USA | 2014 | Pauza
5 sezón |
HBO
| 60 minut
Max
| Lepsi TV
Stanice HBO představuje nový formát osmidílného seriálu. V každé sérii se rozehrává zcela nový příběh s novými postavami, které řeší jeden velký a temný případ. Z pohledu detektivů i kriminálníků divák proniká nejen do policejního vyšetřování, ale také svědomí postav, a skrze ne zcela lineární vyprávění v nečernobílém světě nadnáší zásadní filozofické otázky života.
Obsazení:Matthew McConaughey (Rustin Cohle), Woody Harrelson (Martin Hart), Colin Farrell (Ray Velcoro), Rachel McAdams (Ani Bezzerides), Taylor Kitsch (Paul Woodrugh), Mahershala Ali (Wayne Hays)
(více)
Hart a Cohle se ocitnou pod tlakem svého nadřízeného, který jim pohrozí, že případ přidělí zvláštní jednotce. Nato detektivové objeví stopu vedoucí z místního vesnického bordelu do vypáleného kostela.
Marty podvádí svou manželku se soudní stenografkou Lisou Tragnetti, se Marty seznámil skrze vyšetřování. Rust si mezitím kupuje prášky proti únavě od prostitutky, kterou dříve vyslýchal kvůli Doře Lange. Ta mu nyní řekne o autoparku v louisiánských lesích jménem Ranč, ve kterém přebývají zpravidla prostitutky a kde jistou dobu bydlela i Dora.
Rust Martymu vyčte, že podvádí svou ženu, za což na něj Marty vyjede a vybije si na něm svůj pocit viny. Společně pak vyrážejí hledat Ranč, ve kterém měla Dora přebývat. Rusta přitom začínají přemáhat halucinace spojené s jeho povzbuzujícími prášky. Detektivové dorazí ke skupině přívěsů uprostřed lesa, ve kterém se sdružují okolní prostitutky. Od jedné z dívek, Beth, se dozví, že Dora docházela do jakéhosi kostela. Martyho silně zasáhne, že přestože je tato dívka nezletilá, praktikuje stejnou živost jako všechny ostatní.

Z Ranče získají Rust a Marty deník Dory, ze kterého zjistí, kde zhruba se nachází onen kostel, který měla navštěvovat, a hodlají ho po víkendu najít. V deníku je přitom zmíněný Žlutý král a Carcosa. Marty se o víkendu pohádá se svou ženou Maggie, která má podezření, že ji podvádí.
Šéf Quesada naléhá na detektivy, aby s případem pohnuli, nebo ho předá speciální jednotce. Oba se proto vydají najít onen kostel, po něm však zbyla už jen ohořelá kostra. Když Rust a Marty ohořelé ruiny prozkoumávají, objeví uvnitř malbu postavy s parohy, ne nepodobné těm, které byly nalezeny na těle Dory Lange.
Marty, nyní rozvedený, popisuje průběh případu ze svého úhlu pohledu a přitom se oběma současným detektivům chlubí svými mimomanželskými dobrodružstvími, které zároveň ospravedlňuje tím, že „policajt musí umět oddělit práci od rodiny“. Oproti tomu Rust vypráví o smrti jeho malé dcerky, která byla obětí silniční nehody.

Po jejím úmrtí se Rust rozvedl s její matkou a po zastřelení narkomana ho policejní protidrogové oddělení nechává čtyři roky v utajení mezi drogovými dealery, dokud Rust neskončí v psychiatrické léčebně. Místo aby ale odešel do zaslouženého důchodu, Rust si vyžádá převelení k louisianské kriminálce.
FOTO: HBO
Dalších 80%, pořád čekám na epizodu, která mě dostane a tahle to bohužel není.
Stále čekám na ten zázrak, na ten moment, který mě zvedne ze sedačky.
Scenárista a tvůrce seriálu Nic Pizzolatto se ve třetí řadě Temného případu vrací zpátky na místo činu – do série Rustina Cohla a Martina Harta. Uspět se snaží s recepturou, která si už diváky získala. Vlastní instrukce následuje velmi dobře, do výsledku ale nepřidává mnoho nového.
Seriál True Detective se může pyšnit jedněmi z nejpoutavějších úvodních znělek v televizní historii. Pečlivý je výběr záběrů, hudby i celá myšlenka. A to u všech tří sérií. Přečtěte si, čí umělecký mozek je pomáhal stvořit a jaké další práce už má za sebou.