu pomaly.
Samozrejme že rozoberáme hlavne tie veci ktoré sa nám nepáčia lebo je toho (väčšinou) podstatne menej ako veci s ktorými sme spokojný. Ale ja osobne rád vyzdvihnem aj tie.

Chcete aby tu každý napísal len komentáre typu „je to super, odporúčam, 11/10“ alebo aby sme rozoberali počasie v danej epizóde? Velice ma zaujíma aká diskusia by sa vám pozdávala ked váš jediný prínos je „ja nechapem co sa ludom stale nepaci.. hur dur“

20.1.2023 | 20:17:16
Carlos Matos

#37 5825: „Smutný na tom fakt je, že jste v životě nic nedokázali, tak si budete rejpat jak důchodci.“ Tohle se ani nedá nazvat argumentem v nejširším slova smyslu. Prostě jen prostoduchá fráze lidí mdlého rozumu :)

20.1.2023 | 20:51:00
Nikolperse

#38 Zilwicky: Však to že názor väčšiny je pri tvorbe seriálov a filmov nereálne získať, Preto tvorcovia filmov a seriálov kašlú na to že niekde v strednej Európe sa ich výber žánru, hercov, scenáru, deju a tak nebude páčiť. Oni sa budú riadiť len tým čo teraz letí v ich krajine.

Podľa mňa by už bolo načase keby si mnohý ľudia už uvedomili že tak ako na Slovensku alebo Česku zrejme nikdy nevznikne seriál v ktorom bude cigán hrať riaditeľa veľkej a úspešnej firmy, tak isto v USA už zrejme nevznikne seriál v ktorom nebude černoch, aziat, hispánec a homosexuálna postava.

#42 strike #43 Zilwicky
20.1.2023 | 21:33:29
strike

#41 Nikolperse: To je samozřejmě pravda, na tom ale nemění nic, že publikum mimo USA (Evropa, Čína) tvoří značné platící publikum, které až se za pár let rozhodne věnovat svou pozornost produkci z jiných zemí (A už se to pomalu děje) tak US produkce začne přicházet o značné výdělky které chtě nechtě ovlivní kvalitu jejich tvorby. Dneska už proráží v úspěšnosti produkce ze Španělska, Skandinávie nebo Koreje.

A TVL nemluv o námětu seriálu o cigošovi CEO velké korporace, nebo o tom Petr Kolečko napíše scénář :D

#45 Nikolperse
20.1.2023 | 22:37:18
Zilwicky

#41 Nikolperse: Okej ale ja som nenarážal na to že je tam černoch, aziat a podobne :D Tuto je to úplne normálne, s tým nemám problem. Ale ani vela amíkom sa Ramsey v tejto role nepozdáva :)

#45 Nikolperse
21.1.2023 | 9:15:25
Lostland

Jj tohle nucene LGBT, snad to tvurci nepozenou do extremu jako v druhe rade chuckyho, tam uz to fakt bylo moc.. Na tohle tema si vzdy vzpomenu na hlasku Simona phoenixe z demolition mana " svet se stal svoji vlastni z..urvenou karikaturou a veli mu banda tupejch mekejsu"

#45 Nikolperse
21.1.2023 | 12:29:38
Nikolperse

#44 Lostland: Dúfam že si si vedomý toho že Ellie je lesba a že už tak bola spravená do hry? :)

#42 strike: To že sa tvorba presunie aj na iné trhy vôbec nevadí. Aspoň vznikne konkurencia a tvorcovia sa vrátia späť ku kvalite miesto kvantity.

#43 Zilwicky: Veľa ľudom sa nepáči to, veľa ľudom sa nepáči tamto. Všetkým sa vyhovieť nedá. Keď videli že sa Bella veľa ľudom do tej role nepozdáva mohli ju vymeniť za inú herečku, ale čo potom ak by sa ozvala iná veľká skupina ľudí ktorým by sa tá ďalšia herečka do tej role nepozdávala? A potom by opäť vymenili a potom by sa ozvala iná skupina ľudí a tak ďalej a tak ďalej.

Vieš si predstaviť ako by dopadlo natáčanie filmov a seriálov keby sa mal vymeniť každý herec/herečka ktorý sa niekomu nepozdáva?

#46 Zilwicky
21.1.2023 | 13:44:53
Zilwicky

#45 Nikolperse: Kde som písal že by ju mali vymeniť?

