Game of Thrones (Hra o trůny)
95/100 - 2 310×

Game of Thrones(Hra o trůny)

Fantasy seriál o intrikách, magii a zradách. Západozemí a Východní země nejsou zeměmi, ve kterých by chtěl někdo žít, na každém rohu totiž číhá nebezpečí, která vás může ihned připravit o život.

USA | 2011 | Ukončeno
vysílání
8 sezón | HBO | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Fantasy, Historický
hrají
Peter Dinklage (Tyrion Lannister), Lena Headey (Cersei Lannister), Emilia Clarke (Daenerys Targaryen), Kit Harington (Jon Sníh), Maisie Williams (Arya Stark), Sophie Turner (Sansa Stark), Nikolaj Coster-Waldau (Jaime Lannister), Iain Glen (Jorah Mormont), John Bradley (Samwell Tarly), Alfie Allen (Theon Greyjoy), Conleth Hill (Varys), Gwendoline Christie (Brienne z Tarthu), Liam Cunningham (Davos Mořský), Aidan Gillen (Petyr Baeliš), Isaac Hempstead Wright (Brandon Stark)

Finále seriálu Game of Thrones dle očekávání trhalo rekordy ve sledovanosti

Finále seriálu Game of Thrones dle očekávání trhalo rekordy ve sledovanosti

I když finále seriálu Game of Thrones není hodnoceno nikterak pozitivně, tak i tak bylo velmi sledované. A o jakých číslech tu přesně mluvíme?

32 3
22.5.2019

Poslední řada seriálu Game of Thrones byla velmi očekávaná, což se pochopitelně odrazilo i na sledovanosti. Jednotlivé díly osmé série trhaly jeden rekord za druhým, nicméně to pravé přišlo až v samotném finále. Poslední díl The Iron Throne si v den premiéry pustilo v televizi celkem 13,61 milionů diváků. Pochopitelně toto číslo představuje tu největší sledovanost pro seriál Game of Thrones. Poslední díl tak překonal předposlední epizodu The Bells, která měla sledovanost 12,48 milionů diváků.

Když se k premiéře v televizi připočítají i diváci, kteří se na díl podívali na HBO GO a HBO NOW, tak skončíme na úchvatném čísle 19,3 milionů diváků. Seriál sice jen těsně nedosáhl 20 milionů diváků, ale i tak jde o obrovské číslo. Představitelé stanice HBO si musí mnout ruce.

(Na finále se dívala spousta lidí. Foto: HBO)

Ještě než se podíváme na celkovou sledovanost osmé řady, tak si trochu zavzpomínáme. Vůbec první epizoda seriálu Game of Thrones měla sledovanost 2,22 miliony diváků, což už tehdy v roce 2011 bylo velmi slušné číslo pro tuto stanici. Když porovnáme sledovanost vůbec prvního a vůbec posledního dílu seriálu Game of Thrones, tak zjistíme, že se sledovanost zvedla o neuvěřitelných 613 %. Kdybyste udělali podobné porovnání u jakýchkoliv jiných seriálů, tak se ve valné většině případů ocitnete hluboce pod 100 %.

Průměr osmé řady činí 12 milionů diváků na jednu epizodu, což je skutečně velké číslo. Průměr sledovanosti osmé řady je pochopitelně znatelně větší než průměry ostatních řad tohoto seriálu, navíc je to vůbec poprvé, co sledovanost jedné série ani jednou neklesla pod 10 milionů diváků. Níže naleznete tabulku se sledovaností jednotlivých epizod osmé série.

Epizoda Sledovanost
Winterfell 11 760 000
A Knight of the Seven Kingdoms 10 290 000
The Long Night 12 020 000
The Last of the Starks 11 800 000
The Bells 12 480 000
The Iron Throne 13 610 000

Diskuze /92

Sctyri

A vůbec si to nezasloužilo, tak nudnej díl jsem snad neviděl a u posledního je to největší hanba.

22.5.2019 | 16:13:15
FanArrow

Lituji lidi, co šli na finále do kina.

#33 Denyslayer #43 Sallvator
22.5.2019 | 16:27:42
Wixicz

Lituju lidi, co si neustále musí stěžovat a nedokážou u seriálů a filmů obecně vypnout a jen si je užívat jakožto zábavné médium, kterými jsou. Není to skutečnost a přesto to lidi pořád tolik hrotí, místo aby se prostě pobavili a šli dál.

#5 Robinson #8 FanArrow #34 Leaf
22.5.2019 | 16:50:45
66miso11r

hehe typujem ze z toho je 99% divakoch nasratych ako hrozna bola 8 seria

22.5.2019 | 16:51:48
Robinson

#3 Wixicz: GoT není zábavné médium. Není to seriál o tom aby si divák užil tu vizuální stránku a šel dát. Pokud ho tak bereš, shame.

#6 Robinson
22.5.2019 | 17:01:08
Robinson

#5 Robinson: *dál.

22.5.2019 | 17:01:53
POLW

Nechci tu opět začínat válku na téma "kvality a obsahu"osmé série, natož posledního dílu, to patří jinam.Jen by mě zajímalo, jak vlastně tu sledovanost měří. Mě třeba se to číslo zdá hodně podhodnocené, jestli třeba počítají jen Amíky a ty, kdo si HBO jednorázově zaplatí…Já osobně jsem si to dal za kredity z KTV (nefungovaly mi pak jiné stanice), vstával brzo v pondělí,abych to viděl ( s minimálním časovým posunem) Ale jak ví, že jsem se na to díval???? NEVÍ.A nebo nás fakt mají pod absolutní kontrolu…

22.5.2019 | 17:03:35
FanArrow

#3 Wixicz: doufám že žertuješ, jinak si u všech šašek, 8 let tento seriál běžel a takhle skončil, pravé fanoušky to pobouří.

