Star Trek: Discovery
70/100 - 142×

Star Trek: Discovery

Nová loď, nová mise. Příběh první důstojnice Michael Burnhamové, sloužící na hvězdné lodi U.S.S. Discovery, odehrávající se deset let před érou slavného kapitána Kirka a jeho pětileté mise.

USA | 2017 | Vysílá se
vysílání
3 sezóny | CBS All Access | 43 minut
žánr
Akční, Dobrodružný, Sci-fi
hrají
Sonequa Martin-Green (Michael Burnham), James Frain (Sarek), Michelle Yeoh (Philippa Georgiou), Doug Jones (Saru), Jason Isaacs (Gabriel Lorca), Anthony Rapp (Paul Stamets), Shazad Latif (Ash Tyler), Wilson Cruz (Hugh Culber), Mary Wiseman (Sylvia Tilly), Jayne Brook (Katrina Cornwell), Mary Chieffo (L'Rell), Shazad Latif (Voq), Mia Kirshner (Amanda Grayson), Emily Coutts (Keyla Detmer), Anson Mount (Christopher Pike)

České titulky k premiéře první řady

České titulky k premiéře první řady

Star Trek: Discovery konečně dorazil na televizní obrazovky a vy si konečně první epizodu s názvem The Vulcan Hello můžete vychutnat s českými titulky. Ty si pro vás připravili @KlárkaP, @Padd, @Marethyu2000 a @spockedscully. Po zhlédnutí nezapomeňte epizodu ohodnotit. Přejeme příjemnou zábavu.

33 0
27.9.2017

Zdroj: CBS All Access

Diskuze /58

Josef23

Děkuji za překlad. Jen prosím na kterou verzi jsou titulky udělané ? Mám verzi „NF.WEB-DL.DD5.1.x264-NTb.mkv“ a na ní mě nesedí.

#2 spockedscully
27.9.2017 | 16:29:53
spockedscully

#1 Josef23: Mělo by to sedět na Star.Trek.Dis­covery.S01E01­.The.Vulcan.He­llo.1080p.CBS­.WEB-DL.AAC2.0.x264-AJP69 – pravděpodobně jsou titulky přejmenované podle verze, na kterou nesedí, napravím to.

27.9.2017 | 16:43:44
Josef23

Díky za zprávu-už stahují jmenovanou verzi.Snad to bude sedět.

27.9.2017 | 16:53:27
Josef23

Takže to sedí.Jen jsem si všiml , že okolo 20min, kde se mluví klingonský nejsou přeložené titulky.Můžete to dopřeložit? Anglické tam jsou v obraze.Všude jinde, kde se mluví klingonsky titulky jsou.

#5 spockedscully
27.9.2017 | 18:17:28
spockedscully

#4 Josef23: Tak to nám muselo nějak vypadnout. Díky za upozornění, doladíme to a nahrajeme je správně.

27.9.2017 | 18:30:23
Josef23

Díky-pak dejte vědět až to bude

#7 spockedscully
27.9.2017 | 18:33:35
spockedscully

#6 Josef23: Omlouvám se za komplikace, už by to mělo být v pořádku. Spolu s tím jsou nahrané další dvě přečasované verze :-) Příjemnou zábavu!

27.9.2017 | 20:29:11
Marty7

Zdravím, díky za titulky, nicméně se chci zeptat, budou titulky i na jiné verze? Např. WEBRip.x264-RARBG? Díky za info. :)

#14 KlárkaP
27.9.2017 | 20:29:21
percival2

No, hlavně na nějaké verze, co mi v archivu nezaberou Gigo a víc, takže verze, co má i SD. Jinak taky dík, že něco hodinu stahuju a pak na to ty titulky nepasují … grrrr … ;-)

#15 KlárkaP
27.9.2017 | 20:32:00
annape

Poprosila bych o přečas na verzi AVS. Děkuji

#15 KlárkaP
27.9.2017 | 20:49:40
pidalin

Nic proti vám, ale tomuhle seriálu ani titulky nepomůžou. :-D :-D

#16 percival2
27.9.2017 | 20:58:16
Kafka Tamura

Nnnnice. Doufam, ze nebudu souhlasit s pidalinem.

27.9.2017 | 21:20:11
SikyCZ

Díky moc za titulky :-) jak to přibližně vydíte se druhým dílem prosím ?

27.9.2017 | 21:58:35
KlárkaP

#8 Marty7: Na raggb už dělat nebudu. Titulky jsou načasované na 2 WEB-Dl, což je kvalitou to samé jako RAGGB. Je možné, že jedna z těch verzí na to bude i sedět.

