70/100 - 142×

Star Trek: Discovery

Nová loď, nová mise. Příběh první důstojnice Michael Burnhamové, sloužící na hvězdné lodi U.S.S. Discovery, odehrávající se deset let před érou slavného kapitána Kirka a jeho pětileté mise.

USA | 2017 | Vysílá se
3 sezóny | CBS All Access | 43 minut
Akční, Dobrodružný, Sci-fi
Sonequa Martin-Green (Michael Burnham), James Frain (Sarek), Michelle Yeoh (Philippa Georgiou), Doug Jones (Saru), Jason Isaacs (Gabriel Lorca), Anthony Rapp (Paul Stamets), Shazad Latif (Ash Tyler), Wilson Cruz (Hugh Culber), Mary Wiseman (Sylvia Tilly), Jayne Brook (Katrina Cornwell), Mary Chieffo (L'Rell), Shazad Latif (Voq), Mia Kirshner (Amanda Grayson), Emily Coutts (Keyla Detmer), Anson Mount (Christopher Pike)

Recenze třetí řady seriálu Star Trek: Discovery

Třetí řada seriálu Star Trek: Discovery je u konce, tak si půjdeme pěkně zhodnotit. Šlo o zcela jinou řadu, než jsme byli doposud zvyklí, tak jak si seriál poradil se všemi nástrahami? Navázal na poměrně dobře provedenou první řadu, nebo jde o přešlap úplně, ale úplně mimo?

9 13
11.1.2021

První řada Discovery po dlouhých letech vzbudila zájem diváků o seriálový obsah Star Treku. Nutné podotknout, že Alex Kurtzman měl děj pečlivě připravený dopředu a postupně odhaloval své záhady, které dokonale pasovaly k dobře vystavěnému ději. Následně přišla řada druhá, už o poznání horší, ve které se ovšem mísila dobře odvedená práce během první sezóny a naznačením, že do budoucna tu mohou být potíže s dějem.

První půlka druhé řady šla v dobře nastavených mantinelech té první, ale zhruba v půlce sezóny se ze seriálu vytratilo tajemno, zajímavé postavy, hloubka a nějaký souvislý děj. A bohužel co druhá řada naznačila, to se ve třetí prohloubilo, a opět se pokračuje na režimu autopilota. Třetí sezóna je zkrátka jeden velký maglajz, který nedává smysl a na příběh se už úplně zapomnělo.

Posádka Discovery se vydala do budoucnosti, takže příběh již nebyl svázán událostmi minulými, kdy fanoušci nadávali, že Discovery značně popírá události jiných Star Trek seriálů. Příběh se posunul o 930 let dopředu a svět budoucnosti ovšem vypadá až na pár výjimek úplně stejně, jako cokoliv jsme viděli v první či druhé řadě. Patřičně lze ocenit vůbec první epizodu s názvem That Hope Is You, Part 1, která je produkčně a řemeslně o dvě třídy výš než zbytek řady.

Co je tedy na třetí řadě tak špatného? Je toho hned několik. Zaprvé je to nějaký souvislý děj a směr, ke kterému by celá řada směřovala. Máme tady sice zápletku okolo Vyhoření, kdy zničehonic v celém vesmíru vyhořel warpový pohon všem lodím. Už i ten nápad je hodně odvážný a šílený, vysvětlení, jak se to stalo, které se dozvíme v posledních pár epizodách, je ovšem ještě horší.

(Ne každý se narodí jako herec. Foto: CBS All Access)

Třetí řada pouze přešlapuje na místě, nutně ji chybí nějaký výrazný záporák, který by vzbuzoval nějaké větší ohrožení, seriálu dále chybí touha po dobrodružství navštěvovat nové planety a vůbec seznamovat se se světem v budoucnosti, kterou posádka nezná a zřejmě ani znát nechce. Když už jsme nakousli ty postavy, tak výraznější mužská postava by seriálu prospěla jako sůl.

Dalším problémem je posádka samotná. Zatímco první řadu (co se týče postav) zachraňoval Gabriel Lorca a druhou Christopher Pike, tak jejich absence je ve třetí řadě značně cítit. Sice chápeme, že se tvůrci chtěli odlišit a oprostit od ryze mužských (heterosexuálních a bílých) kapitánů, jak ostatně několikrát v několika rozhovorech své fanoušky informovali, nicméně jim to nějak nevychází. A ne a ne vytvořit zajímavou postavu, která by šéfovala můstku Discovery. Michael Burnham je sice stále nejlepší postavou seriálu (zde očekáváme v komentářích hojnou diskuzi), ale je to jednooký král mezi slepými. Konkurenci má opravdu mizernou.