#10 POLW
22.5.2019 | 17:04:36
Dede

finále GOT trhalo rekordy tak, ako king Bran, Hot Wheels, The broken dick, trhá chodníky v King's Landing

22.5.2019 | 17:11:44
POLW

#8 FanArrow: Některé "pravé"fanoušky to pobouřilo, pak podepisovali nesmyslné petice. Některé to trochu zklamalo a byli smutní.Některé konec velice potěšil. A někteří jsou mudlové, kteří o tomhle seriálu v podstatě nic neví, ale protože je populární na Facebooku, tak vlastně ví vše, komentují vše a podle toho to taky vypadá :-( A do toho i komerční média) HNUS CO SE Z TOHO STALO!!!!

22.5.2019 | 17:25:29
FrankDux

Pustil jsem si pak Nemocnici dil kde umre Strosmajer. Mozna se budete smat ale Kopeckeho ti 500.000 placeni herci neprekonali ani z poloviny.

#17 POLW
22.5.2019 | 17:27:01
saska.lu

podla nejakeho rozhovoru ide martin napisat nakoniec iny koniec ako povedal scenaristom.. :D som zvedava, ci to da.

#21 Rafan #59 sonulle
22.5.2019 | 17:29:32
POLW

PLS: Bude kvíz k poslední epizodě? Už to bude alespoň opravdu to poslední, na co se těším z Got :-(

22.5.2019 | 17:33:42
KaraSnowAllen

Logicky každý chtěl vědět, jak to dopadne. Já zázrak nečekala, ale bylo to horší.

22.5.2019 | 17:35:52
Camaris

Finále Big Bang theory 18 520 000.

#18 FanArrow #73 rhobos
22.5.2019 | 17:36:58
naviivan

Martin je záhradník, a urobiť poriadok v tej rozbujnenej záhrade GoT , je syzifovčina, mám obavy, že ju Martin nezvládne . V podstate sú ľudia frustrovaní, že už je koniec ..... Aj mne bude GoT chýbať , ( veľmi som túžil, aby Tyrion a Sansa našli k sebe cestu a spoločne sadli na trón SIEDMYCH kráľovstiev ) Tak ako skončila táto Sága , je založený ďalší konflikt , buď boj šľachty proti BRANOVI a postupný ROZPAD západozeme, (EÚ ) alebo boj za ZNOVUZJEDNOTENIE , … takže tu máme konflikty a konflikty bez výhliadky na mier … ) — Ešte bude treba vyriešiť problém , neželaných imigrantov ( DOTHRACI ) , ktorí sa nedokážu asimilovať s pôvodným obyvateľstvom , ani sociálne , ani nábožensky .........DAENERYS mi pripomína mutter MERKEL …wilkommen in Westeros … môžete zabíjať mužov v železe a vypaľovať domy v mestách aj v NO GO zónach ) (ten MARTIN sa nezdá, ale v podstate ( správne ) potrestal DANY za jej politicky katastrofálne rozhodnutia )

#19 Martan73 #60 Atenecka
22.5.2019 | 18:07:45
POLW

#11 FrankDux: To je přece jasné: nejlepší seriály: 1 Nemocnice na kraji města 2. Hra o trůny 3. Star Trek New Generation 4. Futurama 5. Byl jedou jeden život 5. Teorie velkého třesku 6. Perníkový táta 7. IT Crowd 8. Včelka Mája 9. 999999. Ordinace v růžové zahradě, Ulice apod. ¨Můžete se o tom přít,diskutovat, ale stejně s tím nic neuděláte…

22.5.2019 | 18:12:54
FanArrow

#15 Camaris: Teorie byla mega, nejvíc se mi líbilo, jak Sheldon ocenil Howarda když ho celý seriál jen zesměšňoval. Slza ukápla při proslovu, nejlepší zakončení jaké mohli udělat.

22.5.2019 | 18:13:15
Martan73

#16 naviivan: No tak s tímto souhlasím. Bran bude slabý král. Celou dobu tam seděl jako mouchy sežerte mě. Na tý radě si taky budou dělat, co budou chtít. Nakonec největší moc bude mít Tyrion. A Jéňa, když zjistil, že za „odměnu“ je poslán na Sibiř, protože poslechl, co se po něm chtělo, a nikdo se už za ním ani nepřijede podívat, tak opustil Černý hrad a šel s Tormundem radši hledat obryně.

#23 FallenMaia
22.5.2019 | 18:45:23
Martan73

A ještě v tý radě zasedá další hňup, kterej udělá, co se po něm bude chtít – Samwell Gamgee Tarly.

22.5.2019 | 18:51:50
Rafan

#12 saska.lu: Pokud to udělá tak ho právníci HBO stáhnou až do trenek.

22.5.2019 | 18:58:08
Kuba123

John skončil za zdí nebo na zdi? Byl jsem přesvědčen že za zdí i podle jeho výrazu když zavřeli tu bránu. Ale čtu tu že si hodně lidí mylsi že je v pořád hlídce ale nedával přísahu pokud vím.

#24 Martan73 #26 Rafan #31 FallenMaia
22.5.2019 | 19:03:49
FallenMaia

#19 Martan73: Ako si môžu robiť čo chcú keď Bran vidí všetko? Veď práveže jeho nikto neoklame, veď premýšľaj, Bran je tá najlepšia voľba aká sa mohla stať? Koho z tých čo sedeli na tej rade by si tam dosadil? Bran vidí minulosť a všetko čo sa deje práve teraz, môže sa ľahko poučiť z chýb veľkých kráľov pred ním, ťažko ho ovplyvniť, ťažko ho oklamať, ťažko ho uplatiť alebo otráviť, pozná ľudí a vie si o nich zistiť prvé posledné, vie komu môže veriť a komu nie, nemá žiadne vedľajšie pohnútky, proste najlepší adept, ak by tam zasadol Jon ktorý to vlastne ani nechcel, celý čas to tam sám hovorí, tak by sa nič nezmenilo, to koleso ktoré chcela Daenerys zničiť by pokračovalo ďalej, ďalší Targaryan na tróne, to isté znova.

22.5.2019 | 19:06:48
Martan73

#22 Kuba123: Podle posledního záběru na hlídku hodil bobana a šel s Tormundem za zeď, když už se na něj všichni ostatní vy… Stejně tam není co hlídat. Až se mu to časem v makovici rozleží, tak 6. smyslem přivolá Drogona a konečně si doletí vzít to, co mu právem náleží. :-)

#47 JK
22.5.2019 | 19:09:28
Naranyan

Z jedné diskuze jednoho serveru (velkých celostátních novin)… opravdu pobavilo :)

https://ctrlv.cz/afEx

p.s.: Voliči pana Hrabiše odpustí a nebudou si mě doufám přidávat do svých StBáckých svazků :)

22.5.2019 | 19:13:18
Rafan

#22 Kuba123: No seriál skončil a tak už je to jedno, ale jinak je to docela právní problém, Přísahal jako Jon Sníh že bude na hlídce až do své smrti. On zemřel a pak ho oživil Pán Světla. Nevíme to jistě ale mohl se vrátit jako Aegon Targarien. Když byla přísaha koncipována, nikdo nepředpokládal, že by mohl někdo zemřít a pak být zase oživen. Tak že jim tam přišel někdo kdo může být podle jednoho výkladu dezertér a navíc se vrátil pod jiným jménem.

#30 A_V
22.5.2019 | 19:15:38
Kuba123

Jasný skoncil je to jedno :), jen mě zajímalo jak to viděli ostatní :) třeba se někdy dockame pokračování za X let

#32 Rafan
22.5.2019 | 19:17:51
Kuba123

A co vlastně se tedka bude natáčet slyšel jsem o 3ch seriálech. Víte o čem budou a kdy budou. Diky:)

#29 Rafan
22.5.2019 | 19:19:42
Rafan

#28 Kuba123: Jeden se má odehrávat cca 2 000 let před událostmi Hry o Trůny. Ten je v přípravách k natáčení asi nejdál. Snad už mají herce pro všechny hlavní postavy v pilotním dílu.

22.5.2019 | 19:23:35
A_V

#26 Rafan: Noční hlídka je dost zdecimovaná a prakticky bezcená. Navíc si tam všichni určitě pamatujou jak vztal z mrtvích a bojoval proti NK atd. Možná ani nezvolili nového velitele. Pochybuju že se někdo odváží nahánět po Severu pokuď se rozhodne zůstat za Zdí.

#37 Rafan
22.5.2019 | 19:23:42
FallenMaia

#22 Kuba123: Skončil za Zdí, odišiel spolu s Duchom, Tormundom a kopou divokých ďaleko na sever. Ktovie možno sa stane Kráľom za Zdí alebo bude novým Night Kingom ;) :D

Inak pekne si to tí Starkovci podelili, Sansa je Kráľovnou Severu, Jon ovláda sever za Zdí, Arya išla hľadať nové územia a Bran je kráľom všetkého ostatného, okrem Essosu samozrejme.

By ma zaujímalo čo sa teraz bude diať napríklad v Meereenu keď sa tam dozvedia že je Daenerys mŕtva. Ďalšie vzbury a nepokoje.

A viete čo je najvtipnejšie? Ako tam Arya a Jon hovoria že nikto nevie čo leží na západ od Westerosu a vedľa nej sedel Bran, ktorý vidí všetko a všade po celom svete, kľudne jej to mohol povedať ;) :D Ale to už sú len ozaj také detaily. :D

#35 Rafan
22.5.2019 | 19:24:22
Rafan

#27 Kuba123: Hele to by mohla být docela sranda. Noční hlídka na černém hradě čeká příjezd Jona Sněha a on tam zatím přijede nějaký Aegon Targarien a chce za zeť a tak ho pustí :-)

22.5.2019 | 19:27:23
Denyslayer

#2 FanArrow: Nemusíš já si to užil a s finální epizodou jsem spokojen. :) Především u Aryi to ani nemohlo dopadnout lépe.

22.5.2019 | 19:29:50
Leaf

#3 Wixicz: Tě tady ukamenují. Já mám naprosto stejný názor, parádně jsem si to užila od první série do poslední. A určitě nejsme sami ;) Sledovanost netáhnou hateři.

#39 TerezaJ #53 oskarka
22.5.2019 | 19:38:31
Rafan

#31 FallenMaia: No já pochopil že může vyhledat konkrétní osobu a možná i nějaké konkrétní místo. Jak má najít něco někde když neví co má hledat.

#36 FallenMaia
22.5.2019 | 19:42:46
FallenMaia

#35 Rafan: Aha, tak to by dávalo zmysel, ja som to pochopil tak že vidí všetko, Tyrion mu to tam aj povedal, on je naša pamäť, naše spomienky, naša minulosť. Ak by potreboval určiť o akú osobu sa jedná tak by zase tak mocný nebol ale asi máš pravdu. Ale mne sa zdá že to tam aj Bran hovoril niekde že vidí všetko čo sa deje práve teraz, môže byť každým človekom a prežívať to čo prežíva on. Ale to už sú len teórie, nikto vlastne nevie ako tie Branove schopnosti fungujú. Neviem či je to v knihách vysvetlené.

#38 Rafan
22.5.2019 | 20:00:58
Rafan

#30 A_V: Pokud by vzal dráhu s divokými, stal by se psancem a už by opravdu nikoho blízkého nikdy neviděl. Ani král by nemohl nic dělat, ani Sansa, ani Tyrion, nebo Sam .Nemohly by legalizovat dezerci. To prostě v zájmu udržení disciplíny Černých ani jinak jednat nemohou.

22.5.2019 | 20:01:49
Rafan

#36 FallenMaia: Říkáte to dobře, On má možnost vidět vzpomínky všech lidí, včetně toho co právě dělají. Kámen úrazu je v tom že vzpomínky co je za hranicí map na západě nejsou a tak tam nemůže nic vidět.

#40 FallenMaia
22.5.2019 | 20:06:01
TerezaJ

#34 Leaf: Přidávám se k těm, kterým se celý seriál líbil, včetně poslední řady. A podotýkám, že jsem i čtenář Martinových knih. Seriál neskončil podle mého tajného přání a nebouřím se. Tak to prostě v GOT stejně tak jako v životě chodí a proto jsem se na každý díl tak těšila.

Je mi přes padesát a uvěřila jsem na existenci NK a draků.

Děkuji.

22.5.2019 | 20:07:05
FallenMaia

#38 Rafan: Prečo by tam žiadne spomienky neboli? Veď ak tam žijú ľudia tak musia mať aj spomienky a môže sa do nich dostať a vidieť ich minulosť, problém je jedine v tom že nevie či tam tí ľudia sú, ak nie tak to samozrejme nevidí.

#44 Rafan #74 rhobos
22.5.2019 | 20:29:27
johnsmith182

Já opravdu nechápu, jak někdo může kritizovat kvalitu posledního dílu. Samozřejmě je to subjektivní, ale přesně tohle se od posledního dílu očekává. Je to ukončení příběhu psaného třeba 40 let, je jasný, že konec bude shrnutí. Spíš lidi čekali zázraky typu mimozemštani a neskončilo to jak chtěli, ale ne každý konec je hollywoodský happyend. Takhle to mělo skončit a bylo o tom rozhodnuto před 20 lety.

22.5.2019 | 20:34:24
Martan73

Podle mně je Bran jedna z nejhůře napsaných postav. Tvrdí se, že ví všechno, ale neví nic. Tak jako my.

#46 Rafan
22.5.2019 | 21:04:16
Sallvator

#2 FanArrow: Byl sem na finale v kině a jsem rad ze jsem tak skvelej zaver mohl na velkém plátně vidět, uzavření je geniální. Skoda ze nebylo rozvedeno ve více dílech uspěchanost tomu trochu škodí jako cele 8 serii. Ale jinak skvelej závěr.

22.5.2019 | 21:28:56
Rafan

#40 FallenMaia: Vaříte z vody svou domněnku pro kterou nemáte ani tu nejmenší oporu ve vědění že tam žijí lidé, povýšíte na fakt a hned na něm postavíte svou teorii.

#45 FallenMaia
22.5.2019 | 21:45:09
FallenMaia

#44 Rafan: Nemusíš mi vykať ;) To nieje žiadna teória, to ma len tak napadlo a zasmial som sa tomu, proste ak tam niečo je, nejaký kontinent a ak tam žijú primitívny ľudia, nejaký domorodci alebo indiány ako v amerike tak by mohol vidieť aj ich minulosť, to je celé.

#48 Rafan
22.5.2019 | 21:51:28
Rafan

#42 Martan73: Možná to je tím že není bůh. Nevím jestli jste viděl seriál Babylon5. Tam byly telepati a ti museli projít školením aby se naučili odclonit myšlenky které slyšet nechtějí. Neškolený telepat si připadal jako kdyby slyšel 100 a nebo také třeba 1 000 myšlenek současně z čehož musel zákonitě dříve nebo později zešílet. Oni se toho museli učit víc, ale tohle jsem použil pro názornost.

22.5.2019 | 21:58:12
JK

#24 Martan73: za 10 let bych to tak viděl :D :D :D

22.5.2019 | 22:00:25
Rafan

#45 FallenMaia: Jenomže on právě nikdo neví, jestli tam nějaký kontinent je a nebo aspoň ostrov. Natož lidé.

22.5.2019 | 22:04:49
DejvidHound

Pacila sa mi ta rekcia lordov na ten Samov navrh demokratickych volieb :-)

#50 Rafan
22.5.2019 | 22:06:25
Rafan

#49 DejvidHound: No oni ho evidentně vůbec nepochopili. Pokud ano tak myšlenka že by byl jejich hlas jeden z několika milionů byl pro ně asi nepřípustný. Kdyby reagovali inteligentně. Tak by měli argumentovat tím že je to prakticky neproveditelné. Z důvodu kdo by vybíral kandidáty, jak zajistit volby i ve vzdálených oblastech kde ty kandidáty ti co hlasují třeba vůbec neznají, kdo zajistí že se nebude manipulovat s hlasy atd. Reagovali ve smyslu že košile je bližší než kabát.

