Supergirl
73/100 - 135×

Supergirl

Supergirl je mladá dívka Kara Zor-El, která se narodila na planetě Krypton. Podobně jako její bratranec Superman, tak i ona spadla na Zemi, kde se jí ujala jiná rodina a to rodina Danverů, kteří se o ni začali starat a vychovali ji. Kara na sobě postupem času začala objevovat podivné schopnosti, které jsou totožné se schopnosti jejího bratrance Supermana.

USA | 2015 | Ukončeno
6 sezón | CBS, CW | 43 minut
Akční, Komiksový, Sci-fi
Melissa Benoist (Kara Danvers), David Harewood (J'onn J'onzz), Calista Flockhart (Cat Grant), Chyler Leigh (Alex Danvers), Mehcad Brooks (James Olsen), Jeremy Jordan (Winn Schott), David Harewood (Hank Henshaw), Laura Benanti (Alura Zor-El), Julie Gonzalo (Andrea Rojas), Laura Benanti (Astra), Grant Gustin (Barry Allen), Sam Witwer (Ben Lockwood), Tyler Hoechlin (Clark Kent), Helen Slater (Eliza Danvers), Andrea Brooks (Eve Teschmacher)

Recenze páté řady seriálu Supergirl: Jak se povedl nejnovější počin stanice CW?

Už uběhlo pár dní od finále páté řady seriálu Supergirl. A jak bývá naším zvykem, nyní se ohlédneme za celou řadou a řekneme si, co se povedlo a co naopak ne. Seriál by se měl vrátit na televizní obrazovky i v příští seriálové sezóně, tentokrát to bude ale až v roce 2021.

7 0
25.5.2020

Řekněme si to na rovinu, seriál má rozhodně ta nejlepší léta za sebou. První řada od CBS byla svěží, když se ovšem kormidla chopila stanice CW ve druhé řadě, povznesla seriál na ještě vyšší úroveň. Zlom přišel ve třetí řadě, kdy první polovina byla výborná, zato ta druhá velice stagnovala. A dá se říci, že od té doby to jde se seriálem z kopce. Čtvrtá řada měla své dobré chvíle, ale bylo toho tam i dost vyloženě špatného.

Pátá řada jde ve šlépějích té předchozí, přesto se propast stále prohlubuje a seriál je horší a horší. Jednak tvůrci naprosto neví, co dělat s mužskými postavami. Když pomineme Lexe Luthora a skvělého Jona Cryera, který si evidentně roli užívá, tak prakticky nikdo nemá co hrát. I takový Mehcad Brooks odešel ze seriálu po vzoru Jeremyho Jordana, David Harewood zase zůstává jen ze setrvačnosti, ale je krásně vidět, jak tvůrci vůbec neví, co si s postavou J'onna J'onzze počít.

Jenže problém není jenom s mužskými rolemi, i ženy začínají zaostávat. Postava Nii Nal je skutečně zbytečná, jak jsme asi mohli tušit již minulý rok. Tvůrci chtěli mít v seriálu transgenderového hrdinu, tak ho tam mají. Nic více, nic méně. Alex Danvers: má již také bohužel své nejlepší dny za sebou (a oblek tomu rozhodně nepomůže), Kelly Olsen jde ve skvělých šlépějích svého bratra, a pak nám tu ještě zbývá Lena Luthor, jejíž divadélko, zda je zlá či hodná, přestalo již všechny bavit.

(Nia Nal, další otravná postava do počtu. Foto: CW)

Seriál se tedy prakticky nemá o koho opřít. Většina postav je již zcela vyčerpaná, s druhou půlkou zase tvůrci nevědí, co mají dělat. A pak nám tu zbývá Kara Danvers. I když se Melissa Benoist urputně snaží, už to také není, co to bývávalo. Někdy jí v tom ovšem nepomáhá ani scénář, když je nucena hrát a říkat věci, které samozřejmě nevyzní jinak než trapně.

Od postav se ovšem přesuneme k hlavnímu ději. Tomu výrazně chybí hlavní záporák. Zatímco minulý rok jsme tu měli Bena Lockwooda, letos nás trápila organizace Leviathan, o které se neustále mluvilo, ale super tajná organizace za dvacet dílů prakticky nic nepředvedla. Lex se objevil až v druhé polovině řady, a i když byl jako vždy naprosto famózní, tak si s jeho plánem tvůrci taky nedali moc práci.

Seriál se rád zabývá aktuálními tématy ve světě. Letos to byly technologie, jak nás ovlivňují a jak na nás působí. I když se tvůrci vyšvihli s celkem fajn nápadem alternativní reality v technologiích přes VR, tak bohužel tato zápletka byla pouze dobře představena, částečně nakousnuta, ale opět, jak už to ostatně bývá u většiny CW seriálů zvykem, to nikam nevedlo.

Hudba je pět sezón stále stejná, o akci se snad nemá ani smysl vyjadřovat. Choreografie je stále těžce pod seriálovým průměrem, efekty většinou také za moc nestojí. Některé jsou naopak již velice trapné a do očí bijící. Seriál by to měl (stejně jako celý Arrowverse) co nejdříve zabalit, aby mu zůstala alespoň nějaká čest. Někdy se na to již vyloženě nejde dívat. Rapidně také klesla sledovanost, čemuž se ani nedá divit. Bohužel i počet hodnocených epizod u nás na Edně klesá, což nám dává jasné znamení, že diváci přestávají seriál sledovat.

(Cryera role evidentně baví. Foto: CW)

Abychom ale pouze nenadávali, tak vyzdvihneme alespoň pár světlých momentů v páté řadě. Rozhodně to byla oslavná stá epizoda, která měla zcela jiný nádech než zbylé díly. Některé rozpravy mezi Karou a Alex mají stále sílu a dokážou z diváka vymáčknout emoce. To je to, co Supergirl vždy šlo, a na co by se měla zaměřit i v dalších sériích.

A jak by to mělo pokračovat? Seriál nutně potřebuje nové postavy, které nás budou zajímat, vzbudí v nás nějaké emoce a budeme se o ně bát. Kara potřebuje nový tým a hlavně zajímavé záporáky, kteří pro ni budou výzvou. Seriál by se měl více soustředit na dialogy a vazby mezi postavami. Akční scény by nám měl servírovat pouze okrajově a výjimečně, když se na ně (konečně) našetří a přijde k nim zkušený choreograf. Zkrácená sezóna na dvanáct epizod by show určitě prospěla.

Hodnocení: 50%

A jak hodnotíte pátou řadu vy? Baví vás seriál ještě, nebo se díváte již jen ze setrvačnosti?

Diskuze /9

Husker

Vzhledem k tomu, že Supergirl je jediná z filmů i seriálů od DC i Marvelu, která mě z nějakého důvodu baví, nerad bych aby byla následující série poslední, ale seriál se dostal do klasické situace, kdy se natáčejí další díly jenom proto, aby byly, ale nemají příběh k vyprávění. Naprosto souhlasím s recenzí, že chybí kvalitní záporák a v seriálu je zbytečně moc postav. Pokud dají v další sérii postavám důvod v seriálu být, tak by to mohlo děj znovu nakopnout. Od odchodu Jamese mi žádná postava nepřijde vysloveně otravná. Největší problém vidím osobně u Luthorů, Lena byla fajn, Lex velice mile překvapil, ale oba najednou se do seriálu nevejdou pokud se nedají proti sobě. Jako pozitivní jednoznačně beru to, že se netrávilo tolik času řešením Kařina milostného života, i když se tohle drama přesunulo částečně na ostatní postavy, přece jenom je to CW a nikdy to bohužel nebude jenom o Supergirl jak mlátí mimozemšťany.

25.5.2020 | 18:30:27
Warriorn

Souhlasím se všemi zápory. Bohužel by se jich našlo mnohem víc. Záporák 5. řady byl akorát neskutečně trapný, to co „bohové“ předváděli rozhodně božsky nevypadalo. Dojit postavu, která všechno ví, všechno přesně takhle plánovala atd., taky člověka baví jen určitou dobu. Takže třebaže jsem Zipiho uvítal, tak mě velice rychle přešel. Přeběhy a kňourání Leny jsou pořád to samé, až k uzoufání.

Jediné dobré bojové scény od CW byly akorát v Arrow, ostatní jsou otřesný. Dívat se na metalidi apd. jak akorát běhají dokola kolem sebe, máchají rukama a „střílejí“ neznámo kam je prostě otřesný. Nepotřebuji zakončit každou sérii bitkou, ale aby každé finále řešili dojemným proslovem? To vážně ne. Navíc když je tady proslov co díl a jejich trapnost se akorát stupňuje. Upřímně půjdu do další sezóny asi jen s Flashem, ale i ten bývá na pochybách vzhledem k tomu co tam vyvádí s některými postavami.

25.5.2020 | 18:32:51
realm

Už jsem na seriál koukal jako na vyloženě oddechovou záležitost. Je ale pravda, že spousta věcí je divná. I Kara už mi několikrát lezle na nervy. Nia mi přijde fajn, ale prostor nedostává skoro žádný s vyjímkou jedné epizody. Ta 100. epizoda byla nejlepší, Wynn a Mon-El to hodně oživili. Trochu jsem čekal, jestli Supergirl nebude obětí koronaviru. Jestli má začít až mid-season 2021, tak se obávám, že na seriál spousta lidí zapomene a už se k němu nevrátí. Jo Lena mi přijde ještě docela v pohodě.

25.5.2020 | 19:32:32

Souhlasím s recenzí Supergirl stagnuje a vše se řeší proslovy 1 série skvělá první polovina 2 série úžasná a pak to šlo do kopru pomalu, ale jistě to klesá najde se pár skvělých momentů, ale těch je fakt málo tvůrcům bych poradil, aby se vrátili ke klasice, jako tomu bylo v případě 1 poloviny 2 série kdy byl hlavní záporák Cadmus a Lilian Luthor

25.5.2020 | 19:43:07
katuska_

Pripadá mi to, ako keby tvorcovia nepoznali svoje vlastné postavy. Kara a Lena sú niekedy úplne mimo charakter, Nia, ktorá má byť medzi hlavnými postavami má tak maximálne bojové scény, ale žiadny príbeh(myslím príbeh celkovo, nie len jednu epizódu). J'onn tiež buď bojuje, alebo medituje. K CGI v tejto sérii sa radšej ani nevyjadrujem. Myslím si, že by tvorcovia mali poslúchnuť divákov, a dať im, čo oni chcú. Či už to je vzťah medzi Lenou a Karou, alebo zaujímavé postavy(Ja by som uvítala návrat Sam), či dobrý záporáci(A neberte ma zle, Lex je super, ale už ho tu máme 2 série, a ak tu bude aj na ďalšiu, tak to bude strašne repetetívne. Možno, by mohla jeho dejová linka skončiť alebo sa presunúť na seriál Superman & Lois). A taktiež súhlasím, že seriálu by prospelo menej dielov. Teraz mi seriál príde roztrhaný/neu­celený. Ale nebolo to až také zlé, pamätám si, že keď som pozerala jednu sériu Arrowa tak som vždy bola aj na telefóne, lebo by som sa u toho unudila k smrti.

25.5.2020 | 20:54:17
CoRnDuCK

Naprosto souhlasím. Za mě nejhorší řada. Stá epizoda byla snad jediná, která se mi fakt líbila. K šesté se už nevrátím, jelikož čas a chuť na to nebudu mít. Chybí mi ten nádech prvních dvou sérií. Sice i tehdy to nebyl perfektní komiksový seriál, ale bavil mě. Vše to nějak začalo padat do kopru v polovině třetí série, což je veliká škoda :/.

26.5.2020 | 13:30:12
Mesyas

Já patřím mezi ty, kteří Supergirl měli mezi oblíbení, ale během čtvrté řady to prostě vyšumělo a pátou jsem pro jistotu radši ani nesledoval. Podobný to mám třeba se Flashem, tam si občas pustím nějaký nový díl a přijde mi, že je to pořád to samé(myšleno tím, že i kdybych vynechal 10 dílů tak o nic nepřijdu). Řeší se tam vztahy, Flash je pořád stejný vocas, záporák nezajímavý a nudný. Je to škoda, jak flash tak Supergirl jsem měl opravdu rád, raději než Arrow.

26.5.2020 | 15:46:01
Baltik

Naprosto souhlasím s recenzí, do posledního písmenka sedí! Bohužel, jen tak snadno neskončí.
Stá epizoda TOP.

27.5.2020 | 10:00:41
DC Expert

Největší chyba v seriálu ve čtvrté sérii Alex řekla do telefonu Kaře supergirl a ta to měla zaplý nahlas a musela to slyšet! Když byla hned u ní. Ale Lena byla tak blbá a hluchá, že to neslyšela. :D Tohle tam fakt bylo!

3.6.2020 | 20:59:53

V průběhu celé čtvrté a páté sezóny budeme přidávat nové profily postav. Rozhodně je nezapomeňte všechny ohodnotit.

Nicole Maines: Pokusím se svými čarovnými pohyby nekopírovat Scarlet Witch z WandaVision

Jelikož Melissa Benoist plní mateřské povinnosti, pozornost se upíná na postavy a herce, kteří se v minulosti z tak velkého zájmu radovat nemohli. Jednou z nich je například Nicole Maines, kterou v šesté řadě čekají velké věci. Herečka sledovala seriál WandaVision a všimla si něčeho zajímavého.

Náhodný obrázek

Náhodný obrázek