Outlander (Cizinka)
95/100 - 312×

Outlander(Cizinka)

Seriál Outlander sleduje příběh Claire Randallové, vdané armádní sestry z roku 1945, jež se záhadně dostane zpět v čase do roku 1743. Zde je okamžitě uvržena do neznámého světa plného nebezpečí, zatímco její manžel Frank nemá ponětí, kam zmizela. V tomto novém světě je navíc okolnostmi donucena se provdat za Jamieho Frasera, mladého a romantického skotského bojovníka. Její srdce tak zůstane rozpolcené mezi dvěma naprosto odlišnými muži, kteří žijí ve dvou rozdílných dimenzích.

USA | 2014 | Pauza
vysílání
8 sezón | Starz | 55 minut
žánr
Dobrodružný, Historický, Romantický
hrají
Sam Heughan (James Fraser), Caitriona Balfe (Claire Randallová Fraserová), Richard Rankin (Roger Wakefield MacKenzie), Oscar Kennedy (Lord John Grey), Duncan Lacroix (Murtagh Fraser), Tobias Menzies (Frank Randall), Tobias Menzies (Jonathan Randall), Graham McTavish (Dougal MacKenzie), Gary Lewis (Colum MacKenzie), Grant O'Rourke (Rupert MacKenzie), Stephen Walters (Angus Mhor), Laura Donnelly (Janet Fraser)

Diskuze: Outlander: Knižní předloha

Pokud jste čtenáři knižní předlohy, tak si v tomto fóru můžete podiskutovat s ostatními uživateli o samotných knihách. Do této sekce nepište spoilery z aktuální epizody! Můžete je sem psát pouze v případě, že ve svém příspěvku zdůrazníte, že píšete spoilerovou informaci!

kelpie

#118 siri: Nejde o přejmenování . jde o to,že v jedné knize se jmenuje Odysseus, a v další už Ullyses .A přitom to je ten samý člověk.

#124 siri #124 siri
3.7.2016 | 22:19:13
asiminia

#84 kelpie: Moc děkuji Vivien29 za hrubý nástin obsahu dosud napsaných a u nás nevydaných knih. Potešilo mě to, jen mám strach,že tím tempem dřív umřu než to přeloží a vydají :-D.

3.7.2016 | 22:22:25
siri

#119 bina23:

Jamiemu se vůbec nedivím, že nedržel celých 20 let dobrovolně celibát, koneckonců, Claire byla vdaná za Franka, a to se vším všudy… S Genevou (jakkoli byla ta zápletka tlačená, málo uvěřitelná) mě tedy nenaštval. S Laoghaire? To si piš, že jo! A Jenny taky. Jamie sice nevěděl, jakou úlohu Laoghaire sehrála v Claiřině procesu v Cranesmuiru, ale stejně, vzhledem k událostem na Leochu, přišlo mi to dost mimo. Jako kdyby nikdo z nich vůbec nepřemýšlel. A opět zápletka vachrlatá, málo uvěřitelná. Byl to od Diany velmi chtěný pokus nás šokovat. Já měla akorát chuť s tou knížkou hodit o stěnu.

webmaster
3.7.2016 | 23:09:58
siri

#121 kelpie: #121 kelpie: Ano, však chápu, Ulysses = Odysseus. Zatímco paní Doubravová zvolila pro překlad variantu, která je u nás lépe známá (Odysseus), pan Dastych tam ponechal originální (Ulysses), proč držet jednotu, že? Phaedre = Faidra, ale v tomto případě se paní Doubravová rozhodla zápis jména českému čtenáři nepřibližovat. Takhle ovšem málokdo pochopí, že Jocastini sluhové mají jména z řecké mytologie. No, v každém případě bych se tu už asi měla přestat pokoušet o vtipy… :D

webmaster
3.7.2016 | 23:10:34
vivien29

Děvčata, já se omlouvám, že teď reaguju tak všeobecně – na všechny a na všechno, ale byla jsem mimo internet a dočítala jsem diskuzi jedním vrzem (a dechem):-))) a teď moc nevím, jak jednotlivě reagovat. Tak jen jsem chtěla napsat poznámku ohledně Mořeplavce:

Co se týká (ne)vztahu s Genevou, tak myslím, že se Jamie opravdu ničeho špatného nedopustil. V těch letech po povstání byly zbytky skotských rodin stále ohroženy. A Geneva mu vyhrožovala, vydírala ho. Jamie porušoval nařízení a ohrožoval tím nejen sebe, ale hlavně svou rodinu. Chtěl tedy prvotně chránit především své nejbližší na Lallybrochu. Mně se naopak tato událost v knize moc líbila a zdála se mi velmi uvěřitelná. Jamie by se úletu na jednu noc nikdy nedopustil, kdyby k němu nebyl okolnostmi donucen. Udělal vše pro to, aby to nebylo nic víc, než jen jeden jediný splněný slib vynucený pod nátlakem. Muž vždy fyzicky zareaguje na tělo krásné, mladé dívky. To ale neznamená, že tak reaguje také srdce. Následkům se pokusil zabránit – nevyšlo to. A dítě je jeho krev. Bylo to to jediné, co ve vypleněném životě a Skotsku měl „svého“. O všechno „své“ přišel. Tohle dítě, a naděje, že se zachránila také těhotná Claire, byly jediné světlé body života, který mu zbyl.

a postupem času, kdy žil způsobem – jsem tady, komunikuju, pracuju, směju se, jím, spím, ale moje duše a srdce jsou pryč – se najednou letmo dotkne něčeho, co mu přiblíží doby, kdy žil, kdy byl šťastný, kdy jeho tělo, srdce i duše byly jeden neroztržený, nerozbitý celek… Možná by mohl být znovu mužem, znovu se o někoho starat, bát, s někým sdílet přítomnost a budoucnost. Laoghaire – stále ta dívka, kterou kdysi znával, jen už má něco za sebou, stejně jako on. Je sama, jako je on, a vždycky ho měla ráda, stála o něj, chtěla ho. Je mu tedy něčím blízká. Možná by si mohli vzájemně pomoct… jeden druhému překonat prázdnotu. Není to životní láska, není to zahojení ran. Je to ale náplast, aby rány tolik nekrvácely. Aby se život něčím zaplnil. (navíc do něho věčně hučí dohazovačka Jenny). Tak. A teď jsem zvědavá, jak TOHLE se jim povede zaonačit v seriálu, když v knize to Jamie mohl udělat proto, že mu chyběla zásadní informace – že Laoghaire chtěla Claire zlikvidovat (a tančit na popelu jejího těla), zatímco v seriálu to Jamie ví a jeho vztah k ní je tak špatný, že ho Claire musí donutit, aby s ní vůbec komunikoval. Neumím si představit, že za této situace by s ní Jamie tančil, mluvil a pak si ji vzal. A jinak jsem byla spokojená, že v seriálu to tak přepsali, protože v knize mi přišlo skutečně málo pravděpodobné, že by se mu Claire nikdy nesvěřila s tím, že do průšvihu ji dostala podvodem Laoghaire.

#129 LadyAn #130 samcait #133 bina23 #139 Peťa8429
4.7.2016 | 15:55:20
kelpie

Diana Gabaldon zveřejnila název její deváté knihy, která má vyjít do dvou let. Má se jmenovat Go Tell The Bees That I Am Gone. Tedy – Běž říci včelám, že jsem pryč. Název knihy je odkazem na starý keltský zvyk (známý i v jiných částech Evropy, Jestli se nepletu, tak něco takového bylo i v Babičce od Boženy Němcové, ale už jsem dlouho ze školy, tak si nejsem jistá) . Vždy musíš včelám říci,, když se někdo narodí, zemře, přichází nebo odchází… Protože když jim to neřekneš, uletí. Diana Gabaldon poznamenává, že „pryč“ nutně neznamená , že je někdo mrtvý Je tam válka a muži v ní. Tak mě napadá, jestli D. Gabaldon skončí serii devátou knihou,– už naznačila, že jich bude možná deset. A za druhé. D. Gabaldon se teď nechala fotit u památníku bitvy na Kings Mountain,z roku 1780. Takže obhlíží terén, jak má ve zvyku a tahle bitva za nezávislost se objeví v příští knize.

#127 vivien29 #132 siri
4.7.2016 | 16:04:50
vivien29

#126 kelpie: Díky za super informace! Tak to se máme na co těšit!:-) Název knihy se mi moc líbí. Doufám, že se to u nás zase nějak nepřekroutí. A ano – v Babičce je to takto (stará lidová tradice): včelkám se musí říct, že ten, kdo se o ně staral, umřel, jinak začnou chřadnout a opustí úl. Tu větu z knihy si pamatuju – „Včeličky, včeličky, babička nám umřela!“ – akorát už nevím, kdo to těm včelkám vlastně říkal?… Obhlížení terénu tedy vskutku hodně napovídá!!! Never ending story:-))))

#128 kelpie
4.7.2016 | 16:16:18
kelpie

#127 vivien29: No nekonečný příběh to asi nebude, to už by bylo moc velké sci-fi. D. Gabaldon už prý má napsaný konec knihy – nevím, jestli to je pravda – a teď se k tomu konci musí nějakým způsobem dopracovat. A asi se trošku víc rozepsala, jak ji známe, a teď má strach , jestli se jí to do té jedné knihy vejde. Proto naznačuje, že by mohla být možná i desátá. P.S. Jen ať píše, moje fantazie pracuje na plné obrátky, živě si dokáži představit např. Ferguse ve Francouzské revoluci.