Saru jako kapitán je nevýrazný, Sylvia Tilly je poslední dvě řady nesnesitelná a trochu nám připomíná Felicity ze seriálu Arrow, kterou zpočátku publikum milovalo, ale rychle se jí naučilo nenávidět. A o zbytku posádky snad nemá smysl mluvit. Máme tady Ronald A. Bryce, Gena Rhyse, Joann Owosekun či Keylu Detmer, ale jedná se o tak nevýrazné komparzisty (pardon, profesionální herce), o kterých se ani za tři sezóny nic kloudného nedozvíme. Stále se jen culí na sebe a to nám má asi stačit, abychom postavy měli rádi či snad se o ně báli. Hádejte, nestačí.

Celkově nezájem o posádku je jedním z největších problémů celé třetí řady. Ani za skoro třináct strávených hodin ve třetí řadě se posádka nikam nevyvinula či jsme si nebyli schopni si k ní vyvinout nějaký hlubší vztah. O nějakém vývoji se dá mluvit pouze v případě Paula Stametse, který díky Adiře získal osobu, o kterou se může starat, a ke které vzhlíží jako ke svému vlastnímu dítěti, které bohužel nikdy neměl.

(Booker je sympatický, jen by potřeboval více prostoru. Foto: CBS All Access)

Pomyslnou záchranou mohl být Cleveland Booker v podání skvělého Davida Ajaly, ale ten dostal během třetí řady tak málo prostoru, že ani jeho jsme si neměli čas oblíbit. Už jsme i přestali sledovat, kdo měl jednotlivé epizody jako režisér na starosti. A je úplně jedno, zda je u kormidla Jonathan Frakes či jiný známý režisér. Když musíte točit podle mizerného scénáře, nic smysluplného stejně nevyčarujete.

Alex Kurtzman jakožto Abramsův žák znovu dokazuje, že po vzoru svého učitele umí příběh směle nakousnout, ale nikam ho neumí dovést. Oporou mu měla být Michelle Paradise a Akiva Goldsman, ale od té doby, co se přidali k tvůrčímu týmu, to jde se seriálem spíše z kopce. Seriál si totiž kromě nějakého smysluplného děje ve třetí řadě dal politicko-společenský cíl.

Konečně se tedy naučíte, jak správně oslovovat nebinární lidi a obecně seriál dost intenzivně a na sílu řeší aktuální témata ve společnosti, které mnohdy dostávají prim v celém příběhu. Seriál (chtěně či nechtěně?) někdy působí jako jedna velká propaganda určitého politicko-společenského hnutí, která je divákovi násilně vnucována každý díl, aby náhodou nezapomenul, co to vlastně sleduje. Je samozřejmě dobře a úplně v pořádku, že se nám tvůrci snaží přiblížit měnící se svět 21. století a konečně něco takového na obrazovkách vidíme, ale nikdy to nesmí být na úkor děje a samotné kvality vyprávění příběhu či snad hereckého výkonu herců.

(Cenu za nejhoršího dočasného kapitána vyhrává na celé čáře Tilly. Foto: CBS All Access)

A to je další kámen úrazu. Obsazovat do nebinárních postav nebinární herce je sice správný krok, za který lze tvůrce pochválit, ale stále tu musí být ta podmínka, že musí jít o herce. A když už o začínající, tak alespoň o talentované. Blu del Barrio v roli Adiry a Ian Alexander v roli Greye jsou jasnými příklady, jak se to dělat nemá. Dát do vysokorozpočtového seriálu naprosté amatéry, kteří neumí hrát, je vyloženě sprostota sama o sobě, kdy chvíli máte pocit, že sledujete film z Bollywoodské produkce.

Po těchto (ne)hereckých výkonech vám zkrátka vyjde najevo, že Sonequa Martin-Green je vlastně tím nejlepším, co seriál potkalo. Ještě tu máme samozřejmě Michelle Yeoh, která je světlým křišťálem v temné jeskyni, ale bohužel prostoru dostala (kromě svého dvojdílu, který mimochodem byl tím nejlepším na celé třetí řadě) mizerně málo.

Alex Kurtzman stočil kormidlo prudce doprava a na kvalitě seriálu je to značně znát. Bohužel se obáváme, že v těchto zajetých kolejích se bude pokračovat i do budoucna, což bohužel pro nás milovníky první řady je špatná zpráva. I když to třetí řada se svým podprůměrným hodnocením schytala i na zahraničních portálech, tak si nemyslíme, že by se do budoucna něco výrazně měnilo.

Jelikož seriál řeší politicko-společenské problémy, tak zkrátka tento seriál nepůjde jiným směrem, natož aby ho někdo v blízké budoucnosti zrušil. Takovéto seriály se zkrátka v dnešní době neruší. My jen budeme směle vyhlížet, že druhá řada Picarda nedopadne podobně. A snad i ta tuna nových seriálů, které má na starosti (bohužel) opět Alex Kurtzman.

Hodnocení: 20%

A jak hodnotíte třetí řadu Discovery vy? Líbila se vám, zklamala vás, nebo ve vás vzbudila naprosto odlišné pocity?

Diskuze /50

Ne-On

Třetí řada mi nepřišla úplně katastrofální, ale ten svět budoucnosti byl dost nedomyšlený, vysvětlení Burnu strašně složité a až moc náhod najednou, které do sebe pasovaly (Ockhama na ně, někdy méně je více), dál je pěkný, že mají programovatelnou hmotu, kde asi je potřeba velké přesnosti, která jim pak ale nezbyla na zaměřovací systémy zbraní, mocný Belt, který se rozpadne ještě ten den, co zemře (asi hlavní) záporák řady atd. Velké plus ale za to, že Ardeth Bay se vykašlal na hlídání mumie a dal se k Flotile. A ještě poznámka: nemůžou si nebinární lidi nějak urovnat úzus, jak se oslovovat? Ono je to těžké, když se jazyky a řeč vůbec vyvinuly z binárního rozdělení pohlaví, ale proč když Adiru ostatní oslovují they, tak sama o sobě mluví jako I a ne we?

#38 Marethyu2000
11.1.2021 | 18:24:39
targaryen

Ano, skoro každou epizodu se dával drahocenný prostor hlavně nehercům v rámci té propagandy „určitého politicko-společenského hnutí“. Tento prostor mohl být využit mnohem líp. A já jsem z toho poměrně dost zklamaný a je mi tak nějak zvláštně smutno (je to přece jen Star Trek). V další řadě budu určitě koukat alespoň několik epizod, ale pokud to bude pořád stejné, tak, i přes vymazlené speciální efekty, skončím s tímto seriálem. Vybírat bude určitě z čeho.

11.1.2021 | 18:26:33
xflori01

Klobouk dolů, souhlasím úplně se vším, co jsi napsal :D Strašné zklamání a obávám, se že budu muset seriál přesunout do Nedokoukaných, protože očekávám, že se mi do čtvrté řady nebude vůbec chtít.

11.1.2021 | 18:27:59
Desese

Ja musim rict, ze mne se treti rada zatim libila nejvic. Prvni a druha pro mě byly jako znasilneni Star Trek universa. Druhou řadu jsem třeba ani nebyla schopná dokoukat, jak mě nebavila. Tahle alespoň vypadala, že se vrací ke kořenům a víc mi připomínala TNG. Určitě za to částečně může, že jsou v budoucnosti a nemusela jsem se koukat na modifikované Klingony :D

#15 vampii
11.1.2021 | 18:50:45
Arihant

Obdivujem vas(serialovy masochisti), ze ste sa vobec pustili do tretej serie. Obcas treba pocuvat jasne „red flags“ a ignorovat aj znamu znacku star trek.

#6 Ne-On
11.1.2021 | 19:02:40
Ne-On

#5 Arihant: tak když je to – bez nutnosti hledání slušné kvality ke stažení a hledání titulků – na Netflixu v HD hned druhý den po vydání… :D

11.1.2021 | 19:07:25
captain

Víceméně souhlas s hodnocením a shrnutím! I když osobně tentokrát nejsem zas až tak kritický. Přece jen, pár světlých chvilek tam bylo. Bohužel, fakt je ten, že do Treku to má pořád daleko, a nelogičnosti plus dosti děravý až vyloženě slabý příběh, prostě škoda škoda škoda, budoucnost skýtala mnohé možnosti (i vymoženosti), bohužel vlastně až na proměnu Phillipy, která však byla odejita (asi aby nestínila Michael), a „mírný“ vzestup Michael, tak snad jen ten Book… Ps. Celé to s tím Vyhořením, hrůza!

11.1.2021 | 19:21:07
-Skinner-

Musím súhlasiť. Strašné sklamanie od prvej časti. Nad tym vysvetlením Burnu nechcem ani rozmýšľať. Radšej by som si pozrel druhú sériu s Pikeom.

11.1.2021 | 19:43:14
Mesyas

jaké hnutí prosím? na třetí řadu jsem se ještě nepodíval a podle tohohle asi taky nepodívám. :D

11.1.2021 | 20:28:58
ZemlikM

Od druhé poloviny třetí řady, se na to nedalo koukat!

11.1.2021 | 20:47:42

Amen souhlasím se vším, co jsi napsal jsem rád, že nejsem jediný kdo si o třetí řadě myslí totéž, jako vizuální efemty skvělý, ale to je asi tak všechno děj zachraňuje Philipa, ale když odešla půjde další řada pěkně z kopce

#12 Lex Luthor
11.1.2021 | 21:16:16

#11 Lex Luthor: pardon efekty přepsal jsem se

11.1.2021 | 21:17:20
NewPerson

On tu řadu někdo dokoukal? Tak to velký respekt.

#17 WolverineCzE
11.1.2021 | 23:22:00
vampii

asi jsem jediny, kteremu se tato serie libila nejvic, kazdy dil jsem doslova hltal :D odkazy tam byly, treba Spock, jakto, ze nebyl zaporak, co treba Osira? :D V cem se Vam nelibila Adira? byla uplne v pohode :) Greye mel uplne minimalni prostor, jak z toho poznate, ze neumi hrat? :D a na druhou stranu vycitate. ze posadka dostala maly prostor :D a doufam, ze to zustane v techto kolejich a Vam a dalsim skarohlidum nedoporucuji se divat na dalsi serii, a my ostatni si to uzijeme :)

11.1.2021 | 23:46:37
vampii

#4 Desese: mam to stejne jako ty, si muj clovek!

11.1.2021 | 23:48:48
VinHouston

Nejlepší hláška ze seriálu je tak, jak „stínový ¨“ Saru jako komorník císařovy říká, že by pro něj byla čest, aby ho porazila konkrétně ona. Připomnělo mi to něco jako když Bureš předá slíbený bilion korun podnikatelům v hale postavený pro rychlobruslařku Sáblíkovou…

12.1.2021 | 0:23:09
WolverineCzE

#13 NewPerson: dokoukal udělali z toho další seriál typu Supergirl kde cpou moderní politiku

12.1.2021 | 7:52:46
Karotka

mě se tato řada líbila, více se to přiblížilo klasickým star trekům, ale čekal sem, že smaragdový svaz vydrží dál. Ten konec byla fraška, porazí záporáka, který má ve svazu poradní hlas a celý svaz tím zanikne? tak špatný konec jsem dlouho neviděl. Co bude dál? hledání zase nějakého OP záporáka, který bude poražen během jedné série?

12.1.2021 | 8:34:55
Negan_Grimes

Poviem jediné. Hociktorá epizóda TOS strčí túto sériu do vrecka. Na začiatku ma to zaujalo, ale odkedy na scénu prišla Discovery, tak to šlo do čerta.

12.1.2021 | 8:39:20
Rik

Souhlasím s recenzí, na seriál jsem se ani nedodíval, jaké to bylo utrpení. V podstatě to byl pokus o vytvoření love story v rámci Star Treku, z kterého se stal paskvil a ten pak hyzdil vše ostatní.

12.1.2021 | 9:09:53
theplanetoftheapes

Možná by pomohlo kdyby se do toho nemíchalo tolik režisérů. Pak to přesně dopadá tak, že do každého dílu někdo kecá, scénáristů tam asi bude mraky a nakonec z toho máte něco jako, tady máte vyhoření, nějaký balast uprostřed no a ten konec už nějak domyslete aby to sedělo. Budoucnost je tak trapná a technicky nezajímavá, že radši měli udělat opravdový post-apokalyptický styl než tuhle kravinu kde prakticky loď muzejního data poráží nejnovější lodě. K těm hermafroditům a její výsosti co se musí oslovovat onikání se nedá už vyjadřovat. Jako taky mám homosexuální kámoše a nijak špatné mi to nepřijde ale to neznamená, že si doma budu pouštět homosexuální porno a hltat všechny novinky co se v transgender světě zrovna událo. Nakonec to dorazili uniformou co vypadá jak pyžamo startrekovského fandy z devadesátých let.

12.1.2021 | 9:35:59
ori

Ja s tým moc nesúhlasím, mne sa 3. séria páčila najviac, celkovo hodnotím seriál kladne, nemýľte sa, keď sa mi niečo nepáči tak to poviem dosť hlasno. Rozhodne súhlasím s tým že drvivá väčšina postáv je naprosto nezaujímavá a nevyužitá (stále netuším kto vlastne tvorí posádku mostíku ani ako sa volajú a sú mi úplne ukradnutí), najhoršia je Michale a jej protivné šepkanie. Čo sa týka toho uprednostňovania iných orientácií a podobne, je mi jedno keď niekam dajú homosexuálnu postavu alebo podobne, čo mi však vadí je keď sa na to neustále upozorňuje tvorcami a hercami v rozhovoroch aby to niekomu neušlo a nezabudol na to. Avšak je treba pochopiť že Star Trek na také veci vždy kládol dôraz. Celý ST je o budovaní mieru a rovnoprávnosti všemožných mimozemských rás kde sa v ružovej Federácii budú všetci držať za ruky a vyrazia spolu naproti západu čiernej diery, staré ST seriály sú toho plné. Aký je rozdiel medzi inou rasou a inou orientáciou? V pôvodnom seriáli bol prvý bozk medzi belochom a černoškou v histórii televíznej obrazovky, aký negatívny ohlas to vyvolalo, to isté ako v DS9 prvý bozk medzi dvomi ženami v histórii televízie. Pozastavuje sa dnes niekto keď sú spolu beloch a černoška či opačne? Len tí zaostalejší. Dve baby sú v pohode ale dvaja muži nie? Discovery len pokračuje v tom čo robilo 5 predchádzajúcich seriálov s menom Star Trek. Adira bola podľa mňa zahraná v pohode, neviem čo na nej bolo zlé. Lebo je škaredá? Škoda že nie sú všetci takí krásni ako vy. Vyhorenie – nevidím problém v tom prečo všetko dilítium vyletelo do vzduchu, keď to bolo rozumne vysvetlené. Je pravda že to vysvetlenie so Šukalom nebolo úplne najlepšie, ale sám by som nič lepšie nevymyslel a keď sa nad tým zamyslím tak sa mi ten nápad nakoniec aj páči. Osajra bola úbohý záporák, ale aj Mongolská ríša sa hneď rozpadla po smrti Čingischána tak prečo nie Smaragdový zväz? Ona držala modrých a zelených na uzde, po jej smrti si išli zase po krku, nevidím problém. Skúmanie nových planét? Za tých 930 rokov v tej časti galaxie už je toho určite preskúmaného dva kopce, a neviem ako by ale podľa mňa Discovery zatiaľ nemala moc času ísť na dovolenku robiť si nových kamarátov a spoznávať nové svety.

12.1.2021 | 13:00:19
František Lukeš

Nemůžu úplně říct, ze jsem nespokojený. Jen jsem čekal větší zápletku co se týče tzv. požáru. Určitě se natáčí další řady a ja pevně doufám, ze budou řešit to, jak se dostat zpět do své doby a že se dočkáme i Phillipy

#24 Lex Luthor
12.1.2021 | 13:49:32

#23 František Lukeš: Phillipa by měla mít vlastní seriál moc se jí v discovery asi nedočkáme pokud by neudělali crossover

12.1.2021 | 14:45:38
sarusanda99

Podle mě ta třetí řada nebyla zase tak špatná sice by příběh mohl být více smysluplný bez tolika náhod, ale i tak se mi všechny díly velmi líbily. Za mě je to fajn pokračování a už se těším na další serii.

12.1.2021 | 15:40:00
Railbot

Kdyby natočili sérii o Georgiou jak si stále dokola natírá na chleba celou posádku Discovery, tak by to bylo zajímavější a jsem si jistý, že by to vydrželo dokoukat do konce mnohem víc lidí.

12.1.2021 | 16:12:48
budko

Milujem sci-fi filmy a seriály, ale tento bol prvý kde som musel hodne preskakovať scény. Keby som to nemal stiahnuté, live vysielanie by som nedopozeral.Smut­né.Dúfam, že v ďalšej sérii/sériách sa vďaka spórovému pohonu pozrú aj do iných galaxií.Neustále tie isté rasy ma už nudia.S borgami to bola aspoň sranda, tiež by bolo žužo stretnút sa s vrajtami.

12.1.2021 | 16:18:38
Svjatogor

Takto to dopadá, když se rejžuje známá značka až na samé dno sebeúcty. Tvůrce i diváka. Dovolím si analogii z herního světa. Diablo z roku 1996 je klasika. Trochu zaprášená, trochu rozvrzaná, málo ohebná a (hlavně) nedá nic zadarmo. Diablo Immortal je (bude) cukrátko pro blbečky. Tahle hrůza je Diablo Immortal. Co s tím mohu jako divák udělat? Zahodit, ignorovat a znovu objevit klasiku žánru (ST:TOS, UFO, SPACE 1999…) v 1080p a 4K kvalitě. ;-)

12.1.2021 | 16:25:19
Elian44

V celku súhlasím so všetkým, čo si napísal. To vy vysvetlenie požiaru wtf? Neviem prečo sa tvorcovia chovajú k divákom ako k ignorantským idiotom, drvivej väčšine z nás je šuma fuk kto s kým žije, rešpektujeme to, pamätáme si to a nepotrebujeme to posúvať v každom diele na úkor deja. Ian Alexander sa mi náhodou celkom páčil, má taký milý kukuč, ale je pravda, že veľa toho nestihol zahrať. Bel del Barrio je už iné kafe, to bola vážne hrôza, aj deti vo vianočnom večierku predvedú viac umenia. Jedným slovom mám dosť zmiešané pocity, v tejto sezóne bolo aj pár dobrých vecí ale dosť nevydarených.

12.1.2021 | 17:35:30
Kafka Tamura

Výstižná recenze, naprostý souhlas. Teda trochu se rozcházím s tím, že si Bookera člověk nestihl oblíbit. Já to stihl hned v první ep. (jediné, na kterou se dalo dívat s chutí), protože koho v tomto seriálu taky jiného. Až jsem si říkal: „Konečně oblíbeníschopná mužská role, která vydrží na dýl než jednu sérii – ještěže je černý.“ No to jsem ještě nevěděl, jak mi to bude do konce série jedno, protože další řadu už rozhodně vynechám, pokud se u ní nedočtu chválihodné příspěvky o otočení o 180 stupňů. Taktéž nesouhlasím s „úžasnou“ Georgiou. Dřív dobrá, ve třetí maximálně trapná s tím jejím neustálým “Já jsem tak zlá a arogantní, všechny vás mám v řiti“ a ta její ušišlaná angličtina mě už vážně lezla krkem… a ta její dvojepizoda, v které kontrast rolí jen ukázal, jaká příšerná herecká sebranka na Discu je, a ty předrsnělé ksichty Sonequi, na to se fakt nedalo dívat. Kostými taky na pováženou. Tahle série je tak příšerná, že si kvůli ní založím i imdb, abych to zhnusení mohl přidat k dalším tam, kde to může mít aspoň i nějaký vliv.

Díky za recenzi… a že to není od Oriho, kterému se líbí každá hovadina. To by se číst vážně nedalo. :D

#33 ori #34 Lex Luthor
12.1.2021 | 17:56:20
Nekronaut

S recenzí se ztotožňuji až na postavu stále stejně ubrečené Michael. Za jedinou zajímavou postavu považuji Phillipu a tu nám vzali. Po extrémně „výchovné“ druhé řadě jsem se zařekl, že Discovery už nikdy a měl jsem vytrvat, protože tohle prostě nejde. Posádka jak z horroru, příběh na nic, široko daleko žádnej (normální) herec. Prostě tragédie nejen pro milovníky ST. Těch pár letmých záblesků to nemá šanci vynahradit.

12.1.2021 | 18:02:08
PrincCvok

Souhlasím, celé to vysvětlení zážehu bylo úplně na nic. Záporka, která se snažila být drsná, jako v určitých momentech ok. Stejně jako světlé chvilky tohohle seriálu byl Booker, který vypadá aspoň sympaticky. Phillipa, když je scénář napsanej blbečkama, tak z toho ani skvělý herec nic nevykřeše, minimálně jako jediná ženská se tvářila tak nějak přirozeně, k její postavě. Mezitím stále Soneq, která se furt tváří stejně, když chce vypadat ultra drsnácky, tak vypadá jako nasraný dítě ve školce. A její stále dramatické šeptání je její superschopnost, jak zabít i co nejdramatičtěj­ší scénu.

12.1.2021 | 19:12:07
ori

#30 Kafka Tamura: Picard je podľa mňa hrozný aby si nepovedal :D

12.1.2021 | 20:11:39

#30 Kafka Tamura: Souhlasím s Teranským dvojdílem obvykle se na díly s Terany těším odhalení Lorcy a jeho pokus o převrat v závěru první série to byla jedna z nejlepších epizod seriálu, ale to co s Terany předvedli v tomto dvojdíle ach jo o Teranské Michael radši ani nebudu mluvit to byla hrůza.

