Star Wars (Hvězdné války)
93/100 - 70×

Star Wars(Hvězdné války)

Kdysi dávno v předaleké galaxii… Touto legendární větou odstartovaly v roce 1977 Star Wars, jeden velký fenomén, který přetrvává doteď. Star Wars je příběh ve vzdálené Galaxii, kde spolu soupeří síly temných Sithů s dobromyslnými Jedii. Kdo zvítězí v galaktických bitvách? Spravedlivá republika, nebo lstivé Impérium?

USA | 1977 | Vysílá se
vysílání
11 sezón | | 120 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Fantasy
hrají
Laura Dern (Amilyn Holdo), James Earl Jones (Anakin Skywalker), Domhnall Gleeson (Armitage Hux), Jaime King (Aurra Sing), Shirley Henderson (Babu Frik), Jimmy Smits (Bail Organa), Wen Jiang (Baze Malbus), Bill Hader (BB-8), Bonnie Piesse (Beru Lars), Garrick Hagon (Biggs Darklighter), Nick Kellington (Bistan), Jeremy Bulloch (Boba Fett), Riz Ahmed (Bodhi Rook), Mark Hamill (Boolio), Anthony Daniels (C-3PO)

Nový trailer k Epizodě IX nám dává naději na velkolepou podívanou plnou zvratů a ukončení ságy ve velkém stylu

Nový trailer k Epizodě IX nám dává naději na velkolepou podívanou plnou zvratů a ukončení ságy ve velkém stylu

To, co bylo slíbeno, je konečně tady. Máme tady novou ukázku k filmu Star Wars: Epizoda IX – The Rise of Skywalker. První minuty sledujeme sestřihy z předchozích dílů, ale posléze nám J. J. Abrams nabídne nové záběry, které jsou opravdu dechberoucí. Už se začínáte těšit?

31 7
26.8.2019

Thumbnail Play icon

Diskuze /43

Mesyas

Pokud udělají z Rey padoucha tak ano, určitě to je velký zvrat a trochu si napravějí reputaci.

26.8.2019 | 19:19:45
Milano33

Vyzerá to naozaj úžasne. Už sa na to veľmi moc teším. Snáď to bude také dobré, ako tento nový trailer. Star Wars si rozhodne zaslúži dôstojné zakončenie. A pokiaľ to bude o dosť temnejší film, ako dosavadné filmy ságy, tak majú môj veškerý obdiv ;)

26.8.2019 | 19:27:41
marcusde0207

Nechce se mi tomu věřit, Disney je opravdu nepoučitelný a tvrdohlavý, i kdyby něco takového jsem čekal už v minulém díle, jak to vypadalo, že budou s Kylem duo.

26.8.2019 | 19:30:16
KaraSnowAllen

Mé teorie 1.Je to pouze vize/sen, podobně jako se Luke viděl, když ho cvičil Yoda. 2.Z Rey je dvojitý agent 3.Rey se přidá ke zlu, Ben k dobru.

Já sázim tak nějak na tu první, prostě noční můra a potom se Rey probudí. Nemyslím si, že mají na tohle koule, ale ráda bych, aby to byla teorie 2 nebo 3.

#5 tom99
26.8.2019 | 19:38:08
tom99

#4 KaraSnowAllen: A takový ten pocit, kdy tady několik měsíců budeme diskutovat o Rey na temné straně, a pak se stejného záběru, možná o sekundu delšího, dočkáme ve filmu, kdy se to Rey zdá :-D Opravdu by Disney a Abrams ukázali jeden z největších twistů série už v traileru? To asi ne, má nás to zmást…

#6 Milano33 #7 Camaris #27 MARTAS SK #32 Levascue #35 KaraSnowAllen
webmaster
26.8.2019 | 19:44:33
Milano33

#5 tom99: súhlasím s tebou, aj podľa mňa je to iba vízia, ktorá nás ma zmiasť. Ale tiež by som bol o dosť radšej, keby išlo o fakt, ale takýto zásadny zvrat by určite nedávali do trailerov.

26.8.2019 | 19:59:22
Camaris

#5 tom99: Můžeš to ale brát i obráceně. Mohli to ukázat s tím, že si každý bude myslet, že je to sen a pak to bude realita. :) Je totiž podezřelý, proč by si ve snu, představoval tak specificky upravený lighstaber :)

26.8.2019 | 20:02:01
derill129

Aj v tralilery na the Last jedi to vyzeralo že sa Ray pridá k Benovi keď jej podal ruku a ona ju chitila len vo filme sa potom preťahovali o svetelný meč

26.8.2019 | 20:07:31
GrindyCZ25

Kéž by poslední scéna se stala skutečností, ale už to známe pohádkové Disney to strhne na happy end, protože rodičům co své malé dcery naočkovali na Rey, by kleplo… raději bych viděl konec jako v epizodě III… temná strana je moje strana

26.8.2019 | 20:09:11
derill129

Zbitočné špekulovať počkám si na film ale mohly by zverejniť plnohodotný trailer ktorý by prezradil aspoň niečo s príbehu

26.8.2019 | 20:09:19
percival2

No, Ben Solo bude na konci klaďas a Rey spolu se všemi těmi otravnými herci do počtu, protivnějšími než Jar-Jar, nakonec konečně umřou.

Komunita si vydechne a vezme Džej-džeje na milost :-D

#12 svina
26.8.2019 | 20:42:15
svina

#11 percival2: Tak úžasný konec není možný :D

#13 percival2
26.8.2019 | 20:47:05
percival2

#12 svina: A to jsem v popisu ani jednou nepoužil slovo multikulturní, což je přesně to, co napadne každého při sledování sedmé a osmé epizody. Protože takový Samuel L. Jackson nebo Billy Dee Williams dostali roli, protože to byli skvělí herci, co umí hrát.

Ale u Johna Boyegy nebo té tlusté paní v osmičce prostě nechápu, koho na ně chtěli nalákat do kina? Mentálně postižené nebo členy známých N-Y gangů?

26.8.2019 | 20:58:31
svina

Tak jak někteří píšou, je jen vize/sen nebo maximálně velmi krátké pomatení smyslů alá Hellboy. Snad si realně někdo nemyslí, že tam bude nějaký originální plot twist? Jako já se po zhlédnutí traileru jenom směju, jen škoda, že většina co nadává, stejně do kina půjdou a tedy přispějí do kasičky Disney, takže hlavouni budou spokojeni. Já rozhodně do kina nejdu, po sedmičce jsem zděšeně zažil deja vu, ale ještě jsem si řikal „ok, seznámení s novýma postavama, teď už to bude dobrý“, a tak jsem doufal v reparát. A znovu a tentokrát už naposledy jsem se spálil. Alespoň Mandalorian vypadá zajímavě.

26.8.2019 | 20:59:37
saman

Jsem jediný, tomu se ten lightsaber co funguje jak kapesní nůž nelíbí? :D Jinak si myslím, že měli nechat Palpatina u ledu, ale mám ho rád, tak to jeho existenci přežiji. :D U Rey uvidíme jak to bude, ale taky se přikláním k tomu, že je to jen vize. Třeba to bude dobrý film, ale tuhle trilogii nikdy nebude brát, jako prodloužení původního trojlístku.

26.8.2019 | 21:49:03
kutas

podle červeného meče se blbě soudí zda Rey přejde ale už se těším na souboj s Palpatinem

26.8.2019 | 21:52:15
Tomces

stejně čekám, že Rey bude nějakým způsobem cestovat do minulosti, potká Palpatina, otěhotní a stane se z ní paní Skywalkerová… akorát tou cestou, nebo o něco později ztratí paměť a bude vymalováno :D proto taky ten název :D

26.8.2019 | 22:02:45
Seraf

Já nechci bejt skeptickej dřív než uvidim celej film. Celkem se na něj i těšim. Ale v traileru jsem neviděl žádnej „úchvatnej“ a „dechberoucí“ záběr. Co se týče Palpatina, tak moje nejoblíbenější postava to rozhodně není a jeho oživení je mi proti srsti stejně jako násilný oživení Maula, který ani nebylo vysvětlený. V tom případě Anakin nebyl Vyvolený, nebo bylo proroctví falešný, jelikož se mu nepodařilo zničit Sithy. Prostě překrucujou původní příběh. A ten poslední záběr traileru mě spíš rozčiluje, protože nemám rád neustálý inovace světelnýho meče. Ty vtipy, co se vyrojily po traileru k sedmičce, se stávaj realitou. Proč pro jednou nemůžou dát starou dobrou klasiku? Lukův starej meč nepočítám. Jak chce Rey s takovou pilou (nebo co to je) bojovat? Možná to je jen na parádu a v tom souběžnym módu s tim ani bojovat nejde.

#23 Edvin #24 Lee_CZ_
26.8.2019 | 22:57:55
Seraf

Leda že oživí i Vadera a ten znova zabije Palpatina. Pak by dával smysl název :D

26.8.2019 | 23:01:05
caliel

Za mě osobně jeden z nejhorších SW trailerů… 90% už bylo vyspoilerováno měsíce zpátky akorát se chytnuli a nastavili to tak aby lidi jeste vic komentovali kolem sve teorie coby-kdyby …Snad jedina vec co me prekvapila byl C3po s červenýma očima XD

#33 Camaris
26.8.2019 | 23:28:01
Phoenix CZ

A co když nás nechtějí zmást? Co když se rozhodli pro naprostý opak? Co když si chtějí zlepšit (po TLJ) reputaci, nalákat diváky hned ze začátku a rozhodli se tam dát nejdůležitější zvrat? :)

26.8.2019 | 23:56:38
dovahkiin

Vzpomněl jsem si že na podobném principu měl složené meče Pong Krell, i když je nikdy neměl zažehnuté souběžně vedle sebe

27.8.2019 | 0:30:25
Edvin

#18 Seraf: Přesně tak ! Jsem rád, že to konečně někdo zmínil. Pokud Anakin Sheeva nezabil, tak nemohl být vyvolený, který přinesl rovnováhu síly. Shaeeva miluju, ale podobná rozhodnutí plivou do tváře originální trilogie.

Každopádně, jsem ochotný (pod velkým nátlakem) sežrat, že Rey je nějaký super extra třída (kam se hrabe Luke a Anakin) vyvolený, který se může naučit užívání síly během pár minut a nezabere jí to dekádu cvičení, studia a tréningu od mistrů. Ale jak někoho vůbec může napadnou nechat ji bojovat se světelným mečem (která držela asi tak 5× za celý život) proti někomu, koho už od mala učil Luke Skywalker, jeden z nejlepších šermířů co kdy žil, to mi hlava opravdu nebere.

Něco mi říká, že se v třetím dílu dočkáte (je teda ne, protože do kina na to znova nepůjdu, ani kdyby mi za to zaplatili) ještě větších kolosálních kravin.

27.8.2019 | 1:25:21
Lee_CZ_

#18 Seraf: „jeho oživení je mi proti srsti stejně jako násilný oživení Maula, který ani nebylo vysvětlený“. Víš problém je v tom, že se očividně spoléháš jen na filmy, ale seriály, jsou stejnou součástí universa jako filmy a vyplnují případné mezery. Takže kdybys sledoval seriál Clone Wars a posléze i Rebels, tak bys pochopil, kde se tam Maul vzal a jak konečně a natrvalo skonal, prostoru v obou dostal opravdu hodně :) S Clone Wars určitě chybu neuděláš, parádní seriál plný akce, kde se fakt vyřádili, taky je velmi oblíbený z dobrého důvodu.

#37 derill129 #38 Seraf
27.8.2019 | 1:28:47
Wolfinator1

TOHLE BY NIKDY NEPROPÁLILI V TRAILERU, JE TO NĚJAKÁ VIZE NEBO SEN JEN.

27.8.2019 | 6:37:12
Lynth

Jste zapomněli že Palpatine mluvil o schopnosti Sithu oživovat mrtvé? Klidně to mohl použít na sebe.

#31 Lee_CZ_ #35 KaraSnowAllen
27.8.2019 | 7:11:35
MARTAS SK

#5 tom99: Alebo je to len Fake pre trailer.

27.8.2019 | 8:08:58
Londo

Tak především „oživení“ Palpatina není žádná žhavá novinka, v bývalém kánonu s tím pracovaly o106 knihy. Sázím tedy na klon.

27.8.2019 | 8:53:33
the Grand Inquisitor

Možná Palpatine řekne Rey osudovou větu: „I am your father.“ :-)

27.8.2019 | 9:09:38
hoolio88

Trailer nic moc, vesměs záběry ze starých dílů… Rey na temný straně? Byl by to super zvrat, co tahle trilogie potřebuje. Ale stejně jako většina z vás tomu moc nevěřím, půjde jen o nějakou vizi, která nás má nalákat do kin. Kéž bychom se pletli… „Oživení“ Palpatina si představuju ve formě nějakýho „force ghosta“, cokoli jinýho by nedávalo příliš smysl.

#33 Camaris
27.8.2019 | 9:13:45
Lee_CZ_

#26 Lynth: Pokud se nepletu, tak nikdy nemluvil o „schopnosti oživovat mrtvé“, ale o schopnosti, kdy Darth Plagueis dokáže živé zachránit před smrtí a život stvořit.

27.8.2019 | 10:55:08
Levascue

#5 tom99: On to sen/vize/cokoliv malého být nemusí – Disney ztratilo spoustu fanboys po Last Jedi a jak natáhnout lidi do kina? Pokud půjde jen o pár vteřinovou narážku, tak to první diváci vykecají a může to odradit spoustu potencionálních zklamaných fanoušků, kteří chtěli uvěřit, že nakonec se Disney vzchopí…

…bohužel, už to pak v rámci příběhu asi nebude dávat smysl(když s tím příjdou až po naléhání fandů) a bude to jako když Pejsek a Kočička vařili dort…takhle na mě alespoň dosavadní trailery působí – jednou slepenou hvězdu smrti, jednou Palpatina, jednou temnou Rey a jednou sithský obouručák, pořádně zamíchat a podávat uleželé..

Kde jsou ty časy, kdy si Lucas dělal své Star Wars po svém, ne na žádné naléhání/kňourání diváckého obecenstva, nebo na hodnocení kritiků apod. Dopředu měl vymyšlen příběh a tak ho realizoval, neházel do svých filmů recyklované věci z předchozích dílů(ok Hvězda Smrti 2 vyjímka, každopádně na to se ani nesnažil nalákat – lákal na rozuzlení osudu Vadera) jel dál podle svých představ. Disney jede dle představ „jak nalákat co nejvíc lidí do kina, abychom si zase utrhli tu miliardičku“, pak to taky tak vypadá.

#34 tom99
27.8.2019 | 12:29:26
Camaris

#20 caliel:
#30 hoolio88: Uvědomte si, že to není oficiální trailer, ten vyjde v říjnu, ale sizzle reel z D23 EXPO.

27.8.2019 | 12:50:22
tom99

#32 Levascue: Jednoduše – síla internetu je v dnešní době obrovská. Když Lucas dělal prequely, psal se rok 1999, 2002 a 2005, internet poměrně v plenkách, v České republice určitě :-)

webmaster
27.8.2019 | 13:04:08
KaraSnowAllen

#26 Lynth: No, to by někdo jinej musel být naživu, aby jeho mohl oživit. Když je mrtvej, tak bude asi těžko sám oživovat. To už by dávalo větší smysl, že v šachtě, kam ho Vader vhodil, byla na dně obří trampolína.

#5 tom99: Taky si nemyslím, že by to vyslepičili hned v traileru. Kdyby to tak bylo, nejspíše by ukázali ten meč, ale nebylo by jasně poznat, kdo ho drží, třeba by postava byla v kápi s rukavicí, tudíž by se lidi dohadovali, kdo to vlastně je. Takhle ukázat přímo Rey, to už dost ubírá na tom wow efetku, který by měl film divákovi dát a že by to byla sakra facka, kterou by film potřeboval, proč by si to kazili…no, možná proto, že jim sejde na kasičce a ne na tom, zda si diváci film užijí.

27.8.2019 | 19:35:21
Rodann

Star Wars Episode IX – The Rise of Skywalker D23 SPECIAL LOOK = ROZBOR =

Po několikerém shlédnutí a trochu důkladnějším ověřování bych tu rád udělal takový menší rozbůrek ukázky.
Nejdříve bych rád varoval, že ačkoliv bude následující text víceméně spekulativní, bude čerpat i z leaknutých informací, a může tak být pro někoho spoilerem.
Dále bych chtěl upozornit, že nešlo o regulérní trailer ani teaser (takže se normálně ani nebude promítat kinech), ale o upoutávku speciálně pro Disney expo – tedy je k ní nutno přistupovat trochu jinak z dramaturgického hlediska (to kdyby si někdo chtěl stěžovat na skladbu záběrů).
První polovině koláže se věnovat nebudu, pouze bych rád poukázal na dva zajímavé aspekty:

  1. Ukázka začíná, dle jeho vlastních slov, úplně tou nejoblíbenější scénou G. Lucase. Náhoda? Jelikož víme, že s nímJ. J. Abrams v tvůrčím procesu spolupracoval, nemyslím si. Také se nese informace, že celá sága bude ukončena podobným záběrem.
  2. Celou první půlkou se line motiv kontaktu (dotyky, polibky). Tohle také asi nebude úplně nechtěný fakt, protože v TRoS se dočkáme oproti očekávání rozvinutí spojení Rey-Kylo. Více pak dále.

    Nové záběry tedy otvírá pohled na naše hrdiny v nových outfitech na (další…) pouštní planetě Pasaana. A hned bych rád podotknul, že opět chybí Artoo… Fandom už tak trochu počítá s tím, že nám oblíbený robůtek moc dlouho nevydrží… Také nám J. J. Abrams potvrdil, že tentokrát bude ústřední trio povětšinu času spolu.

    Střihem ihned jejich pohledem vidíme jakousi oslavu a dle úniků by mělo jít o sekvenci ze třetího aktu filmu, těsně před závěrečným klimaxem.

    Dále tu máme digitálně postaršenou Leiu v jakési džungli. Už ze SWCC víme, že tady naopak vidíme začátek filmu. Co musím podotknout je fakt, že dle flóry to spíše vypadá na Yavin IV než Endor a je tedy možné, že oproti všeobecnému koncensu trosky Hvězdy smrti budou té starší z nich…

    Poté vidíme výstup menší flotily Odporu (nebo už znovu Rebelů?) z hyperprostoru. Zkušené oko pozná celou alfabet skvadru – tedy A-, B-, X- i Y-wingy. Ale také zatím neznámou nákladní loď (můj osobní tip je, že ji ještě uvidíme – resp. její kokpit v záběru na Finna a Jannah). A nakonec korvetu třídy Tantive, možná vůbec nejdůležtější loď z celého výčtu. Podle zpráv to má být přesně ta z konce RotS, kde byla vymazána paměť Threepiovi a bude součástí putování naší party.

    Následuje panorama na flotilu nepřítele v jakési atmosféře plné blesků. Po bližším zkoumání zjišťujeme dvě věci. Zaprvé, jedná se o loďstvo ne Prvního Řádu, ale zcela zřejmě jde o původní destruktory Impéria. A s tím souvisí i druhá věc – pokud si záběr zesvětlíme, uvidíme podél linií lodí červený pruh (stejně jako ve starším teaseru) a na spodku lodí obří kanóny. To by tedy korelovalo s informací, že jde o flotilu Sith trooperů, resp. Palpatina, kterou jako součást svého záložního plánu v reakci na svou možnou smrt posílal do Unknown Regions. Děla by pak měla disponovat technologií kyber krystalů jako byly v Hvězdách smrti, resp. Starkiller Base/Illum a je možné, že v záběru ničení povrchu planety přichází červený laser právě od nich.

    Nejdříve ovšem ještě vidíme (a možná jste ho nepoznali) Threepia s červenýma očima. Co to znamená? Velmi pravděpodobně se mu vrací vymazaná paměť. Dle úniků má být od tohoto momentu v módu „Rambo“ – s Reyinou holí a Chewieho kuší a také naprogramováním starých bojových droidů Obchodní Federace (AotC). A. Daniels se také zmínil, že tentokrát bude jeho protokolární droid „trochu jiný.“

    V záběru na džungli tentokrát vidíme Rey ve stejné lokaci jako byla Leia. V této sekvenci vidíme mezi stromy schovanou tréninkovou jednotku a zdá se mi frustrovanou Rey, která ji minula hozeným mečem. Předpokládám, že se bude jednat o mini-výcvik, který má mít s Leiou.

    Další je Kylo Ren a v povzdálí jeho TIE (ne Silencer, ale ten z předchozího traileru). Ačkoliv okolí mate, věřím, že se jedná o Pasaanu (sledujte popraskanou pouštní zem) a část tzv. Force Flash Fightu, o kterém se traduje, že bude mít s Rey. V podstatě jde o to, že jejich spojení Silou, které způsobil údajně Snoke, se prohloubí a oni budou bojovat na několika ikonických místech předaleké galaxie „teleportačním“ způsobem.

    Ihned potom následuje boj s Rey ve vodě na troskách Hvězdy smrti (všimněte si pozůstatku baterie turbolaserů vlevo) a je pravděpodobné, že půjde spíše o začátek filmu, pokud se jedná o vodní plochy Yavinu IV.

    A nakonec tu máme možná nejdiskutovanější moment celé ukázky. Osobně si myslím, že se jedná o jakousi vizi. Někdo mluví o Vaderově svatyni pod sídlem na Mustafaru, já tam vidím „zrcadlovou“ jeskyni z Ahch-to. Nejenom, že Rey vypadá zvláštně rozpitě (a taky zdá se mi holohlavá?), ale když se pozorně podíváte do pravého okraje, uvidíte přesně zrcadlový pohyb jako by to opravdu byl jen obraz. Co se týče červeného oboustranného rozkládacího meče – toto není ve světě SW novinka – stejným disponovali stráže Jediů v chrámu na Coruscantu.

    Jeden zajímavý detail nakonec – mezi císařovým proslovem je prý slyšet jakési šeptání, ale osobně jsem to nedokázal rozklíčovat. Mělo by prý jít o Anakinova slova.

    Uvidíme, co vše se potvrdínebo vyvrátí. Plnohodnotný trailer bychom měli dostat v říjnu.

27.8.2019 | 22:24:07
derill129

#24 Lee_CZ_: ako by nie maulovo oživenie je v seriáli the clone wars maula držala pri živote tuž ba po pomste prvé nohy si už presne nepametam skadiaľ mal ale viem že druhé mu vyčarivala jeho matka

27.8.2019 | 23:22:51
Seraf

#24 Lee_CZ_: Seš si tím nějak jistej, že jsem ty seriály neviděl. Tak mi řekni, kde přesně tam je vysvětlený, jak přežil přepůlení a pád do šachty, hlavně to, jak se s půlkou těla dostal ven. Já jsem se na ně přesně z toho důvodu podíval, abych to zjistil a vysvětlení nikde. Kromě toho měl na konci Clone wars zemřít podruhý rukou Palpatina a najednou se opět bez vysvětlení, jak to přežil, objeví v Rebels. Navíc mi celá dějová linka Maula přišla úplně zbytečná. Bylo to umělý navrácení postavy, která měla zůstat mrtvá. A další věc je, že mu úplně změnili charakter a udělali z něj psychopata. V jedničce byl mou oblíbenou postavou, pak už ne. A já se domnívám, že stejnej problém nastane u Palpatina.

#40 dovahkiin
28.8.2019 | 20:26:14
Seraf

A Maulovo zjevení v Solovi bylo úplně do počtu. Ta scéna tam vůbec nedávala smysl.

28.8.2019 | 20:27:56
dovahkiin

#38 Seraf: Jistě to nevim, ale u prvního případu mám pocit že v nějakém komiksu bylo že tam zapadnul do nějaký šachty a dostal se do lodi která letěla s odpadkama na tu planetu kde ho našel jeho brácha a ten druhej případ, v tom seriálu mu Palpi výslovně řekl že ho nezabije a že pro něj má jiné plány a jeho příběh pak pokračoval v asi 5 dílném komiksu od Dark horse

#41 Seraf
28.8.2019 | 22:57:37
Seraf

#40 dovahkiin: A daj se ty komiksy někde sehnat? Docela by mě to zajímalo. Nicméně to nemění nic na tom, že s jeho oživením nesouhlasím, i kdyby to vysvětlili. Podle mě ta původní smrt byla zcela zjevná.

#42 dovahkiin
28.8.2019 | 23:18:31
dovahkiin

#41 Seraf: Já na to nevyjadřuju žádnej názor a ani ti neberu tvůj nesouhlas s tím, a asi se dají někde koupit nebo zpirátit online, zase to podle mě nebude vyžadovat nijak extrémní schopnosti hledání na googlu aby to člověk našel a nebo si o tom přečti jen výcuc na wookiepedii

31.8.2019 | 17:42:43
Rodann

Velmi dobře informovaný zdroj právě uvolnil základní popis děje Epizody 9. Postihuje zhruba 2/3 filmu a pravděpodobnost správnosti (ačkoliv se mi osobně moc nezamlouvá) odhaduji zhruba na zhruba 75%. Potvrzuje velkou většinu dosavadních leaků (ale s některými se i rozchází) a v kontextu dává smysl, ale také ukazuje, že některé střípky byly špatně interpretovány. Zároveň však nemusí být úplně přesný, jelikož se jedná z velké části o produkční info a výsledek může dávat trochu jiný obraz. Bez celkového vhledu se může zdát divný a na plátně naopak vypadat dobře. Nic to ovšem nemění na tom, že takto opravdu zřejmě bude TRoS v základní kostře vypadat. Tedy, OBROVSKÉ upozornění na spoilery a zde je nástin:

⦁ Úplný začátek filmu je Forceback na Lein jedijský výcvik od Luka, který zahrnuje i souboj se světelnými meči. Nicméně kvůli těhotenství se Leia rozhoduje tuto cestu opustit. ⦁ Na začátku filmu budeme sledovat Kylův příběh, kdy se vydává na planetu Exogol /nemusí být správný transkript/ (scéna z teaseru v rudě ozářeném lese). Hledá tam jisté navigační zařízení. ⦁ To nakonec získá od „věstce,“ což je pavoučí bytost s až mystickými schopnostmi parazitující na obrovské dětské hlavě v jakémsi močálu (opět odkazuji na předchozí úniky – jsou k dispozici i náčrty vzhledu). Díky němu zjistí souřadnice místa v Unknown Regions. Také se dozví, že tato pomůcka kdysi patřila Kylovu dědovi – Darth Vaderovi. Věstec také vidí do nitra Kyla a cítí jeho více než sympatie k Rey. ⦁ Na koordinátech Kylo nalezne… Palpatina. Tady je příběh nejvíce nejasný. Jak to, že je naživu? Jak to, že od této chvíle Kylo v podstatě skáče, jak on pískne, když před tím chtěl konec Sithů? Každopádně, Sidiousův cíl byl nalákat Kyla (a Rey!) k němu, aby jim předal své „Nové Impérium.“ ⦁ To budoval posledních 30 let v UR, kde vytvářel „Death Star Destroyers“ (WTF?!… ale asi to nebude ofiko název). Jsou to ony destruktory z D23 ukázky se zbraněmi schopnými ničit světy. Této sithské flotile velí generál Pryde. ⦁ Dále se příběh věnuje Odporu. Poe a Finn se vrací na jejich základnu na planetě s džunglí z D23 ukázky. Byli v kontaktu s dvojitým agentem, který jim předával informace z Prvního řádu. Jejich poselstvím je, že Ren získal navigátor a ačkoliv neví, co to je nebo kam vede, určitě to nebude nic dobrého. ⦁ Na planetě Odporu se mezitím Rey dostávalo výcviku od Lei, jak jsme opět mohli vidět v ukázce. Zdá se, že Leia už není v dobré kondici. ⦁ Leia se je rozhodne dát dohromady a celý tým pošle na planetu Pasaana (pouštní planeta z obou ukázek), kde má svůj kontakt, který by jim měl v hledání pomoci. ⦁ Na Pasaaně se ukáže, že oním kontaktem je Lando, který je odkáže na jakýsi sithský artefakt. Je jím dýka se znaky v sithském jazyce, který nedokáže ani Threepio přeložit. ⦁ Během pobytu na Pasaaně dochází k dalšímu spojení mezi Rey a Kylem, které inicioval Ren, a dozví se o jejich lokaci. Vypraví se za nimi i jeho Rytíři a dochází k boji. Tým hrdinů je nucen uniknout a nechává padnout do zajetí Millenium Falcon, který si bere Kylo. ⦁ Protože naprogramování přímo brání Threepiovi číst sithský jazyk, Poe navrhne cestu na Kijimi, kde by mohl být protokolární droid upraven. To se zadaří (červené oči) a zjistí, že nápis na dýce vede k dalšímu navigačnímu zařízení, které tentokrát patří samotnému císaři. Toto je dovede na Endor. ⦁ Během těchto událostí dochází opět k Reylo spojení. Kylo se snaží Rey svést (na Temnou stranu…), tím, že ví, co je dýka zač. Byla použita k zavraždění jejich rodičů. To rozčílí Rey a dochází k Force Flash Fightu (trochu jinak koncipovanému, než naznačovaly prvotní úniky). Rey je na Kijimi a Kylo na svém SSD a bojují světelnými meči. Kylo udrží spojení tak dlouho, aby se opět dozvěděl o jejich poloze. ⦁ Na Kijimi se také hrdinové setkají se Zori Bliss a ukáže se, že je to dávná přítelkyně Poa, se kterým kdysi pašovali. ⦁ Jakmile dorazí Kylo, tým se rozhodne získat zpět MF, ale padnou do zajetí (fu*king logic…). ⦁ ALE dojde k odhalení, že oním informátorem z řad FO je… generál Hux (?!), který jim pomůže uniknout, zatímco Kylo bojuje s Rey, tentokrát osobně. ⦁ Během tohoto souboje dojde k asi největšímu odhalení. Rey je vnučka Palpatina. ⦁ Tým získá zpět MF a Rey se podaří uniknout a přidává se k nim. Vydávají se na Endor k troskám druhé Hvězdi smrti, kde na Rey už v trůnním sále opět čeká Kylo. ⦁ Opět dochází k boji. Rey bere sílu z Temné strany a získává nad Kylem highground… ehm, tedy výhodu. Porazí ho a téměř mrtvého (reimaginace Battle of the Heroes z RotS) ho nechává a i s navigátorem odchází. Zde dochází k vizi (po dotyku navigátoru) z D23 ukázky, kde je Dark Side Rey na audienci u Imperátora. ⦁ Umírající Kylovi se zjeví (opět potvrzení dávného úniku) jeho otec! Han Solo zde není Force ghost, ale asi se jedná o halucinaci Rena, a přesvědčí ho, že stále ještě není pozdě. Každopádně toto je moment, kdy Kylo definitivně opouští Temnou stranu a polomrtvý se vrací k FO – už opět jako Ben Solo. ⦁ Stejně jako pro Bena byl souboj i pro Rey zlomovým. Uvědomila si, jak se dostala na hranu Temné strany a vydává se sama i s navigátorem na Ahch-to. Dochází k mnoha zrcadlovým (hmm) situacím. Je vystrašená stejně jako byl Luke, když se chystal ve spánku zabít Bena. Rozhodne se jít na Ahch-to do exilu. Chystá se zničit svou loď Anakinovým mečem a hází ho po ní. Opět se zdá, že řád Jediů skončil. ⦁ ALE před Rey se objeví Force ghost Luke a meč jeho otce chytá! Přesvědčí Rey, že musí dokončit, co on před 30 lety začal – zničit Palpatina. Navíc jí Luke dává i světelný meč jeho sestry (velmi nejasné…?). Rey se vzchopí a vydává se na koordináty, které také posílá Odporu. ⦁ Mezitím se Luke jako Force ghost zjevuje i umírající Leie. Jde o přirozenou smrt a Leia doslova leží na smrtelné posteli. Luke se přišel se svojí sestrou rozloučit, ale má pro ni ještě jednu poslední lekci…! ⦁ Rey se dostává do UR stejně jako Odpor a nalézají sithskou flotilu. Na Rey už čeká Sheev a potvrdí ji, že Kylo nelhal. Po své poražce na DS2 byl Palpatine otřesen, že si nedokázal udržet vliv na Vaderovi a tak překvapen rodinným spojením jeho a Luka. Snaží se přesvědčit Rey, že oni mají stejné pouto a silnější než nějací Skywalkerové. V podstatě se zrcadlí scéna z RotJ – Rey je uvězněna v trůnním sále a zatímco sleduje boj Odporu se sithskou flotilou, císař je jí snaží zlomit. ⦁ V těchto chvílích doráží i FO a Ben se dostává k nim do trůnního sálu. Palpatine cítí, že něco nění v pořádku a opravdu se po chvíli Ben spojí s Rey a začne boj. Solo má meč svojí matky (modrý) a Rey Luka. Imperátor je však oba poráží a Ben Solo „zemře“ (nevíme co přesně to zatím znamená). Když už to vypadá, že i pro Rey Palpatinovou (OMG) to vypadá bledě, objeví se Force ghost Luka a Leii (!) a pomáhají Rey. Společně přemůžou posledního Sitha a ukončí Temnotu jednou pro vždy. Zhruba ve stejnou chvíli ničí Odpor vlajkovou loď sithské flotily (znemožní navigaci v UR) a zřejmě spolu s FO je rozdrtí. ⦁ Závěrečná sekvence se odehrává na Tatooine a opravdu zrcadlí úplný začátek ságy. Rey dala dohromady Lukův a Lein meč a vytvořila vlastní se žlutou čepelí. Nepoužité zbytky obou mečů pohřbívá nedaleko hrobu Shmi Skywalkerové na statku Larsů. Poslední záběr je na naše hrdiny, jak se dívají na ZÁPAD dvou sluncí.

Myslím, že VELKÉ spoustě lidí se tento nástřel nebude líbit (ani mě se některé aspekty nelíbí), protože z velké části jde opět o jakýsi recyklovaný hybrid mezi RotJ a TFA/ANH, ale třeba to nakonec tak špatné nebude. Navíc se zdá, že hodně střípků skládačky ještě chybí. A pořád to nemusí být úplně pravdivé.

1.9.2019 | 18:17:32
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejoblíbenější postavy

Reklama

Co se aktuálně děje

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Ben Solo se v závěru sequelové trilogie dočkal pohádkového vykoupení a polibku na cestu do jedijského nebíčka. Nicméně prvotní plán byl úplně jiný. A neměl ho jen Colin Trevorrow, ale dokonce i J. J. Abrams. Kylo Ren se neměl vykoupit a naopak měl upevňovat svou pozici na temné straně Síly.

Zajímavosti

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Je libo alternativní konec, kde Anakin porazí Obi-Wana, svrhne císaře a bude vládnout Impériu on? Nebo ještě ujetější konec, kdy Padmé Amidala se postaví svému manželovi a připraví ho o život? Natočila se někdy takováto scéna pro Epizodu III, nebo jde jen o fámy fanoušků?

Plakát

Plakát

Narozeniny herců

Filtr seriálů








Reklama