Star Wars (Hvězdné války)
93/100 - 70×

Star Wars(Hvězdné války)

Kdysi dávno v předaleké galaxii… Touto legendární větou odstartovaly v roce 1977 Star Wars, jeden velký fenomén, který přetrvává doteď. Star Wars je příběh ve vzdálené Galaxii, kde spolu soupeří síly temných Sithů s dobromyslnými Jedii. Kdo zvítězí v galaktických bitvách? Spravedlivá republika, nebo lstivé Impérium?

USA | 1977 | Vysílá se
vysílání
11 sezón | | 120 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Fantasy
hrají
Laura Dern (Amilyn Holdo), James Earl Jones (Anakin Skywalker), Domhnall Gleeson (Armitage Hux), Jaime King (Aurra Sing), Shirley Henderson (Babu Frik), Jimmy Smits (Bail Organa), Wen Jiang (Baze Malbus), Bill Hader (BB-8), Bonnie Piesse (Beru Lars), Garrick Hagon (Biggs Darklighter), Nick Kellington (Bistan), Jeremy Bulloch (Boba Fett), Riz Ahmed (Bodhi Rook), Mark Hamill (Boolio), Anthony Daniels (C-3PO)

Jaké budou další kroky studia Disney se značkou Star Wars? Zřejmě si povolají na pomoc někoho od Marvelu

Jaké budou další kroky studia Disney se značkou Star Wars? Zřejmě si povolají na pomoc někoho od Marvelu

Kathleen Kennedy si pro nás připravila již pět filmů z předaleké galaxie, ale nutno podotknout, že mezi fanoušky rozhodně oblíbená není. Star Wars nyní čeká vlna obrození a všichni si asi klademe otázku, kam povedou další kroky studia. Co tedy víme a nevíme?

7 7
21.1.2020

Sága Skywalkerů skončila. O tom není sporu. Zda v budoucnu někdy vznikne Epizoda X, je nyní ve hvězdách, ale zatím to není příliš pravděpodobné, když studio Disney uzavřelo příběh Epizodou IX. Nicméně studia ráda mění názory a za pár let tady můžeme mít novou trilogii. Teď se ovšem budeme muset spokojit s jinými filmy, o kterých nevíme zkrátka nic.

Dá se říci, že značka vedlejších filmů s nálepkou Star Wars Story je po neúspěchu Sola mrtvá. Pokud se dočkáme některých vedlejších příběhů, zřejmě to bude na streamovací stanici Disney+ v podobě seriálu. Rian Johnson stále připravuje svou trilogii, ale jeho pozice je značně ohrožena. Studio moc dobře ví, jakou reputaci má u fanoušků. A zda nakonec tato trilogie vznikne, je ve hvězdách. Johnson o ní před časem mluvil jako o jisté věci, nyní je už však i v rozhovorech opatrný, protože ví, že nemá pevnou půdu pod nohama.

Tvůrci seriálu Game of Thrones dostali po obecně zpackané osmé řadě vyhazov, takže na jejich příběh můžeme také zapomenout. Jediný, kdo stále zůstává ve hře, je Kevin Feige, který se dlouhodobě stará o filmy ze světa Marvel Cinematic Universe. Zatím se hovoří o tom, že bychom se mohli dočkat jednoho filmu. Tento projekt má ze všech zmíněných asi největší šanci na na realizaci.

(Bude Waititi u dalších Star Wars? Foto: Disney)

A dokonce se objevily zprávy, že studio chce do svého portfolia získat režiséra Taiku Waititiho, který se postaral třeba o film Thor: Ragnarok. Waititi je velkým fanouškem Star Wars, dokonce se podílel jako režisér na seriálu The Mandalorian, kde si navíc nadaboval i droida IG-11. Waititi je rozhodně nadaný režisér, který ví, co chce natočit. A přesně takového studio nyní potřebuje.

Studio Disney se dostalo se značkou Star Wars trochu do slepé uličky. Obecně je nová trilogie vnímána rozporuplně. Vyznívá spíše jako nadstavba, kde je sice pár hezkých scén, ale celkově působí hrozně zbytečně a nekonzistentně. Zdá se tedy, že studio nechá filmy filmy a získá si fanoušky skrze Jona Favreaua a Davea Filoniho, oblíbené tvůrce, kteří připravili již zmíněný seriál The Mandalorian a zřejmě celé látce rozumí daleko lépe než Kathleen Kennedy.