#47 Nikolperse
21.1.2023 | 14:19:01
Nikolperse

#46 Zilwicky: Ja netvrdím že si to písal. Iba píšem že je jedno aká by tam bola herečka, vždy bude skupina ľudí ktorým sa nebude na danú postavu hodiť a boli by radi keby bola vymenená.

#48 Zilwicky
21.1.2023 | 17:45:48
Zilwicky

#47 Nikolperse: Toz to ano, znamena to ale snad ze nemozu povedat svoj nazor? :)

#52 Nikolperse
21.1.2023 | 18:30:20
Sainten

Obsazení je naprosto v pořádku.

21.1.2023 | 20:52:33
PecaCZE

Fakt se těším až budou rozumbradové tvrdit jak je ten seriál woke až se tam objeví první náznak, že je Ellie homosexuál.

#51 Zilwicky #54 strike
22.1.2023 | 0:22:33
Zilwicky

#50 PecaCZE: Ne ne, woke bola uz Last of Us 2 predsa

22.1.2023 | 9:16:34
Nikolperse

#48 Zilwicky: Každý si môže povedať svoj názor. Ja to nikomu neberiem.

Len ako by to dopadlo keby sa vždy pri takom niečom vymenil herec/herečka?

No najlepšie na tom je že ak sa to o 10 rokov bude točiť opäť, tak tí čo tam teraz nechcú Bellu Ramsey, tak budú prvý tvrdiť že v role Ellie nebude žiadna herečka lepšia ako Bella Ramsey.

22.1.2023 | 11:41:41
Thomar11

Když jsem viděl Sarah, protočil jsem oči. Přece jen ve hře to byla běloška s špinavými blond vlasy. Pak jsem viděl první díl a myslím, že herečka odvedla dobrou práci s jejím ztvárněním. Volba Joela se mi líbila hned, i když nemá plnovous, lepší volba herce snad být nemohla. Na Ellie si musím trochu zvykat, ale nemyslím si, že to bylo šlápnutí vedle. Z prvního dílu jsem hodně nadšený a doufám, že to na podobné úrovni zůstane po celý seriál.

22.1.2023 | 12:12:46
strike

#50 PecaCZE: Samozřejmě že woke už byla jednička. Máš tam v pozadí tragickou love story Billa s Frankem. Náznaky že Ellie je lesbička, jsou prakticky celou hru, celé pak potvrzené skrze DLC. To mi je putná, je to v pořádku. Jak jsem psal výše jsem všemi deseti pro ať je postava jakékoliv rasy, vyznání a sexuality. Já jen prskám, že je zbytečné nahrazovat etnicitu Joela, když je už sama předloha dostatečně inkluzivní. Evokuje to ve mě, že Bílý heterosexuál je vždy špatný (Prvního kterého dostaneme bude kanibal co unese a pokusí se znásilnit Ellie) Tohle mi smrdí. Není to ale problém čistě Last Of Us adaptace ale celkově agitky hollywoodské produkce posledních pár let. Je to ohraná písnička která hraje furt dokola, naposledy mě napadá Glass Onion.

#55 PecaCZE
22.1.2023 | 13:52:00
PecaCZE

#54 strike: Údajně nám chtějí tvůrci nachystat kvalitní seriál věrohodný předloze a místo toho abychom jim byli vděční, tak budeme řešit sračky ? ( ne ty ) Já nevim, ale dneska jak se někde objeví gay nebo černoch, nebo nahradí bílou postavu a ničemu to nevadí hrajou to dobře, tak lidi hned musej vytáhnout termín woke. Přitom nejrůznější etnika a sexuální orientace jsou od nepaměti. Dřív by to nikdo neřešil, ale jak já říkám, hollywood a jejich agresivní woke udělal z některých lidí ( čechů ) rasisty a homofoby. A myslej si jak jsme mi ti špatní, hlavně že jsou amíci šťastní. Už lidi neznaj meze, nedokáží to rozlišit..... jakou etnicitu Joela ? Vždyť ten herec je na pohled bílej, nevim co ti vadí. A nevim co bylo na Glass Onion.

#56 strike
22.1.2023 | 15:23:13
strike

#55 PecaCZE: Já neřeším inkluzivní cast, ten mi je ve své podstatě jedno, už jsem několikrát specifikoval, že mi pouze vadí démonizace heterosexuálních bělochů. Ten problém co s tím mám, je že jediný heterosexuální postava bělocha která není jen komparz beze hníba co v tomhle seriálu uvidíme, je David, pedofil, znásilňovač a kanibal. Vadí mi to. Thats it. Pedro Pascal je skvělý herec, zbožňoval jsem ho jako Oberyna, Manda i Whiskey v Kings Manech. O něm to není. Prostě zopakuju co jsem psal už dvakrát nebo třikrát tady: Příjde mi zbytečné měnit etnikum postavy v díle jehož předloha je už dostatečně inkluzivní.

