Agent Carter
86/100 - 193×

Agent Carter

V seriálu stanice ABC s názvem Agent Carter se vracíme do světa Marvel Cinematic Universe v době těsně po událostech filmu Captain America: První Avenger, kde sledujeme osudy zakladatelů budoucí organizace S.H.I.E.L.D., agentky Peggy Carter a vynálezce a obchodníka Howarda Starka.

USA | 2015 | Ukončeno
vysílání
2 sezóny | ABC | 43 minut
žánr
Dobrodružný, Komiksový, Sci-fi
hrají
Costa Ronin (Anton Vanko), Toby Jones (Arnim Zola), Bridget Regan (Dottie Underwood), Neal McDonough (Dum Dum Dugan), Ralph Brown (Johann Fennhoff), Hayley Atwell (Peggy Carter), Dominic Cooper (Howard Stark), James D'Arcy (Edwin Jarvis), Shea Whigham (Roger Dooley), Enver Gjokaj (Daniel Sousa), Chad Michael Murray (Jack Thompson), Lyndsy Fonseca (Angie Martinelli), Wynn Everett (Whitney Frost), Currie Graham (Calvin Chadwick), Reggie Austin (Jason Wilkes)

Postřehy z finále první řady

Postřehy z finále první řady

Finále první řady seriálu Agent Carter je za námi. A přestože dosud stále nevíme, zda se zároveň jednalo i o finále celého seriálu, víme naopak to, jaké zajímavosti s sebou tato epizoda přinesla a jaká vodítka pro možná budoucí dobrodružství nám po sobě zanechala. Tak si to hezky shrňme.

30 0
4.3.2015

Co se týče vyvrcholení samotného seriálu, finální epizoda s názvem Valediction nepřinesla v podstatě žádné nové informace, které by nějak zodpovídaly naše předchozí otázky (celý plán doktora Fennhoffa jsme si poskládali už u dvou dílů předešlých). Toto finále se ale zároveň soustředilo na několik náznaků toho, co by si pro nás tvůrci mohli připravit do druhé série, pokud tedy bude stanicí ABC potvrzena.

První zjevný náznak přišel ve chvíli, kdy Peggy zjistila, že ruská agentka, kterou znala jako Dottie, uprchla ze Starkova soukromého letiště. Pokud se tedy někdy dočkáme dalších epizod, určitě v ní bude figurovat i Dottie, která pro Peggy v první sérii fungovala jako skvělý protipól a (téměř) rovnocenný soupeř.

Dalšího náznaku jsme se dočkali i ke konci epizody, kdy už se skutečně začal rýsovat vztah Peggy Carter a Daniela Sousy. Pokud by tyto dva skutečně čekala společná budoucnost, nabízí se otázka, jestli Daniel Sousa ve skutečnosti není Pegginým budoucím manželem. Ve filmu Captain America: Návrat prvního Avengera se Peggy zmínila, že během druhé světové války Captain America u německých hranic zahránil celý batalion amerických vojáků, jedním z nichž, jak se později ukázalo, byl právě i Peggin budoucí manžel.

Je možné, že Steve Rogers tehdy skutečně zachránil Sousu (mohlo se jednat o stejný incident, ve kterém přišel i o svou nohu)? Tuto teorii zatím nic nevylučuje, takže je to klidně možné a snad se tedy dozvíme víc v případné druhé sérii. A pokud bychom se druhé řady přece jen nedočkali, mohli by nám tvůrci na tuto otázku odpovědět v nějakém tom Pegginém budoucím seriálovém či filmovém štěku.

Pokud vás ale zajímá, co čekalo Peggy bezprostředně po finále první řady, tak na tuto otázku odpověď ve skutečnosti máme docela podrobnou. Už v našich postřezích z úvodního dvojdílu seriálu Agent Carter jsme se totiž zmínili, že první řada tohoto seriálu se odehrává dějově zhruba rok před patnáctiminutovým kraťasem Agent Carter z roku 2013. O co v tomto kraťasu jde si můžete přečíst v jeho profilu na našem webu, kde k němu ostatně najdete i české titulky, takže vám nic nebrání v tom si tento krátký filmeček zhlédnout a zjistit si tak něco o Pegginých dalších dobrodružstvích na vlastní kůži.