Navíc jim fanoušci věří. Nesmíme ale zapomínat, že důvěra fanoušků je křehká. Dnes je fanoušci vynáší do nebes, zítra je budou nenávidět. Ve světě Star Wars je to snad ještě rychlejší, snadnější a svůdnější. Stačí pár nepovedených epizod a je vymalováno. Nicméně to nemění nic na faktu, že ve vedení Lucasfilmu je zapotřebí někdo, kdo má jasnou vizi, co chce se značkou udělat. Různé experimentování a měnění prakticky všech scénářů a filmů za pochodu není ta správná cesta.

Kdo by měl mít na starosti filmovou divizi a obecně svět Star Wars? A jakým směrem by se tvůrci měli vydat?

Zdroj: ComicBook.com

Diskuze /28

the Grand Inquisitor

Ať vyhodí Kathleen Kennedy! This is the way!

21.1.2020 | 18:31:02
OverShockTV

You have spoken!

21.1.2020 | 18:35:54
Lex Luthor

Jednoduché dejte nám fanouškům co chceme vidět příběhy ze staré republiky kde bylo hodně Sithů a Jediů. Nebo Darth Banea.

#4 HellTsuku #6 soreno #8 Sněhurec
21.1.2020 | 18:42:17
HellTsuku

#3 Lex Luthor: Nebo Revana

#5 tom99
21.1.2020 | 19:01:53
tom99

#4 HellTsuku: A pak ten příběh poserou a stejně se bude nadávat :-D

webmaster
21.1.2020 | 19:20:42
soreno

#3 Lex Luthor: A spousty lidí bude zase nespokojeno, protože okopírují jen příběhy z legend. Neříkám, že jsem proti to vůbec… Ale pokud bych měl být já spokojený se star wars, musí to mít něco z následujících věcí: skvělý soundtrack (IX. se velice povedl), nebo konečně lightsaber duel, který bude stát za to, nebo Darth Vader moment jako v Rogue One… Jsem poměrně nenáročný, a myslím, že většina diváků by se mnou souhlasila.

#10 derill129
21.1.2020 | 19:40:24
Sněhurec

Já bych Star Wars radši zabalil úplně. Dokud nebudou mít lidi, kteří mají vize jako Lucas, a scénáře budou vypadat, tak, jak vypadají teď, tak nemá smysl toto universum dále ničit. Dřív jsem si přál, aby se tvořily nové filmy, a teď je to přesně naopak…

21.1.2020 | 19:49:56
Sněhurec

#3 Lex Luthor: Stejně by to dopadlo katastrofálně. Vezmi si například teďka Zaklínače. Jako adaptace knih to naprosto selhalo. Předtím GoT se na tom svezlo taky, ale tam je to chyba těch dvou blbounů, co místo toho, aby počkali nebo zapnuli mozek, tak to zmršili a uspěchali. Já mám pocit, že dneska se to všechno snaží kopírovat marvelovky, protože je to „kůl“. Nerad to říkám, ale mám pocit, že tady by to dopadlo stejně tak. Nechápu, co se s filmovým průmyslem stalo, že je dneska takový problém udělat normální adaptaci ve fantasy/sci-fi.

#9 Sněhurec
21.1.2020 | 20:08:28
Sněhurec

#8 Sněhurec: Jen doplním k té mé poslední větě: Udělat adaptaci nebo navázat ve stejném duchu na nějakou slavnou ságu, čímž SW bezpochyby je. Pokud tohle už lidi neumí, tak ať si točí ságy a adaptace nové, ale pod jiným názvem, ať se neprzní to dobré, co už máme (například knižní předlohy).

#12 FallenMaia
21.1.2020 | 20:16:25
derill129

#6 soreno: Mne ide o dobrý soundtrack, dobrý námet a scenár bez vykrádačiek alebo pomrkávania po hrách komicsoch a knihách niečo nové nápadité a originálne hlavne nič také, ako bolo to zbytočné efekte šaškovanie so svetelními mečmi

21.1.2020 | 22:24:04
RagnarokCzD

Zavrhnout novou trilogii, zfilmovat expandovaný univerzum … vydělat miliardy na figurkách Yuuzhan Vongů.

Nechápu co je na tom tak těžkýho. :(

22.1.2020 | 1:23:57
FallenMaia

#9 Sněhurec: Ach jaj a zase tá večná stokrát ohraná výtka, „nech nám neprznia knižné predlohy“. Kto ti przní predlohu? Veď kniha zostane rovnaká, nabudúce keď ju otvoríš nič sa v nej nezmení, ako ju môže niečo przniť? Veď je to hlúposť, stačí že si človek nebude neustále dokola tie príbehy porovnávať, myslím ten filmovaný a ten čo je v knihe pretože tým si vlastne przníš obe tie verzie aj knižnú aj filmovú, ale przníš si to ty sám a to je rozdiel.