#58 Nikolperse
22.1.2023 | 16:06:30
paulus79

Riešite tu hovadiny…ja som hru nikdy nehral a tiež mi tam totá lejdy Mormont nesedí,asi preto, že vypadá trochu jak mongoloidné decko…v Got jej postava sedela náramne,tuto mi nejako prekáža…

22.1.2023 | 18:10:11
Nikolperse

#56 strike: Ak chceš vidieť partu bielych heterosexuálnych mužov, tak Česko a Slovensko natočilo dosť seriálov, môžeš pozerať pitomosti typu Divoké Kone, Búrlivé Víno, Ordinácia v Ružovej Záhrade alebo Ulica.

#59 strike
22.1.2023 | 20:41:07
strike

#58 Nikolperse: Boha jeho. Nic takového neříkám. Já tady celou dobu řeším, problém antagonizace téhle skupiny v rámci filmů/seriálů, která je stavebním pilířem většiny produkce přicházející z Ameriky za posledních x let. Už to tu píšu po čtvrté. Já chci vidět kvalitně napsané postavy afroameričanů, hispánců kohokoliv. Vadí mi jen podsouvání agitky ve formě hetero běloch bad. K tomu chtě nechtě The Last Of Us zase přispěje viz postava Davida. Navíc s tou českou produkcí je to o to více funny, když jsem si o pár komentů výše udělal prdel z Petra Kolečka.

#63 Zilwicky
22.1.2023 | 21:56:05
Basim

Kdy má vyjít ten remake té hry na PC? Oni nějak ještě předělali původní hru podle potřeby. A pak ještě už oznámili trojku. Ale tu druhou sérii pochybuju že se jim to povede už ta herečka Abby kvůli které vypukla nenávist ve hře a rozdělila fanoušky jako bylo to až moc a ještě vás hra nutila hrát za ní.

#62 strike
23.1.2023 | 9:26:15
FallenMaia

Nejak nechápem aký je problém s Joelom. Však Pedro je beloch nie? Pochopil by som vašu kritiku keby z neho spravili černocha, ale tomuto fakt nerozumiem. Hispánci sa dnes už nepovažujú za bielych? Ved na ňom ani nieje vidno že by bol hispánec, keby si to nezistíte na nete tak o tom ani neviete.

#63 Zilwicky
23.1.2023 | 11:13:38
strike

#60 Basim: 3.3.2023, stačí kouknout na steam :) Druhá série bude extrém, to je fakt. Na druhou stranu (leč taky nejsem toho příběhového oblouku ve dvojce fanda), tak jsem přesvědčen, že pokud pro ztvárnění Abby vyberou sympatičtější herečku, pak to fanoušci přijmou mnohem lépe. Pokud chceš udělat redemption story postavou jako se to snažil udělat Last Of Us 2, potřebuješ charismatického herce + plus to dobře napsat, aby to diváci přijali. Podobně jako to udělali v TWD s Neganem, tak by se mohli i u Abby poučit aby tolik diváky nerozdělovali a zároveň zůstali věrní předloze.

#63 Zilwicky
23.1.2023 | 11:57:05
Zilwicky

#62 strike: Pravda, ten samotný nápad toho príbehu bol dobrý, na čom to zlyhalo bolo to spracovanie.
#61 FallenMaia: Je to taká trošku šedá zóna v tomto, na jednu stranu máš pravdu, na druhú stranu má zmysel aj to čo píše strike v #59 strike: – Pedro je dobrá voľba, ide skôr o tie dôvody prečo ho vybrali.

#64 FallenMaia
23.1.2023 | 14:55:33
FallenMaia

#63 Zilwicky: Ok ale ak sa teda bavíme o tom prečo ho vybrali tak ja osobne by som skôr povedal že Pedro Pascal je dnes dosť známe meno a dokáže aj sám utiahnuť seriál a prilákať divákov, čo je len dobre a druhá vec že sa na Joela tak trochu aj podobá a hlavne vie hrať. Nemyslím si že tam treba hladať nejaké iné dôvody, už vôbec nie že dostal prednosť len preto že je hispánec a bol tam nasilu pretlačený alebo že by tam bol nejaký zámer robiť zo všetkých belochov záprákov. Nehnevajte sa na mňa ale toto mi už fakt príde ako taká poriadne za vlasy pritiahnutá konšpirácia od človeka čo vo všetkom vidí nejaká sprisahanie. Ako som povedal, ak by mi niekto nepovedal že je hispánec ani by som to nevedel.