27.9.2017 | 22:30:54
KlárkaP

#9 percival2: #10 annape: AVS a AFG by měli mít shodné časování.

#17 monikash
27.9.2017 | 22:33:24
percival2

#11 pidalin: Dávám tomu pilotní díl, taky se budu rozhodovat. Jejich mínus, že dali hlavní roli nesympatické herečce jen kvůli třídnímu původu.

28.9.2017 | 7:22:25
monikash

#15 KlárkaP: Na AVS mi nesedí. Jsou posunuté o cca2 sec. Ale hlavně, jestli jsou v nich už opraveny chyby viz Diskuze?

#18 spockedscully
překladatel
28.9.2017 | 8:00:19
spockedscully

#17 monikash: Zatím nejsou, i my musíme někdy spát a věnovat se překvapivě i jiným věcem, než jsou fanovské titulky ;) Během dneška budou, nepřeložená klingonština tam už ale je.

28.9.2017 | 8:30:51
uranmorte

Děkuji za titulky. Nešlo by na úvodní stránce pod procenty rozdělaných titulků uvádět pro jakou verzi je to dělané?

#20 Josef23
28.9.2017 | 9:21:00
Josef23

#19 uranmorte: Souhlasím.Bylo by dobré vědět na kterou verzi překladate.

28.9.2017 | 9:49:08
spockedscully

Titulky jsou aktualizované a měly by být co nejvíc v pořádku. Pokud vás napadá nějaké lepší řešení konkrétních míst, můžeme se o tom pobavit ve zprávách.

28.9.2017 | 11:05:31
Marethyu2000

Kluci, jednoduše, když se podíváte, kolik má určitá verze délku, tak když najdete stejnou délku u jiné verze, mělo by to sedět :) případně VLC by mělo zvládat i titulky o kousek posunout :)

28.9.2017 | 11:24:15
Don Balfas

Titulky mi seděli na Star.Trek.Dis­covery.S01E01­.The.Vulcan.He­llo.WEBRip.x264-PBS[ettv] v pohodě. Co se seriálu týče, mno hlavní postava krajně nesympatická a ta kamara? tu asi nosil kameraman na zadku, jinak to nechápu.

28.9.2017 | 11:48:07
mmmm

Je to pěkný, dobře se na to kouká, ale přesto si myslím, že z toho budou max. 1–2 série. Je to moc drahé a nebudou schopni k tomu přitáhnout odpovídající sledovanost. Dnes jsem se o tomto seriálu zmínil v práci a všichni na mě koukali jak vyoraný myši. Nikdo o tomto seriálu zkrátka neví. Chválím masky Klingonů, protože konečně vypadají jako skuteční emzáci. Vypadá to hodně reálně. Nereálně však vypadá klingonská mluva. Mluva retardů. Než by si tou jejich řečí stihli vysvětlit funkci žárovky, tak pomřou v jeskyních u ohňů a ani nestačí vylítnout ke hvězdám. Technologická vyspělost se z velké části odvíjí od rychlosti vzájemné komunikace mezi jedinci druhu a v tomto mi to právě reálné nepřipadá.

#25 matrix17 #28 pidalin
28.9.2017 | 13:11:05
matrix17

Já bych se přimlouval za jméno „Michaela“. Michala by vypadalo trochu divně. Nicméně Michael opravdu není ženské jméno. :)

#24 mmmm: Po prvním díle s tebou souhlasím. Kapitánka a první důstojnice občas vypadaly, že ze sebe vzájemně strhají šaty a… Jsem z toho trochu rozpačitý. Nicméně si myslím, že by to mohl být zajímavý seriál a možná i na více než jednu nebo dvě řady. :) Uvidíme, co bude dál.

#29 spockedscully #33 KevSpa
28.9.2017 | 17:18:14
Lexx

Tak seriál se teprve rozbíhá … ještě bych nad tím nelámal hůl a dal tomu šanci. Co mne ale dost nemile překvapilo, že tvůrci seriálu nahradili původní „klingonštinu“ nějakým divným pseudojazykem, který mi k bojovným klingonům vůbec nejde. To se tedy dost nepovedlo :-( https://cs.wikipedia.org/…on%C5%A1tina

28.9.2017 | 18:38:00
pidalin

Mě tohle blbnutí kolem titulků přestalo bavit a začal jsem na většinu seriálů koukat v originále, případně jenom s anglickejma titulkama a kupodivu se už docela chytam po ňáký době, zkuste to taky. Než furt brečet kdy budou titulky, tak je lepší se tu angličtinu začít učit a seriály jsou na to docela dobrý.

#41 Angi
28.9.2017 | 18:38:47
pidalin

#24 mmmm: Vzhled Klingonský technologie a oblečení taky vylučuje cestování ke hvězdám, civilizace která má WARP asi těžko bude nosit oblečky z kostí, to je prostě nesmysl. Udělali z Klingonů ňáký barbary a přitom je to normální moderní vyspělá civilizace a doteď měly jejich lodě i zbraně industriální design, ne tyhle ty organický hnusy. Fakt nechápu.

28.9.2017 | 18:40:28
spockedscully

#25 matrix17: Jenže postava se jmenuje Michael, ne Michaela, pevně věřím, že to je nějaký tvůrčí záměr. ;)

#35 pidalin
28.9.2017 | 18:41:11
mmmm

Jsem zvědav, jak přeloží to zatracený „Remain Klingon!“

29.9.2017 | 0:06:39
mmmm

Já osobně bych to přeložil jako „Klingon navěky Klingonem!“

29.9.2017 | 0:11:41
IC

Neznám kontext, ale asi stačí „Zůstaň Klingonem!“. Nebo v jiným kontextu zase „Jednou Klingon, pořád Klingon“.

29.9.2017 | 0:18:47
KevSpa

#25 matrix17: Jo, měnit jména postav podle toho, jak se ti zlíbí, fakt inteligentní nápad.

#42 matrix17
webmaster
29.9.2017 | 0:25:44
monikash

A není to Michelle (fonet. Mišel)? I když jsem našla, že podle matrik je Mišel mužské jméno… Jinak, když se člověk soustředí na čtení titulků než na obraz za nimi, tak to není zas taková hrůza.....

#36 spockedscully
překladatel
29.9.2017 | 7:34:12
pidalin

#29 spockedscully: Pojmenovat hlavní ženskou postavu Michael je asi pomsta dabérům. :-D

#36 spockedscully
29.9.2017 | 9:07:22
spockedscully

#34 monikash: Michelle je ženské jméno, Michel mužské, ale ani jedno z toho není jméno komandéra Burnhamové, jmenuje se Michael a tak ji i v seriálu oslovují.

#35 pidalin: Ono ani v těch českých titulcích to nevypadá nejnádherněji :D

#38 percival2
29.9.2017 | 9:44:19
madpavel

Když to tady tak čtu, tak jsem snad jedinej komu se to líbí…

#39 Standule
29.9.2017 | 10:49:45
percival2

#36 spockedscully: Třeba je to To, u těch amerických seriálů člověk nikdá neví ;-)

29.9.2017 | 11:34:36
Standule

#37 madpavel: Hele, jediný nejsi. Já jsem s tím třeba taky spokojen, ačkoliv to bude tím, že nejsem zaritý „trekkies“.

29.9.2017 | 11:34:58
percival2

A jinak teda po prvním díle ne, jdu raději stahovat čtvrtý díl Orville, to je Star Trek-ovštější seriál než tohle.

Už se docela těším, jak to sprdnou v některém z dalších dílů TBBT :-D

29.9.2017 | 11:36:45
Angi

#27 pidalin: Naprostý souhlas. Takhle jsem začal před pár lety. Někdy se chytám víc, někdy míň a někdy si ani nevšimnu, že ty české nemám. Hned první pokus byl daleko lepší, než jsem vůbec očekával. A od té doby se moje angličtina jen zlepšuje, jak jsem si ověřil na dovolené. Všem doporučuju. A stejně na to pak může člověk kouknout ještě jednou s titulkama. Kdyby měl pocit, že to nepochopil.

#53 pidalin
29.9.2017 | 12:53:05
matrix17

#33 KevSpa: Ano, převést jméno do češtiny je dle mého názoru rozumné. Protože ono Michael coby ženské jméno je Michaela. ;) Je to podobné jako Dylan, Elliott, Avery.

#43 KevSpa #44 KlárkaP #45 téčko171 #46 matrix17 #58 KlárkaP
29.9.2017 | 23:59:40
KevSpa

#42 matrix17: Nemáš pravdu. A jména se do češtiny opravdu nepřevádějí. A ne, Michael není Michaela, tady je to jméno velice specifické. Tyhle věci samozřejmě zkušení překladatelé vědí.

#46 matrix17
webmaster
30.9.2017 | 0:41:00
KlárkaP

#42 matrix17: Když si poslechneš originál tak oni to opravdu vyslovují jako mužské jméno [ Majk], takže opravdu tady není důvod k tomu to jméno jakkoliv poženšťovat. Kdyby jméno vyslovovali [Mišel], [Majka] nebo nějak takhle tak to uděláme. Ovšem v tomhle případě by to byla překladatelská chy­ba.

30.9.2017 | 9:40:53
téčko171

#42 matrix17: Prvním a posledním pravidlem každého překladatele je zachovat záměr tvůrce. Je-li záměrem tvůrce té postavě říkat [majkl], není sebemenší důvod ji do titulků či kamkoliv jinam překládat jako Michaela. Co by asi řekl George R. R. Martin na to, že Jaimemu Lannisterovi říkají v českém dabingu [chajme]…

#46 matrix17
webmaster
30.9.2017 | 12:14:03
matrix17

#42 matrix17: #43 KevSpa: Hledal sis to vůbec nebo prostě víš? :) Si zkušený překladatel, takže určitě hledal… #45 téčko171: V tom případě, jak si můžeme dovolit doplňovat -ová? :) Co by na to autoři říkali? Btw. nevím proč by Jaimemu říkali „chajme“. Je to jméno Jakub…

Vyjádřil svůj názor. Nic víc. Tím bych tuhle nikam nevedoucí debatu ukončil. :)

#47 téčko171 #48 KevSpa #50 spockedscully
30.9.2017 | 22:19:21
téčko171

#46 matrix17: #sorryjako, ale přechylování příjmení u žen dle pro češtinu specifických pravidel je něco naprosto odlišnýho, než úplná změna jména. :D BTW Jaimeho v českém dabingu skutečně vyslovují [chajme]. Je to učebnicový příklad překladatelského diletantismu a naprosté ignorace předlohy. (:

#49 KevSpa #51 matrix17
webmaster
30.9.2017 | 23:25:51
KevSpa

#46 matrix17: Nehledal jsem si nic, není to biologicky možné.

webmaster
30.9.2017 | 23:35:32
KevSpa

#47 téčko171: Ani se nesnaž, s ním je to marný.

webmaster
30.9.2017 | 23:36:32
spockedscully

#46 matrix17: Tak jako tak, prostě jsme se s překladateli rozhodli, že její jméno měnit nebudeme, takže jestli se ti to nelíbí, můžeš si to v těch titulcích upravit a pak se na to tak koukat. Přechylování není totéž co překádání jména, takže nechápu souvislost.

1.10.2017 | 0:37:09
matrix17

#47 téčko171: Paradoxně je tvůj příklad úplně přesný příklad. Zatracení diletanti, jak se opovažují použít správnou výslovnost onoho jména, když americká seriálová (ne knižní) předloha používá anglicismus a tedy přechýlení na Jamie? Hamba jim! Jaime je portugalské jméno mimochodem. Autorovi knižní předlohy to podle všeho nezpůsobilo žádnou újmu.

Opět by si stačilo dohledat informace…

#52 téčko171
1.10.2017 | 12:28:00
téčko171

#51 matrix17: Jak jsem již napsal, prvním a posledním pravidlem každého překladatele je ctít tvůrčí záměr, i kdyby to v originálním znění vyslovovali [džeksnsfajv], ať už by pro to měli důvod jakýkoliv. Překladatel není tvůrce ani svévolný korektor, on je pouze jakési médium, které předává původní dílo těm, kteří originálním jazykem nevládnou a vždy se snaží zasahovat co nejméně. Pokud se z nějakého důvodu rozhodli Jaimeho vyslovovat [džejmí], kdo jsem já, abych jim do toho sahal? Pokud se ženské hrdince jménem Michael rozhodli říkat [majkl], kdo jsem k čertu já, abych jim do toho sahal?! Jiný, víc očividný příklad – když se z nějakého, jakéhokoliv důvodu rozhodnu namalovat obraz, na kterém budou koně jezdit na lidech a dám svolení k jeho rozmnožování, taky ho přemaluješ, aby na něm lidi jezdili na koních, protože „tak je to přece správně“?

