Loki
88/100 - 114×

Loki

Když se Avengers vydali do minulosti, aby získali Kameny Nekonečna, tak se jim jedna věc nepodařila – Loki dokázal uprchnout a vznikla tak nová, alternativní linie. A my nyní budeme sledovat příběhy právě tohoto Lokiho, který se vydá na zcela šílenou výpravu.

USA | 2021 | Rozhoduje se
2 sezóny | Disney+ | 45 minut
Akční, Komiksový, Nadpřirozený
Tom Hiddleston (Loki Laufeyson), Owen Wilson (Mobius M. Mobius), Sophia Di Martino (Sylvie Laufeydottir), Gugu Mbatha-Raw (Ravonna Renslayer), Wunmi Mosaku (Hunter B-15), Richard E. Grant (Klasický Loki), Tara Strong (Miss Minutes), Jonathan Majors (Ten, který zbývá), Ke Huy Quan (Ouroboros), Eugene Cordero (Casey), Rafael Casal (Brad Wolfe)

Recenze druhé řady seriálu Loki

Recenze druhé řady seriálu Loki

Chápeme, že teď se toho po delší době děje dost. Konec stávky herců, finále Lokiho, v kinech sledujeme zběsilou jízdu Marvels a ne každý MCU fanda musí zákonitě stíhat. Proto i my jsme si dali s recenzí druhé řady malinko načas. Nezapomněli jsme ale a tady ji máte.

11 0
20.11.2023

@tom99

Jen těžko se mi hledají slova ke druhé řadě Lokiho. Start byl naprosto perfektní a navázalo se přesně v tom nejlepším, kde skončila minulá řada. Loki se vrátil v celé své parádě a nejlepší možné formě. První epizoda obsahovala celou řadu humorných scén a takto od srdce jsem se už dlouho u MCU projektu nezasmál. Postava OB je pro seriál jak stvořená a člověk si ho zamiluje hned u první scény.

Po prvním díle přišlo ale z mé strany rychlé vystřízlivění. Nemohl jsem se na seriál napojit, ztrácel jsem zájem o postavy a celý děj okolo usměrňovače mě vůbec netankoval. Do toho zakomponujte otravnou a už naprosto přesluhující Sylvii, ukoktanou variantu Kanga a ztrácející šarm Mobia. Já nevěřil, co ostatní na seriálu tolik baví. Od druhé do páté epizody jsem se nudil, postavy jako B-15 či Casey mě vůbec nezajímaly a já jsem se sebe ptal, proč by mě měl zajímat jejich příběh původu, když jsou to de facto jen podpůrné postavy, co jen někde mimo záběr stojí.

(Jednou z nejzábavnějších postav je stoprocentně OB. Foto: Disney+)

Jaký byl ovšem jejich příběh původu? Nijaký. O postavách se naprosto nic zásadního nedozvíme. B-15 pracovala v nemocnici a to je jediná informace, kterou o ni víme. Kdyby nám to bylo jen letmo řečeno o dvě epizody dřív, tvůrci si ušetří čas a nemusí nám servírovat minutové záběry na B-15, které byly o ničem. U Caseyho nevíme, proč ve vězení seděl. Opět nemáme důvod se na postavu jakkoliv napojit či se s ním ztotožnit. A radši bych byl, kdyby se celá flashbacková sekvence darovala třeba Mobiovi. Ale ani tam to nedopadlo o poznání lépe. Neznáme jeho vztah se syny a tudíž nemůžeme vyhodnotit, zda měl lepší život v TVA či mimo organizaci, což byl jeden z jeho nejdůležitější konfliktů v průběhu druhé řady.

Následně ale přišla poslední epizoda, která mi vytřela zrak a donutila mě přehodnotit stanovisko k celému seriálu. Marvel protentokrát ukázal, že umí dopředu plánovat a naservíroval nám sled předem promyšlených událostí, které mohl málokdo předpovídat. Za to mu tleskám a smekám klobouček. Závěrečná sekvence se sebeobětováním Lokiho byla naprosto parádní a skvěle zakončila pouť jedné velké postavy. Co tedy k druhé řadě říci? Skvělý začátek, ještě lepší konec, ale prostředek série mě úplně neoslovil. Na druhou stranu jako celek seriál funguje a to je možná mnohem důležitější. I když se u mě perou smíšené pocity, vždy se radši smířím s parádním finále než s nadupanými díly uprostřed a ucházející závěrečnou kapitolou.

Celkové Hodnocení: 75%

Hodnocení jednotlivých epizod:
S02E01 Ouroboros – 100%
S02E02 Breaking Brad – 80%
S02E03 1893 – 60%
S02E04 Heart of the TVA – 60%
S02E05 Science/Fiction – 60%
S02E06 Glorious Purpose – 80%

@Blackhand47XD

Druhá série Lokiho trpí jistou nevyvážeností, se kterou se potýkala i řada minulá. Tentokrát je to možná i o trošku více znát, a kdyby měly obě série o jeden nebo dva díly méně, bylo by to určitě lepší. Tvůrcům se však nedá upřít, že to zvládli zakončit skvěle a seriál skutečně působí jako avizované dvě části jedné knihy, která se nyní uzavřela a bude se na ní v budoucnu stavět. Škoda, že ostatní projekty od Marvelu nemohly být taktéž podobně kvalitní, jelikož mimo Lokiho měly kvalitu akorát lehce nadprůměrnou a pak to šlo už jenom dolů. Jistá komornost i přes látku mnohovesmíru Lokimu určitě pomáhá, jelikož nemá potřebu odkazovat na stopadesát dalších projektů, čímž se blíží vyprávění, které známe i z prvních tří fází. A snad i to je hlavní důvod, proč Loki funguje lépe než ostatní projekty.

(Už to není jen o čarování. Foto: Disney+)

Co bych seriálu vytknul je výběr postav, kdy nenabízí příliš zajímavé figury, což by se ale v šíleném prostředí TVA nabízelo. OB jakožto nováček do party to ale trochu napravil, byť by magorů a zvláštních individuí mohlo být kvůli nekonečnu variací v seriálu více. Velký otazník nyní samozřejmě zůstává nad postavou Kanga, kterého díky ambivalentnímu konci tvůrci v nadcházejících projektech použít mohou i nemusí. Ať už to s Jonathanem Majorsem dopadne jakkoliv, jsem zvědavý, jakou cestou se tvůrci vydají. Majors ale není tak geniálním hercem, jak jsme si možná mysleli a vlastně by mi ani nevadilo i možné přeobsazení. Přeci jen více variant může hrát klidně i více herců.

Pseudointelektuální vyprávění mě ale velmi bavilo a i díky němu a mnohým paradoxům dávám seriálu možná vyšší hodnocení, než si zaslouží. Pokud se bude budoucnost Marvelu alespoň trochu blížit kvalitám Lokiho, budu jen rád, ale bojím se, že éra komiksovek skončila a my teď akorát sledujeme jejich postupný odchod ze scény. (Což nemusí být nutně špatně). Jedna éra střídá druhou, a pokud komiksovky zmizí tiše, jako tomu bylo u westernů, než zažily návrat v podobě originálnějších kousků, tak by mi to vlastně ani nevadilo.

Hodnocení jednotlivých epizod:
S02E01 Ouroboros – 80%
S02E02 Breaking Brad – 60%