#65 Zilwicky
23.1.2023 | 15:22:45
Zilwicky

#64 FallenMaia: Akože ja si tento trend všímam už dlhšiu dobu, samozrejme to nie je v každom seriáli/filme ale obzvlášť v adaptáciách (čohokoľvek) je to pomaly až pravidlo. Či je to sprisahanie alebo nie je mi vo výsledku jedno, výsledok je rovnaký. Ale toto je už fakt offtopic :)

#66 FallenMaia
23.1.2023 | 16:19:03
FallenMaia

#65 Zilwicky: Či je to offtopic alebo nie je jedno, treba to uviesť na pravú mieru, vy ste tu túto tému vytiahli. Je pravda že ten trend tu je a je očividný a nijak to nerozporujem. Ale je to dnes úplne normálna vec že po dlhých rokoch kedy Hollywood obsadzoval výsostne heterosexuálnych belochov do rolí hrdinov a super klaďasov sa spoločnosť posunula a rozhodli sa že budú dávať šancu rôznym hercom rôznych etnických skupín pretože boli dlhé roky ignorovaní. Natom nevidím nič zlé. Ale určite v tom nieje nejaká debilná agitka že zrazu sa tvorcovia rozhodli pre tento krok len pre to aby nejak ublížili bielym heterosexuálnym mužom a zobrazovali ich ako zlo a pomali ich vytláčali zo spoločnosti a robili z nich úhlavných nepriateľov, nie! Je to hlúposť ktorú šíria práve tí bieli heterosexuáli pretože sa proste cítia ublížení, to je celé. Netreba za tým hladať nič viac. Normálnemu človeku je takéto niečo predsa úplne jedno a podobné kraviny si všíma len ten kto sa na takéto veci zameriava a snaží sa v tom nájsť nejakú krivdu.

Takže aby som to uzavrel, ano ten trend tu je, ale nieje tu preto aby niekomu schválne ubližoval ale naopak aby pomáhal tým ktorí boli dlhé roky prehliadaní.

#67 Araya
23.1.2023 | 17:04:11
Araya

#66 FallenMaia: takže tam dají hnusný bezpohlavní stvoření, aby hrálo pohlednou mladou holku? tak je fakt trend. To si s tím trendem můžou vytřít p…l

23.1.2023 | 18:40:28
FallenMaia

#67 Milý pán Araya, bavíme sa o Pedrovi ak si si nevšimol. A riešime že sú utlačaní bieli herci. Ak sa nemýlim tak Bella je biela herečka takže nechápem čo tu vyťahuješ tieto debilné reči o „hnusných tvoroch“ keď to ani nepasuje do tejto problematiky. To či je pre niekoho hnusná je už len vec vkusu a sympatií, mne príde celkom zlatá.

#69 Nikolperse
23.1.2023 | 19:27:01
Nikolperse

#68 FallenMaia: Jeho serie hlavne to že si nejaké 19 ročné dievča s nejakej Anglickej prdele, dovolili nahlas vyjadriť ako berie samu seba, ako sa cíti a ešte k tomu je slávnejšia a lepšie zarábajúca ako on. Ver že to celkom stačí na to aby vzbudila voči sebe nenávisť od ľudí ktorý uviazli myslením niekde v 13. storočí.

23.1.2023 | 20:16:25
4391

Tak jsem si to tu trochu pročetl a musím říct, že tahle diskuze je už od začátku trochu divná a hlavně zbytečná. Sry, ale Pedro Pascal i Bella Ramsey jsou běloši (hispánec není rasa). Bláboly o „mexikánovi a šikmoočce“ si akorát někdo vycucal z prdele aby si tu mohl zanadávat.

26.1.2023 | 9:18:39
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nepřehlédněte

Novinky z uplynulých dní. Co všechno víme o natáčení druhé série?

Novinky z uplynulých dní. Co všechno víme o natáčení druhé série?

Za poslední měsíc se toho u seriálu The Last of Us stalo až příliš. Se začátkem natáčení v Britské Kolumbii vypluly na povrch informace o castingu, které nešlo udržet na uzdě. Kdo byl obsazen do roli Abby a uvídíme znovu Billa s Frankem?

Reklama

Hry

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny herců

Momentka

Momentka

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama