Ms. Marvel
65/100 - 56×

Ms. Marvel

Kamala Khan je muslimská superhrdinka, která díky svým schopnostem dokáže měnit svou podobu. Není však schopná se natahovat jen do šířky a výšky, ale je zároveň schopna se razantně zmenšovat a zvětšovat.

USA | 2021 | Ukončeno
1 sezóna | Disney+ | 50 minut
Akční, Komiksový, Nadpřirozený
Iman Vellani (Kamala Khan), Matt Lintz (Bruno Carreli), Zenobia Shroff (Muneeba Khan), Mohan Kapur (Yusuf Khan), Rish Shah (Kamran), Saagar Shaikh (Aamir Khan), Yasmeen Fletcher (Nakia Bahadir), Laurel Marsden (Zoe Zimmer), Travina Springer (Tyesha Hillman), Alysia Reiner (Sadie Deever)

Recenze seriálu Ms. Marvel očima několika redaktorů

Letní chuťovka Ms. Marvel je za námi, a tak přišel čas zhodnotit celou sezónu a dát ji do nějakého kontextu k ostatním MCU projektům. Tentokrát nás na hodnocení bylo více, takže si pořádně přečtěte naše názory a samozřejmě se pochlubte se svými dojmy v komentářích.

6 4
20.7.2022

@tom99

Seriál Ms. Marvel cílí asi na nejmladší diváky Marvel Cinematic Universe, což rozhodně není na škodu. Celá show by tak měla být svým pojetím nejblíže Spider-Manovi a já se těšil na takové ty trable ve škole, potíže s první láskou apod. Zkrátka na vše, na co jsme zvyklí u Petera Parkera. Seriál se snaží tyto témata vytahovat, vše je to ale hrozně naoko. Spíše mi to připadalo, že se tvůrci udělali list a seznam přání, co všechno chtějí do seriálu dát, ale jakmile to tam dali a úkol si odškrtli, nikdo se už nezamyslel, zda to dává nějaký smysl. Vše je takové nedodělané a příběhové oblouky postav jsou velice fádní.

Hlavním problémem seriálu není vůbec obsazení, rozmanitá kultura či jiné nesmysly, o kterých se dočtete všude na internetu. Ne, to vše poměrně dobře funguje. Problémem je nabubřelost, sebejistota a namyšlenost tvůrců, že celá tato omáčka okolo bude stačit na dobrý seriál. Kulturní složka byla obohacující. Jeden den nám dáte svatbu, druhý den zase jinou pákistánskou tradici, ale nemůže to jít na úkor hlavního děje, který byl zkrátka nijaký. Myslím si, že žádného diváka na světě by taky nebavilo sledovat půlku epizody o české svíčkové omáčce s pěti knedlíky. To prostě na kvalitní seriál nestačí.

(V MCU máme konečně vlastního Green Lanterna. Foto: Disney+)

I když na MCU projektech pracují stále noví a noví lidé, jede se stále v režimu autopilota a přes kopírák. Jenže po čtyřech filmech a čtyřech seriálech ročně po nás Marvel nemůže chtít, že jim tuto nemastnou neslanou show někdo zbaští. Proč mám ale skoro u každého Disney seriálu pocit, že ani těch šest epizod nestačí a zkrátka za šest hodin se vůbec nic nestane? Přijde mi to, jakoby měli tvůrci plný šuplík scénářů k filmům, které následně předělávají na seriály. První díl je první půlka filmu, poslední díl je druhá půlka filmu a na prostředek najmou nějakého ňoumu, co vymyslí omáčku.

Po nezvládnutém Moon Knightovi je to další přešlap. Přesto tady ale vidím malinkou jiskřičku naděje. Postava Kamaly Khan je nesmírně sympatická, Iman Vellani předvádí okouzlující výkony. Jelikož tu s námi bude postava dalších pár (desítek) let, prostor pro lepší příběhy tu rozhodně je. Toto beru jako nucený a nezajímavý původ příběhu a příště se mohou (snad noví) tvůrci pořádně odvázat. Kde vidím riziko je paradoxně u hlavní herečky. V některých scénách Vellani působí, že až moc ráda papá. Jelikož je jí teprve devatenáct, do příštích let se bude muset hodně hlídat, protože ten kostým ji v určitých scénách vůbec nevěřím.

Hodnocení: 50%

@Blackhand47×D

Ms. Marvel je postava, která si i přes to, že má zřejmě ty nejgeneričtější schopnosti vůbec, získala oblibu u čtenářů. Možná je to i tím, že se tvůrci chopili pákistánské a muslimské kultury, která neměla v komiksech moc velké zastoupení a nyní se hrdinka podívala i na obrazovky. Její představitelka Iman Vellani je v roli samozřejmě skvělá a roli jí věřím a se samotnou kulturou také nemám problém… přeci jenom jsem taky četl Korán i všechny svazky Knihy tisíci a jedné noci, tak kde je problém? Scénář a dílčí změny.

