The Witcher (Zaklínač)
83/100 - 366×

The Witcher(Zaklínač)

Seriál Zaklínač zpracovává příběh osudu a rodiny. Geralt z Rivie, samotářský lovec příšer, usilovně hledá své místo ve světě, ve kterém jsou lidé často zkaženější než samotné příšery. Ale když ho osud zavede k mocné čarodějce a mladé princezně s nebezpečným tajemstvím, tak všichni tři musí společně přijít na to, jak přežít na místě, kde se právě nachází.

USA | 2019 | Pauza
vysílání
5 sezón | Netflix | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Henry Cavill (Geralt z Rivie), Freya Allan (Ciri z Cintry), Anya Chalotra (Yennefer z Vengerbergu), Eamon Farren (Cahir), Mimi Ndiweni (Fringilla Vigo), MyAnna Buring (Tissaia de Vries), Wilson Radjou-Pujalte (Dara), Joey Batey (Marigold), Anna Shaffer (Triss Ranuncul), Tom Canton (Filavandrel), Mecia Simson (Francesca Findabair), Royce Pierreson (Istredd), Mahesh Jadu (Vilgefortz z Roggeveenu), Graham McTavish (Sigismund Dijkstra), Bart Edwards (Duny z Maechtu)

Seriál vs. kniha: Zrnko pravdy

Seriál vs. kniha: Zrnko pravdy

První epizoda druhé série Zaklínače nám přinesla další z povídek první knihy, kterou je tentokrát Zrnko pravdy. Kvůli změně chronologie se tak v příběhu nyní objevuje i Ciri, ale to není jediná změna, kterou tvůrci provedli. Co všechno je na povídce jinak?

8 0
30.12.2021

Zrnko pravdy je povídka, která se je součástí první knihy Poslední přání, ale i tak se ji tvůrci rozhodli zařadit do druhé série po setkání Geralta a Ciri. Přítomnost cintranské princezny je tedy tou největší změnou, kterou adaptace má, protože s Nivellenem se určitě cestou na Kaer Morhen dvojice nesetkala. Samotná epizoda nám navíc začíná útokem nám zatím neviděného monstra, které loví pocestné, zatímco povídka je od počátku s Geraltem a Klepnou. Ten má mrtvoly sám po cestě objevovat.

Na objevení mrtvoly sice dojde, ale pouze zvířecí. Klepnu však i v tomto případě Geralt uklidňuje pomocí znamení Axie. Setkání s Vereenou také neproběhlo tak brzy, jak nám popisuje povídka. Místo dívky slyší zaklínač pouze podivné zvuky. Následně v obou případech doráží do sídla. Zatímco v knize se Geralt s Nivellenem setkává poprvé, seriál nám říká, že jej znal již v jeho lidské podobě a Geralt mu pomohl s jeho otcem. Zpodobněním však Nivellen knižnímu popisu odpovídá.

Nivellen vypadá tak, jak jej popisuje povídka.

Vzhledem k tomu, že se v seriálu tedy postavy znají, je sekvence jejich setkání zcela jiná. Malým detailem je, že místo zapálení loučí zažehne Nivellen pomocí kouzla krb, ale scéna s vanou je zde navíc pouze kvůli Ciri a tomu, aby si netvor mohl z Geralta utahovat. Následně dochází v obou případech na hostinu. Rozhovor je kvůli vztahu mezi postavami samozřejmě odlišný. I tak ale dojde na příběh o Nivellenově prokletí.

Zde se však vyprávění opět trochu liší. Zatímco v povídce Nivellen otevřeně přiznává, že jako člen špatné party vyraboval kapli a kolegové lupiči jej nechali znásilnit kněžku, aby se stal mužem, Nivellen v seriálu fakt o znásilnění po nějaký čas ještě skrývá. Informace o lásce a krvi zde však zůstala. Pro srovnání je Nivellenova knižní verze daleko upřímnější a jedná s Geraltem více na rovinu.

V knihách vyprávěl Nivellen Geraltovi o pobití služebnictva i všech ženách, které měl, a nebál se přiznat i existenci Vereeny. Seriálový Nivellen svým přátelům ale lže a mluví o kočce. Seriál si navíc přidal Nivellenovo vyprávění o nešťastné válce mezi elfkou a člověkem, aby měli jak naznačit příběh Ciri. K ní je pak nakonec upřímnější, když Geralt není poblíž.

Spojení s rusalkou Geralta v seriálu kvůli změnám nenapadlo.

Díky Nivellenovu vyprávění o kupci, který i s dcerou odjel, nakonec Geralt zjistil, že to zřejmě Vereena je zabila, ale seriál nám ji ukazoval postupně a nedošlo ani na původní myšlenku, že by to mohla být rusalka. Scénu s vrháním nožů tvůrci pravděpodobně převzali z románů, kde tak Geralt soupeřil s jinou postavou. Vereenu navíc v seriálu poznává první Ciri a navíc již od počátku vidíme, že je s ní něco špatně. V povídce Geralt opustil Nivellena, aby jí našel a po odhalení její identity coby bruxy s ní začal bojovat. Vereena tedy Nivellenovi krev viditelně nesála, byť to naznačeno bylo, ale přeměna v netopýra proběhla stejně.