(Howard Stark a Dum Dum Dugan v krátkometrážním filmu
Marvel One-Shot: Agent Carter; FOTO: Marvel Studios)

Klíčové v tomto kraťasu je však to, že v jeho finále si k sobě Peggy nechá povolat Howard Stark, který s ní chce vybudovat novou organizaci jménem S.H.I.E.L.D. Právě budování S.H.I.E.L.D.u bychom se teoreticky mohli dočkat v potenciální druhé řadě, přestože se tvůrci nechali slyšet, že s přibývajícím počtem epizod bychom mohli skákat více do budoucnosti a detailněji tak s Peggy probádat druhou polovinu 20. století (což by pro Hayley Atwell znamenalo čím dál větší vrstvy makeupu a pro Dominica Coopera zase transformaci v Johna Slatteryho).

Výše jsem se zmínil o tom, že i kdyby měl být seriál Agent Carter zrušen, s Peggy se určitě neuvidíme naposled. Hayley Atwell už byla například oficiálně potvrzena pro film Avengers: Age of Ultron, který má u nás premiéru na konci dubna, a ve kterém se pravděpodobně dočkáme Peggy v podobě kapitánova flashbacku (nejspíše vyvolaného novou postavou Scarlett Witch).

Představitelka Peggy Carter byla vedle toho potvrzena dokonce už i do Ant-Mana (ten nás v kinech čeká v červenci). Tady se nejspíš Peggy a Howard Stark v době začátků S.H.I.E.L.D.u set­kají s mladým Hankem Pymem, kterého pak v pokročilém věku hraje Michael Douglas. Pokud byste se o Ant-Manovi chtěli dozvědět něco víc, můžete se podívat na jeho první teaser trailer.

(Hank Pym a již postarší Peggy Carter v oficiálním komiksovém prequelu
filmového Ant-Mana Ant-Man Prelude z letošního února; FOTO: Marvel Comics)

Vedle toho nejdou vyloučit ani další možné štěky v Agents of S.H.I.E.L.D. či dalších blížících se seriálem ze světa Marvel Cinematic Universe, počínaje Daredevilem letos v dubnu. Peggy Carter je u fanoušků filmového Marvelu prostě velmi oblíbená postava, což je taky jeden z pádných argumentů, proč bychom se mohli dočkat druhé řady jejího seriálu. I kdyby se tak ale nestalo, Peggy jako takovou jsme rozhodně neviděli naposledy.

Dva na cele

Pokud nejste úplně zběhlí v jednotlivých filmech světa Marvel Cinematic Universe a tudíž tak nějak úplně nevíte, o čem měla být ona závěrečná scéna první řady, v kostce se jedná o tohle: za zápletku celého druhého Captaina Americy, alespoň poloviny epizod seriálu Agents of S.H.I.E.L.D. a do jisté míry i nadcházejícího filmu Avengers: Age of Ultron, za tohle všechno může génius, kterému v roce 1946 přišlo jako dobrý nápad dát do jedné cely doktory Johanna Fennhoffa a Arnima Zolu. Ano. Ve finále první řady seriálu Agent Carter jsme se dočkali moc pěkného štěku britského herce Tobyho Jonese, který jako Arnim Zola vystupoval v obou dílech filmového Captaina Americy.

Zola byl během druhé světové války hlavní vědec Hydry a pravá ruka Red Skulla. V roce 1945 byl dopaden a uvězněn Američany, kteří později začali využívat jeho služeb pro vlastní technologickou revoluci. Jakmile však Zola získal trochu volnosti, začal rychle do samotných základních kamenů tehdy čerstvě narozené organizace S.H.I.E.L.D. zasévat zárodky nové Hydry. Během druhé poloviny 20. století Hydra uvnitř S.H.I.E.L.D.u ros­tla a přestože sám Zola zemřel v roce 1972, ještě předtím se mu podařilo vytvořit počítačovou kopii svého vědomí, která pokračovala v posilování jeho původního plánu. A byla to právě tato počítačová mysl Arnima Zoly, která v roce 1991 nechala zabít Howarda Starka, který začínal mít silné podezření o existenci Hydry uvnitř S.H.I.E.L.D.u.

