70/100 - 142×

Star Trek: Discovery

Nová loď, nová mise. Příběh první důstojnice Michael Burnhamové, sloužící na hvězdné lodi U.S.S. Discovery, odehrávající se deset let před érou slavného kapitána Kirka a jeho pětileté mise.

USA | 2017 | Pauza
3 sezóny | CBS All Access | 43 minut
Akční, Dobrodružný, Sci-fi
Sonequa Martin-Green (Michael Burnham), James Frain (Sarek), Michelle Yeoh (Philippa Georgiou), Doug Jones (Saru), Jason Isaacs (Gabriel Lorca), Anthony Rapp (Paul Stamets), Shazad Latif (Ash Tyler), Wilson Cruz (Hugh Culber), Mary Wiseman (Sylvia Tilly), Jayne Brook (Katrina Cornwell), Mary Chieffo (L'Rell), Shazad Latif (Voq), Mia Kirshner (Amanda Grayson), Emily Coutts (Keyla Detmer), Anson Mount (Christopher Pike)

Recenze druhé řady seriálu Star Trek Discovery: Za hodně peněz málo muziky?

Máme za sebou druhou řadu seriálu Star Trek: Discovery a všichni si jistě už udělali čas, aby dohonili resty a zhlédli závěrečné díly. Nyní s odstupem času se na celou druhou řadu opět podíváme a rozebereme si ji. Opravdu se jednalo o tak kvalitní zábavu, jak nám tvůrci tvrdí?

3 12
8.5.2019

Seriál Star Trek: Discovery to nikdy neměl lehké. Poradit si s jednou z nejvěrnějších fanouškovských základen je vždy těžkým oříškem pro každého tvůrce, protože je jasné, že se vrhá na tenký led. Připočítejte k tomu změny v lore, ženskou hlavní postavu s klučičím jménem a hlasitými projevy, že seriál bude co nejvíce diverzifikovaný. První řada se ale nakonec přeci jenom povedla a získala si své diváky.

Rozjezd byl bohužel trochu slabší a určitá šablonovitost a jednotvárnost prvních epizod odradila fanoušky, kteří nad první řadou zlomili hned v úvodu rychle hůl. Druhá část první řady se nicméně rozjela ve velkém. Dokázala, že tvůrci mají děj promyšlený do puntíku, a posledních pár epizod byl opravdu velký seriálový orchestr. Proto také očekávání od druhé řady bylo opravdu velké.

A druhá řada měla vlastně všechny předpoklady, aby byla zatím nejlepší řadou seriálu. Do show se přesunuly známé postavy jako Christopher Pike a Spock, casting obou charakterů se navíc povedl. Zápletka s Rudým andělem a náhodnými signály ve vesmíru byla zajímavá už v ukázkách, takže co by se mohlo stát, aby druhá sezóna vyhořela?

(Vedlejší postavy seriálu Discovery, dokážete alespoň jednu pojmenovat? Foto: CBS All Access)

Vlastně poměrně jednoduchá věc, a to ta, že ve finále není ničím zajímavá. Zatímco první polovina druhé řady skvěle nastíní zápletku s Rudým andělem a tajemnost okolo Spocka, ta druhá už neví, jakým směrem se vydat, a prakticky jsme nepochopili, co nám chtěl autor říci. Seriál se vytasí s nebezpečnou Centrálou, nehmatatelným nebezpečím, pod kterým moc nevíme, co si představit. Hlavní hrdinové chrání data ze Sféry, o kterých se prakticky také nic nedozvíme. A vždy, když se chrání něco, o čem vlastně nic nevíte, těžko se dokážete vcítit do jednotlivých epizod a vlastně i do motivace hlavních postav.

Smrt v seriálu také nic neznamená. A dokonce se vrací mrtvé postavy z uplynulé řady. Je to samozřejmě sci-fi seriál, kde je vše možné, ale jaký byl pravý důvod návratu Hugha Culbera do hry, když to pro výsledný děj druhé řady prakticky nic neznamenalo? Dále jsme se srdceryvně loučili se Saruem, ale věřil někdo tomu, že tato postava skutečně umře?

Připočtěte k tomu stále otravnější Sylvii Tilly, ze které se opravdu stala jedna z nejprotivnějších postav seriálu. Dokonce ji lze lehce přirovnat k Felicity Smoak ze seriálu Arrow. Postava byla zpočátku pro svou střelenost velice oblíbenou, až to pak každého začalo štvát a všichni ji začali nenávidět. Navíc příběh Sylvie v druhé polovině řady značně hapruje.

Sice jsme se dočkali několika smrtí, ale když nám zemře Airiam, která za dvě řady řekla dohromady tak dvě věty, je jasně cítit, že se tvůrci bojí zabíjet své hlavní postavy a esa. A nutno podotknout, že těch zbytečných bylo ve druhé řadě hned několik. To, že se divák přestává bát o postavy, je samozřejmě vždy špatně, protože vaše pozornost se pomalu upírá jiným směrem a na seriálu se lehce hledají další a další chyby.

(Pike je důstojnou náhradou za Lorcu. Foto: CBS All Access)

Když se přesuneme k novým postavám, Pike byl ztvárněn skvěle. Dokonce ani ke Spockovi nelze mít výrazné výhrady, ale je nutné podotknout, že byl zajímavější, když na plátně nebyl. Ve druhé polovině řady, když se vysvětlila jeho spojitost s Rudým andělem, tak se prakticky jednalo o postavu, která sem tam něco řekla, ale neměla nějaký výrazný dopad na děj (kromě poslední epizody).

Samotný děj kolem Rudého anděla dokázal skvěle navnadit a epizoda New Eden, jedna z vůbec nejlepších z celého seriálu, byla tak výtečná, že jste se zkrátka museli těšit na další díly. O to větší zklamání to bylo, když se ve finále chrání neznámá data před neznámou hrozbou z budoucnosti a když víte, že nikdo vlastně neumře. Nemluvě o zpracování závěrečné vesmírné bitvy, kde se prakticky střílelo na neznámé objekty bez nějaké taktiky. Hrozná nuda, takto se vesmírné bitvy nedělají.

Celý seriál je skvěle natočený, má výborné kostýmy, kameru, střih, digitální triky a parádně se na něj dívá. O to je větší škoda, že výsledný obsah ve finále za moc nestojí. Tato show má jednu z nejdražších produkcí současnosti, ale do seriálové historie bohužel nepřináší příliš velké obohacení. Alex Kurtzman druhou řadu zkrátka nedokázal ukočírovat.

Jaká to tedy vlastně byla řada? Podle nás velice nevýrazná, kdy první polovina dokázala pořádně navnadit a ta druhá šíleně unudit. Pike a Spock seriálu pomohli, o tom není sporu, ale stále to nestačilo. Na první řadu a krásné zvraty u postav Gabriela Lorcy a Ashe Tylera budeme nadále vzpomínat. Ale na co si vzpomeneme u druhé sezóny? Zřejmě na nic, tato řada byla opravdu velkým zklamáním. Za normálních okolností by si seriál zasloužil více procent, ale když k tomu připočítáte ty utopené peníze, jste zkrátka naštvaní, že se utratí tolik za tak fádní scénář.

Hodnocení: 40%

Diskuze /34

-Skinner-

Druhá séria bola oveľa lepšia než prvá. Konečne niektoré epizódy vyzerali ako Star Trek. Pike je rozhodne najlepšou časťou celého seriálu. Snáď dostane vlastný seriál. Stále ale však je čo zlepšovať oproti iným ST seriálom. Hlavne by sa mohli zbaviť Michael ktorá znižuje úroveň celého seriálu.

8.5.2019 | 17:53:07
AVE_Jirka

Zpracování se mi líbí. To platí pro hlavní i vedlejší postavy. Rozhodně se není za co stydět. Na třetí řadu jsem rozhodně zvědavý. Spíše než seriál s Pikem bych uvítal seriál po Nemesis (mimo připravovaný s Picardem). Ať minulost nechají minulostí, protože z některých reakcí je velmi patrné, že spousty „haterů“ o období TOS prakticky nic neví. A přitom vesmír po událostech v Nemesis nabízí tolik možností :-).

8.5.2019 | 18:04:49
Eodeon

Jestli ta „diverzifikace“ náhodou není něco úplně jiného, než co bychom chtěli říct…? :)

8.5.2019 | 19:21:46
awacs

Asi jsme sledovali jiný seriál. Michael mi vůbec nevadila, Tilly také ne a myslím, že celá řada byla zajímavá a dobře se sledovala. Fakt už nechápu, co od toho seriálu fanoušci chtějí.