22.5.2019 | 22:16:55
DHARMA4,8

Jestli neobepíná moře kolem Západozemí a Essosu ledová zeď, mohla by se Arya dostat do Stínozemí a potom třeba zpět do známé mapu do Ašaje. Dalěí seriál o prožitých dobrodružstvích Aryi bych viděl rád.

22.5.2019 | 23:30:31
Posonium

No mne se serial jako celek libil, jenom jsem zvedav az vyjde konecne 6 dil od autora R.R.Martina…mozna to bude uplne jinak…:-)

22.5.2019 | 23:45:05
oskarka

#34 Leaf: Já si seriál taky užila, i poslední sérii. Teď se těším na šestý díl knihy.

Starkové vyhráli Hru o trůny, kdo by to byl na začátku Písně ledu a ohně, i na začátku seriálu řekl? Přitom oni hrát nechtěli, ti druzí, skuteční hráči, je pronásledovali a zabíjeli, manipulovali s nimi na šachovnici hry. A teď jsou mrtví…

23.5.2019 | 1:02:45
Sammet

za mna to zas bola najslabsia seria, a to bola finalova, iba 6 casti, a robili to rok a pol…z toho prve 2 casti to ani nepotrebovali nejak zelene platna ani nic…odflaknute rozhovory, okrem sceny kedy Jaime pasoval Briene podla mna ani nic emotivne…a koniec…patrim urcite k ludom ktori si mysla ze DaD to rychlo odflakli ktovi starwars a dufam ze ten poseru tiez lebo GOT malo uroven kym to tocili podla knih potom to islo dole vodou

#55 Rafan
23.5.2019 | 1:36:12
Rafan

#54 Sammet: Už toho nechte Seriál skončil a hotovo. Já tady pamatuji a dá se to na těchto stránkách dohledat, že už od 5 série na ten seriál tady lidi nadávali. Jenže jak šel seriál tak najednou je 5 dobrá ale posrali 6 sérii , pak že je vlastně i 6 dobrá a 7 série definitivně domrvená. No a teď tu čtu seriál dobrý až na 8 sérii. Lidi nemá to cenu vsadím se, že za 2 roky se o tomto seriálu bude mluvit jako o extrémně povedeným a po těchto tahanicích ani pes neštěkne.

#56 A_V
23.5.2019 | 8:37:38
A_V

#55 Rafan: I o LOST se mluví jako o povedenémn seriálu, ale konec se právem kritizuje.

#60 Atenecka
23.5.2019 | 9:05:02
solidago

Já jsem si celou dobu myslela, že Bran, coby Tříoká vrána, může plně využívat svoje schopnosti ve spojení s posvátnými stromy, ale ty na Jihu nejsou. Nejjižnější je na Zimohradě. To mě docela překvapilo, že se stal králem Jihu. A moc by se mi líbilo, kdyby Arya dala svou dýku, kterou zlikvidovala NK, Ohařovi a ten jí zapíchl bráškovi do oka … a Arya potom našla dvě ohořelé kostry a tu dýku si vzala zpátky … No nic, změnila bych toho víc, ale nejsem ani autor, ani scénárista. Díky Edně za její práci.

#61 Rafan
23.5.2019 | 9:33:48
vintason

Dle očekávání jsem věděl, že díl bude jako všechny ostatní poslední díly série klidnější, ovšem těch chyb, hollywoodských happyendů a nesmyslných zvratů tam bylo až příliš, – charakterovým změnám Daenerys prostě nevěřím a provedení, jakým to Weis/Bienhoff udělali, se prostě věřit nedá. To stejné závěr neposkvrněných a Drogona, Jona nevyjímaje a Aryin trapný Kolumbusovský komplex byl vrchol… velmi zfušovaný konec…

#62 Leaf
23.5.2019 | 9:51:37
sonulle

#12 saska.lu: Tak o téhle teorii pochybuji. Bran bude králem i v knize. Je to o tom jak důležitá je pro společnost v podstatě paměť lidstva přenášena v podobě příběhu. Příběhy z minulosti je to, co nás učí, poučí a nutí nás vymýšlet další, je to jako motor lidstva. Sice si úplně nedovedu představit, co to má společného s panovnickými povinnostmi,?…Ale vidím v tom rukopis Martina a myslím, že to bude umět vysvětlit obratněji než tvůrci seriálu.

Za mě je to tak, jak jsem viděla rozhovor na twitteru, kdy se ptali, kdo si myslíte, že bude na sedět na železném trůně? Gwendoline Christie: Brann Stark (ano někdo to přece jen trefil) Nikolaj Coster – Waldau: To by přece nedávalo smysl, aby to byla tříoká vrána? Já jsem ve fázi Nikolaje úplně mi to nedává smysl. Vysvětluji si to tak, že zrovna jeho příběh je tak důležitý a poutavý, že spojí lidi všech království (krom Severu) a ti si ho budou vážit a budou se podle něho učit, což naznačoval Tyrion? Královský koncil mi příliš neseděl, myslím, že by měl mít vyslance z jednotlivých království a tak si udržet jejich loajálnost, plus samozřejmě vyslance z jednotlivých oborů. Jediného koho bych z rady vykopla by byl Bronn, ten řešil bordely, asi ví o kolo čeho se točí ekonomika města : ) .

23.5.2019 | 10:27:38
Atenecka

#16 naviivan: Osobně si myslím, že než přirovnávat situaci k EU, bych to přirovnala k USA. Dany byla jako USA, vtrhla někam, zavedla „nové“ pořádky a táhla o království dále… Nicméně v Západozemí by zavedla nové pořádky (a vždy jsou mrtví, někdy je jich víc než milion třeba Irák a zapíchnul za to někdo Bushe?) a byla dost „šílená“ na to, je zavést úplně a udržet… Né jako u otrokářských měst… Podle mě to mělo skončit tak, že je Dany na trůnu a vládne s ní její Jon, její příbuzný… a chrání je drak. Přesně dle nejlepší Targaryenské tradice. K tomu celý seriál (a všechny proroctví a Johnův původ) směřoval… takže si z nich udělal GRRM dobrý den, nebo se to scénáristi rozhodli přepsat dle „politické korektnosti“…

#56 A_V: Ještě jsem neslyšela nikoho, kdo by o LOST řekl, že to byl povedený seriál… Rozehráli tolik věci a pak nic nedořešili… To je jako sex, bez dobrého vyvrcholení to stejně nestojí za nic…

A pokud GRRM neobšlehnul Zeměplochu od Pratchetta, tak Arya dojde do Stínu (tím myslím do toho stínu, před kterým je „Ašaj za Stínem“…

23.5.2019 | 10:49:00
Rafan

#57 solidago: Zdá se, že Čarostrom strom potřeboval ze začátku, později už ne. Vzpomeňte na vizi svatby Liany Stark s Rhaegarem Targarienem, tu snad měl přímo v komnatách Zimohradu se Samem. I když bůh suď, explicitně to vidět nebylo. Nejdřív mluví se Samem v komnatě u krbu o Jonovi, kde mu Sam tvrdí že není Písek a pak se ho ptá Brana zda se může podívat. Pak byla vidět a slyšet jeho vize ze svatby a pak Branův hlas z kterého je zřejmé že upřesňuje informaci od Sama. Zda se to ale odehrálo vše v jedné místnosti, anebo nikoli se už asi nedozvíme. Později je zase u Čarostromu aby vyhledal Nočního krále. Tady jsem si jistý že u Čarostromu byl ale určitě se ho nedotýkal, což dříve musel. Tak že v tom má také hokej :-).

23.5.2019 | 11:32:12
Leaf

#58 vintason: No a já to vidím přesně obráceně: zvrat u Danny žádný: to že vypálí město předpověděly v minulosti vize Brana (stín draka nad městem) i Danny (zapopelený trůn). Navíc, vždy když v minulosti situaci řešila zcela po svém, jednala vždy násilně. Závěr Neposkvrněných velmi poetický: Missandei řekla Červovi, že její lidé se neumí bránit. Červ jí řekl, že po válce s ní pojede na Nath a jeho lidé budou její lid chránit. Takže Červ dělá, co si spolu slíbili, a končí s životem, kdy pro toho či onoho vládce dobýval a zabíjel. Drogonovo zničení trůnu velmi symbolické a Jon konečně dostal, co chtěl nejvíc – svobodu – když se vykašlal na Noční hlídku a odešel s Tormundem. Za mě happyend.

23.5.2019 | 12:34:45
Camaris

Nepochopím, kdo může obhajovat brana na trůně. Doporučuju od 7:00

https://www.youtube.com/watch?…

#64 Violet #76 widy.33 #79 Svjatogor #82 yennik
23.5.2019 | 12:34:53
23.5.2019 | 12:47:09
Camaris

#64 Violet: Však se zamyslete. Na trůn usedne někdo, kdo už sám sebe nepovažuje za člověka. Někdo kdo vidí doslova všechno, co bylo a co je. Každého člověka na světě může „přečíst“. Když se soustředí vidí celý jeho život od prvni minuty. Nejhorší představitelná tyranie, která ani nejde svrhnout. Protože on by o jakémkoliv ůmyslu okamžitě vědel. Navíc po smrti denerys, ovládá posledního žijícího draka. Zbraň hromadného ničení.

#66 Camaris #67 FallenMaia
23.5.2019 | 12:55:55
Camaris

#65 Camaris: Ještě poslední věc. Nový systém volby krále, po smrti stávajícího. Nebyl náhodou předchozí tříoká vrána něco jako nesmrtelný?

#68 Rafan #69 Violet
23.5.2019 | 13:00:38
FallenMaia

#65 Camaris: Tyrania??? :D :D :D To čo si tu vymýšlaš aké bludy? Aká tyrania? Veď Branovi nikdy nešlo o zlo, nikdy neubližoval, je to čistá duša, to že sa nepovažuje za človeka? Možno práve to je to správne pretože každý jeden človek je ľahko ovplyvniteľný a každému môže zahrabať, pozri na Daenerys. To že vidí minulosť a prítomnosť? Veď to je práve to najlepšie, ten najrozumnejší dôvod prečo by to mal byť on. Kde si videl že dokáže ovládať draka???? Kde si videl že dokáže ovládať ľudí? Väčšinou to predsa boli vtáci a jediný človek ktorému vošiel do hlavy bol Hodor, nikto ďalší. Ja ho náhodou ohajujem, je to ten najlepší vládca široko ďaleko.

#70 Camaris
23.5.2019 | 13:03:18
Rafan

#66 Camaris: To se možná vztahuje na tu jeskyni kterou ovládali magií Děti Lesa. Ale ani tam nebyl nesmrtelný, jen žil podstatně déle.

23.5.2019 | 13:11:46
Violet

#66 Camaris: Tak tam bude tisíc let, o to je to zajímavější ne?:)

23.5.2019 | 13:13:08
Camaris

#67 FallenMaia: Jenže on už duši nemá. Jeho osobnost tvoří rozdrobené vzpomínky na člověka jménem Bran. Je to doslova král, který ovládá všechny a všechno. Má absolutní moc, každou událost může ovlivnit jako by hrál s lidma šachy. Dal Arye dýku. Samovi řekl v momentě kdy byl zničený, že má jit za jonem. Jen kvůli tomu se Denerys zbláznila. Věděl, že vypálí královo přístaviště (vize stínu draka). Mě teda nenapadá jiné slovo než tyranie. Noční král pak působí jako goodguy, který chtěl svět zbavit tohoto „stvoření“.