Co mi trochu vadí, je, že zatímco Captain Marvel se snažili upravit tak, aby se její origin více lišil od Green Lanterna, Ms. Marvel k němu nedopatřením s kouzelným náramkem a schopností manifestovat své představy, zase přiblížili. Změnu ohledně mutanského/in­humanského původu nebudu příliš řešit, už nám tu dávno překopali dvojčata, Ega i další postavy a tohle je víceméně nic. Další postavy v seriálu jsou jinak funkční, byť nemá seriál pořádného padoucha, proti kterému by hrdina stál. Dalo by se říct, že tu máme dvě frakce – džiny a DODC, ale ani jedna není udělána tak, aby byla zajímavá. Dílo je přeci jen tak dobré jako jeho záporák a Ms. Marvel je v tomhle pozadu.

(Výprava do Pákistánu se povedla tak napůl. Foto: Disney+)

Děj seriál pořádně nemá. Můžeme tu vysledovat nějakou jednoduchou osu, ale daleko více se tu řeší kultura a rodina postavy, jenže o tom to být nemá. Vrcholem bylo, když se hrdinka přesunula do Pákistánu jen proto, aby nám tuto kulturu mohli ukázat přímo u zdroje. A k tomu i něco z historie. Poslední díl pak byl více než hloupý, protože na něm šla vidět neschopnost samotných scenáristů. Věci se tu děly, jen proto, že to tak scenáristé napsali a stejně tak se tu pohybovaly i postavy. Zoe Zimmer byla ve škole jen proto, že je tam lepší světlo pro TikToky a Aamir tam vlezl okénkem na záchodě, aby mohl Kamalu ohlídat. Jakože cože? Smysluplné to opravdu nebylo a skončilo to jako podivná variace na Sám doma, kdy parta puberťáků porážela komando cvičené v boji proti superlidem.

Ze seriálu jsem měl trochu obavy už od jeho oznámení a pak po následném traileru. První díl nám přinesl zajímavý vizuál v podobě střihu a prací s animacemi, jenže to nezakrylo plno děr, nesmyslů a prázdných pasáží, které seriál nabídl. Potitulková scéna je WTF a jestli to mělo navnadit na nadcházející film Marvels, tak to potěš, protože to udělalo pravý opak. Marvel dokazuje, že kvantita dávno přebila kvalitu a jede se dnes spíše na kulturní rozmanitost, než propracovaný děj. Slovy Oprah by se dalo říct, že čtvrtá fáze je akorát: „Ty dostaneš hrdinu, ty dostaneš hrdinu, každá menšina dostane svého hrdinu,“ ale to vám kvalitu prostě neudělá.

Hodnocení: 40%

@Zira

Na seriálech od Marvelu se mi líbí jedna věc, každý je zhola úplně jiný. Ms. Marvel je evidentně seriál spíše pro dětské publikum, ale nemyslím si, že je to něco špatného i pro starší lidi. Já si ten seriál třeba užila. Samozřejmě, že nějaké věci jsou na pováženou, ale ne tak, aby mi to zkazilo celý seriál. Představení nové superhrdinky šlo celkem zlehka. Její příběh byl zajímavý, poutavý a nijak jsem se neztrácela. Popravdě jsem čekala trochu lepšího záporáka, ale když si vezmu, že větší děj bude především v The Marvels, tak jsem tohle brala spíše jako první část jejího příběhu. Je asi všem jasné, že víc se nám předvede v průběhu let.

(Najdou se ale tací, kterým se seriál líbil. Foto: Disney+)

Další postavy mi k ní hezky seděli, její rodina a celá komunita byli stěžejní pro její vývoj a další cestu v MCU, takže tomu nemám co moc vytknout. Upřímně moc nechápu, proč to někteří haní a zařazují to mezi nejhorší seriály MCU. Každému se ovšem nemusí líbit všechno a holt pokud nejste otevření i možnostem, že by superhrdinu nemusel hrát jen dospělý člověk, běloch či černoch a jen z Ameriky či Evropy, tak holt tenhle seriál jednoduše není pro vás.

Ano, pár nelogičností tam samozřejmě je. Kamala je jako postava naprosto fantasticky ztvárněná, ovšem její vývoj v hrdinku je trochu chabý. Chtělo by to mít alespoň jednu dvě epizody s tréninkem, sžíváním se s jejími novými schopnostmi atd. Upřímně bych tomu nasadila víc epizod, šest mi prostě přišlo v této situaci málo, i když to mělo větší stopáž než třeba dvouhodinový film u představení nového hrdiny.

Recenze seriálu WandaVision
Recenze seriálu The Falcon and The Winter Soldier
Recenze seriálu Loki