The Book of Boba Fett (Boba Fett: Zákon podsvětí)
81/100 - 76×

The Book of Boba Fett(Boba Fett: Zákon podsvětí)

Po událostech prvních dvou řad seriálu The Mandalorian přišlo na řadu odvyprávění příběhu jednoho z nejlepších námezdních lovců předaleké galaxie, Boby Fetta. Ten však svou práci nevykonává sám, ale za pomoci vražedkyně Fennec Shand.

USA | 2021 | Ukončeno
vysílání
1 sezóna | Disney+ | 50 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Sci-fi
hrají
Temuera Morrison (Boba Fett), Ming-Na Wen (Fennec Shand), Jennifer Beals (Garsa Fwip), David Pasquesi (Majordomus starosty), Carey Jones (Black Krrsantan), Jordan Bolger (Skad), J.J. Dashnaw (Dvojčata), Danny Trejo (Krotitel Rancorů), Stephen Root (Lortha Peel), Sophie Thatcher (Drash), Pedro Pascal (Din Djarin), Amy Sedaris (Peli Motto), Corey Burton (Cad Bane), Timothy Olyphant (Cobb Vanth), Stephan Bruner (Rozparovač)

Recenze seriálu The Book of Boba Fett

Recenze seriálu The Book of Boba Fett

Seriál The Book of Boba Fett je za námi a my jsme neotáleli s hodnocením. Tentokrát jsou pocity smíšené. Některé epizody stály za to a fungují jako samostatný příběh. Když se ovšem podíváme na celou sezónu jako celek, máme s nejnovějším počinem poněkud velký problém.

20 1
11.2.2022

@tom99

Seriál The Book of Boba Fett je o všem možném, jen ne o Bobu Fettovi. A to je asi největší problém celého seriálu. Dave Filoni a Jon Favreau po úspěchu druhé řady Mandaloriana zjistili, že zakomponovat oblíbené postavy ze seriálů, her a komiksů se fanouškům líbí. A tak místo vytvoření nových a originálních charakterů (což mimochodem byla silná stránka první řady Mandaloriana) se dojí ty staré. Dostáváme se tedy pomalu tam, kde nastal problém u sequelové trilogie.

Jen se na to hezky podívejme. Když si odmyslíme postavy okolo Mandaloriana, Ahsoky, Luka, komiksového Black Krrsantana, tak nám tu zbydou nezáživné postavy jako Skad, Garsa Fwip či otravný Majordomus starosty, kterému se obtěžovali dát i jméno. O těchto postavách se nic nedozvíme, nemáme důvod se o ně bát či jim nějak fandit nebo naopak je nenávidět. V seriálu zkrátka jen jsou.

(Jmenujte alespoň jednu postavu celým jménem a popište jí třemi slovy. Foto: Disney+)

Největším problémem seriálu je ovšem děj. I když jednotlivé epizody samy o sobě fungují, tak z pohledu celé řady je to už o něco horší. Flashbacková linka byla zábavná, nicméně pro výsledný děj zcela postradatelná. S Tuskeny jsme se seznámili jen proto, aby o díl později byli všichni zmasakrováni. Příběh s Fennec Shand byl víceméně řečen již v Mandalorianovi a nebylo se potřeba k němu vracet ještě sem na celou jednu epizodu.

A právě Fennec je dalším kamenem úrazu. Shand jako postava je nevýrazná a plochá. Tvůrci ji nevěnovali prostor pro jakýkoliv rozvoj a stává se tak další akční figurkou, která nemá v ději žádné místo. No a ono to moc není lepší ani s hlavním hrdinou. Proč je Boba Fett v posledních třiceti letech tak oblíbený? Má to hned několik důvodů. Jedná se o námezdního lovce, ze kterého jde strach, příliš nemluví, spíše jedná. A co si budeme říkat, ta jeho zbroj je fakt paráda. Jeho helma a zbroj mluví za něj. Alespoň tak to bylo v původní trilogii a taktéž v komiksech a knihách.

Lze pochopit, že Fett prošel v seriálu velkou obměnou, nicméně jsme dostali ukecaného tatíka, který si nechá do všeho kecat. Ano, naprosto od všeho a od všech. Každý ho v seriálu velice snadno přeargumentuje. Jakmile mu někdo něco navrhne, Fett na to kývne. Fettovi někdo něco vyčte, Boba se změní. Fettovi navrhnou zůstaň a bojuj ve městě, Boba zůstane. Z anti-hrdiny se stává tak klasický hrdina, kterému najednou jde o blahobyt obyčejných lidí. A nepřispívá tomu ani charisma Temuery Morrisona. Ten je skvělý ve flashbackových scénách a vlastně i ve všech, ve kterých nemá zbroj. Jakmile ji ale nandá a naopak sundá helmu, Fetta mu zkrátka nevěřím.

(Din Djarin zastínil Bobu. I v jeho seriálu. Foto: Disney+)

Boba navíc dostal málo prostoru. Ze sedmi epizod byly dvě o někom jiném (o tom pravém Bobovi, kdy Favreau vzal jeho charakter a dal ho Dinu Djarinovi). Děj v současnosti byl osekaný na minimum a prostor v seriálu dostávaly sice zajímavější flashbacky, ale míchat tyto dvě nesourodé dějové linky dohromady, nebyl dobrý nápad. První řada mohla být klidně o Bobově útěku ze Sarlacca a následném životu s Tuskeny. Kriminální podsvětí si mohl Favreau nechat až do druhé řady.

A se slavným kriminálním podsvětím, o kterém slýcháme dobré tři roky, se pojí druhý problém. Čekali jste námezdní lovce, intriky, zrady, sbírání výpalného a všeho, co asi tak klasický gangster na odlehlé planetě bez pravomocí Nové republiky dělá? Tak to budete opět zklamaní. Být vládcem podsvětí u Fetta znamená starat se o lidi, které ani nezná (a my je taky neznáme, takže jsou nám buřt). Má potřebu zachraňovat ty, kteří zachránit nepotřebují. Komu ve finále to koření na Tatooinu vadilo? Nemohl se Fett s Pyky dohodnout a naopak za převoz získat nějaké ty kredity navíc, aby se jeho pokladnička kreditů rychle nevyprázdnila, když jiné operace mu zřejmě nevydělávají? A komu vůbec Syndikát Pyků to koření na tak chudé planetě prodával?

Děj má spoustu děr a Favreau znovu vsadil na zkratkovitost a jednoduchost příběhu. Odmyslete si všechny ty známé postavy a svět Star Wars. Zbude vám naprosto béčková zápletka, která nemůže jiného diváka oslovit. A i když má Favreau s Filonim cit na fanservis, tak na něm nemůžou stavět celý seriál. Jednou bude zapotřebí ukázat nové a originální postavy, ne ždímat ty staré, ne se neustále vracet na oblíbená místa. Ne přijít s postavou z animovaného seriálu jen proto, aby byla v dalším díle zabita.

(Black Krrsantan je skvělý, jen opět nejde o původní postavu seriálu. Foto: Disney+)

Takhle se to zkrátka nedělá. I když jsem si teda jednotlivé epizody víceméně užil, tak se nemůžu zbavit pocitu, že mi seriál vlastně nic nedal. Vykradl třetí řadu Mandaloriana, pokřivil charakter Boby Fetta a zabil pár známých postav z animovaných seriálů. To je ale vše. Dějová linka v přítomnosti, na které to mělo celé stát, byla hrozně slaboučká a sráží seriál hrozně dolů. A já nemůžu seriál o Bobovi bez Boby hodnotit jinak než průměrně. Samotnému názvu seriálu The Book of Boba Fett taktéž nerozumím. O žádné knihy / kroniky z příběhy jedné postavy se nejednalo, spíše o mix příběhů jiných Star Wars postav, které měly v seriálu větší vývoj než hlavní postava. A to je prostě špatně.

Hodnocení: 60%

@Blackhand47XD

Boba Fett patří mezi ony postavy, které si fanouškovskou základnu dokázaly vybudovat jen na svém image, kterou dále provázely příběhy v knížkách a komiksech, což Bobovu popularitu jen posílilo. Už od rebootování značky Star Wars Disneym si pak všichni kladli otázku: „Přežil Boba Fett pád do Sarlacca?“ To nám samozřejmě potvrdil seriál Mandalorian, kde Boba také získal zpátky svou zbroj a následně také vlastní seriál.

Ten přišel se zajímavou premisou. Boba se rozhodl stát se vládcem podsvětí a to z trůnu svého bývalého zaměstnavatele Jabby. Jenže o tomhle seriál vlastně skoro není. Velkou část prvních čtyř epizod zabírají flashbacky, které nám ukazují, jak Boba přežil, přišel o svou zbroj, byl přijat mezi Tuskeny, ti byli vyvražděni, on potkal Fennec Shand, znovu získal svou loď a pomstil se Sarlaccovi. A když díly s flashbacky skončí, je Boba odsunutý na vedlejší kolej a na scénu se vrací Din Djarin, díky čemuž seriál skutečně působí jen jako Mandalorian 2.5, bez kterého se v ději dál neposunete.

(Tohoto týpka ještě asi uvidíme. Foto: Disney+)

Děj s Bobou v „přítomnosti“ je pak jen o tom, že Boba přijde do jedné ze dvou budov v Mos Espa, popovídá si s místními, někdo se s někým popere a konec. Huttové tu jsou jen proto, aby odkázali na Jabbu, jinak jejich přítomnost nedává smysl a k čemu mít velkého padoucha v podobě Syndikátu Pykeů, když jsou jen bezejmennými pěšáky bez nějakého vůdce. Stačilo by vzít jen jednoho Pykea, dát mu jméno, trochu odlišný vzhled a nějakou osobnost a bylo by… jenže tu není nic.

Pátý a šestý díl jsou samozřejmě tím nejlepším, co seriál nabízí, ale hostující hvězdy si nemohou vzít všechnu pozornost jenom na sebe. Ať už to byli Luke, Ahsoka nebo Cad Bane, všichni dali fanouškům, co od nich očekávali, jenže to nemůžeme říct o hlavních dvou postavách. Boba Fett na vše jenom směšně přikyvuje a vůbec nepřemýšlí takticky. Fennec Shand je pak jenom hloupý poskok bez špetky charakteru. Ano, závěrečná scéna seriálu měla pravdu, Boba Fett se na roli šéfa podsvětí opravdu nehodí… je to totiž jenom ranař.

(Garsa Fwip je neskutečně sexy, ale víme o postavě něco jiného? Foto: Disney+)

Co říct potom k finále? Zklamání. Rodriguez nám režíroval také první a třetí epizodu a mnoho lidí si stěžovalo, že tyhle díly vypadají ze všech nejlevněji. Napětí je zde navíc nulové. Rodriguez si potrpí na přepálenou akci, kde nikdo neumírá, takže tu máme velkolepé Scorpenek Droidy vytažené z Legends, kteří neumí nic, a samozřejmě také rancora v akci. No… celé je to jenom akce. A pak konec. Logika zde navíc naprosto neexistuje.

K seriálu se dá říct už jen to, že víceméně anuloval finále druhé řady Mandaloriana, protože si tvůrci zřejmě řekli, že na Manda bez Grogu po jeho boku nebude nikdo asi koukat. Boba Fett tak také není na svém trůnu a vlastně jediné, co se skutečně stalo, je zatčení Gideona a ukořistění temného meče. Když bych měl hodnotit epizody samostatně, patří díly 3, 5 a 6 k tomu nejlepšímu, co pod Disneym vyšlo. Jenže jako celek seriál nefunguje a tak se musí i hodnotit. Na jednotlivé díly se rád znovu podívám, ale při dalším sledování již budu vědět, že to vlastně k ničemu nesměřuje.

Hodnocení: 65%

Zdroj anotačního obrázku: Disney+

Diskuze /21

Basim

Bude druhá série?

#5 Camaris
11.2.2022 | 18:05:14
Camaris

Jako teprve druhý, hraný seriál ze světa Star Wars, bych to hodnotil nadprůměrně. Favreau chtěl dát fanouškům to, co chybělo na sequelové trilogii. A tak jsme viděli Bobu jak přežil Sarlaca, Luka jak staví akademii, Ahsoku jak vzpomíná na Anakina a Mandaloriana, který se musí naučit vládnout temným mečem. Je pravda, že od knihy Boba fett, bych čekal něco jiného, ale beru to tak, že to byla jen jedna kapitola v rozšiřujícím se příběhu. Přesto, že mám k některým věcem výhrady, tak sakra, kde jinde jsme mohli vidět jak si někdo ochočí Rancora? :) 75%

#9 tom99
11.2.2022 | 19:05:12
tekthorin

dobre zhrnute. U man to vyhrala jednoznacne 5. epizoda. Ktora v podstate s celym serialom nemala nic spolocne

11.2.2022 | 19:07:48
Lex Luthor

S hodnocením naprosto souhlasím a druhá série určitě bude budou to ždímat dokud to půjde

11.2.2022 | 19:11:21
Camaris

#1 Basim: Oficiálně je Boba u ledu, dokud se neodvysílá 3 řada Mandaloriana a další seriály ze světa SW. Počítá se ale s tím, že se minimálně v Mandovi objeví.

11.2.2022 | 19:12:57
budko

Konečne poriadna epizóda. Konečne nejaká akcia. Super.

11.2.2022 | 19:50:45
Oveckoun

Boba vznikl jako sádra na zlomenou nohu v podobě aféry okolo Giny a Pedra. Z badass postavy udělali citlivku a co se na scéně ukázal Mando, Boba šel okamžitě do pozadí. Čekal jsem temnější story ze zadních uliček a zločineckém podsvětí. Dostali jsme příběh, kde se skákalo v čase víc, než v Zaklínači s01. Špatné hodnocení zachraňovalo jen tuna SW fan věcí, kvůli kterému bylo mnoho odpuštěno. Ale ty vesmírné hipstery jim neodpustím.

11.2.2022 | 20:02:34
Ondra82

Linka s Tuskeny není postradatelná, význam je v tom, že na konci Boba použije jejich zbraň, na toho, kdo se „vysmíval“ jejich konci. A navíc třeba vysvětluje, jak ho život u nich formoval do podoby, ve které je nyní.

11.2.2022 | 20:14:55
tom99

#2 Camaris: Jo, máš pravdu, ale když se řekne A, musí se říct B. Rancor je super. Ale opět – byl nám představen v jednom díle a v dalším na něm už Boba jezdil. Kde je nějaký progres? Čekal jsem, že se aspoň bude na Rancorovi učit jezdit, získávat si jeho důvěru apod. Jenže oni nám v jedné epizodě Rancora ukážou a v další už na něm jezdí. A takhle je to se vším v seriálu, což je problém. Naopak hezký vývoj byl s těmi Tuskeny…

webmaster
11.2.2022 | 20:57:23
4391

Taky s hodnocením souhlasím. Tenhle seriál není špatný, ale měl se jmenovat jinak. Boba Fett tu dostal pěkně na frak. Jestli bude někdy druhá řada, měl by být Boba trochu větší drsňák. A hlavně by to mělo být více o něm. Boba Fett je skvělá postava, je opravdu škoda ho v jeho vlastním seriálu takhle upozadit.

11.2.2022 | 21:32:12
Filip Ondrej

Hodnocení to vystihuje zcela přesně a akorát mě mrzí, že Garsa Fwip byla tak nevyužitou postavou, kterou nakonec ještě zabijí (jako vážně?! po tom co nám představí nejvíc sexy twi'lečku v hraném projektu?)

11.2.2022 | 22:38:39
George Wayne

Seriál rozhodně nebyl špatný, akorát mi přišlo, že si tvůrci tak nějak nevěděli rady, jak to celé vůbec pojmout. Po vizuální a fanouškovské stránce super, propojenost s ostatními Star Wars díly taky dobrá, avšak ten děj prostě pokulhává. Když to srovnám třeba s takovým Peacemakerem, tak ten má jednu hlavní zápletku, na které to všechno stojí, ale další se časem vynořují a rozvíjejí tak příběh.

Boba tohle nemá. Celý seriál působí strašně nekonzistentně – jako by si tvůrci sami nebyli jistí, co vlastně chtějí divákovi ukázat. Nejdřív máme flashbacky namixované s hlavní zápletkou, pak máme dvě epizody z úplně jiného seriálu, přičemž v jedné Boba ani není (název zvolený hodně nešťastně) a pak máme finále, kde se de facto dozvíme, že se vše vrátilo do starých kolejí, jak tomu bylo před Mandem sezónou 2 a že nikdo ze známých postav ani nezemřel. Navíc jsou tu trhliny či nejasnosti, které prostě seriál shazují (Boba se vrací do Sarlacca, protože zapomněl, že mu Jawové vzali brnění nebo Boba si místo Slave-1 vezme do boje o město Rancorna, který ještě není vycvičený).

Je mi jasné, že od seriálu ze světa Star Wars (ještě pod taktovkou Disney) nemůžeme čekat kdovíjak převratný děj, kor když tvůrci sázejí na přímočarost, ovšem alespoň by to chtělo víc cílit na rozvoj hlavních postav (tj. Boba a Fennec + Cad Bane jako záporák). Jako já rozumím, že Mando byl pro děj důležitý, ale darovat mu dvě celé epizody, když stačil dvouminutový záběr, kde vystoupí z lodě a prohodí s Bobou několik slov? Paradoxně ale právě tyto epizody byly nejlepší, přesto jsme se jich mohli dočkat (s menšími úpravami) ve třetí sezóně Mandaloriana. Kdyby se seriál nejmenoval The Book of Boba Fett, tak by mi to tak nevadilo, ale takhle to vypadá, že tvůrci neměli dost materiálu pro jeho vlastní seriál, a tak povolali „staré známé“.

Je to škoda, seriál měl spoustu skvělých momentů, fanouškovský servis byl opravdu spot on, návrat Cad Banea byl famózní (prý je vzhledem k tomu podivnému pípání možné, že to přežil, takže možná hlavní záporák pro druhou sérii ;), jen ten progres tomu sházel. Chápu, že Boba přehodnotil své způsoby poté, co narazil na Tuskeny, upřímně mi to ani nevadí, lidé se mění, ale v tom případě nechápu, proč obsadí trůn Jabby Hutta a stane se lordem podsvětí, aby pak ve finále stejně řekl, že že se na to on sám vlastně nehodí a naznačil že by to místo něho mohl dělat někdo jiný. Asi bych to uzavřel parafrází Cad Banea, který sám řekl, že nechápe Fettovy motivy…

11.2.2022 | 23:00:17
Martrix

Zlikvidovat Cad Banea a ještě takto trapně? Udělat z Boby hodného dědu, ve kterém se probudilo svědomí? Z Fenek a Santy udělat pejsky? Mando je pro změnu taťka, kterého nakonec musí synek zachránit? Jak mám oba FF rád, tak v hraných seriálech zprasili minimálně nejednoznačné postavy zabijáků a místo aby nabídli seriály i fanouškům 12+, tak udělali fanservis pro desetileté, nebo lobotomizované.

12.2.2022 | 8:13:00
Carlos Matos

dobré recenze

12.2.2022 | 13:59:38
Hodooor

líp bych to nenapsal s většinou souhlasím ale tom99 jedna oprava „Fennec“ není vůbec plochá! to dělá ten uplý kostým :)

12.2.2022 | 15:37:27
Lonni

Otázka : Kdo byl v po titulkové scéně ?? Nějak to nemůžu poznat

#17 fabec #19 Oveckoun
12.2.2022 | 19:58:35
fabec

Přitom podle mého opravdu stačilo, aby to byla prostě třetí řada Manda, a nikoliv samostatný seriál, a bylo byto hodnocení mírnější. Boba jako druhá hlavní postava pro jednu řadu, dostal by 1–2 díly více prostoru na svůj příběh a bylo by.
#16 Lonni: Maršál a ten hipster je zatim někdo neznámej

12.2.2022 | 20:22:09
Amigo65

Dávám tomu 75 %, jinak souhls s Camarisem.

12.2.2022 | 21:26:04
Oveckoun

#16 Lonni: V nádrži se léčil Cobb Vanth (tzn přežil postřelení) a nad ním stál „doktor“ který se připravoval na robotické vylepšení jeho těla (stejně jako to bylo u Fennec Shand).

12.2.2022 | 22:40:26
Křovinořeznìk

Co třeba počkat jak to skončí, nebo něco začne? Každý má právo na změnu i Boba Fett, asi se o to zajímám málo ale vy vidíte do hlav kteří to dávají dohromady, můžu se zeptat co bude v 4 sérii Mandaloriana nebo BoBF? Děkuju

16.2.2022 | 19:49:42
Křovinořeznìk

Jo a hodně lidí si mysleli že Boba je mrtvej, tak ho nechte žít, co jsem viděl poslední trilogii pod taktovkou Walta Disney, snaží se abyste byli spokojený, udělejte fan filmy, a budete spokojený

16.2.2022 | 20:37:45
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Novinky

Boba Fett se nedočkal potvrzení nové řady na Celebrationu a ani během třetí řady Mandaloriana

Boba Fett se nedočkal potvrzení nové řady na Celebrationu a ani během třetí řady Mandaloriana

Ten Boba Fett má ale smůlu. Ještě před dvěma lety to byl nejoblíbenější námezdní lovec v galaxii u většiny fanoušků a teď se musí prosit o pozornost. Seriál The Book of Boba Fett se dočkal smíšených ohlasů, neboť postava Fetta řádně změkla oproti komiksům a knihám.

Reklama

Nejlepší postavy

Galerie

Galerie

Zajímavosti

Dave Filoni přiznává, že o oživení animovaných postav přemýšlí jen zřídka

Dave Filoni přiznává, že o oživení animovaných postav přemýšlí jen zřídka

Konečně máme pocit, že Star Wars je jedno velké médium, které propojuje i ty, které si byly vždy malinko vzdálenější. Animované postavy nám postupně ožívají a potkáváme je v hraném pojetí. Tvůrce právě těchto postav si ovšem nemyslí, že za každou cenu je chce oživit.

Narozeniny herců

Filtr seriálů








Reklama