4.7.2016 | 16:33:26
LadyAn

#125 vivien29: Úžasně napsané, vidím Jamieho situaci úplně stejně!

#131 vivien29
4.7.2016 | 20:52:18
samcait

#125 vivien29: Moc se mi líbí, jak jsi popsala Jamieho pohnutky zaplnit prázdno v duši a v srdci vztahem s Laoghaire, ale vůbec si neumím představit, jak to v seriálu pojmou, když už se to provalilo, Jamie ji nenávidí a myslím, že to vypadalo, že jí nikdy neodpustí. Je možné, že by to nepojali úplně podle knihy, ale nějak to pozměnili, aby to navazovalo, na to co v seriálu ukázali?

#131 vivien29
4.7.2016 | 21:23:55
vivien29

#129 LadyAn: #130 samcait: díky!:-)

Myslím, že to připoutání Jamieho k Laoghaire moc měnit nebudou, že se budou držet hodně knižní předlohy, ale… těžko říct. Vždycky nějakou nečekanou změnou tvůrci seriálu překvapili, tak možná něco změní, ale výsledek bude určitě stejný. Jamie se s ní prostě ožení. To jinak být nemůže. Protože se od toho odvíjí další linie příběhu… mnoho linií.

#132 siri
4.7.2016 | 23:35:02
siri

#126 kelpie: Pěkný název Diana vymyslela. To se mi na její sérii taky moc líbí, to propojování kultur. Díky za info, kelpie.

#131 vivien29: Já bych reagovala stejně jako Claire.

Tuhle holku bych mu neodpustila. Jen tuhle jednu konkrétní prostě ne! :) Ať si měl v srdci třebas černou díru. Claire po těch 20 let taky nežila zářivou pohádku všedního dne. Jak to hodlají zaonačit v seriálu, na to jsem taky celá žhavá. Doufám, že to nesklouzne v nějak moc primitivní zápletku ve smyslu – Jamie se jednou v její přítomnosti opil a pak už si ji musel vzít, protože je čestný…

#133 bina23 #134 vivien29
webmaster
5.7.2016 | 21:18:51
bina23

#132 siri: Musím se smát, ale tohle mě napadlo také, zrovna před chvíli ve vedlejší disk.(o Laoghaire) jsem se o tom psala. A ano souhlasím Clair taky neměla na růžích ustláno. A Laoghaiřino chování v Mořeplavci no to je na pár, facek nevěděla co chce!

#125 vivien29: Musím ještě reagovat, i když opožděně, na tvé vysvětlení Jamieho „chování“ bylo to moc hezké, donutilo mě to podívat se na to jinak, né tak impulzivně a možná snad i přirozeně, ale přesto..A jak se díváš na vztah Clair a Franka během těch 20-ti let. Myslím, že jsi jedna z mála, která má pro něj více pochopení…a ano Frank je v tom nevinně to je pravda. A opakuji se, bohužel, ale po tom co jsem četla v Mořeplavci tohle manželství nebylo už „se vším všudy“ -promiň siri.:-)

#135 vivien29
6.7.2016 | 10:08:33
vivien29

#132 siri:

Možná chtěla Diana příběh Jamieho a Claire co nejvíc dostat do reálné roviny, takže ani jeden z nich není idealizovaný, což se mi líbí. U Claire je to vidět právě na reakci vůči Laoghaire: přestože krátce předtím se zapřísahává Jamimemu, že přijímá jeho život se vším, co za těch 20 let prožil, ať už to bylo cokoli, a že chápe, že nemohl žít jako mnich, že si mohl vytvořit závazky atd., to všechno bylo a teď jsou spolu a to je nejdůležitější, tak nakonec reaguje tak, že tyhle výroky jsou jen bzučením mouchy kolem našich uší (ano, Sinuhet):-D ...........

tak v tomto mám zcela jiný názor – možná to nebyla zářivá pohádka všedního dne, ale moc jí k tomu nechybělo. Pohodlí, vlastní domov, vlastní dítě, manžel, který se o ni staral a byl odhodlaný nepřestat ji milovat, a když ona ho (a s ním se) milovat odmítala, měl k ní takovou úctu, že své avantýry vždy skrýval, nepředhazoval jí je, psychicky ji netýral, poskytl jí zázemí, aby vystudovala a vybudovala si kariéru, vše měla zajištěné – sebe i dítě. Jediné, co z pohádky neměla, byl Jamie, o kterém si ale myslela, že padl, že nežije, mohla aspoň truchlit (to je taky útěcha). Jamie žil 7 let v díře, pak další roky v base, pak v okupaci a nesvobodě pryč od domova a po celou dobu s nejistotou, jestli žije Claire, jestli žije jejich dítě. Nevím, myslím, že tohle nejen že nebyla pohádka, ale ani ten všední den. To prostě byla skutečně životní pustina. Nesrovnatelné. Myslím, že je snadnější vyrovnat se s Laoghaire (právě pro její zlo a profláklost), než s jakoukoli neznámou ženou, u které by nebyla jistota, kolik stop nechala v jeho srdci. Co se mě týká, mnohem hůř bych se vyrovnávala s Jamieho potomkem, než s jeho svatbou s Laoghaire :-)

#137 bina23 #138 LadyAn
6.7.2016 | 10:13:26
vivien29

#133 bina23: tak to je náhoda – smolila jsem komentář právě k tématu Frank a Claire, takže jsem si tvoji otázku přečetla až po jeho odeslání, ale některé moje náhledy na jejich vztah jsou v něm obsažené.

Claire byla v neskutečně zoufalé situaci, ale jak říkám – mohla se upínat ke svému dítěti a měla zázemí, mohla nějak ve své době normálně žít a fungovat. Franka si vážila, byla si vědoma toho, co jí poskytuje, ale také toho, co mu bere a nikdy nemůže dát. Proto byla schopna vedle něj žít a tolerovat jeho nevěry. A dodržet slovo, které mu dala (S02E1), až do jeho smrti. I když není žádná z postav idealizovaná, přesto mají napříč časem všechny to, co je opravdu výjimečné: vzájemnou úctu, respekt, čest. Občas se zamýšlím nad tím, jak Diana rozsekla manželství Franka a Claire a poslala ho na onen svět, aby dala Claire svobodu. Byla to vlastně hádka o Briannu (je moje, já vím, co je pro ni nejlepší) a vrchol problémů nakupených mezi nimi (dál už to nejde, odcházím). Neuvěřitelné, že to trvalo tak strašně dlouho, 20 let je tak strašně dlouhá doba!

6.7.2016 | 10:28:42
kelpie

Laoghaire moc dobře věděla,co chce – ,někoho, kdo bude živit ji a děti.

Měla milence,který na ní byl závislý,ale nedokázal by se o ně postarat,finančně je zajistit -.je to myslím v sedmé knize.

6.7.2016 | 12:21:28
bina23

#134 vivien29: Máš pravdu.

Jiná žena, další potomek tohle je opravdu horší než "průhledná " Laoghaire .Vadilo mi to hned, jak jsem si to přečetla v knize a říkala jsem si, že to přinese ještě velké problémy. Všimli jste si, že když Clair ošetřuje Jamieho ,poté co je postřelen, se jí on ptá, jak to bylo s Frankem(během těch 20-ti let) a ona mu odpovídá, že mu řekne vše co bude chtít vědět, ale později…-autorka se k tomu už nedostala že? Nebo se pletu?( mám na mysli Mořeplavce)

6.7.2016 | 18:49:46
LadyAn

#134 vivien29:

Souhlasím, jen jeden podstatný detail, oba byli pro toho druhého ztraceni. A museli žít dál, ani jeden z nich nepočítal, že se ještě někdy setkají. Takto žije spousta lidí, že je lepší alespoň něco, než nic!

7.7.2016 | 22:03:22
Peťa8429

#125 vivien29: Mohla by som sa opýťať: neviete kde zohnať knižné pokračovania , myslím tým Moreplavec a ďalšie knihy, zdá sa mi nemožné zohnať ich :(

#140 kelpie
9.7.2016 | 23:04:27
10.7.2016 | 0:34:13


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Cizinka pokračuje

Cizinka dostala osmou sérii, ta bude ale poslední

Cizinka dostala osmou sérii, ta bude ale poslední

Společnost Starz prostřednictvím videa oznámila, že se oblíbený seriál všech milovníků historie, Skotska, USA a ladných nohou v kiltech dočká osmé série. Bohužel vše dobré má svůj konec, takže osmá série bude pro seriál i tou finální.

Momentka

Momentka

Reklama

Nepřehlédněte

Vysílání se prý blíží

Vysílání se prý blíží

Podle zatím nepodložených zpráv se vysílání druhé poloviny sedmé série blíží. Dočkat bychom se ho měli už někdy v průběhu jara, píše to alespoň článek Economictimes­.com. Kdy přesně se tak stane, ale článek nesdělil.

Plakáty k seriálu

Plakáty k seriálu

Narozeniny

Hlídejte si nás

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama