The 100
90/100 - 818×

The 100

Post apokalyptický scifi seriál stanice The CW. Lidstvo bylo zničeno nukleární válkou, která vyhubila téměř vše živé na planetě. Nyní skoro po sto letech je vyslána expedice čítající stovku mladistvých delikventů, aby zjistili jestli je Země znovu obyvatelná.

USA | 2013 | Ukončeno
7 sezón | CW | 43 minut
Dobrodružný, Drama, Sci-fi
Bob Morley (Bellamy Blake), Eliza Taylor (Clarke Griffin), Thomas McDonell (Finn Collins), Devon Bostick (Jasper Jordan), Richard Harmon (John Murphy), Christopher Larkin (Monty Green), Marie Avgeropoulos (Octavia Blake), Lindsey Morgan (Raven Reyes), Eli Goree (Wells Jaha), Paige Turco (Abby Griffin), Isaiah Washington (Thelonius Jaha), Henry Ian Cusick (Marcus Kane), Dichen Lachman (Anya), Adina Porter (Indra), Alycia Debnam-Carey (Lexa)

Recenze knihy Prvních 100

Recenze knihy Prvních 100

Jak téměř všichni fanoušci našeho oblíbeného seriálu vědí, tak The 100 je natočený podle knižní předlohy, kterou u nás pod názvem Prvních 100 vydalo nakladatelství COOBOO, kterému také děkujeme za možnost recenze.

2 0
26.6.2014

Od ničivé nukleární války žije lidstvo ve vesmírných lodích vysoko nad radioaktivním povrchem Země. Nyní je však sto mladých delikventů, které společnost považuje za postradatelné, vysláno na nebezpečnou výpravu s cílem znovu kolonizovat planetu. Může to být jejich druhá šance na život… nebo sebevražedná mise. Popis sice odpovídá seriálu ale hned na začátek řeknu, že ten kdo čeká přesný předobraz seriálu bude hodně zklamaný. Televizní verze si od té knižní vzala jen hlavní myšlenku a jména některých postav. Jinak se to téměř ve všem liší. Ale tím rozhodně nechci říct, že by kniha byla horší než seriál.

Autorkou knihy je Kass Morgan, která se netají svojí zálibou ve scifi a viktoriánských románech a tak je tu patrná silná romantická linka, která nás provází celým příběhem. To zajisté ocení spíš dívky, které hltají romantické příběhy okořeněné špetkou scifi. Ale tím nechci říct, že by tomu pánové neměli dát šanci. Není na škodu si občas takový příběh přečíst, i když já dávám přednost spíš svižnému ději a akci. Což je něco, co kniha velmi postrádá.

Jde především o to, že se autorka zaměřuje spíš na rozvíjení postav a jejich vztahů, než na post apokalyptickou planetu. To dozajista zamrzí ty, co si koupí knihu v očekávání toho, že jim doplní seriál. Ten to totiž vzal z naprosto opačného úhlu. Ono se toho ani moc dalšího napsat nedá. Nechci totiž prozradit nic, co by budoucím čtenářům mohlo zkazit zážitek. Já knihu mohu doporučit a počkám si i na další díly a uvidím, jak se příběh bude rozvíjet dál.

Hodnocení: 55 %

Klady:
Zajímavý nápad

Zápory:
Příliš zdlouhavý děj
Zbytečně zdlouhavá charakteristika postav a jejich motivů

Zdroj: CW

Diskuze /14

Rosana

Tak seriál bude pro kluky a knížka pro holky.

#2 5Mary #14 McLilIy
26.6.2014 | 17:43:56
5Mary

#1 Rosana: A když jsi kluk s holčičí přezdívkou na Edne, tak pro tebe je..?

#3 topr harley
26.6.2014 | 18:00:07
topr harley

je. Klidně si to můžeš přečíst :-)#2 5Mary:

26.6.2014 | 18:39:31
cardellini

Knizku som citala a je to strasny blud. ak serial hodnotim na 80% a stoupa kazdym dielom, tak toto je maximalne 20% a aj to som prizmuria oko. Ta romanticka linka hrozne kazi cely pribeh. Neviem ci to bolo ceskym prekladom ale dialogy mi prisli strasne debilni, vacsina postav nedokazala rozmyslat o nicom inom ako o svojom vyvolenom/vyvo­lenej. Ak to trosku nadsadim tak twilight popri tomto, vyzera ako kvalitne literarne dielo. Vazne som bola dost sklamana po precitani.

26.6.2014 | 18:41:20
wee_n

Moc hezky napsaný :)

26.6.2014 | 19:37:07
jirkem

Taktéž jsem knihu četl. Byl jsem malinko zklamaný, přesně jak je napsáno výše, čekal jsem, že mi doplní seriál a ono se to ubíralo úplně jiným směrem.. Ale nemůžu říct, že by kniha byla špatná… Z moderní scifi, i přes tu drsnou romantickou linku, bych to ohodnotil nad 60%

26.6.2014 | 23:11:07
Jess-ica

Já mám takový blok, že když vidím první seriál nebo film natočený podle knihy nebo knihu napsanou podle seriálu/filmu (to je celkem fuk), tak se mi kniha nelíbí. Jsem ted vžitá do děje v seriále, takže by mě kniha moc nezaujala. Měla jsem to tak například s Upíříma deníkama. První knihu jsem začala číst zhruba po druhé serii seriálu a nezaujala mě. Elenu jsem měla fixovanou jako neviditelnou hnědovlásku a ne jako nafoukanou blondýnku, Bonnie byla odjakživa černoška a ne zrzka. Děj se ubíral úplně jiným směrem. Nelíbilo se mi to. Mátlo mě to. … Twilight byla trochu změna. To jsem nejprve četla knížky a pak koukala na filmy a to se mi líbilo, protože každá kniha byla přetočená aspon ze 70% procent. Prostě na drobné detaily se vážně jelo podle ní a drželi se i vzhledové osy. Takže asi tak. Knížku si kupovat určitě nebudu.

28.6.2014 | 14:04:07
Stolid

Nazdárek, seriál jsem potkala nedávno a je úplně úžasný, ale lidi… jak můžete srovnávat knihy natočené podle filmu, knihy napsané podle filmu? Každá věc je úplně o něčem jiné, knihu nebo film dělají různí lidé a každý si to udělá podle svého, protože je příliš pyšný tvor a chce mít všechno po svém. Takže já filmy ani knihy nesrovnávám. Kdyby nesoudili knihu podle seriálu, nemyslíte, že kniha by měla víc procent? Podle vašeho hodnocení je to kniha pro dívka, které nestojí nohami na zemi, a jim by se ta kniha určitě líbila víc než vám, s hodnocním nesouhlasím, i když jsem knihu neviděla, ani nečetla, protože je to zaujatá recenze a postrádá odstup. A to navrhuji, přestože se někdy musím postavit na stejnou stranu, přesto jsem jsem na straně opozice.

#10 topr harley
3.7.2014 | 21:28:43
Jess-ica

Podle mě, když už mám v plánu natočit film podle knihy, tak ho natočím tak, jak je. Ne, že to udělám vlastně úplně jinak. A pokud píšu knihu podle nějakého filmu nebo seriálu, tak dám jiný název, když to není vůbec podobné :) Tot můj názor.

3.7.2014 | 23:35:56
topr harley

Chtělo by to hlavně začít psát tak, abych rozuměl, co vlastně říkáš :-)#8 Stolid:

4.7.2014 | 0:16:08
Stolid

Omlouvám se, psala jsem rychle, a vůbec jsem to po sobě nezkontrolovala, píšu všemi deseti a táák moc si věřím! To byl sarkasmus, ne vychloubání. To víte, oni si dělají, co chtějí. Taky mě to rozčiluje, čtu sci-fi, ale někdy vezmu do ruky i dívčí romány, takže se na to nejspíš někdy v budoucnu kouknu.

4.7.2014 | 15:46:12
simka010

Knížka se mi celkem líbila, akorát jsem si musela zvykat na pohled ze třetí osoby (to mi příjde až moc pohádkové). Kniha není špatná, ale obal knihy jejímu obsahu vůbec neodpovídá. Já vím!! „nesud knihu podle obalu“ , ale na knize je znázorněna archa, přitom obsah odpovídá maximálně růžovým kytičkám a východu slunce. Zkrátka mým názorem je, že tento příběh si měl vzít do ruky spíše spisovatel, který má tušení co je to akce,nebo extrémní napětí (které by podle mě nemělo v takovém příběh chybět). Číst se to dalo a když bude druhý díl chci ho číst také, ale jak říkám, měl by si to vzít do rukou jiný spisovatel :)

31.7.2014 | 21:36:20
Unwanted

Tak já jsem se na tu knížku navnadila když jsem viděla ten titulek a teď co jsem si přečetla hodnocení a komentáře, už mě to tak neláká. Ale jak tu někdo psal o těch Upířích denících, tak ty knížky jsem totálně hltala, přestalo mě to bavit až tak u pátýho dílu. Možná dám knize The 100 šanci. ;)

14.8.2014 | 20:47:44
McLilIy

#1 Rosana: Když je podle tebe seriál pro kluky a knížka pro holky, jsem v tom případě napůl kluk a napůl holka.. :P

27.8.2014 | 21:58:40

Během sedmé řady budeme doplňovat nové i staronové postavy. Proto je určitě nezapomeňte ohodnotit.

Deset věcí, které byste měli před koncem seriálu The 100 vědět

Konec se nevyhnutelně blíží. Ještě předtím než se podíváme na finální epizodu, pojďme se podívat na deset nejzajímavějších věcí o seriálu The 100, které jste možná do jeho konce netušili. A správný fanoušek by přeci o svém oblíbeném seriálu měl vědět co nejvíce. Zvlášť před jeho koncem.