Star Wars (Hvězdné války)
93/100 - 70×

Star Wars(Hvězdné války)

Kdysi dávno v předaleké galaxii… Touto legendární větou odstartovaly v roce 1977 Star Wars, jeden velký fenomén, který přetrvává doteď. Star Wars je příběh ve vzdálené Galaxii, kde spolu soupeří síly temných Sithů s dobromyslnými Jedii. Kdo zvítězí v galaktických bitvách? Spravedlivá republika, nebo lstivé Impérium?

USA | 1977 | Vysílá se
vysílání
11 sezón | | 120 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Fantasy
hrají
Laura Dern (Amilyn Holdo), James Earl Jones (Anakin Skywalker), Domhnall Gleeson (Armitage Hux), Jaime King (Aurra Sing), Shirley Henderson (Babu Frik), Jimmy Smits (Bail Organa), Wen Jiang (Baze Malbus), Bill Hader (BB-8), Bonnie Piesse (Beru Lars), Garrick Hagon (Biggs Darklighter), Nick Kellington (Bistan), Jeremy Bulloch (Boba Fett), Riz Ahmed (Bodhi Rook), Mark Hamill (Boolio), Anthony Daniels (C-3PO)

J. J. Abrams se zpětně vyjadřuje, jak moc je důležité mít na začátku plán a co dělat, když ho nemáte

J. J. Abrams se zpětně vyjadřuje, jak moc je důležité mít na začátku plán a co dělat, když ho nemáte

J. J. Abrams nám připravil první a poslední díl nové trilogie. Nemá smysl dlouho chodit kolem horké kaše. Zřejmě se vše nepovedlo tak, jak původně mělo. Chyběla tomu vize a nápady, které Abrams měl, se svým způsobem shodily ze stolu. Abrams nyní o tom otevřeně promluvil.

8 4
28.5.2021

Režisér J. J. Abrams si udělal čas pro Collider, kde se rozpovídal o své televizní tvorbě a také Star Wars. Abrams mluvil dost obezřetně a obecně, ale svým způsobem bylo jasné (kromě toho, že se ho na to novinář explicitně ptal, pozn. red.), že mluví především o Star Wars. Nová trilogie rozhodně nebyla fiasko, ale asi se všichni shodnou, že to mohlo dopadnout mnohem lépe.

A sám to zřejmě ví i J. J. Abrams, který se nyní k tématu vrací. Zatímco jeho Epizoda VII sklidila poměrně dobré ohlasy a jediné, co se filmu vyčítá, je kopírování Epizody IV a možná laxní navázání příběhu na starou trilogii, film si srdce fanoušků získal. S Epizodou IX, kterou Abrams také připravil, je to již jiný příběh. Redaktor Collideru se slavného tvůrce zeptal, zda by nebylo pro všechny prospěšné, kdyby u sequelové trilogie byl plán od samého začátku. A Abrams nyní konečně odpověděl, jak moc se někdy příběh může změnit od původních plánů:

Podílel jsem se na celé řadě projektů, především na seriálech, kde jsem věděl, kam série bude směřovat. Zkrátka jsem věděl, kam to celé povede, ale někdy se stane, že přijde do projektu herec, který vše změní, vztah na obrazovce nefunguje jako na papíře a zkrátka některé věci nejsou dobře přijaty a vaše plány úplně ztroskotají. Někdy jsou to ale jen malé momenty, které změní celý seriál. Například postava původně zamýšlená na jednu epizodu se stane důležitou pro celý příběh.

(Režisér při natáčení Epizody IX s Adamem Driverem. Foto: Disney)

Následně se ale už dostal ke Star Wars a k obecnému plánování, kdy Abrams tak nějak potvrdil to, co jsme již dlouho viděli. Epizoda VIII šla zřejmě jiným směrem, než on sám doufal. Abrams měl připravený jiný příběh a chtěl, aby se děj ubíral jiným směrem. Nebyl ale připravený na změnu a na fakt, že Rian Johnson do ságy přinesl něco jiného, s čím on nepočítal. A na to Abrams nebyl připravený:

Co jsem se již několikrát naučil, a vlastně teď při koronavirové pandemii to platí dvojnásob, že si člověk musí naplánovat věci nejlépe, jak to jen jde, a vždycky musíte pružně reagovat na něco neočekávaného. To neočekávané může přijít v jakýkoliv formách. A teď už vím, že není nic důležitějšího než vědět, kam se s příběhem chcete ubrat.

Z rozhovoru je patrné, že Abrams si velice dával pozor na každičké slovíčko. Slavný režisér ví jak odpovídat. Vyhnul se tedy ultimátním soudům, kdy by vinil Johnsona či studio. Naopak vždy odpověď stáhl čistě na sebe. Určitá frustrace lze zřejmě z Abramse cítit, ale je to jen mírný závan. Kdyby takto dopadl jiný režisér, zřejmě by byl s odstupem času daleko hlasitější. Abrams se tedy velice obecně vyjádřil ke změně scénáře a příběhu. Všem je ale jasné, že především odkazuje na Epizodu VIII:

Existují projekty, na kterých jsem pracoval, kde jsem měl nápady, ale nepracoval jsem na nich dostatečně. Někdy jsem měl nápad, ale nebylo mi dovoleno ho realizovat způsobem, jakým jsem chtěl. Taky jsem již několikrát zažil, že jsem měl naplánovaný příběh a najednou se přistihnete, že pracujete na něčem, co je o 180 stupňů jiné. A i to může fungovat dobře, když si řeknete, že to fakt sedlo, někdy je to ale přesný opak, kdy naprosto nevíte, jak jste sem dostali. A někdy příběh nefunguje, protože jste si ho špatně naplánovali. No a někdy to zase nefunguje kvůli tomu, protože jste si ho vůbec nenaplánovali.

To, co dlouho již víme, se nyní (opět) potvrdilo. Žádné velké plánování okolo sequelové trilogie nebylo. Lucasfilm se vydal cestou staré trilogie, která se taktéž plánovala za pochodu. Zatímco tam ale ty puzzle všechny sedly, tady se to tolik nepovedlo. Některé tvůrce, kteří na nové trilogii pracovali, to zřejmě mrzí víc než ty ostatní. Doufejme, že nesourodou trilogii alespoň částečně propojí připravované seriály, které by mohly mnohé dovysvětlit.

Jak vnímáte slova J. J. Abramse?

Zdroj: Collider.com

Diskuze /10

mirako

Vnímám je podobně jako ty. Je škoda jak to dopadlo, měl dělat celou trilogii sám, bylo by to mnohem lepší. :)

28.5.2021 | 18:41:18
sFík

Ryba smrdí od hlavy. A v tomhle případě se hlava jmenuje Kathleen..

#5 RagnarokCzD
28.5.2021 | 18:57:16
caliel

Rok 2051 „A long time ago in a galaxy far, far away…“ J. J. Abrams reaguje po více jak 30 letech na to co Rian Johnson udelal spatne Epizoda 3499 pristi tyden uvidite jubilejní díl č. 3500 kde se vlastně dozvíme pravdu…Zustante u sveho VR přijímače Váš Disney… Ne ted uprimně proč se k tomu neustale nekdo musí vracet proste to nevyslo,nemel se menit režiser a melo se držet jednoho smeru pribehu…

28.5.2021 | 19:09:45
Raiden123

„To kdaka jak kohout kdyz uz se voda s hrnce rozlila…“ pff …

28.5.2021 | 21:31:40
RagnarokCzD

#2 sFík: Absolutní souhlas

29.5.2021 | 12:07:14
KarlCZ

Epizody 7–9 jsou největší sranec na světě.

29.5.2021 | 14:37:11
Zin-Azshari

Nedostatek plánování není hlavní problém, ono by to dopadlo dobře kdyby to za pochodu plánoval jeden člověk, protože by to mělo jednotnou vizi.

Celej problém je pouze v tom že Rian Johnson absolutně nezvládl tu hlavní fundamentální věc kterou musí prostřední díl splnit a to smysluplně navázat a rozvinout příběh tak aby se pak dal epicky ve třetím díle ukončit. Jenže místo toho si vytvořil vlastní finále protože „Subvert Expectations“ a ještě to narval LGBTQ kravinama takže je to ve výsledku absolutní katastrofa na kterou se nedá nijak normálně navázat.

Jako vážně, co jiného než vytáhnout Palpatina JJ Abramsovi zbejvalo když jediné co osmej díl dokázal bylo ukončit X linek a neprodloužit žádnou?

#10 mirako
29.5.2021 | 17:12:32
tom99

Tak jo, přidávám se taky do diskuze. Sedmička není vůbec špatným filmem a vlastně představila poměrně zajímavé postavy a tolik fanouškovských teorií jsem ještě nikdy neviděl jako právě po sedmém díle. Johnson ale v osmičce dokázal jen dobře navázat v případě Bena Sola a Rey, zbytek postav šel do kopru. Dle mého názoru se osmém díle měly vyřešit vedlejší dějové linky jako je původ a citlivost na Sílu Finna, Phasma, Maz Kanata a Lukův meč apod. Zabít Snokea sice udělalo z osmičky super nepředvídatelný film, ale postavilo devítku do těžké situace bez záporáka (to, že se Kylo Ren vykoupí, bylo jasné snad všem). Devítka i tak ale mohla být ukočírována lépe, kdyby zkrátka Abrams navázal na osmičku svědomitě. Jenže jeho ego mu to nedalo a snažil se osmičku celou pohřbít, což nebyl dobrý nápad. Trevorrow dokázal mnohem lépe respektovat své kolegy…

Jak to tedy vypadá s odstupem času? Není to zase taková hrůza, ale svým způsobem to stále netvoří celek. Těch děr v ději je odstupem času v ději vidět ještě více. Zvlášť v sedmičce, která nakousla spoustu dějových linek, na které nepochopitelně nezbyl čas. Osmička ale nedokázala uzavřít a navázat na dobře rozjeté dějové linky a devítka zase úplně ignorovala osmičku. Proto je výsledek takový, jaký je…

#10 mirako
webmaster
29.5.2021 | 17:18:58
Kalmi

Buducnosti sa planuje viacero serialov co sa odhodrava po ep.6 a maju celkom pekne naslapnute aj s „The mandalorianom“ je to len moj skromny nazor ale ak sa im podaria projekty „Ahsoka“, „rangers of the new republic“ alebo „book of boba fett“ a nasmeruju pribehy do ep.7 tak by to mohlo pozdvihnut (aspon trochu) celu trilogiu 7–9

29.5.2021 | 20:27:37
mirako

#7 Zin-Azshari: #8 tom99: Souhlasím. To že XI zas až tak nerespektuje VIII mi nevadí. Já být Abramsem, tak bych byl neskutečně naštvaný, kdybych viděl jak mi to Johnson celý dojebal, takže se mu vůbec nedivím. XI byla za mě super a dovysvětlila spoustu věcí. Abrams je několikanásobně lepší režisér než Johnson. Trevorrowova verze byla vcelku dobrá, ale měla chyby a jsem rád že nevznikla, protože už by to byl 3tí režíser a dopadlo by to ještě hůř.

3.6.2021 | 13:49:42
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejoblíbenější postavy

Reklama

Co se aktuálně děje

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Ben Solo se v závěru sequelové trilogie dočkal pohádkového vykoupení a polibku na cestu do jedijského nebíčka. Nicméně prvotní plán byl úplně jiný. A neměl ho jen Colin Trevorrow, ale dokonce i J. J. Abrams. Kylo Ren se neměl vykoupit a naopak měl upevňovat svou pozici na temné straně Síly.

Zajímavosti

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Je libo alternativní konec, kde Anakin porazí Obi-Wana, svrhne císaře a bude vládnout Impériu on? Nebo ještě ujetější konec, kdy Padmé Amidala se postaví svému manželovi a připraví ho o život? Natočila se někdy takováto scéna pro Epizodu III, nebo jde jen o fámy fanoušků?

Plakát

Plakát

Narozeniny herců

Filtr seriálů








Reklama