Prison Break (Útěk z vězení)
91/100 - 196×

Prison Break(Útěk z vězení)

Do té doby příkladný občan Michael Scofield vejde do banky se zbraní a je za to uvězněn. To je však jen začátek jeho plánu na osvobození svého bratra z věznice. Vše má do nejmenších detailů promyšleno a nechybí mu silná motivace ani trpělivost. Útěk z vězení právě začíná.

USA | 2005 | Ukončeno
5 sezón | FOX | 44 minut
Drama, Krimi, Thriller
Wentworth Miller (Michael Scofield), Dominic Purcell (Lincoln Burrows), Robert Knepper (Theodore Bagwell), Amaury Nolasco (Fernando Sucre), Sarah Wayne Callies (Sara Tancredi), Paul Adelstein (Paul Kellerman), Rockmond Dunbar (Benjamin Miles Franklin), Wade Williams (Brad Bellick), William Fichtner (Alexander Mahone), Peter Stormare (John Abruzzi), Chris Vance (James Whistler), Cress Williams (Wyatt Mathewson), Inbar Lavi (Šíba), Mark Feuerstein (Jacob Ness), Augustus Prew (Whip)

Recenze páté řady seriálu Prison Break

Recenze páté řady seriálu Prison Break

Před sedmi lety seriál skončil svou čtvrtou řadou, která měla celkem dvaadvacet epizod. Následně ještě tvůrci vydali TV film Final Break, ve kterém definitivně uzavřeli všechny dějové linky. Zničehonic se ale letos seriál vrátil se svou pátou řadou. Jaká tedy byla?

11 1
14.6.2017

Michaelovo úmrtí, poměrně uzavřený děj. Jak na toto lze navázat? To si nedokázal představit asi nikdo z nás. Vzpomínáte si na průletový konec epizody Killing Your Number, ve které jsme navštívili všechny známé postavy a zjistili jsme, jak dopadli? To byl poměrně důstojný konec seriálu. Před tvůrci byla opravdu velká výzva, jak oživit seriál, který byl uzavřený.

Na rovinu se to tvůrcům docela povedlo. Hned první epizoda Ogygia navodila skvělou atmosféru. Michael Scofield je za záhadných okolností stále naživu a je uvězněn v jemenském vězení. T-Bag se dostává na svobodu a někdo s ním opět manipuluje. Lincoln se vydává se C-Notem, který se zdá být k nepoznání, do Jemenu odhalit Michaelovo tajemství.

Prvních pár epizod se opravdu povedlo. Udělat z Michaela mezinárodního teroristu, jehož identita byla nahrazena někým jiným, to je poměrně zajímavá zápletka. Přičtěte k tomu nové tetování a postupné odhalování Poseidonovy identity. Zpočátku dostal své slovo i Paul Kellerman, T-Bag a také strachující se Sára, která vůbec netušila, co je její nový manžel zač.

(Samotný útěk z vězení z Jemenu byl zajímavý. Foto: Fox)

I v Jemenu nebylo o zábavu nouzi. Michael se dostal do křížku s radikálním vůdcem Islámského státu Abu Ramalem. Navíc měl k dispozici poměrně sympatické spoluvězně – Whipa a Jae. Útěk z vězení během vzpory byl dobře proveden. Stejně tak Lincolnovo toulání po neznámé zemi s C-Notem a Šíbou.

Jakmile se ale parta dostala z vězení, seriál začal ztrácet šťávu. Všichni jsme čekali na očekávané shledání Michaela a Lincolna. Bohužel bratrský pár měl pouze pár společných scén, ve kterých si vyměnili základní info, a posléze už spolu moc nemluvili. Jejich vzájemná chemie byla pryč. To samé se dá říct o Michaelovi a Sáře, kteří dostali minimum prostoru, ale ani ten nedokázali využít, aby z diváka vymáčkli (po sedmi letech) patřičné emoce.

Takto bychom mohli pokračovat i u Michaelova syna Mikea. Předmětem nové řady bylo znovushledání se ztracenou rodinou, ale Scofield měl nakonec s Mikem pouze jednu scénu, ve které si řekli asi dvě věty. Čím to bylo dáno? Druhá polovina série byla zrychlená a prakticky na nic nezbyl pořádně čas. Během pár minut v epizodě jsme se dočkali obřích časových skoků a cestování ze země do země.

(Nejlepší novou postavou je určitě Whip. Foto: Fox)

Proto je druhá polovina o tolik horší než ta první. Přišla už s mnohem horší zápletkou, scén, při kterých se dalo chytat z hlavu, přibývalo. Na scéně se začaly objevovat postavy, které byly násilně vtaženy do děje. Zatímco v první polovině výskyt Šíby a C-Notea byl naprosto přirozený, ve druhé polovině oba naprosto rušili děj. Nejhůře ovšem dopadl bývalý Michaelův spoluvězeň Fernando Sucre.

Asi se jedná o nejzbytečnější návrat postavy v historii seriálu. Fernando bohužel nedostal příliš prostoru. Lépe na tom nebyl ani T-Bag. Ten největší prostor dostal v první epizodě, posléze měl pár scén s Kellermanem a o slovo se přihlásil až znovu ve finále. Od tvůrců bylo zde cítit, že se snaží T-Baga vykoupit a udělat z něj dobrou postavu. Proto nám ho bylo líto, když byl v závěru finále již potřetí zavřený do věznice Fox River.

Jak tedy pátou řadu hodnotit? Nástup měla výborný, tvůrci měli promyšlený začátek, ale konec byl značně nedotažený. Těžko říci, zda by seriálu pomohlo více epizod. V poslední epizodě už nebylo zkrátka na nic místo, a proto konec působí tak osekaně. Troufám si tvrdit, že konec čtvrté série byl lepší. Na tuto řadu budeme nicméně vzpomínat pozitivně. Prvních pět epizod bylo výborných.

Hodnocení: 70%

P.S.: Pakliže by bylo pokračování, tak opravdu nevíme, o čem by mělo být. Žánr je poněkud vyčerpaný. Nicméně to jsme si mysleli i o řadě páté a tvůrci nás příjemně překvapili. Tak uvidíme.