X-Men
89/100 - 49×

X-Men

X-Meni jsou jedním z posledních komiksů tzv. Stříbrné éry komiksu. Jednu z nejznámějších týmovek světa vytvořil tehdy editor a spisovatel Stan Lee a kreslíř Jack Kirby. Na filmovém plátně se objevili v roce 2000 pod režisérským vedením Bryana Singera.

USA | | Ukončeno
Akční, Komiksový, Sci-fi
Ed Skrein (Ajax), Ben Foster (Angel), Zoë Kravitz (Angel Salvadore), Oscar Isaac (Apocalypse), Jason Flemyng (Azazel), Terry Crews (Bedlam), Nicholas Hoult (Beast), Kevin Durand (Blob), Peter Dinklage (Bolivar Trask), Dominic Monaghan (Bolt), Josh Brolin (Cable), Stephen Merchant (Caliban), Dania Ramirez (Callisto), Daniel Cudmore (Colossus), James Marsden (Cyclops)

Recenze: Deadpool 2

Recenze: Deadpool 2

Film Deadpool 2 aktuálně řádí v kinech a i my jsme si již udělali čas a vyrazili na snímek. Jak podle nás tedy dopadlo pokračování pana Poola? Jedná se o dobrý film, nebo je Deadpool 2 ucházející zábavou? Přečtěte si naši recenzi, která neobsahuje spoilery z filmu.

10 0
19.5.2018

První díl, který dorazil do kin před třemi lety, způsobil ve společnosti pořádný rozruch, protože dokázal, že komiksové filmy se dají točit a hlavně dělat zcela jinak. Tento přístup lze patřičně docenit, spousta vtípků byla trefných, ale dle našeho názoru scházel snímku pořádný a poutavý příběh. Omáčka okolo byla kolem prvního filmu velice chutná, ale samotný děj za moc nestál.

První film jsme tedy brali jako velice odvážný snímek, za který jsme rádi, že vznikl, protože studia se konečně rozhoupala točit nepřístupné komiksové filmy, a tak trochu vybočila ze všední rutiny, ale podle nás se nejednalo o tak převratné dílo, jak ho popisovali recenzenti všude po světě. Proto jsme byli zvědaví, jak dopadne dvojka, kde nás ani trailery úplně nepřesvědčily.

Nutno dodat, že film si s celou řadou nástrah poradil více než dobře a dá se říci, že ve všech směrech překonává svého staršího bratříčka. Dvojka přináší znovu plný pytel trefného humoru, kdy se zasmějí i diváci, kteří komiksové filmy neznají. Ti zběhlejší v komiksových filmech a komiksech (a ostatně vůbec ve filmech obecně) se budou popadat za břicho o to víc, protože popkulturních hlášek je více než dost. Povedly se i narážky na konkurenční studio, do kterého se, přiznejme si, poměrně lehce kope.

(Ve filmu se staví i Negasonic Teenage Warhead. Foto: Fox)

Akce se také výrazně zlepšila, je jí mnohem víc. A je velice povedená. Hned úvodní scéna dokazuje, že jsme se oproti prvnímu dílu posunuli ve všech směrech kupředu a průběh zbytku filmu to pouze dokazuje. Ostatně je na celém filmu vidět, že tvůrci pracovali s větším rozpočtem, protože drahých scén rozhodně přibylo a filmu to neuškodilo. Spíše naopak.

Film si pro sebe opět pochopitelně krade Ryan Reynolds, ale tentokrát má po svém boku mnohem lepší kolegy, kteří mu sekundují. Stále naštvaný Josh Brolin sice není tak prokreslený Thanos z Infinity War, ale pořád se jedná o povedený charakter, jsou zde naznačeny jeho motivy cesty do přítomnosti. Zazie Beetz je v roli Domino kouzelná, její superschopnost nevšední a konečně na plátně sledujeme nějakou originální schopnost, kterou jsme ještě neměli možnost vidět. Z původního obsazení se nejvíce zlepšil Karan Soni, u kterého se celé kino smálo, ať už měl ve filmu jakoukoliv scénu.

Největším krokem kupředu je ovšem styl vyprávění a děj druhého filmu, jenž konečně dostal patřičnou péči. A dle našeho názoru jde o největší změnu oproti prvnímu dílu. Ta je velice znatelná a dělá z filmu mnohem lepší dílo. Hned úvodní scéna vás dokáže do děje pořádně vtáhnout, pohrává si s otázkou, kdo je vůbec Deadpool, jaké je jeho místo ve světě a zda má srdce na správném místě.

(Deadpool rozhodně nebude mít celý film masku. Foto: Fox)

A i do vtipy prošpikovaného filmu se psychologické bádání hlavního hrdiny velice hodí. Deadpool tak dostává třetí rozměr, jeho postava je mnohem komplexnější než v případě prvního dílu. Skvěle mu v tom pomáhá mladý a nadaný herec Julian Dennison, který se blýskl například ve filmu Hon na pačlověky se Samem Neillem, kde dokázal svůj herecký talent, jenž prodává i tady.

Deadpool 2 je zkrátka akčnější, vtipnější, barvitější a větší ve všech směrech. To nejlepší z jedničky se vrací, to nejhorší z prvního dílu bylo potlačeno. Jedná se o kvalitní zábavu, kdy příběh dokáže zaujmout od první minuty, hlavní postavu provází celá řada charakterů, která je dostatečně zajímavých. A pokud se bojíte, že vás ve filmu nečeká překvapení, tak jste na špatné adrese. Ve snímku jsou dva tři momenty, které opravdu nelze čekat, a jež rozhodně potěší.

Suma sumárum Deadpool 2 je rozhodně lepším filmem než jednička a myslíme si, že svým pojetím a stylem vyprávění sedne více lidem. Série má stále velký potenciál a my tak budeme doufat, že Disney a Kevin Feige nechají pana Poola takového, jaký nyní je. Ryan Reynolds se pro tuto roli narodil a je to určitě jedna z jeho životních rolí. On je ten, který film dostal tam, kde je. Jeho propagace filmu je úžasná a nese celou sérii na svých bedrech.

A jak se líbil film vám? Nebo se teprve chystáte do kina?