#13 Sněhurec
22.1.2020 | 11:03:09
Sněhurec

#12 FallenMaia: Jsou lidi, co nejdřív vidí adaptace a až potom čtou předlohy. Já kdybych viděl otřesnou adaptaci, tak mě to celkem odradí od čtení originální knihy. Jasně, dokud si to nepřečtu, tak je brzo dělat závěry a odsoudit to. Ale už mi to změnilo pohled na to dílo, budu k tomu přistupovat s odporem a přáním, že to bude lepší. To ti nepřijde jako prznění?

#14 svina #15 FallenMaia
22.1.2020 | 13:54:52
svina

#13 Sněhurec: Je to přesně jak říkáš. Adaptace Den trifidů je absolutní odpad a pak se na dílo díváš s despektem a přitom kniha patří mezi top klasiku. A zase Válka světů mě přesvědčila, abych si přečetl Wellsův skvělý originál.

#15 FallenMaia
22.1.2020 | 18:28:24
FallenMaia

#13 Sněhurec: #14 svina: Ale vy tu vravíte o prípade keď človek vidí najskôr film až potom číta predlohu. Opačne to nemôže fungovať to za prvé a za druhé, ak už teda vidíš najskôr film a ten ťa pritiahne k predlohe tak to asi svedčí o tom že ten film to dielo neprznil a práve zaistil že tú knihu zase objavil niekto kto ju ešte nečítal a ak je to tá druhá možnosť, že je adaptácia nepodarená a ty nesiahneš po knihe pretože ten film ti ju znechutí, tak ti to môže byť v podstate jedno lebo bez toho filmu by si ani nevedel že nejaká taká kniha existuje pretože ak by si vedel a tá kniha by bola dobrá tak už by si ju dávno prečítal, čiže to tiež nieje žiadne prznenie pretože knihy ako také by sa mali predávať aj bez toho že by ich vôbec niekto previedol na plátno, ten film môže knihe urobiť akurát tak službu tým že zaistí nových čitateľov alebo ich nezaistí ale to nieje žiadne prznenie. Proste sú to kecy.

#17 svina
22.1.2020 | 19:57:53
hmyzovrah

Já bych udělal Star Wars více temné. Hlavní hrdina by byl Sith a snažil se o ovládnutí galaxie. Popravoval by Jedie a film by skončil vyhlazením Jediu a v galaxii by zavládl chaos a teror. prostě dobrej konec.

23.1.2020 | 1:36:30
svina

#15 FallenMaia: Samozřejmě, že to funguje i opačně. Ty knihy může klidně znát, resp. zná jejich názvy, nikoliv obsah. Budu psát o mainstreamu, který čte téměř minimálně a tím chce číst jenom kvalitní tvorbu, takže mu to musí někdo doporučit a nebo ho to musí zaujmout třeba přes filmovou adaptaci. Příkladem může být Čapek, u kterého snad nikdo nezpochybní jeho tvorbu a to i nečtenáři, ale kolik lidí přečetlo alespoň jeho jedno dílo? To ale neznamená, že si je hned teď okamžitě přečte. Spotřebitel o nich ví a nechce ztrácet čas něčím, co ho nemusí bavit, pak si může pustit film a tím ztratí nejhůře 2 hodiny svého času. Pokud film nereflektuje myšlenku ani základní zvraty, nejenom, že je plivancem na originál, ale také zcela jistě přijde o potenciálního čtenáře. Pokud by se film jmenoval jinak jak kniha, postavy by měly jiná jména, tak prosím, ať si to udělá jak chce. Budiž příkladem West side story, což je regulérní Romeo a Julie, jen se to odehrává v NY v 60. letech. Nejmenuje se to Romeo a Julie: Gangy v New Yorku. Paradoxem je, že zrovna tenhle muzikál tu myšlenku má a nikdo by s tím neměl problém. Tož tak.

#18 Sněhurec #19 FallenMaia
23.1.2020 | 11:00:28
Sněhurec

#17 svina: Chtěl jsem to vysvětlit prakticky totožně, ale musel jsem se učit na zkoušku, tak jsem se na to pak už vybodl. Souhlasím a díky, žes to převzal za mě.

23.1.2020 | 14:43:21
FallenMaia

#17 svina: Ale to o čom tu ty hovoríš je nesprávne, takto by to nemalo fungovať, film ti nemá slúžiť na to aby ti predstavil knihu v čo najlepšom svetle a ty sa potom na základe toho rozhodneš či si ju prečítaš alebo nie. Ak sa to samozrejme raz za čas stane tak je to fajn ale to nieje jeho účel, film/seriál si len prepožičiava ten príbeh a adaptuje ho do svojej vlastnej podoby, režisér má nejakú svoju víziu a robí to podľa nej ak by bol režisér samotný autor a robil by to za účelom lepšie predstaviť ten knižný svet tak potom ano, ale od toho sa predsa filmy netočia. Takže nie, tu jednoducho zásadne nesúhlasím s tým že by niečo prznilo knihu, ak by sme to brali ako prznenie knihy tak to by sa nemohli točiť žiadne filmy podľa kníh pretože všetky by vo svojej podstate prznili dej knihy pretože knihu nikdy neprevedieš na filmové plátno slovo od slova. Aj taký filmový Pán Prsteňov vlastne „przní“ knižnú trilógiu, Harry Potter tiež „przní“ knižnú sériu, každý jeden film ktorý adaptuje knihu ju vlastne „przní“, pretože už len samotné slovo adaptovanie znamená prispôsobenie alebo úprava, čiže dej knihy sa upravuje pre potreby filmu, niekedy sa to podarí lepšie niekedy nie ale nikdy sa nedá hovoriť o prznení. Prznením to nazývajú len prehnaní fanúšikovia literárneho diela ktorí mali nejaké svoje predstavy ako o uchopiť a previesť dej knihy na plátno, mali svoju víziu a svoju fantáziu a režisér daného snímku to urobil inak a keďže sa cez to nedokážu preniesť pretože snívali o čomsi inom tak im to pripadá ako prznenie.

#20 svina
23.1.2020 | 15:18:49
svina

#19 FallenMaia: Jestli by to tak mělo/nemělo fungovat je na kozumentovi ne? :) Nicméně tady už zabíháme trochu do teorie filmu a to je už diskuze do hospody, ne sem. Definice adaptace je převod původního díla do jiné podoby. Takže příběh si nepůjčuje, on MUSÍ být převzat. Dějová linka je kostra, na které se staví rozuzlení a v ní je myšlenka celého díla. Jestliže chybí, pak je to špatná adaptace, a také znehodnocení původního díla. Režisérovi uměleckou licenci nikdo nebere, kulisy můžou být jakékoliv, pokud budou dávat smysl. Pro někoho málo kreativní? Ať režíruje podle originálního scénáře. Jinak já osobně nesouhlasím s myšlenkou, že se nedá převést kniha 100% do filmu, žádný takový neznám a je klidně možné, že to nikdo ani nezkoušel. BTW GoT 1. série kopíruje knihu tak na 90% a kvalitativně je to hodně vidět. Každá adaptace tedy není prznění, je to styl tvorby se svými pozitivy i negativy.

#21 FallenMaia
23.1.2020 | 18:35:25
FallenMaia

#20 svina: OK vidím že táto debata smeruje do mŕtveho bodu. Ty si vytiahneš len to čo si nejak dokážeš obhájiť a ostatné mnou spomenuté veci zahodíš do koša vetou „to je diskuze do hospody“, díkes ;) Nie, nie je to na konzumentovi, nie nemalo by to tak fungovať, filmy sa netočia na to aby ti predstavili knihu a ak si myslíš opak tak si stratený prípad. A to či musí alebo nemusí byť príbeh prevzatý, to už je len chytanie sa za slovíčka, každý režisér má proste nejakú svoju víziu tak ako ju má každý jeden čitateľ, a výsledný film je vlastne prerozprávanie toho daného režisérovho a scenáristovho pohľadu, a to že sa to niekomu nepáči to nieje žiadne prznenie. Všetko je to len na režisérovi čo si z knihy zoberie, čo vynechá ako si upravý dej tak aby mu vyhovoval do jeho vízie a do celkového vyznenia filmu. Plus nechápem ako môže byť napríklad nový seriálový Zaklínač považovaný za prznenie keď ešte aj sám autor príbehu (Sapkowski) povedal že sa mu seriál páčil.

#22 svina #23 Monkeyskunk #24 Sněhurec
23.1.2020 | 19:29:58
svina

#21 FallenMaia: S tou hospodou jsem to myslel tak, že je to debata na dlouhé hodiny než tu psát dlouhé pasáže. Jestli jsem tě tím urazil, tak sorry, takhle to určitě nebylo míněno. Jak je to s adaptací a uměleckou licencí filmařů jsem už psal výše. Myšlenka díla prostě musí být zachována, Romeo a Julie bez zakázané lásky prostě nebude fungovat. Se Sapkowskim se to tu na edně taky řešilo, nebudu to dále rozvádět. No, shodneme se, že se neshodneme, tak tu diskuzi ukončíme.

23.1.2020 | 20:48:00
Monkeyskunk

#21 FallenMaia: Tvůj problém je, že chápeš slovo „prznit“ jinak než ostatní. Myslím, že pro většinu to znamená znehodnocení/zne­uctění původní myšlenky a příběhu. Ignorování nastavení fungování daného universa. Sám si to psal, někdy se podaří převedení na obrazovky lépe a někdy hůře. A kdyžuž je horší než hůře, pak o tom většina mluví jako o prznění. A ano, pokud ignoruješ půlku děje/pravidel z daného díla tak, aby to vyhovovalo tobě, to je přesně to prznění. V takovém případě si má natočit něco svého nebo něco co zvládne bez ignorace předlohy a necpat se do něčeho, co nedokáže zpracovat.

23.1.2020 | 21:23:46
Sněhurec

#21 FallenMaia: Z tvých příspěvků mám pocit, že se nám snažíš vecpat, že jen tvůj názor je jediný správný. Takže s debatou končím taky. Jenom k tomu Zaklínačovi: Je mi úplně u zádele, co si o tom myslí Sapkowski nebo jak Lauren štěká na ty, komu se to nelíbí. Já mám svoji hlavu a nepotřebuji se řídit podle názorů jiných, v mých očích je to otřesná adaptace a rozhodně nebudu blaženě slintat, jenom proto, že jsem fanda knih. Pak se můžu divit, proč je všechno jenom horší a horší, protože tohle asi lidem stačí.

#25 FallenMaia
23.1.2020 | 22:11:35
FallenMaia

Ok hoši beriem, asi som to slovo przniť vnímal trochu inak ako to tu správne poznamenal Monkeyskunk. Ale aj tak zostávam u svojej pôvodnej myšlienky že knižné dielo mne osobne nedokáže sprzniť nič, ani zlá adaptácia, ak by teraz urobili remake Pána Prsteňov a bola by to sračka ako sa hovorí tak stále je pre mňa knižná predloha dokonalá a nič sa tým nezmení. Jednoducho tú novú adaptácu ignorujem a považujem ju za nepodarenú ale určite by som nikde nevykrikoval že mi to przní moju obľúbenú knihu, takto to aspoň vnímam ja ;) Preto som sa aj ozval. Mier

#24 Sněhurec: A sorry ak ti z mojich príspevkov prišlo že sa ti snažím niečo nanútiť, nebol to zámer.

23.1.2020 | 22:44:19
Camaris

Kathleen Kennedy nebyla spokojena se scenarem. Vice taky zde: https://www.google.com/…-plus/%3famp

#28 Monkeyskunk
24.1.2020 | 13:43:14
Monkeyskunk

#27 Camaris: No, pokud byla spokojena s ep. VII-IX tak jsme v riti :D

24.1.2020 | 19:15:26
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Nejoblíbenější postavy

Reklama

Co se aktuálně děje

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Adam Driver: Vykoupení Bena Sola nemělo nastat, změna nastala až v průběhu natáčení

Ben Solo se v závěru sequelové trilogie dočkal pohádkového vykoupení a polibku na cestu do jedijského nebíčka. Nicméně prvotní plán byl úplně jiný. A neměl ho jen Colin Trevorrow, ale dokonce i J. J. Abrams. Kylo Ren se neměl vykoupit a naopak měl upevňovat svou pozici na temné straně Síly.

Zajímavosti

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Herečka Padmé Amidaly odmítá, že by George Lucas natočil alternativní konec Epizody III

Je libo alternativní konec, kde Anakin porazí Obi-Wana, svrhne císaře a bude vládnout Impériu on? Nebo ještě ujetější konec, kdy Padmé Amidala se postaví svému manželovi a připraví ho o život? Natočila se někdy takováto scéna pro Epizodu III, nebo jde jen o fámy fanoušků?

Plakát

Plakát

Narozeniny herců

Filtr seriálů








Reklama