Knižní Nivellen navíc Vereenu napadl sám od sebe, seriálový tak učinil, aby ochránil Ciri. Její přežití a pokus o zabití Nivellena včetně smrtí ze strany Geralta zde však zůstalo stejné. Samotné vyznění však tvůrci změnili. Zatímco v knize se Nivellen změnil ve člověka a příběh víceméně skončil, v seriálu museli tvůrci přidat další myšlenky, jakože byl Nivellen láskou zaslepený a také teprve zde přiznává, že byl špatný člověk, dvojice jej opouští a Nivellen je prosí, aby jej zabili.

Líbilo se vám seriálové zpracování Zrnka pravdy? Co z povídky podle vás měli tvůrci seriálu zachovat?

Foto: Netflix

Diskuze /48

Camaris

Já byl s touhle epizodou spokojený. Povídka z knihy, pro mě není tak důležitá, abych řešil co bylo zpracováno jinak. Přeci jen tam museli přidat Cirilu, protože upravili časovou osu a to se jim celkem povedlo. Jinak jak Geralt uklidňuje klepnu, mi připomnělo článek, kde organizace PETA vyzývá k bojkotu seriálu :D

30.12.2021 | 14:19:11
DejvidHound

Tato poviedka bola spracovana skvele. Ze je tam Ciri to absolutne nevadilo, Nivellen paradny, Vereena tiez. To vyznieva ako keby tuto cast vytvoril macher a zbytok serie nejaka banda debilov.

30.12.2021 | 14:56:07
FallenMaia

Poviedka bola spracovaná veľmi dobre pretože tam podľa mňa vlastne ani nebolo čo pokaziť, neboli nutné nejaké výrazné zmeny akurát že pridali Ciri. Na rozdiel od toho ak chceš spracovať knihu Krv Elfov tak tie zmeny sú nevyhnutné a preto je oveľa väčšia šanca že s niektorými zmenami nebudú fanúšikovia spokojní. To už tak býva. Čím viac musí seriálový tvorca zasahovať do deja a upravovať ho, tým je vyššia pravdepodobnosť že sa mu to začne rozpadať pod rukami. Podľa vyjadrení niektorých miestnych odborníkov mám taký pocit že si mnohí vôbec neuvedomujú aké je náročné previesť knižné dielo do audiovizuálnej podoby a uspokojiť popritom čo najväčší počet divákov. Povedal by som že je to dokonca nemožné. Trocha úcty a pokory by nezaškodilo, hlavne teda ak sa tu niekto vyjadruje o tvorcoch ako o debiloch. Ani ten ospevovaný Pán Prsteňov sa nezaobišiel bez zmien a dodnes mnohí knižní fanúšikovia vyplakávajú čo všetko si Jackson upravil a čo všetko vynechal.

#4 fabec #6 DejvidHound
30.12.2021 | 15:43:05
fabec

#3 FallenMaia: Změny v Pánovi Prstenů jsou diametrálně menší, než v Zaklínači, nebo nedej bože třeba Eragonovi, o tom radši ani nemluvit…

V Hobitovi už je těch změn víc, ale Jackson tu furt zachraňoval tou svojí fascinací pro Tolklienův svět, což třeba já u tvůrců Zaklínače prostě nevidim…

Co se týče ještě ke srovnání s Pánem Prstenů, tak jak jsem psal už dříve… Zaklínačské romány jsou podle méno také mnohem lepší ke zpracování jako film, než seriál.

#5 FallenMaia
30.12.2021 | 16:02:46
FallenMaia

#4 fabec: Jo s tým určite súhlasím že tie zmeny sú menšie. A Hobbita, aj keď schytal obrovskú vlnu kritiky a hejtu stále považujem za skvelú fantasy pohádku ktorá navzdory všetkým tým zmenám nerobí za mňa žiadnu hanbu fimovému lotrovi a ani knižnému Hobbitovi. Naopak pre mňa je knižný Hobit len obyčajná rozprávka pre malé deti o hľadaní strateného trpasličieho pokladu a Jackson to vo svojej adaptácii celkom pekne vylepšil a priblížil k filmovému Lotrovi. Hlavne keď si človek uvedomí že to má slúžiť ako prequel.

Na Eragonovi som bol svojho času v kine a teda to bolo pre mňa veľké sklamanie. Rovnako ako Narnia.

A s tým posledným odstavcom tiež vlastne súhlasím, Ako filmová séria by to bolo kompaktnejšie, malo by to vyšší rozpočet a ucelenejší dej, nemuselo by to byť tak naťahované a nemuselo by sa tam domýšlať toľko vecí. Naopak poviedky sa hodia na seriálové spracovanie. v ideálnom svete by sme dostali poviedkový seriál ktorý by potom volne prešiel do filmovej adaptácie ;) Bohužial v ideálnom svete nežijeme :D

30.12.2021 | 16:17:20
DejvidHound

#3 FallenMaia: Hm lebo tvorcovia maju urcite ohromnu uctu ku kniham a celkovo k svetu Zaklinaca. Samozrejme ze sa neda du puntiku drzat knihy ale toto co robia oni je dost cez ciaru.

#7 FallenMaia
30.12.2021 | 17:34:15
FallenMaia

#6 DejvidHound: Ak by nemali úctu tak by z toho urobili komédiu alebo porno. Stále tam vidno nejakú snahu z ich strany a nemyslím si že im ide len o to naštvať čo najviac fanúšikov na celom svete. Ak to tak vidíš tak je to hlavne tvoj problém. A hlavne si uvedom že tu porovnávaš úctu k vymyslenému príbehu a vymyslením postavám a úctu k realnym osobám ktoré na niečom pracujú a dávajú do toho maximum. Ak už je tu niekto debil tak jedine ten čo sa tu o druhých takto vyjadruje ;)

#8 DejvidHound #10 Zilwicky #11 AzurovyAzure77
30.12.2021 | 18:02:35
DejvidHound

#7 FallenMaia: Ja netvrdim ze chcu niekoho nastvat. Len sa neviem zbavit pocitu ze si myslia, ze dokazu spravit lepsi pribeh ako autor knihy. Ale mozno je to aj tym ze dnes uz na tvorcov dozieraju kadejake ludskopravne organizacie takze musia tocit tak aby nahodou nikoho neurazili. Myslim ze taky Marigold nikdy v seriali nebude taky kurevnik a suknickar ako v knihe lebo feministky by ich zozrali za ziva.

#10 Zilwicky
30.12.2021 | 18:28:37
shrekous

Já k tomuto zpracování příběhu taky přidám svůj názor. Já jsem byl teda upřímně zklamaný, protože si myslím, že celý smysl příběh byl v tom, že se potkají dvě neznámá „monstra“, kterých se lidé štítí a prožijí spolu klidný večer, kde si spolu můžou upřímně a bez předsudků popovídat a povyprávět své příběhy. A tím, že z nich udělali staré kamarády, pro mě v podstatě zabili myšlenku příběhu a to mi vadí nejvíc. To, že tam navíc přibyla Ciri a trochu změnili setkání s bruxou už je to nejmenší. Každopádně to je detail, co vadí mě, jako milovníkovi knih, lidem co knihu nečetli tohle vadit nebude. Jinak byl díl fajn. :)

30.12.2021 | 18:31:14
Zilwicky

#7 FallenMaia: Komediu alebo porno? Sorry ale… what? Nezda sa ti to trosku moc? Bud jeden extrém alebo druhý a nič medzi neexistuje? Ano snažia sa aby to aspon jakz-takz pripominalo witchera inak by sa im na to vysral uz aj samotný Cavil :D Mozu na tom vo výsledku robit najšikovnejší ludia na svete, ked je raz scérnar zlý tak ani sebelepší herec či kameraman ti nepomôže. Myslím ze každý kto kydá na tvorcov mysli hlavne (ak nie výlučne) producentov.

#8 DejvidHound: Nič nemusia, v Netflixe ale na to maju special oddelenie „inclusion & diversity“

https://jobs.netflix.com/inclusion

Epizoda bola náhodou dost dobrá hoci súhlasím z časti aj s tým co povedal shrekous. Ale tazko uz povedat ci by to vypálilo lepšie alebo horšie. Ale tie pohyby bruxy po strope boli proste super, to im musím uznať. Asi preto lebo ich nenavrhla Lauren (tipujem teda :D )

#13 FallenMaia
30.12.2021 | 20:38:14
AzurovyAzure77

#7 FallenMaia: Úcta tvůrců k příběhu o Zaklínači začíná a končí u balíku peněz, který Netflix vydělá. Pokud nejsi schopen vidět rozdíl mezi změnami provedenými v Pánovi Prstenů, které točili režisér a štáb s láskou k adaptované látce, a Zaklínačem, který den co den prodělává násilné zásahy do příběhu a postav a vstřebává ztřeštěné nápady showrunnerky, která Sapkowskiho svět přetváří v něco zcela nepodobného původní myšlence, pak nemá smysl ti nic vysvětlovat.

#13 FallenMaia
30.12.2021 | 21:09:44
Darnwell

Že toho Nivellena ale na konci přímo ukázkově zMeToovali. Rukopis progresivistů se nezapře :-)

30.12.2021 | 22:10:30
FallenMaia

#10 Zilwicky: Čo tu whatuješ? :D To bol len prehnaný príklad. Či mám ti tu vypísať všetky rôzne žánre a príklady ako hrošie to mohlo dopadnúť keby tam nebola žiadny úcta k predlohe???

Ani producneti si nezaslúžia označenie „debil“ len preto lebe niekomu sa nepáči výsledok. Toto isté sa dialo pri GoT kde si tu sklamaní fanúšikovia vymýšlali rôzne prezívky pre tých dvoch showrunnerov a bolo to odporné, také pohŕdanie človekom ktorého pár mesiacov naspäť všetci ospevovali som už dlho nevidel. Ak takéto správanie mieniš obhajovať tak to obhajuj, to je tvoja vizitka, ja budem vždy tvrdo stáť proti takýmto reakciám.

#11 AzurovyAzure77: S láskou tí istí tvorcovia pristupovali aj k Hobbitovi a aj tak schytali kopu hejtu a kritiky a výsmechu. To že k niečomu pristupuješ s láskou ešte neznamená že sa ti to podarí tak aby sa to páčilo všetkým, S láskou pristupoval Oliver Stone ku Alexandrovi a pritom mu diváci a kritici ukázali jasný prostredník. A nie, od teba veru nič vysvetlovať nepotrebujem, tvoj názor na showrunerku a celý seriál si tu prezentoval v diskusiách takmer dva roky v kuse takže bolo jasné že nech druhá séria dopadne akokolvek ty budeš medzi prvými čo tu budú vykrikovať aká je to sra…a :D Zaujímavé že sa všetci hneď chytáte toho Pána Prsteňov, to bol len príklad toho že aj podarená a vychvalovaná adaptácia musí mať nejaké zmeny aby sa dala preniesť na filmové plátno. Vôbec to neporovnávam so Zaklínačom. Ono totiž aj záleží od zdrojového materiálu koľko zmien bude vo finále potreba. Ak máš adaptovať knihu kde sa dokopy nič poriadne nestane len sa väčšinou kecá tak asi očakávaš viac zmien ako v knihe ktorá je narvaná akciou. A zase naopak ak máš napríklad Silmarillion kde máš síce trilión postáv a rôznch udalostí ale nemá to žiadny kompaktný dej a sú tam obrovské časové rozostupy tak asi tiež logicky očakávaš obrovskú kopu zmien a doplnkov od tvorcov. Toho sa napríklad bojím pri tom novom Amazon lotr projekte, pretože tam vpodstate nieje žiadny dej a celý si ho budú musieť tvorcovia vymyslieť. To zas bude nárekov ako to dodr…li.

#17 Zilwicky #18 Zilwicky #20 totti #34 Orea
30.12.2021 | 23:50:59
desaix

Tak som konečne dopozeral prvú časť a pravdepodobne i moju poslednú. Chvíľu som si dokonca myslel, že by to mohlo byť pozerateľné, ale márna snaha je to bieda. Príbeh v ktorom je Nievellen akceptovaný Ciri ako „iný“ i keď sa priznáva, že zabíjal, ale v okamihu keď keď ako „normálny“ sa priznáva k znásilneniu, za ktoré mimochodom už bol potrestaný, tak je zavrnutý, je mierne povedané divný. Divák má asi ľutovať i chudák nepochopenú bruxu ktorá tiež trpí inakosťou ktorá sa prejavuje tým, že občas povraždí nejakú kupeckú rodinu. Nakoniec ju bohužiaľ musel Geralta zabiť, lebo…„diváci sa radi pozerajú ako Geralta zabíja monštrá.“ – ako povedala Lauren. Je škoda, že miesto zrnka pravdy nemá Lauren aspoň zrnko talentu. No nič ďalšie príbehy nášho otužilca nechám na nadšencov, dovolím si povedať fajnšmekrov, ako Fallen.

#15 FallenMaia
31.12.2021 | 1:46:35
FallenMaia

#14 desaix: Podľa toho čo píšeš sa zdá že si skôr kukal do steny ako na seriál. Ani by som sa nečudoval :D

Chvála pánu bohu že si sa na to konečne vy..... a nebudeš pokračovať v pozeraní niečoho čo ťa nebaví a tým pádom už ani nebudeš zasierať miestnu diskusiu. Konečne som sa dočkal toho dňa. Zbohom…

#16 desaix
31.12.2021 | 1:58:19
desaix

#15 FallenMaia: Pozeranie sa do steny a pozeranie tohto seriálu sa veľmi nelíši, jediný rozdiel je v tom, že tvorca tej steny vedel čo robí. A veľmi sa neraduj občas to tu skontrolujem.

31.12.2021 | 7:07:27
Zilwicky

#13 FallenMaia: Osobne jej (Lauren) nenadávam ale zase prejavovat jej daaku uctu urcite nebudem :) Odtial potial

#21 FallenMaia
31.12.2021 | 9:15:12
Zilwicky

#13 FallenMaia: Ale prosím kludne vypíš všetky príklady, rád si prečítam. Ak je tvoja obhajoba to ze „to mohlo dopadnut aj horšie“ tak to je zase tvoja vizitka ;) Gratulujem Lauren, nie je to uplne to najhoršie co som kedy videl, cenu Emmy si vyzdvihni vedľa prosím – takto sa ti to páči viac?

#19 Svjatogor #21 FallenMaia
31.12.2021 | 9:33:44
Svjatogor

#18 Zilwicky: Čehože cenu??? xD

31.12.2021 | 9:46:18
totti

#13 FallenMaia: Mňa by zaujímalo a bol by som rád, keby si to vysvetlil, ako dokážeš byť tak nekritický voči seriálu a ignorovať niekoľko (ne-)logických chýb v deji, alebo skôr žiadnu logiku, nekonzistentnosť niektorých scén a celého seriálu, v tomto prípade celej 2.série, správanie postáv ako dej vyžaduje aj keď to popiera predchádzajúci dej seriálu?

#22 FallenMaia
31.12.2021 | 10:55:51
FallenMaia

#17 Zilwicky: #18 Zilwicky: Tak ja neviem, podľa mňa nejakú úctu prejavuješ už len tým že jej ako sám hovoríš nenadávaš. Prejavenie úcty tvorcovi v tomto prípade je myslené tak že aj keď napríklad máš chuť vykričať do sveta aká je to … tak si radšej zakúsneš do jazyka a mlčíš. Skritizuješ to čo vytvorila ale neznižuješ sa k nadávkam a urážkam. Dnes je totižto „moderné“ na sociálnych sieťach dokonca posielať tvorcom vyhrážky, tvoriť posmešné meme obrázky a podobne, Chudák Neil Druckmann by vedel rozprávať.

Nebudem vypisovať žiadne príklady, to už si domysli sám ako všelijako by to mohlo dopadnúť keby tam nebol zo strany tvorcov nejaký rešpekt a úcta k predlohe. A nie vôbec to nieje moja obhajoba, týpek napísal že tvrocovia nemajú žiadnu úctu k predlohe od Sapkowského a ja som len odpovedal že ak by tam žiadna úcta nebola tak to vyzerá oveľa horšie. Ja tiež chovám úctu k tým knihám a už som sa tu niekoľko krát vyjadril že Krv Elfov je za mňa najslabšia kniha zo ságy a najnudnejšia a že sa tam dokopy v tom príbehu nič tak zásadné okrem tréningu Ciri nestane. Rovnaký názor majú tvorcovia seriálu. Ak by som mal ten seriál na starosť ja tak tiež porobím kopu zmien aby sa na to dalo pozerať a aby sa aj ľudia ktorí tie knihy a svet nepoznajú pritom vôbec bavili a udržalo ich to v napätí. Ty ako tvorca totiž musíš počítať s tým že ten seriál nerobíš len pre knižných fanúšikov ktorí ten svet poznajú od hora dole, ale aj pre nových divákov ktorých je omnoho viac, pre predplatiteľov Netflixu ktorí nevedia čo je to Zaklínač ale očakávajú nejakú fajn pozerateľnú fantasy a samozrejme takých divákov musíš udržať pri obrazovkách čo najdlhšie. Čiže si to vyžaduje fakt majstrovské balancovanie aby si potešil všetkých. No a tak sa stalo že v tomto prípade Lauren tých knižných fanúšikov sklamala aj keď nemôžeme povedať že sa nesnažila. Uvidíme čo prinesie tretia séria.

A na cenu Emmy to rozhodne nieje, na to tu máme kopu lepších tvorcov a lepších seriálov.

#23 Zilwicky #24 Svjatogor
31.12.2021 | 11:12:14
FallenMaia

#20 totti: Mňa by zaujímalo ktoré tie „nelogické“ scény máš na mysli.

Ja som to tu už inak niekde nedávno písal. Ja som si vedomí chýb ktoré to má ale pre mňa osobne tam stále prevažujú tie dobré veci a zaujímavé momenty a preto sa mi to tak nejak vyvažuje že to mám vlastne na podobnej úrovni ako prvú sériu ktorá ma tiež miestami bavila a miestami nudila a miestami hnevala až tak že som krútil očami. Napíklad v prvej sérii tá finálna bitka o Soddenský pahorek to bola hrôza, takmer celá tá posledná epizóda sa mi nepáčila a čakal som niečo úplne iné, nemalo to napätie, postavy sa chovali divne a celé to bolo hrozne fádne okrem samozrejme finálneho stretnutia Geralta a Ciri, to sa mi páčilo. Takáto epizóda v druhej sérii za mňa nebola, myslím tak zlá, naopak boli tu fakt super momenty ktoré som si užil a bolo ich dokopy asi viac než v prvej sérii.

Čo ja viem, možno to je mojou povahou že sa vždy zamerám na to skvelé a to mi hlavne zostane v hlave a potom sa mi ten výsledný dojem zlepší. Ano boli tam aj blbosti a nelogickosti ako hovoríš ty ale tie skvelé veci boli pre mňa osobne fakt skvelé a tie si na tom cením najviac. Takže určite záleží od človeka.

Čo sa napríklad fanúšikom nepáčilo na druhej epizóde ktorá má na čsfd najslabšie hodnotenie? No hlavne to že z Eskela urobili niekoho úplne iného, to ako skončil a to že na Kaer Morhen priviedol kur..y. Ja teda neviem ale ja keď som to teraz pozeral so známymi druhý krát, ktorí nepoznajú predlohu a nevedia o tom svet zhola nič, tak ani jeden nepovedal že to bolo hrozné, práve naopak páčilo sa im to hodne. Čiže stále sme len u toho že to je hrozné hlavne pre čitateľov kníh a hráčov. Čo tam je konkrétne nelogické? Aké divné chovanie postáv? A ak aj je tak to jednoducho za mňa nepreváži celkovú atmosféru ktorá z toho ide.

#31 totti
31.12.2021 | 11:38:26
Zilwicky

#21 FallenMaia: V podstate súhlasím az na to ze toto nebolo zrovna „majstrovske balancovanie“. A hlavne – „potešil všetkých“? Ak sa snažíš potešiť všetkých tak vo výsledku nepotešíš nikoho poriadne. Co je presne to co sa stalo tu, je to len ďalší priemerný hollywoodsky fantasy serial akých je kopa. Takze ano, v tomto smere je to vybalancované fakt skvelo, je tam proste a jednoducho všetko.

#25 FallenMaia
31.12.2021 | 11:39:10
Svjatogor

#21 FallenMaia: OK, nedá mi to a zeptám se naopak. Kterou knihu si naopak jeho veličenstvo v kobkách Barad-Dur čte ku potěše své (i sktřetů vůkol postávajích)??? ;-)

#25 FallenMaia
31.12.2021 | 11:39:45
FallenMaia

#23 Zilwicky: Pravda no, ale niekedy sa podarí potešiť všetkých. Len musíš mať fakt dobrú „filmovejšiu“ predlohu, napríklad Pán prsteňov ;)

#24 Svjatogor: Poslední Přání a Meč Osudu. Poviedky sú to najlepšie čo Sapkowski vyplodil. A z hlavnej ságy ma bavil Křest Ohněm. Dosť sa bojím adaptácie druhého dielu, Lauren síce hovorí že je to jej najoblúbenejšia kniha ale teraz som ju dopočúval vo forme audiobooku a tam je to vlastne takmer celé len o udalostiach na Thanedde, čiže sa obávam že si toho bude zase hodne domýšlať a po tom ako dopadla u fanúšikov druhá série, no neviem.

#26 Zilwicky #28 Svjatogor
31.12.2021 | 11:51:21
Zilwicky

#25 FallenMaia: Ver tomu ze aj Pán Prstenov by sa dal do.. pokazit ako Witcher :) Som veľmi zvedavý co s tým porobí Amazon.

#27 Svjatogor #29 FallenMaia
31.12.2021 | 11:58:08
Svjatogor

#26 Zilwicky: Mě stačilo info o černých hobitech. Hodně z nás bude citovat Švandrlíkovi inspekční generály z Černých baronů: CHCE SE MI ZVRACET… xD

#30 Zilwicky
31.12.2021 | 12:25:56
Svjatogor

#25 FallenMaia: Za mě Křest ohněm + Věž vlastovky (zejm. kapitoly se Geraltovou partou): Regis, Milwa, Zoltán, Percival, Dudu, Cahir… U toho se dycky dojmu. :-)

#29 FallenMaia
31.12.2021 | 12:28:21
FallenMaia

#26 Zilwicky: Rozhodne dal. Amazon totižto adaptuje druhý vek takže si rovnako budú musieť vymyslieť takmer všetok dej aj postavy pretože z toho obdobia Tolkien zanechal len nejaké útržky.

#28 Svjatogor: Věž Vlaštovky si už ani poriadne nepamätám. Akonáhle dopočúvam Křest Ohněm tak sa do toho pustím. Presne preto ma bavil ten Křest Ohněm, tie pasáže s Geraltovou partiou boli to najlepšie zo ságy.

#30 Zilwicky
31.12.2021 | 13:06:17
Zilwicky

#29 FallenMaia: Myslel som knižky samozrejme. Keby ich adaptoval niekto ako Lauren napriklad..
#27 Svjatogor: To mi daako ušlo.. naštastie :D

31.12.2021 | 13:31:10
totti

#22 FallenMaia: Budem sa snažiť písať v skratke, ale aj tak zo toho bude esej na niekoľko A4.

Čo sa týka cestovania a prostitútok na Kaer Morhen, tak sa tu písalo dosť. Keď sa však vrátim k tým orgiam, tak Ciri ich sledovala z balkóna, následne sa s Vesemirom na seba dosť divno pozerajú. Neviem ako ty, ale mne nepríde, že by Ciri mala byť v poriadku s tým čo sa tam deje a zaklínačom ďalej veriť, ale budiž. Hlavne vzhľadom na jej vek.

Funkcia zaklínačských medailónov mi je záhadou. Niekedy to vyzerá, že by mali zaklínačov upozorniť na nebezpečenstvo, ale potom v prípade Eskela a v poslednej epizóde CIri sa na to nejako pozabudlo. Na tom strome s medailónmi chýba Remusov medailón, ak som dobre videl. Keď sa vrátime k Eskelovi, tak prišiel na Kaer Morhen s tým, že chce s niečim pomôcť, ale následne sa na to zabudlo.

Vesemir chce vytvoriť nových zaklínačov a na to potrebuje krv Ciri. Nebolo by vhodnejšie podstúpiť skúšku tráv na niekom inom ako Ciri? Ak by zomrela, pochybujem dokázal vytvoriť ďalšie elixíry. V poslednej epizóde zrazu nemá problém Ciri zabiť. Ako Geralt mal vynikajúci plán ako všetko vyriešiť, neustále opakovať Ciri, nie. Bojuj s tým.

Ak na vytvorenie elixíru na tvorbu zaklínačov je potrebná rastlina, ktorá rastie vďaka krvi Ciri, ako k nej mali zaklínači prístup v minulosti? Vzhľadom na to, že Elder Blood sa nachádza len v rodine Ciri, ako sa k takýmto kvetinám dostali? Určite to nebolo tak, že išli okolo Cintry a povedali si, že táto rastlina by bola vhodná na výrobu zaklínačov.

Ako Triss vedela spraviť elixír na tvorbu zaklínačov na prvý pokus?

Animák Nightmare of the Wolf naznačuje, že zostali len 5 zaklínači nažive. Vesemir, Eskel, Coen, Lamber a Geralt. Viackrát bolo v seriáli spomenuté, že odvtedy neboli vytvorení žiadni zaklínači a ani to už nebolo možné. Na Kaer Morhen ich zrazu bolo viac ako 20 (o tom ako boli užitočný je škoda hovoriť). Ak máme veriť, že ich zostalo nažive oveľa viac, nemali by byť aspoň vo veku Vesemira? Ak by mali byť z inej školy, prečo boli v Kaer Morhen? A vôbec existujú iné školy? Potom je ťažké uveriť, že nevznikli noví zaklínači.

Tréningová dráha pre zaklínačov vyzerá ako z Ninja Warrior. Prvá prekážka je celkom primitívna, nemal by to byť problém pre nikoho. Posledná prekážka je skočiť na malý mostík. To už ich to nebavilo stavať a povedali si, že to stačí?

Zaklínači uväznili Voleith Meir v jej chalúpke. Ako je však uväznená, keď dokáže preniesť hocikoho k jej chalúpke? Recitovanie pár slov jej dá túto moc? Ak si dobre spomínam, tak živí sa nenávisťou. Akou nenávisťou? Vo svete zaklínača je nenávisti dosť, aby sa dokázala uživiť. Tak isto, prečo potrebovala, aby Yennefer doviedla Ciri do Cintry, keď ju mohla ovládnuť kedykoľvek. Celkovo mi prišla celá dejová linka okolo nej ako nezmysel a najhoršia časť celej série.

Ak si spomínam dobre, bolo povedané, že bola uväznená zaklínačmi pred 1500 rokmi a prvá zaklínači vznikli pred 300 rokmi.

Triss učí Ciri čarovať, ale jej to nejde. Yennefer jej povie, aby po nej opakovala a zrazu Ciri dokáže viacmenej všetko kvôli deju.

Ako sa dokázal Rience teleportovať do Kaer Morhen, keď by nemal vedieť, kde to je? Ako vedel, že v tej ampulke je krv Ciri?

Ako funguje celé sledovanie portálov? Fringilly navštívi svojho strýka, povie, že vedia, že je tam, ale nikto tam nepríde a nesnaží sa ju zabiť/zatknúť? Ako potom vedia, že je tam? Tak isto, ak mi chcete povedať, že Rience sa dostal do Kaer Morhen sledovaním portálu Triss, ako vedel, že Triss bola v Kaer Morhen a že sa odtiaľ teleportovala.

V 1.sérií bolo stanované, že na používanie mágiu treba nejaký zdroj, nie je možné použiť mágiu len tak. Preto menia študentov na úhory, aby mali tento zdroj. V 2. sérií to však nevyzerá, že by to bolo potrebné.

Nazvať príšeru Černobog je velice zvláštne. Keďže je to slovanský boh. To už tú príšeru mohli nazvať Zeus napríklad.

Ako má zabitie jedného väzňa presvedčiť ľudí, že Yennefer nie je špión? Prečo všetci sa len pozerali ako ona a Cahir utekajú? A zrazu je tam len jeden kôň. Ako sa tam tí kráľovia dostali? Kde bola ich stráž? Zobrať si v meste fialový a zelený plásť na úteku je ako päsť na oko. Viac na seba upozorniť ani nemohli. Prečo Yennefer ukaže svoju tvár prostitútke, keď je na úteku?

Stregobor začne „mučiť“ Yennefer uprostred chodby, kde by ich mohol ktokoľvek nájsť. Keď tak spraví Tissaia, pre ďalší dej je to zrazu nepodstatné a Stregobor nečelí žiadnym následkom.

Zmeny Yennefer o 180 stupňov v poslednej epizóde mi príde dosť nelogická/unáhlená? neviem čo by bolo správne slovo. Navyše, pochybujem, že by ju Geralt nechal učiť Ciri po tom, ako ju chcela obetovať.

Geralt a jeho „kde mám meče?“, keď by mal vedieť, kde sú. Pravdepodobne však bolo vystrihnutých niekoľko scén.

Skupina elfov si len tak nakráča do mesta, ktoré je záhadne prázdne počas dňa. Asi dodržiavajú karanténne opatrenia až moc poctivo.

Pri pôrode Francescy, mi to prišlo tak, že Fringilla nechala dieťa odgrgnúť a potom začalo plakať (žiadny náznak mágie). K čomu tam boli všetky pôrodné asistentky? Nie som si istý, že by Fringilla mala mať nejakú skúsenosť s deťmi, aby vedela čo má robiť.

Jaskier a zachraňovanie elfov mi prišlo ako blbosť, keď sa nechal tak jednoducho vytočiť a ohrozil celý plán. Prečo je tak hlúpy? Ak je naozaj tak hlúpy, ako to zvládol robiť tak dlho?

Celé dianie ako rady čarodejníkov a Fringilly mi prišlo ako epizóda z hocijakej reality show.

Nie som istý, či bolo spomenuté, prečo trpaslíci neboli na Kaer Morhen. Nejako sa mi nechce veriť, že by Ciri poznala cestu keď tam bola len raz. Hlavne kvôli tomu, ako „rýchlo“ sa tam dostali.

K svätyni Melitelé sa nemá cenu vyjadrovať. Ciri dostane kryštáľovú guľu a tá jej má pomôcť ovládať mágiu. Celá svätyňa mi prišla až príliš moderná. Ako aj všetky Jaskierove pesničky.

Som si istý, že som na niečo zabudol.

#32 Camaris #33 Marty.m293 #45 FallenMaia
31.12.2021 | 13:49:37
Camaris

#31 totti: Co se týče Voleith Meir, tak byla izolovaná od okolního světa, dokud její vězení nenašli Francesca a elfové. Po prvním setkání, pak měli možnost se do té chalupy vrátit. Jinak démonka se živila zoufalstvím a „bolestí duše“. Proto získala sílu se osvobodit, když Francesca zmasakrovala mimina v celém městě a křik jejich matek, se rozléhal všude kolem.

31.12.2021 | 15:06:07
Marty.m293

#31 totti: Já ještě s dovolením doplním, že mi dialogy často připadaly nelogické vzhledem k postavě. V hlavě mi ulpěla třeba Fringilla – vystudovaná čarodějka, žijící roky v Nilfgaardu, kde se používá mluva založená na Starší mluvě (asi jako italština na latině) najednou neví ani elfský=nilfgaardský název pro Cintru. (To je jako kdyby se italský biolog divil slovu cellula místo buňka/cell)

31.12.2021 | 15:24:26
Orea

#13 FallenMaia: Vidím, že moje nedávné použití slova debilní v tobě zanechalo hluboké šrámy, když máš potřebu to tady rozmazávat ještě o týden později. Kdybych jen tušila, že jsi až taková sněhová vločka, tak si tak odporné výrazivo jistojistě odpustím. Tímto se omlouvám – všem ostatním, že tady kvůli tomu musí číst tvoje výlevy o úctě k autorům :-) a přeju šťastnej novej rok :-P

#35 Darnwell #37 Svjatogor
2.1.2022 | 3:53:53
Darnwell

#34 Orea: Omluv netřeba, já už jeho sáhodlouhé posty nějakou dobu nečtu. Počkám si, až to vydá knižně ;-)

#36 Svjatogor
2.1.2022 | 19:00:31
Svjatogor

#35 Darnwell: V jazyce Černé řeči Mordoru nebo něco pro nás, lidi? :-D

#38 Darnwell
2.1.2022 | 19:57:32
Svjatogor

#34 Orea: I já dovolím off topic, už jsi začala číst o F. Jeagerovi a G. Gurnissonovi? ;-)

#46 Orea
2.1.2022 | 19:59:44
Darnwell

#36 Svjatogor: To je celkem buřt, ale vzhledem k jeho očividné lásce ke psaní mi postování na Edně připadá jako plýtvání potenciálem.

#39 Svjatogor #40 Svjatogor
2.1.2022 | 20:30:51
Svjatogor

#38 Darnwell: Popostrčíme ho. Tys spisoval, já grafik / brand ilustrator s něco veršovánkáma. Oba nás to živí. Jsou nějaké soutěže / ziny / weby pro začínajíci grafomany??? ;-)

#41 Darnwell
2.1.2022 | 20:36:31
Svjatogor

#38 Darnwell: Lockdown je požehnaný čas. Jodorowski se taky určitě jenom nudil doma.

  • Jsme takové procesí,
  • chodíme po bytě,
  • nikam jinam nesmíme
  • a tak se modlíme.
#42 Darnwell
2.1.2022 | 20:39:08
Darnwell

#39 Svjatogor: Tady v Čechistánu toho máme hafo. Tak jsem koneckonců začínal já a jednu soutěž možná budu i porotcovat :-) Ale nevím, jak na Slovači. Každopádně by to sneslo, posílit na Slovensku obec fantastických škrabáků. Nějakou dobu to tam táhl samotný Červenák, ale ten přesedlal na historické detektivky. Tak mi přijde, že díra na trhu by tu byla.

#43 desaix
2.1.2022 | 23:00:05
Darnwell

#40 Svjatogor: To mi povídej… Maličko se mi to zvrtlo, takže teď píšu dvě knihy současně :-)

2.1.2022 | 23:01:25
desaix

#41 Darnwell: Na Slovensku to má spisovateľ, ktorý píše fantasy, ťažké. Slováci všeobecne čítajú menej ako Češi a fantasy je stále vnímaná ako menejcenná, okrajová literatúra. Ďalším problémom je veľkosť trhu. Slováci pri kúpe fantasy často siahajú po českom preklade, pretože slovenský buď nieje, alebo stojí za hovno. Takže český autor má automatický prístup i na slovenský trh. Naopak to ale neplatí. Česi si slovensku fantasy nekúpia pokiaľ autor už nieje známa persona a samozrejme čakajú, že kniha bude v češtine, čo autorovi pridáva ďalšiu starosť.

#44 Darnwell
3.1.2022 | 8:21:14
Darnwell

#43 desaix: Většina z toho, co jsi napsal, platí i v ČR. Bohužel. Ale ty překlady jsou vážně notně prohnilá třešnička na už tak okoralém dortu autora fantastiky. Chudák Sauron, nebude to mít lehké…

3.1.2022 | 10:46:26
FallenMaia

#31 totti: Neviem či sa na to ešte oplatí reagovať. S niektorými bodmi čo si vypísal súhlasím a s niektorými nie, ale čo tak vidím podľa komentárov tak ľudia sú tu už unavení z mojich obsiahlych príspevkov tak to nechám radšej tak ;)

3.1.2022 | 15:22:35
Orea

#37 Svjatogor: my jsme to ještě nezakecali? :-P sakra… no tak to se holt musím přiznat… že jsem strašná ostuda.. Stáhla jsem si to teda do mobilu a fakt ráda bych si to přečetla, jenže já prostě vůbec nejsem takovej čtenář :-/ Nejvíc jsem toho vždycky přečetla někde na cestách, ať už v dálkovém buse nebo v tramvaji po cestě do práce. Ono i těch 8 minut x 2 cesty denně dokázalo dát za měsíc solidní čas s knihou. Jenže já už jezdím celoročně na kole – u nás moc nesněží, na hlavní cestě to brzo rozjedou auta a zima se vyřeší další vrstvou oblečení. Ve výsledku knížku na cesty v mobilu čtu už léta a na doma jsem měla výbornej nápad, že si se seriálem přečtu Zaklínače :-D Což je taky na nejdýl. Long story short, i když bych to zařadila hned jako další v pořadí před svůj dlouhatánskej seznam, co si chci přečíst, tak se k tomu dostanu až až…
Hrozná snůška výmluv, co? No budu to muset nějak pořešit, taky mě štve, že moc nečtu :-(

Omluv zpoždění s odpovědí, včera jsem to už nestihla a dneska nastupovala do nové práce, kde rozhodně nebudu moct čumákovat na internetech, tak tady budu aktivní až takhle někdy po večerech…

#47 Svjatogor
3.1.2022 | 23:14:36
Svjatogor

#46 Orea: Dvacetimutovku před spaním dáš a hodně štěstí v práci. :-)

#48 Orea
3.1.2022 | 23:29:39
Orea

#47 Svjatogor: Díky :-*
No zas tak tence to na mě nepůsobilo, 160 stránek (na monitoru), ale dost nahusto… Asi to dost zkresluje, ale nevím právě, kterým směrem :-)

4.1.2022 | 2:22:36
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů








Reklama