Ohledně toho dohledávání k Jaimemu – GRRM sice nikde neřekl, jak se má Jaime vyslovovat, nicméně jeho postoj lze dovodit z následujícího :

„Martin serves as the series' co-executive producer, while also scripting one of each season's 10 e­pisodes. So I think it is fairly sensible to assume that if the actors were pronouncing the name incorrectly that he would have told them so. Based on that alone I would say that we can infer that the pronunciation is the same as the for the English name „Jamie“.“

Autorovi to samozřejmě újmu podle všeho nezpůsobilo. To je však spíše způsobeno tím, že zřejmě žádný díl GoT v českém znění v životě neviděl a nejspíš ani netuší, že vůbec české znění existuje.

webmaster
1.10.2017 | 19:11:00
pidalin

#41 Angi: S tou dovolenou to můžu potvrdit, posledních pár let koukam na seriály a ve škole jsem měl z AJ vždycky čtyřky a neuměl jsem ani pípnout. Letos na dovolený jsem se domluvil uplně bez problému, nebylo to uplně ideální, ale domluvil jsem se, což je slušný na někoho kdo na základce i na střední z AJ skoro propadal. :-) To všechno díky seriálům a hrám.

1.10.2017 | 20:29:35
pidalin

PS: Měnění jmen v překladu je uplně normální věc a běžně se to dělá, je to lepší varianta než aby to znělo v češtině nesmyslně, což oslovení „Majkl“ pro ženskou prostě znít bude. Jak na ní jako budou volat? Majkle je nesmysl, to je oslovení chlapa, jenom Majkl je zase bez skloňování, tak jak to jako chcete nadabovat? V titulkách se to ještě dá přežít, ale až to jednou budou dabovat tak to jméno asi budou muset změnit. Autoři těch seriálů, knih a podobně na tohle vubec nemyslej jak se to třeba bude někomu překládat do jinejch jazyků, já kdybych měl vymejšlet jména postav, tak si na tomhle dam záležet. Můžou vymyslet sebelepší postavu, ale když si nikdo nebude pamatovat její jméno, nebo ho v půlce světa budou muset upravit, tak k čemu to je? To je podle mě špatně odvedená práce autora. Nemůže si myslet že celej svět je anglicky mluvící.

#55 KlárkaP #58 KlárkaP
1.10.2017 | 20:33:04
KlárkaP

#54 pidalin: Jako překladatelé si myslíme, že ženě dali mužské jméno z nějakého důvodu a později to bude vysvětleno.Třeba chtěl otec kluka a tak dceři dal mužské jméno. Když budeme celou dobu psát Michaela, tak to pak uděláme jak? Takže jsme to tak zachovali a hodláme v tom nadále pokračovat.

#56 KevSpa
1.10.2017 | 21:27:10
KevSpa

#55 KlárkaP: Techhle „rad“ rádoby znalců, co neví nic o překládání a jeho pravidlech, si vůbec nevšímej. Děláte to samozřejmě správně. :)

webmaster
1.10.2017 | 22:47:18
KevSpa

A jak se dalo předpokládat, ve třetím díle došlo na ono očekávané…
„I never met a female named Michael before.“

A teď ať nám ti chytrolíni prozradí, jak by si s tímhle poradili, když tu tak prosazovali ty Michaely a podobný blbiny.

#58 KlárkaP
webmaster
2.10.2017 | 3:52:12
KlárkaP

#57 KevSpa: Tadáááá! Teď na to taky koukám :D #54 pidalin: #42 matrix17: Pánové, opravdu to má být mužské jméno. Kdyby jsme dali Michaela, tak na nás teď pískáte, že to nedává smysl.

2.10.2017 | 11:21:46
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Aktualizace postav

V průběhu třetí řady seriálu Star Trek: Discovery budeme pravidelně aktualizovat sekci postav. Proto se nezapomeňte podívat na aktuální profily a ohodnotit všechny charaktery:

Reklama

Nejlepší postavy

Zajímavosti

Přehled Star Trek seriálů, kterých se v průběhu času určitě dočkáme

Přehled Star Trek seriálů, kterých se v průběhu času určitě dočkáme

Star Trek seriálů v čase přibývá a bude jich ještě mnohem více. Mnohdy se v tom dá lehce ztratit, proto vám přinášíme souhrnný článek, kde si přehledně shrneme, jaké seriály aktuálně běží, jaké se natáčejí a jaké se chystají. Jaký Star Trek seriál sledujete a hodláte sledovat?

Novinky

Star Trek 4 žije, Abramsova parta se vrátí se zbrusu novým filmem

Star Trek 4 žije, Abramsova parta se vrátí se zbrusu novým filmem

Nemožné se stalo skutečností. Star Trek 4 byl již v přípravách, nicméně od projektu odstoupil Chris Pine a Chris Hemsworth, jelikož výplata za další film nebyla podle jejich představ. Starý tým se ovšem vrací a kamery by se mohly roztočit ještě letos. To je ale zpráva, co říkáte?

Narozeniny herců

Galerie

Galerie

Filtr seriálů








Reklama