A díky této finální scéně první řady seriálu Agent Carter dnes už víme, že Zola by pravděpodobně nikdy nemohl dosáhnout takového úspěchu, nebýt jeho spoluvězněm na konci 40. let doktor Fennhoff, jenž se Zolou položil základy Faustovy metody ovládání mysli, kterou o desítky let později začal využívat například Daniel Whitehall poté, co Hydra skolila S.H.I.E.L.D. během událostí druhého Captaina Americy.

Ať už ale nová Hydra v aktuálním dění světa Marvel Cinematic Universe páchá sebevětší zvěrstva, Američané si za to upřímně můžou sami. Protože pokud někdo vezme dva nejnebezpečnější vědce nepřátelských armád a dá je spolu do jedné cely, pak někdo takový zjevně neprošel základním Darwinovým testem a zaslouží si proto cokoliv, co je následkem toho může potkat.

FOTO: ABC

Zdroj: ABC

Diskuze /23

MiqueEala

Dottie je fakt dobrá, když dokázala témeř dostat nadčlověka. Ale asi to pro ni byl nejspíš i šok, když Carterovou pálkou praštila vší silou do hlavy a nemělo to na ni žádný účinek.

#2 Hurley #8 Hurley
4.3.2015 | 10:10:54
Hurley

#1 MiqueEala: Teď mi asi něco uniká… Kterýho nadčlověka?

čestný člen redakce
4.3.2015 | 10:12:19
Revoemag

Taky jsem zvědav koho skoro dostala?

4.3.2015 | 12:05:51
Xegiie

Peggy neni zadny nadclovek… pokud vim

4.3.2015 | 12:10:31
Salem

Black Widow a Dottie učila ta samá organizace? že mi ty dvě přijdou celkem podobný.

#6 Revoemag #7 Hurley
4.3.2015 | 12:12:24
Revoemag

#5 Salem: Já bych řekl, že ano.

4.3.2015 | 12:14:34
Hurley

#5 Salem: Ano, obě vychází z programu Černá vdova.

čestný člen redakce
4.3.2015 | 12:17:51
Hurley

#1 MiqueEala: Jo už vím, jaks to myslel. Pokud ale vím, tak Peggy to tou pálkou dostala do zad, což jí na chvilu vyrazilo dech. Kdyby jí ale měla praštit po hlavě, tak to by samozřejmě rozdejchal leda Captain America, to souhlasím. :)

#18 MiqueEala
čestný člen redakce
4.3.2015 | 12:20:30
Salem

ještě bych čekal v 2. sérii něco ze Stevovou krví aby mohl být Winter Solder

#10 Čelo
4.3.2015 | 12:24:06
Čelo

#9 Salem: A co to potom vylila Peggy z Brooklynského mostu ? To ji Jarvis nastrčil nepravou krev, nebo jí dříve stihl vyměnit Stark? :D

#11 Hurley
4.3.2015 | 12:43:23
Hurley

#10 Čelo: Klidně je možný, že nějaký vzorky ještě existujou u armády. Mě spíš trápí jiná věc. V prvním Captainu Americovi Bucky zmizí už v době, kdy je Zola zajatej. Ve dvojce je ale flashback, ve kterým na něm Zola operuje a dělá z něj Winter Soldiera. Jak se k němu z vězení dostal? Anebo byl Winter Soldier původně americkej projekt, ke kterýmu Zolu přizvali? To by mohla být docela zajímavá zápletka.

#12 Blackhand47XD #16 Salem #17 Salem #21 mato1326
čestný člen redakce
4.3.2015 | 12:53:44
Blackhand47XD

#11 Hurley: Zola přeci říkal že Amerika brala německé vědce na svou stranu, tak si myslím, že ho měli někde zavřeného a až se Zola dostal na svobodu, tak začal experimentovat.

#13 Hurley
webmaster
4.3.2015 | 13:26:17
Hurley

#12 Blackhand47XD: Máš pravdu, oni ho později vlastně rekrutovali do SHIELDu. Já měl za to, že byl až do svý smrti vězněm. Ok, to pak dává smysl a v seriálu by se to klidně mohlo objevit. Stejně tak jako i bližší spojení s Ant-Manem. :)

#14 Nika #15 Čelo #19 MiqueEala
čestný člen redakce
4.3.2015 | 14:02:59
Nika

#13 Hurley: Ale v tom flash-bacu byl Zola s těma vojákama (či co byli zač) co Buckyho odtáhli z toho místa kam dopadl a dejme tomu, že tam mohl ležet max 2 dny. A k tomu, jak Peggy vylila tu krev, tak ve druhém díle kapitana Steven říká, že Zola na Buckym experimentoval, když byl Bucky v 44. zajatej a díky tomu zřejmě přežil ten pád. Takže podle tohohle to vypadá, že Bucky už ve své krvi něco měl a zřejmě to akorát aktivovali v úplný potenciál až pozdějc. Jinak by totiž ten pád nemohl přežít kdyby byl v tu dobu normální člověk.

4.3.2015 | 14:53:25
Čelo

#13 Hurley: Je to možné, že ještě nějaké vzorky krve existují. :-) To jak ho rekrutovali bylo vlastně zmíněno v Captain America: The Winter Soldier. Byl rekrutován Alexanderem Piercem ne ? Kde byl hlovou projektu Insight.

4.3.2015 | 15:06:07
Salem

#11 Hurley: tak Zola měl asi ruského partnera tak třeba byl jenom na výletě v Dr. Ivchenko / Dr. Johann Fennhoff, viď Winter Solder je původně ruský projekt ne?

4.3.2015 | 15:25:17
Salem

#11 Hurley: přece jen Zola byl přes techniku a Fennhoff byl přes psychiku

4.3.2015 | 15:26:31
MiqueEala

#8 Hurley: Jo kouknul jsem na to znova a ony to asi fakt byly záda. Z toho úhlu jde blbě vidět, kam ji praštila. Ale Dottie teda prohrála spíš kvůli své nevymáchané hubě. I když právě díky tomuhle u marvela ti klaďasové vítězí :D (zajímalo by mě, zda to od nich japonci odkoukali, nebo si na to přišli sami)

4.3.2015 | 16:03:03
MiqueEala

#13 Hurley: no on to mohl dělat i jako vězeň. Vedení, které patřilo Hydře, si ho mohlo prostě přesunout, kam potřebovali.

4.3.2015 | 16:09:38
Degas10

Napadlo vás, že Peggy je spoluzakladatelka Hyrdry, nebo její velká pomocnice? Když k ní přišel Rogers v captain america the winter soldier. říkal jí něco o Shieldu, tak mu řekla, že se svět musí změnit (pak na ní padl alzheimer), to samé mu v další scéně řekl tajemník Shieldu (člen Hydry) A v komiksu její manžel byl vědec od Red Skulla, který byl opět skvělý psychiatr a byl členem Neo-nacistického kruhu, mohl by jí zmanipulovat.

#23 Wolviecat
4.3.2015 | 21:46:24
mato1326

#11 Hurley: V jednom dieli keď sa rozprávala Peggy so Starkom, tak jej Stark vravel, že existujú aj ďalšie vzorky kapitánovej krvi, ale všetky má pod zámkom armáda. Bolo to nejak tesne potom, čo tú krv získala.

5.3.2015 | 17:53:54
BloodyHell

Mne na tom nesedí to zacházení s Kapitánovu krví. Nejspíše je na nějakém vyšším levelu, neboť její neustálé vytahování z mrazící koule a nošení v náprsní kapse jí dle mě neprospívá a sérum vytvořené z toho bych se bála pojmout.

6.3.2015 | 10:37:38
Wolviecat

#20 Degas10: Ehm, cože? O koho se má jednat? Jediný další kromě Kapitána, o kom vím, že s ním Peggy něco měla, byl Gabe Jones, a to nebyl ani psychiatr, ani nacista.

9.3.2015 | 16:16:49
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Hlídejte si nás

Postřehy z epizod

Postřehy z finále druhé řady

Postřehy z finále druhé řady

Druhá série Agentky Carterové je již za námi a přesto nám zůstává několik otázek nezodpovězených. Mnoho z nich se točí kolem Rady a nechybí ani velká překvapení ze závěru epizody.

Reklama

Momentka

Momentka

Nejoblíbenější postavy

Napište nám

Našli jste chybu ve vysílání? Nemůžete se dopídit českých titulků? Chtěli byste se o tento seriál starat? Napište nám!


Filtr seriálů








Reklama