24: Legacy (24 hodin: Nezastavitelný)
80/100 - 17×

24: Legacy(24 hodin: Nezastavitelný)

Populární seriál 24 po devíti řadách skončil. Televizní stanice Fox se ovšem stále líbil nápad s reálně běžícím časem a tak se rozhodla udělat spin-off s názvem 24: Legacy. Ten bude mapovat příběh nových postav, který budou muset zabránit teroristickému útoku na americké půdě.

USA | 2017 | Ukončeno
1 sezóna | FOX | 42 minut
Akční, Krimi, Politický
Dan Bucatinsky (Andy Shalowitz), Charlie Hofheimer (Ben Grimes), Corey Hawkins (Eric Carter), Ashley Thomas (Isaac Carter), Jimmy Smits (John Donovan), Teddy Sears (Keith Mullins), Coral Peña (Mariana Stiles), Anna Diop (Nicole Carter), Sheila Vand (Nilaa Mizrani), Miranda Otto (Rebecca Ingram), Carlos Bernard (Tony Almeida)

Recenze první série seriálu 24: Legacy

Recenze první série seriálu 24: Legacy

Seriál 24: Legacy má za sebou svých dvanáct epizod a uzavřel tak jeden velký příběh první řady. Zatímco netrpělivě vyhlížíme, zda stanice Fox schválí řadu druhou, pojďme se podívat, co vše se nám na první sezóně líbilo a co naopak za moc nestálo.

3 0
25.4.2017

Seriál vychází z původního seriálu 24. Bylo to cítit ze všech trailerů a prakticky jak čas plynul, samotné epizody nás o tom ještě více utvrzovaly. Děj se v mnohých případech recykloval, někdy se dokonce i sprostě opisovalo a tvůrci nám servírovali stejné dějové linky, které známe z příběhu Jacka Bauera.

Vadilo nám to? Jak se to vezme. Určitou inovaci by si seriál rozhodně zasloužil, ale na druhou stranu musíme být k sobě upřímní. Seriál 24 se nám představil v televizním filmu a celkem devíti řadách, přičemž většina měla vždy dvacet čtyři epizod. Po takovém množství dílů zkrátka tvůrci musí své nápady recyklovat a je opravdu těžké přijít s něčím novým.

Seriál má navíc jasně stanovená témata – teroristi, hrozba, zrádci. Pokud sed díváte na kriminální seriály typu Kriminálka Miami, tak určitě víte, že i tam se děj stále opakuje dokola. U těchto seriálů se to tak předem očekává, ale i po tolika dílech diváci tyto show sledují, a proto tu s námi jsou tolik let. Když to funguje tam, proč by to tedy nemohlo fungovat i u Legacy?

(Senátor John Donovan v mnohém připomínal Davida Palmera. Foto: Fox)

Příběh se znovu zaměřil na teroristickou hrozbu, kdy se zhrzený syn Jadalla Bin-Khalid mstí Americe a vojákům, kteří popravili jeho otce Ibrahama, aby v posledních pár hodinách zjistil, že jeho otec je stále naživu. V tomto duchu se nesla i původní dějová linka seriálu 24. Legacy se občas u svého staršího bratříčka inspirovalo až moc, ale stále to bylo na snesitelné úrovni.

Hlavním lákadlem tohoto seriálu je akce a napětí. A to se povedlo udržet prakticky po celou dobu první řady. Seriál odsýpal, přinesl celou řadu zajímavých scén, kdy jsme zatajovali dech. Napětí jednotlivých epizod je nejsilnější stránkou seriálu a pokud se dostaví, jste schopní mu prominout i recyklované nápady z předchozích řad, či naprosto nereálné přesuny z místa A do místa B v reálném čase.

Nové postavy byly taktéž zajímavé. Seriál představil silnou ženskou hrdinku Rebeccu Ingram a sympatického senátora Johna Donovana. Téměř v každé řadě musel Jack Bauer soupeřit s nepříjemným ředitelem PTO, proto nás velice překvapilo, když byl po celou dobu první řady Keith Mullins mužem na správném místě, který poslouchal své podřízené a jednal tak, jak má. Navíc nám vůbec nelezl na nervy a nešel po krku hlavnímu hrdinovi, jak jsme byli zvyklí u Bauera.

(První řadu tentokrát manželka hlavního hrdiny přežila. Foto: Fox)

Nyní přejdeme k hlavnímu hrdinovi, kterého zkrátka musíme srovnat s nepřekonatelným Jackem Bauerem. Nahradit Jacka je hrozně těžké. Eric Carter rozhodně není tak výrazný, není to drsňák, ale nemůžeme říct, že by byl špatný. Rozhodně byl ve své roli přirozený a snesitelný. Možná by ale bylo fajn, kdyby si role prohodili Corey Hawkins a Ashley Thomas (Isaac Carter). Ashley působí jako větší drsňák a možná by do role lépe sedl.

Suma sumárum. První řada recyklovala nápady, ale díky napětí to tolik nevadilo. Děj pěkně plynul a pořád se v seriálu něco dělo. Nové postavy jsou sympatické a určitě by za to stálo je vidět znova. Chtěli bychom druhou řadu? Rozhodně ano. Myslíme si, že v ní by se tvůrci mohli pořádně ukázat a pustit uzdu své fantazii. A třeba se někdy dočkáme toho, jak se Eric Carter dá dohromady s Tonym Almeidou a Chloe a vyrazí do Ruska zachránit našeho milovaného Jacka.

Hodnocení: 80%