Van Helsing
61/100 - 63×

Van Helsing

Vanessa Helsing, vzdálená příbuzná slavného lovce upírů Abrahama Van Helsinga, je vzkříšená z jednoho důvodu – aby vystopovala upíry, kteří zcela ovládli svět. Vanessa je poslední nadějí lidstva, která je povede v boji proti upírům a navracením toho, co bylo ztraceno.

USA | 2016 | Ukončeno
5 sezón | Syfy | 42 minut
Akční, Dobrodružný, Hororový
Kelly Overton (Vanessa Helsing), Jonathan Scarfe (Axel Miller), Christopher Heyerdahl (Sam), Trezzo Mahoro (Mohamed), Rukiya Bernard (Sarah Carol), Aleks Paunovic (Julius Romanski), Vincent Gale (Phil Fleischman), Paul Johansson (Dmitri), Laura Mennell (Rebecca), David Cubitt (John), Hilary Jardine (Susan Jackson), Terry Chen (Brendan), Missy Peregrym (Scarlett Harker), Ryan Robbins (Taka), Andrea Ware (Lucky)

Recenze třetí řady seriálu Van Helsing: Stále krvavá zábava?

I když na jiných stanicích jsme uprostřed seriálové sezóny, některé seriály si nyní dají roční odpočinek. Van Helsing se s námi prozatím rozloučil třetí řadou, tak si teď pojďme všechno hezky zrekapitulovat. Má seriál stále co nabídnout, nebo se jedná o nastavovanou­ kaši?

2 1
13.1.2019

Již po prvních pár dílech první řady bylo jasné, že seriál bude opravdu velkým béčkem. To slibovaly trailery a podle toho se tvářily i první epizody, které si na nic nehrály. A někdy je třeba mít ve svém portfoliu i takový seriál, u kterého v klidu vypnete. S postupem času se ovšem z post-apokalyptického seriálu stala show, která dokázala zaujmout svými vlastními záhadami a člověk musel sem tam i přemýšlet, aby se v ději pořád neztrácel.

Kvalita se zvedla především v průběhu druhé řady, nicméně po její polovině, kdy se skupina rozdělila, vše sklouzlo ke kvalitě prvních dílů první série. Třetí řada však slibovala návrat ke kořenům té druhé a dá se říci, že to vesměs i splnila. Tentokrát ovšem byla celá hlavní osa příběhu dopředu nalajnovaná.

(Axel přišel na jednu epizodu o zrak. Foto: Syfy)

Hned první díl třetí řady ukázal, že se chce vypořádat se všemi možnými nešvary (a hlavně zbytečnými postavami) z předchozích let a ukončil hned několik dějových linek. Zároveň nám také odhalil tajemnou zápletku okolo Starších upírů, které musí Vanessa Helsing postupně zabít. Jak čas postupoval, sem tam někoho zabila, ovšem i s touto poměrně jasnou zápletkou jsme dostávali slušný seriál s celkem dobrými akčními scénami.

Prvních pár dílů nové řady se ještě soustředilo na mytologii upířího světa, denní chodce a minulost Vanessy a Scarlett. S postupem času bylo to nejzajímavější na seriálu značně upozaděno a do popředí se dostaly i postavy, které třeba v minulosti nedostávaly tolik prostoru (Julius Romanski, Phil Fleischman a Scab), dočkali jsme se i několika flashbacků. Zde už to bylo o poznání horší.

Zatímco Philův návrat do seriálu byl naprosto zbytečný a děj pouze zpomaloval, Julius se po svém triumfu ve druhé řadě stává novou nudnou postavou. Může za to prkenný scénář a také fakt, že ho tvůrci odsunuli na druhou kolej právě k nezajímavému Philovi a doktorce Sarah Carol, kde prostě nemůže nikdo zazářit. Naopak dějová linka se Scabem je čím dál lepší. Některé scény mezi ním a Sesterstvem byly dechberoucí a Scab je skvělým příkladem, jak se z nevýznamné vedlejší postavy může stát někdo, kdo nakonec táhne seriál nahoru.

Hlavním lákadlem jsou ovšem stále sestry Van Helsingovy, ale nutno říci, že Scarlett letos zvlášť bodovala, protože Vanessa se stává čím dál otravnější postavou. Možná za to může její posouvání na temnou stranu, ale i její naprostá přímočarost, poměrně fádní dialogy a stále stejné grimasy herečky Kelly Overton. Axel Miller si sice ukradl pár scén pro sebe, ale je až moc často jako hloupý mariňák ovlivňován a manipulován sestrami, až někdy bolí se dívat, jak typicky silná chlapská postava dostává za uši.

(Christopher Heyerdahl si svou roli náležitě užívá. Foto: Syfy)

Sam je kapitolou sám pro sebe. Je to velice zajímavá a komplexní postava, která ovšem dostává v epizodách minimum prostoru a nemá pevné místo v ději. Většinu času pobíhá po lese, někoho loví a to je vše. Nicméně s finálovou epizodou by se toto vše mělo změnit. Jeho charakter se zase posunul o kus dál a snad se dočkáme i definitivního oproštění od slepé lásky k Mohamedovi.

Třetí řada celkově nebyla špatná a šla ve stopách té druhé. S přibývajícími epizodami jí ovšem znovu došel dech a poslední tři čtyři díly působily trochu zbytečně. Někdy je vidět, že na začátku série mají tvůrci mnoho nápadů (a právě proto je vždy první polovina řady lepší), které ale nedovedou zdárně dotáhnout do vítězného konce. Právě na konci děj už dost škobrtá a stojí na místě.

Nicméně se stále jednalo o důstojnou řadu. Zřejmě kvůli flashbackům a Scarlett se nám více líbila druhá řada, ale třetí je těsně za ní. Čtvrtá série může potenciálně nabídnout zajímavou zápletku se Starším Samem, zlou Vanessou a pomstychtivým Axelem. Je ovšem nutné do příběhu dodat i nové a hlavně zajímavé postavy. Nováčci se ve třetí řadě opravdu nepředvedli.

Hodnocení: 65%

A jak hodnotíte třetí řadu vy? Splnila vaše očekávání?