Nadává se na „diverzifikaci“, ale myslím, že za 1., ta ve Star Treku vždy byla, už od prvních sérií a za 2. v Discovery nebyla vůbec, ale vůbec násilná, jako například v Supergirl, nebo dokonce v Orville s Moclany.

Ano, nebylo to perfektní, ale 40% je zbytečný hate, který si 2. řada nezasloužila. Za mě tak 70–80% díl od dílu.

A rozhodně se těším na 3. řadu :)

#10 Luckyss #21 Orie88
8.5.2019 | 20:23:21
lightbrand2

Pike a Enterprise… hlavně v posledním díle zářily… nesnáším Discovery, ale Enterprise udělali mnohem větší úctu. Tohle jsem chtěl od Abramse…

Pike za mě bojuje o první místo s Picardem… Number One je prostě úžasná :-)

8.5.2019 | 20:49:06
captain

Výborné. Díky za recenzi. Do kamene tesat. V podstatě nejlepší na druhé sérii byl Pike, jeho Enterprise a její posádka! Víc není co dodat. Za mě také, už žádné spin off, výlety do minulosti. Chce to nový seriál Star Trek Titan, po Nemesis a návratu VOY do alfa kvadrantu, konec 24., počátek 25. stol… Knihy jsou skvělé, tak proč ne seriál?!

8.5.2019 | 21:23:35

Kdo chce vidět události po Nemesis vyhledejte si na Youtube fanouškovské projekty Star Treku. Zadejte Star Trek Hidden Frontier, Star Trek Helena Chronicles a Star Trek Odyssey. Najdete tam vše. Na rozdíl od Discovery to, ale není násilně. Je to tam přirozené. Seriál o Picardovi by se měl odehrávat 20 let po Nemesis takže doufám, že i tvůrci Star Treku si povedou stejně dobře, jako fanoušci. Bylo by zajímavé kdyby Picard velel této lodi. https://www.youtube.com/watch?…

8.5.2019 | 21:49:02

Druhé sérii Discovery dávám 50% s autorem článku víceméně souhlasím.

8.5.2019 | 21:51:19
YGHY007

Plne suhlasim z hodnotenim druhej rady…prva rada pecka…druha rada nuda…Pika a Spock boli ale glorious… :-)

8.5.2019 | 22:39:37
Luckyss

#4 awacs: Souhlas mám stejný názor :)

9.5.2019 | 11:53:30
Dealler

Tohle hodnocení absolutně nechápu. 40%? Co to je za amatérismus. Ten seriál má svoje mouchy, ale 40%? To snad ne. Mě to teda hodně bavilo.

#13 AVE_Jirka
9.5.2019 | 12:44:52
joe196666

S tímto hodnocením STD nesouhlasím. Aniž bych chtěl srovnávat s jinými ST seriály, doporučil bych podívat se namátkou na pár dílů TOSky nebo i TNG. Kvalita zpracování je jako srovnávat Ferrari s trojkolkou, a tou trojkolkou rozhodně nemyslím STD. STD vyniká skvělou výpravou, efekty, hudbou, zvukem, ale i hraním a hájením idejí ST, položenými ve jmenované TOSce a TNG, až po efektní titulky. Jeden dlouhý příběh přes celou řadu nemusí všem vyhovovat a i já bych možná upřednostnil samostatné příběhy na každou epizodu. Že něco nemělo logiku? Že něco bylo přitažené za vlasy? Že někdo něco nepochopil? :) Nebudu tedy srovnávat a už vůbec se „hádat“ o názor. STD je dle toho mého nádherně zpracovaný a já se bavil. Komu se nelíbil, budíš, ať sleduje „vesmírné bitvy“ v Orvillu (mimochodem velmi zdařilá „parodie“ ST) nebo ať STD prostě nesleduje. Za mě má STD slušných 80%.

9.5.2019 | 13:24:09
AVE_Jirka

#11 Dealler: Když píše někdo hodnocení na něco co se mu nelíbí, tak nikdo nemůže očekávat, že to hodnocení bude objektivní. To zda se to někomu líbí nebo ne je hodně subjektivní. Podstatné je to, že STD je úspěšný Star Trek a bude i nadále pokračovat :-). Já se některými „důvody“ proč je STD údajně špatný Star Trek už jen bavím. A už mi došlo po několika diskuzích zde na Edně, že někteří jedinci zkrátka nejsou schopní připustit jiný názor nebo si alespoň zachovat zdání objektivity :-D.

#15 awacs
9.5.2019 | 14:12:31
Horus8

Naprosto skvělé, více slov není potřeba, snad jen k těm co stále remcají…" dospějte " bez urážky :-)

9.5.2019 | 14:58:49
awacs

#13 AVE_Jirka: Pokud se to nazývá recenzí, tak by to mělo být objektivní a nestranné ;) Jinak je to názor, ne recenze :)

#17 AVE_Jirka
9.5.2019 | 16:34:00
awacs

Jinak se stačí podívat na IMDB. Od prvního dílu k poslednímu :( 7.4 7.9 6.5 7.3 6.6 7.8 7.4 8.4 8.3 7.4 7.5 8.0 7.5 8.6 – Finále

Data ze vzorku cca 2000 lidí na díl. Takže těch 40% je fakt jen hate a ne recenze :D

#20 tom99
9.5.2019 | 16:39:14
AVE_Jirka

#15 awacs: Já souhlasím ;-). Ale je na každé osobě, která dělá recenzi si položit otázku, zda je dost objektivní. Já bych třeba nemohl dělat recenzi na The Orville a to i přesto, že se mi seriál líbí, herci jsou fajn (Seth je génius), efekty jsou také ucházející, občas je to vtipné a je to pro nenáročného diváka a pokud je někomu více než 12 let, tak většinou ví jak díl dopadne než to skončí :-). Ale i přesto, že chci, aby byla třetí série, kde by si seriál našel svou vlastní cestu, tak bych nebyl při recenzi objektivní. A proč by tomu tak nebylo? Protože The Orville nepřišel s žádnou vlastní myšlenkou. Je to bohapustá vykrádačka Star Treku napříč celou jeho historií (a nejen ST) a i občas jsem se ztotožnil s názorem, že to i v některých případech ST zesměšňuje. Mám dost sebekritického myšlení, abych věděl, že by moje recenze byla nevyvážená z výše uvedených důvodů. Jiné rozumné názory na STD uznávám a nemám s nimi problém. Nemám problém ani s konstruktivní kritikou, protože nic není dokonalé a nemůže uspokojit všechny. Nad hloupou kritikou a neobjektivním hodnocení, kde chybí pádné argumenty a jde opravdu jen o vlastní názor z nespokojenosti se jen dobře bavím :-D. Zásadně nekoukám na něco co se mi nelíbí a že těch seriálů mě přestalo bavit docela hodně, ale nikdy by mě nenapadlo chodit do diskuzí nebo psát „recenze“ na seriál, který se mi prostě nelíbí, abych tím vyjádřil vlastní frustraci ;-). Já jen doufám, že seriál s Picardem bude pro hatery to co si tak přejí. Jinak si totiž neumím představit na koho svou nespokojenost svedou, když je Stewart zároveň i výkonný producent…

#30 pidalin
9.5.2019 | 17:20:33
Milwik

Tento serial ma obrovsky problem podla mna, a to je vykreslenie Burnhamky a jej „dipolarita“. Ona haji pravidla federacie, chce robit a zachranovat svet, az kym nenarazi na osobny problem a nervovo sa zruti a zacne konat emocionalne. A na tomto stoji vacsina zvratov druhej serie. Hlavna predstavitelka ich bohuzial ani nezvlada prirodzene zahrat. Oni urobia celu cast dobre, krasny build up v kazdej casti a dobre vybicuju atmosferu, a potom niektore konce zabiju preafektovanou scenou, ktorej sa tazko veri. A ostane len taka horkosladka chut v ustach. Ale to hodnotenie 40% (co beriem ako lahsi podpriemer) je krute :D Snad sa o kusok opat zlepsia v tretej serii :)

9.5.2019 | 18:36:05
Cristie

Hodnocení se zdá možná být přísné, ale já s ním souhlasím. Navíc už mě moc nebaví se dívat, jak chytrá Burnhamová o každém rozkazu nadřízeného diskutuje a prostě to umí líp. Neumím si představit, kdyby to na hvězdné lodi dělal každý, kam by se tak asi dostali. To jako vážně? A ty její unylé pohledy do kamery mě fakt lámou srdce.

9.5.2019 | 19:01:40

#16 awacs: 40% je naprosto adekvátní poměr vs. cena vs. výkon. Pokud si koupíš tyčinku za 3 Kč z Albertu a nechutná ti, tak moc nemáš na co nadávat, protože stále pouze 3 Kč. Ale když si koupíš něco extrémně drahého, od kterého očekáváš už nějakou chuť, konzistenci apod., tak máš pravidlo se rozčilovat. To nastalo u Star Treku. Jasně, možná je ta druhá řada na 60%, protože těch děr ve scénáři je tam opravdu moc, ale vzhledem k tomu, jaký mají kolem sebe tým a jaký dostávají peníze, je mi z toho špatně. Asi něco jako Sparta v hokeji, klub s jedním z největších rozpočtů v Extralize, ale sotva se zmůžou na předkolo…

#22 joe196666 #27 Marethyu2000
9.5.2019 | 23:19:26
Orie88

#4 awacs: Jop přesně takhle bych to viděl taky :)

10.5.2019 | 1:06:53
joe196666

#20 tom99: To je přece nesmysl. Ty jsi za STD něco zaplatil? Takto hodnotí úspěšnost filmu (seriálu) producenti, a těm jde (většinou) úplně o něco jiného. Divák hodnotí film podle zcela jiných kritérií… a každý divák má ta kritéria jiná. A proto se neshodneme, a to je celé :)

#23 AVE_Jirka
10.5.2019 | 8:29:41
AVE_Jirka

#22 joe196666: Tak tak :-).

10.5.2019 | 10:02:20
Matěj from Czechia

Já jsem definitivně končil s Discovery asi po třetí nebo po čtvrté epizodě když kam oživili toho teplého doktora z první sezóny. Jinak Druhá řada byla ještě o dost horší než ta první, za mě Jasný ODPAD…

#27 Marethyu2000
10.5.2019 | 23:11:07
Avon

Pokud se vám to nelíbilo tak na to nekoukejte. Seriál byl jinak pojatý, než předchozí ST. Podle mě se povedl. Enterprise na konec, to byla třešnička na dortu. Jediné co bych vytkl je labilita některých postav. Jenže to je problém více seriálů. Kolem umírá hafo lidí, ale někdo má holt čas se psychicky zhroutit a těsně před porážkou, se zmátoří a zachrání svět..... Úplnej Top Gun hadr… :-D

12.5.2019 | 0:22:01
Marethyu2000

odkud se tam bere ten plurál? A že poslední bitva postrádala taktiku? Možná trochu, ale bylo to dobré.

12.5.2019 | 10:32:17
Marethyu2000

#24 Matěj from Czechia: tady je někdo homofób?
#20 tom99: předpokládám, že ty sám jsi ttaky za nic neplatil. A btw, sleduješ GoT? Jak hodnotíš to? Protože to by s tímhle hodnocením mělo dostat tak 10 %

12.5.2019 | 10:34:36
budko

Čo človek , to iný názor, našťastie. Mne sa Tylli celkom pozdávala, bola zábavná. No a kapitán Pike bol nudný, nezaujínavý, prečo ho tak všetci velebia? Inak 40% je málo, 70 by bolo akurát.

#31 pidalin
13.5.2019 | 17:19:41
pidalin

S recenzí na 100% souhlasim a jsem rád že to někdo dokáže vysvětlit tak aby i skalní přijímači všeho novýho respektovali že ten názor existuje že to někomu přijde nezajímavý a o ničem. Když to píšete vy tak to respektovat musej, když to napíšu jí, tak dostanu akorát vlnu hejtu, ale krásně jste vysvětlili proč i já mam stejnej názor.

#32 AVE_Jirka #34 MrPlankton
16.5.2019 | 12:24:19
pidalin

#17 AVE_Jirka: „že to i v některých případech ST zesměšňuje“ Já myslim že to že to ST zesměšňuje je na Orvillu právě to nejlepší ;-)

16.5.2019 | 12:27:19
pidalin

#28 budko: Pike všichni velebí protože se tam jako jedinej chová jako pravej důstojník flotily a kapitán hvězdný lodi, kterej respektuje názor lidí okolo něj ale zároveň si umí prosadit svojí autoritu když je to potřeba, navíc ten herec je sympatickej a taky podle mě hodně dělaj nový uniformy co maj na Enterprise protože ty příšerný kombinézy z Discovery prostě charisma každý postavy srážej o 50% dolů :-D

16.5.2019 | 12:30:59
AVE_Jirka

#29 pidalin: S názorem autora článku nemám problém a chápu, že DIS se nemusí a nelíbí se všem. Na druhou stranu je to jen názor, který jeho autor vydává za recenzi, ke které má velice daleko, protože do ní promítl jen své zklamání a takto se kvalitní recenzent prostě nepíše. Jak jsem psal v případě Orvillu i přesto, že se mi seriál líbí, tak mám dost kritického uvažování, abych vyjádřil maximálně názor, protože by moje recenze byla velmi negativní, protože Orville je příběhově jedno velké zklamání. Prostě jsem čekal víc než jen tupé kopírování Star Treku nebo jeho zesměšňování. Z mého pohledu má Orville maximálně 10%, protože neukazuje nic nového a nevyužil slibovaného potenciálu. Jedná se o můj subjektivní názor a nikoliv objektivní recenzi a v tom je ten rozdíl :-). Docela se těším na podobné „recenze“ na seriál s Picardem. Na netu jsou asi 3 uniklé fotky z natáčení a pracovní název seriálu, ale už se strhla lavina haterů a že to bude veliké zklamání :-D. Názory z celého spektra jsou velmi přínosné, ale těžko může normální člověk vnímat něco jako recenzi jen proto, že si autor článku dá do názvu „recenze.“ ;-)

#33 Shakki
17.5.2019 | 16:59:16
Shakki

#32 AVE_Jirka: Je to jeho subjektivní hodnocení. Osobně bych řekl že se do hodnocení nepromítlo ani tak zklamání jako to jak vidí seriál obecně, co nového přidává, co potřebuje. Psal jsem o tom někde jinde, byla dle mého chyba že seriál byl od začátku prequel, samotný Kurtzman přiznal, že to scenaristům svázalo ruce. Proto lepší díly střídají horší. U mě měli „skočit“ do 33.století hned od začátku – to je to neprobádané prostředí jaké člověk hledá. I Picardova serie dle mého má mnohem lepší startovací pozici než Discovery a to i přes to, že si mohli pro serii vymyslet něco originálnějšího než Star Trek: Picard. Vyjma tohoto jsem zvědavý. Fotografie nebudu sledovat, počkám si až na první taser nebo trailer a že to nebude průser jako u Discovery.

21.5.2019 | 19:59:18
MrPlankton

#29 pidalin: tak pokud těmi „jinými“ myslíš sebe, tak ten hate byl hlavně kvůli tvé (ne)schopnosti (normálně) argumentovat, čímž si pobavil nemálo „lovců diskuzních perel“ znuděných společností normálně fungujících lidí. :D

Btw když napíše někdo článěk na edně, tak to opravdu nemusí každý respektovat…i když představa článku „Pidalinovi smrdí čokověneček“ a tvého komentáře „To respektuji, protože je to napsané v článku na edně“ je možná i komičtější než inkriminované komentáře. :D

1.6.2019 | 1:40:18

Epizoda S04E13: Coming Home

V průběhu třetí řady seriálu Star Trek: Discovery budeme pravidelně aktualizovat sekci postav. Proto se nezapomeňte podívat na aktuální profily a ohodnotit všechny charaktery:

Přehled Star Trek seriálů, kterých se v průběhu času určitě dočkáme

Star Trek seriálů v čase přibývá a bude jich ještě mnohem více. Mnohdy se v tom dá lehce ztratit, proto vám přinášíme souhrnný článek, kde si přehledně shrneme, jaké seriály aktuálně běží, jaké se natáčejí a jaké se chystají. Jaký Star Trek seriál sledujete a hodláte sledovat?

Star Trek 4 žije, Abramsova parta se vrátí se zbrusu novým filmem

Nemožné se stalo skutečností. Star Trek 4 byl již v přípravách, nicméně od projektu odstoupil Chris Pine a Chris Hemsworth, jelikož výplata za další film nebyla podle jejich představ. Starý tým se ovšem vrací a kamery by se mohly roztočit ještě letos. To je ale zpráva, co říkáte?