12.1.2021 | 21:04:30
shraddha

Kde jsou ty časy, kdy jsem si říkal u Sense8, že tý LGBT ideologie tam dali moc…poté, co jsem protrpěl druhou i třetí řadu Discovery, si říkám, zlatí Wachowští (vlastně, teď už zlaté Wachowské)…

12.1.2021 | 21:11:16
joe196666

Recenze je blábol bez jakékoli koncepce. Reakce respektuju, ale zpravidla nesouhlasím – musím konstatovat, že inteligence diváků se stále snižuje, a to bez urážky. Nechápu, že hejtři sledovali “špatnou” sérii pozorně až do konce, aby ji mohli “hodnotit”.

12.1.2021 | 22:48:44
DarthVADERr

Ja som spokojný :)

13.1.2021 | 12:43:09
Marethyu2000

#1 Ne-On: u toho oslovení je to spíš o tom, že on/ona dává pohlaví, kdeto „já“ nedává.

A kdo do háje vymyslel to úchylný jméno Vyhoření? Koho to napadlo? Vážně byste něco pojmenovali vyhoření? Je to požár.

13.1.2021 | 23:21:46
TyranusTheGreat

S hodnocením nesouhlasím. Třetí řada mi přišla naprosto pecková a ještě lepší, než ta první. S hodnocením druhé sezony souhlasím. Myslím, že třetí řada je správná pocta Genovi a celému duchu Star Treku v moderním kabátu! Jen tak dál!

14.1.2021 | 13:42:41
matrix17

Philipu vysloveně nesnáším už od první řady. To co prováděli v třetí řadě bylo hodně praštěný. Povedlo se jim ale udělat dobrou zápletku a hledání Burnu bylo zajímavý. Alespoň do chvíle než ho vysvětlili jako: ! Dítě zakřičelo a všem vybouchly lodě. Člověk, který to vymyslel by měl odejít sám a nebo být vyhozen. Ať to zaobalí do technických řečí jak chcou tak to je taková blbost až to mlátí dveřma.

14.1.2021 | 17:40:03
pidalin

Já hodnotim naopak 3. sérii vejš než předchozí série, nebudu zdlouhavě rozepisovat proč, ale souhlasim s tim že postavy jsou hrozný, většinu si ani nepamatuju jak se vlastně jmenujou. Saru byl mezi nima paradoxně celkem dobrá postava s dobrym vývojem, pak jemi celkem sympatickej Stamets (no homo) a to je tak všechno, je fakt škoda že ostatním postavám nedaj víc prostoru, teda Tilly by mohli někam zavřít, tak je neskutečně otravná. Booker je docela dobrá postava, ale sám to nezachrání. Jsem rád že Císařovnu už dali pryč, postava to byla zajímavá ale fakt tam nepatří, představte si že byste se kamarádili s Hitlerem z paralelního vesmíru a nechali ho volně chodit po vaší lodi, stejná logika. Ale líbilo se mi jak její příběh zakončili že si vlastně uvědomila že to v tom jejich vesmíru dělaj všechno blbě a je lepší s ostatníma vycházet než válčit.

14.1.2021 | 20:20:46
Dealler

Nejlepší série, přesun do budoucnosti tomu prospěl.

15.1.2021 | 14:21:15
Karlosz

hledáte nejvíc rasistickej seriál současné doby? zapněte si ST Discovery. Doufám že v simulátoru mají i program se sbíráním bavlny aby těm rasistům trošku kleslo sebevědomí

16.1.2021 | 10:35:45
Pišta Hufnágl

No, nejmenovat se to ST, už jsem to asi dávno opustil. O nějakém zajímavém příběhu se nedá mluvit (kdyby to bylo aspoň zábavně epizodní, jako TOS…), a ta pointa stran „požáru“, za to by si někdo zasloužil Vogonskou chvilku poezie. A pak tu máme ty, eufemisticky řečeno, „politicko-společenské problémy“, že, soudruzi. Hele, když už to začne vadit i mým teplým kamarádům, jak se tlačí na pilu, je někde chyba. :) TOS byla v té ne snad inkluzi, ale spíš snaze ukázat, že být „jiný“ je úplně normální, zcela přirozená. Ale nikdy to nebylo na úkor příběhu (případně to bylo přímo jeho páteří). To, co se předvádí v STD, je takové upocené a současně nemrcouchaté. Mě fakt nezajímá, že je Stamets teplej, to je jeho věc a ostatně už to o něm všichni víme, tak nechť si to tvůrci napíšou nad postel. Mě zajímá, co Stamets umí, to mi ukazujte…

16.1.2021 | 10:48:54
BorgLocutus

První série byla dobrá, druhá série byla skvělá a první díl třetí série byl taky dobrý , ale od druhého dílů třetí série je to SJW telenovela se stupidním scénářem , herci s ochotnického divadla a Sonece by ani další hodiny herectví nepomohly k tomu aby byla dobrá herečka a to feministicke protěžování žen v třetí sérii bylo vážně už moc a hlavně na konci posledního dílu!Dále to neustále vnucování divákovi to množství orientaci a jak je to skvělé a ještě další ideály liberálních fašistů že třetí série dělají totální odpad! Zápletka okolo Burn a jeji rozuzlení , byla total i scenáristou debilita, taktéž to udělat numbers one z toho trdla praporčíka koule Tilly

16.1.2021 | 12:47:50
BorgLocutus

A největší fail byl udělat z labilní Majky Burnham kapitána!Jinak všechny epizody třetí série pod rouškou diverzity totálně o ničem! Měli tolik možností v budoucnosti, jak z toho udělat dobrou třetí řadu a oni takhle totálně pohřbili! Čtvrtou sérii už ani nechci videt Hodnocení třetí série: Odpad !(nejhorší série v historii Star Treku)

16.1.2021 | 12:53:17
ReisRyos

Seriál je ve všech řadách plný nelogičností, ale závěr třetí řady je opravdu nesnesitelný. A Tilly se zapsala do historie jako nejhorší a nejneschopnější kapitán hvězdné lodi všech dob. Horší už je snad jen Burnhamové dramatické šeptání.

16.1.2021 | 19:47:15
ada1987

absolutny suhlas. jedina pozeratelna cast bola ta o Romulanoch a Vulkancoch. ostatne hrozne. pol hviezdicky by som dala este dvojdielu o Mirror Univerzum.

31.1.2021 | 21:42:46
Uschi

Autor by se mel naucit psat recenze, kdyz uz sme u slohovych utvaru, nicmene pravda, treti serie ja patlanina a odchod Phillipy to jeste zhorsil.

6.2.2021 | 14:06:13
Silveralius

Za mne absolutně nesouhlasím s recenzí. Pokud někdo chce nějakého super upper záporáka ať jde koukat na Marvel filmy a seriály kde v každé řadě dostane nějakého stále více super mega hustého a silného záporáka. Star Trek nikdy nebyl o tom mít nějakého super mega hustého záporáka s kterým se musejí epicky utkat. Saru jako kapitán mi nevýrazný nepřišel. Naopak dostal mnohem více prostoru a mohli jsme se o něm i více dozvědět. S tím, že většinu ostatní posádky stále známe málo a je na ní kladem malý důraz s tím souhlasím většina příběhu vedlejších postav je stále jen nakousnuta a nijak více rozvedena, ale aspoň se nějak rozvíjí ač pomalu. Že seriál, řeší aktuální témata ve společnosti? No a? To dělal Star Trek vždy. Z vyznění celé recenze mám neustálý pocit, jak kdyby autor vůbec neviděl předchozí setiály a jeho nejoblíbenější počiny jsou kdejaké superhrdinské seriály a filmy. Za mne přínos recenze 0.

4.4.2021 | 13:48:12

V průběhu třetí řady seriálu Star Trek: Discovery budeme pravidelně aktualizovat sekci postav. Proto se nezapomeňte podívat na aktuální profily a ohodnotit všechny charaktery:

Přehled Star Trek seriálů, kterých se v průběhu času určitě dočkáme

Star Trek seriálů v čase přibývá a bude jich ještě mnohem více. Mnohdy se v tom dá lehce ztratit, proto vám přinášíme souhrnný článek, kde si přehledně shrneme, jaké seriály aktuálně běží, jaké se natáčejí a jaké se chystají. Jaký Star Trek seriál sledujete a hodláte sledovat?

Star Trek 4 žije, Abramsova parta se vrátí se zbrusu novým filmem

Nemožné se stalo skutečností. Star Trek 4 byl již v přípravách, nicméně od projektu odstoupil Chris Pine a Chris Hemsworth, jelikož výplata za další film nebyla podle jejich představ. Starý tým se ovšem vrací a kamery by se mohly roztočit ještě letos. To je ale zpráva, co říkáte?