#71 Violet #72 FallenMaia
23.5.2019 | 13:22:00
Violet

#70 Camaris: To už spekupuješ. Co mě právě naštvalo na konci je to, že jeho osobu dostatečně nevysvětlili, vlastně hodně z toho co tady lidi píšou, jsou už hlavně spekulace. Kdyby měl tkaovou moc jak říkáš, proč NK nezabil sám? Protože to byla přetvářka? To je spekulace, jako spousta věcí.

23.5.2019 | 13:28:55
FallenMaia

#70 Camaris: Presne ako píše Violet ;) To už sú len špekulácie, on len nechal veciam plynulý priebeh, nechcel zasahovať do toho čo sa deje pretože sa to tak malo stať. Bol to osud, ak by zasiahol tak tá vízia čo mala Daenerys v druhej sérii sa nesplní a Pán svetla nemusel oživovať Jona a Bericka, tam za tým je asi niečo oveľa väčšie a mocnejšie ako Bran ale to by sme museli lepšie rozumieť taj mytológii toho sveta a tým jednotlivým Bohom. Ako to tam vlastne funguje. To už tu môžeme teraz len polemizovať, ale stále som toho názoru že Bran je skvelá voľba, z tých čo boli na tej rade bol najlepšia, koho by si nominoval Sansu? Yaru? Tyriona?

23.5.2019 | 13:36:39
rhobos

#15 Camaris: … placená televize vs neplacená… :) To je jako kdyby něco na ČT mělo 10 000 000 a něco na co já vím co tu je placené :D O2 TV mělo 8 500 000.. co má větší váhu? :)

#84 Camaris
23.5.2019 | 14:08:51
rhobos

#40 FallenMaia: Samosebou mohl ovládnout havrany/ryby :D a podívat se…

#75 FallenMaia
23.5.2019 | 14:12:20
FallenMaia

#74 rhobos: Vlastne ano, to ma ani nenapadlo ;) :D

23.5.2019 | 14:29:49
widy.33

#63 Camaris: :D :D dobré :D

widy.33
23.5.2019 | 14:49:42
Gryphe

Vzpieral som sa to vôbec komentovať. Ale keď tak nad tým rozmýšľam ani sám neviem čo som vlastne čakal. Viem čo: zázrak. A ten sa nekonal. Je to s prehľadom najslabšia seria. Všetko to bolo na rýchlo splátané na kolene len aby to dostalo konca. Bran je kráľ- to mi neva. Aj som to čakal- bola to jedna z mojich teóriu vrámci zachovania zmyslu. 8 sérii sedí na prdeli a premrzačí sa až na záver. Ale veta:„Prečo som asi absolvoval to všetko.“ Ma zabila. Fanúšikom Dany sa to nemusi páčiť ale náznaky jej krutej povahy a odmietanie pravdy- názoru iného človeka naozaj pozvolna viedli k tomu čo urobila v KL. Konečnej fáze jej „hrabnutia“ mali venovať tvorcovia viac pozornosti. Mal sa verejne odhaliť Johnov pôvod. Aby sa táto linka tak bezducho nepresrala. Mohol byť aj Vulkánec malo by to rovnaký efekt. Mohli byť vyhliadky na sobáš. On by to nemusel vstrebať. Ona sa mala cítiť viac v ohrození jeho postavením i odmietnutím a rozpoltenej loajálnosti voči nej a Starkom… do toho smrť draka, poprava Missandei, zrada Varysa pochybnosti o Tyrionovi. Trošku viac dialógov na ozrejmenie vývoja psychológie postáv a mohlo to byť iné. Spôsob akým John zabil Daenerys bol dosť plytký. Toľké cucanie sa s nimi. Očakávali sme že to asi bude John alebo Arya ale to prevedenie bolo hnusné odfláknuté. Presne na štýl nech to máme rýchlo za sebou. Nuž čo nemôžu byť všetci spokojní ale toto je práca na ktorú môžem povedať: Práca chvatná, hovno platná.

23.5.2019 | 15:26:13
Svjatogor

K mému zoufalství jsem objevil další vrstvu degradace funkčních mechanik světa GoT v posledních třech sériích. :-(

Vzpomínáte si někdo na původní film Hvězdná brána (USA, 1994)? Němým hrdinou celého příběhu je záhadný nezničitelný disk, který je vlastně trošku lepším vytáčecím telefonem. Co ten s člověkem udělal? Kopl jej do koulí, zlomil v pase, vystavil přetížení 9 G a jako bonus jej povrchově ochladil na teplotu mojita. V době posledních epizod s10 bylo použití Brány snadné a běžné jako použití výtahu v paneláku. :-( Děsivá lobotomizace postihla Jaffy. :-(

Proč tady vzpomínám SG-1???

  • Kdy jsme naposledy viděli Měniče Svobodných? Proč nebyly jejich schopnosti využity v bitvě s NK?
  • Kdy jsme naposledy viděli Pyromancery? Veškerá inteligence v KL se smrskla Quburna, proč?
  • Kdy jsme naposledy viděli Bratrstvo. V knihách je rozšířeným partyzánským hnutím. Kde je?
  • Hrůzyplný sněm lordů. Koho zastupovala Brienne? Korunní země? Jak se jmenuje Lojza z Dorne?
  • Všichni jsou spokojeni a co Železná banka? Odepíše ztrátu nebo… :-D
  • Daenerys dobyla KL a z Červa je Vrchní velitel její Grande Armée. Kdo jím byl doposud??? :-D
  • Ke komu bude věrná Hlídka? K Severu nebo k jihu?
  • V s02 byla Robbova válka i přes nízký rozpočet skvěle natočena, např. hádka s Edmurem. Zkrátka, cítil jsem se tam. V s08 se nedokážu přes veškerou svou snahu přenést přes teleport v posledních 30 minutách čtvrté epizody.

Jakkoliv musím pochválit kameru, CGI a hudbu, tak s01 až s03 a s06 mě zpětné baví o hodně víc. :-(

#83 Gryphe
23.5.2019 | 15:45:44
Svjatogor

#63 Camaris: To je hajzl na entou!!! :-D

23.5.2019 | 15:47:51
kralik43

Tak 20 milionů lidí je docela málo oproti přátelům, kde měl poslední díl 51.4 milionů sledovanost.

#81 yennik
23.5.2019 | 16:00:19
yennik

#80 kralik43: jj, srovnávej rok 2004, kdy všichni seděli u TV, a rok 2019, kdy většina lidí sedí u pc a goth stahuje nelegálně… dobrá statistika

23.5.2019 | 16:34:40
yennik

#63 Camaris: upřímně jsem si dodneška myslel, že takhle to fakt bylo. jako nevím, mi to přišlo dost obvious, že to Bran celé zinscenizoval, pořád má kecy, že you were where you were supposed to be, v bitvě o winterfell kontroloval, jestli jde všechno podle plánu, arye dal dýku atd… fakt mi to přišlo očividné. guess not to everyone

23.5.2019 | 16:36:39
Gryphe

#78 Svjatogor: To sú otázky, ktoré tvorcovia ťažko podcenili. Nechali sa uniesť vlnou popularizácie, príliš povznesene sa viezli na vlastných vavrínoch a prevelice laxne pristúpili k týmto povedzme „vedľajším“ problémom. A to sú práve tie, čo dopĺňajú celý priestor a vytvárajú hĺbku a prepracovanosť GoT. Kto s kým, proti komu a PREČO? A čo je najdôležitejšie zabudli, že fanúšikovia neodpúšťajú. A nie sú to priaznivci Jednoducho Mária. Koniec koncov na IMDb som myslím včera pozeral, že hodnotenie poslednej ep. ma 4.4

#86 Svjatogor
23.5.2019 | 17:51:41
Camaris

#73 rhobos: Myslím že Big bang theory dávají na AMC a to je taky placené ne? Do osttaních tv to jde třeba rok po premiéře jako na prima cool.

#90 jose8
23.5.2019 | 17:59:22
Petrajzo

Argument o změně konce a právnících HBO co ho stáhnou z kůže. Ehm je mu přes 70 může napsat jiný konec a pak směle umřít a nikdo s tím neudělá nic. A zakázat prodej knihy by vedlo ještě k jejímu většímu čtení. Takže Martin v tomhle věku je svobodný a ikdyby mu bylo 30 tak o nic nejde protože sankce by nikdy nebyly vyšší než to co by vydělal otázka jen pak zda by mu to za to v tom věku stálo.

#88 Rafan #89 Rafan
23.5.2019 | 18:44:47
Svjatogor

#83 Gryphe: 4.3!!! Kde je Lavrentij Berija, když ho člověk opravdu potřebuje? :-D

https://www.imdb.com/…e/tt5814060/?…

I tato loňská předvídatelná srajda má vyšší hodnocení. :-O :-(

#91 Gryphe
23.5.2019 | 19:06:09
Darkhen

Místo do práce jsme šel do kina a čekal jsem zakončení a ono nic jen tlachání a konec.

23.5.2019 | 21:12:02
Rafan

#85 Petrajzo: Tak nevím doufáte že natáhne brka hned po knihách. No jen aby to nebylo před knihami. Kdo o tom mluví přivolává to. On raději píše kuchařky a jiné blbosti okolo jen ty knihy nějak ne a ne.

23.5.2019 | 23:02:09
Rafan

#85 Petrajzo: Mimochodem autor co skáče jak ulice píská je u mne slaboch. Takhle se píšou tuctové románky co vychází na pokračování a koupit je můžete v každé trafice.

23.5.2019 | 23:04:40
jose8

#84 Camaris: BBT dávaj na CBS, což je něco jako Nova, Prima.

23.5.2019 | 23:09:52
Gryphe

#86 Svjatogor: Dokonce4,3 . :-D idem si opäť pozrel ST:TNG

#92 Svjatogor
24.5.2019 | 20:10:15
Svjatogor

#91 Gryphe: To já se jdu koukat Hospodu. Pan domácí Jonáš se občas chová jako hodný král Joffrey. :-D

24.5.2019 | 22:20:22
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Konec Game of Thrones

Seriál Game of Thrones odstartoval svou existenci na jaře roku 2011 a skončil na jaře roku 2019. Byl tu s námi dlouhých osm let, ale vše musí jednou dojít na svůj konec. Pokud chcete seriál podpořit a zároveň ukázat, jak vás bavil, tak jej ohodnoťte. Můžete také ohodnotit jednotlivé postavy a epizody

Prequel

Hra o trůny je sice u konce, ale to neznamená, že se do Západozemí už nikdy nepodíváme. Stanice HBO totiž objednala nový seriál, ve kterém se zaměří na dračí rod Targaryenů. 

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama