The Witcher (Zaklínač)
83/100 - 366×

The Witcher(Zaklínač)

Seriál Zaklínač zpracovává příběh osudu a rodiny. Geralt z Rivie, samotářský lovec příšer, usilovně hledá své místo ve světě, ve kterém jsou lidé často zkaženější než samotné příšery. Ale když ho osud zavede k mocné čarodějce a mladé princezně s nebezpečným tajemstvím, tak všichni tři musí společně přijít na to, jak přežít na místě, kde se právě nachází.

USA | 2019 | Pauza
vysílání
5 sezón | Netflix | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Henry Cavill (Geralt z Rivie), Freya Allan (Ciri z Cintry), Anya Chalotra (Yennefer z Vengerbergu), Eamon Farren (Cahir), Mimi Ndiweni (Fringilla Vigo), MyAnna Buring (Tissaia de Vries), Wilson Radjou-Pujalte (Dara), Joey Batey (Marigold), Anna Shaffer (Triss Ranuncul), Tom Canton (Filavandrel), Mecia Simson (Francesca Findabair), Royce Pierreson (Istredd), Mahesh Jadu (Vilgefortz z Roggeveenu), Graham McTavish (Sigismund Dijkstra), Bart Edwards (Duny z Maechtu)

Diskuze: Obecná diskuze

Obecná debata o seriálu The Witcher.

spider74

#37 Secret.Dandelion: Jako sorry nejsem rasista, ale ten elf co měl pomáhat Ciri vypadá spíš jako elfská cikorka od nás z Ostravy Přívozu. To skoro srostlé obočí má tady většina zdejšího etnika. Dát sem černýho elfa a hlavní dryádu co vypadá jako Whoopi Goldberg to už je hodně přes hranu. Když k tomu přičtu ostatní černý čarodějky + černý šéf čarodějů tak mi z toho vychází, že buď se děj odehrává v Jihafrické republice ( proto je tam sem tam i něco bílého) a nebo dostalo Sapkowski dobře namazáno aby držel hubu a nevadilo mu to. No nic jdu si přečíst nějakou původní knihu jelikož mám černo před očima.

#45 LukeNight
23.12.2019 | 19:27:50
Orie88

Hry sem nehrál a nic nečetl, takže pro mě úplně něco novýho… Koukat se na to dá :) Akorát jsem tam, jsem se docela ztrácel v těch časovejch liních, nakonec se teda potkali, ale zbytečně to rušilo od prožitku z koukání… Sem zvědavej na další sérii… A teda, že jim to trvalo než se našli ti dva :-D

#43 spider74
23.12.2019 | 20:53:20
spider74

#42 Orie88: Nic si z toho nedělej, já to četl několikrát a občas se ztrácel taky. To přeskakování v časových liniích bylo dost nešťastné a lituji lidi co to nečetli a museli v tom fakt dost plavat. Každou chvíli jsem musel manželce vysvětlovat o co jde jak to na sebe navazuje. Myslím, že byl dost nešťastný nápad zpatlat dohromady knihy samostatných zaklínačových povídek a 5-ti dílnou ságu o Ciri a Zaklínači. To fakt, ale fakt nebyl dobrý nápad.

23.12.2019 | 22:33:20
medvidek666

Bože,takhle zprznit Zaklínače.To už ta polská pitomost byla skoro lepší.Spatlané díly jeden přes druhý,kdo to nečetl,absolutně se v tom nevyzná.To je tak když,něco natočí Američan,kterej všude narve afroameričany­.Elfové vypadají jak naši nepřízpůsobivý občani.A trpas­líci_Škoda mluvit.Yenefer má byt etérická kráska s černými vlasy.Proč v každém seriálu vypadá jako vyžilá štět..?Marigold se vůbec nepovedl a Ciri?Prostě děs a hrůza,celý seriál.Taková škoda.Tak jsem se těšil,ale oni věděli proč dělají seriál a ne film.Na tohle by jim do kina nikdo nechodil.Odpad.

#68 Orchoose
24.12.2019 | 15:45:51
LukeNight

#41 spider74: Není žádným rasismem, pokud někdo důvodně kritizuje očividnou lživost, která doslova ničí původní dílo a jeho prostředí a celkovou pravdivost a uvěřitelnost! Jak jsem již psal, Klepnu v Zaklínači nemůže dost dobře představovat velbloud, stejně tak jako někde jinde např. Sněhurku nemůže hrát nějaká Afro-Američanka, baleťáka zápasník sumo, apod. A pokud se tak ve filmech děje (pod příkazem politické korektnosti a rasové vyváženosti), pak je to prostě lživé a divák trpí. (A mimochodem – ta údajné „rasová vyváženost“ tohoto seriálu o Zaklínači je stejně nedotažená – kde jsou nějací Asiaté? Proč třeba královnu nehraje nějaká Japonka? ….)

25.12.2019 | 8:46:16
spider74

Bohužel jediné co se jim povedlo a je skvěle uděláno jsou bojové scény kdy se Geralt ohání mečem. Rychlé, přímočaré a brutální – skvělá choreografie. Ale tím bohužel klady téhlé slátaniny končí. Cokoliv ze Slovanské (či Evropské) historie a kultrury vezmou do pracek američani, tak z toho udělají neskutečný mišmaš a blábol. Ať už jsou to pohádky, fantasy či historie.....Jak už jsem tady psal buď se měli držet samostatných povídek a nebo jen samostatné 5-ti svazkové ságy o Ciri a Zaklínačí. Dohromady je z toho naprosto schizofrenní nepřehledný blábol. Musím zareagovat i na připomínku k trpaslíkům. Když jsem je viděl tak jsem se musel fakt rozesmát. V knize jsou popsáni jako někdo kdo vzbuzuje respekt a hrůzu, sice menší, ale podsadití a mohutní (něco jako v LoR nebo Hobitovi). To co nám tu bylo prezentováno byl hodně špatný vtip.

#52 Zilwicky
25.12.2019 | 12:18:36
ivvika

Tak jsem dokoukala celou sérii a nechala si to trochu rozležet v hlavě. Vidím to tak na 6/10. Nebylo to špatné, rozhodně dám šanci další sérii, ale unešená z toho nejsem. Když o tom tak zpětně přemýšlím, zásadní problém vidím v tom, že se toho scénáristka/show­runnerka snažila do osmi dílů narvat hrozně moc. Představit svět zaklínače, postavy, jejich vztahy, bacstory Yen které v knihách ani není, zpracovat několik povídek a nastavit situaci která pak pokračuje pentalogií. Někomu, kdo četl knihu, pak všechno přijde mírně osekané. Další věc je, že se tam střídají krásně propracované momenty, ze kterých jsem úplně cítila „ducha“ knih, s momenty které na mě působily mírně lacině, udělané na efekt, ale úplně zbytečné. Co se týče castingu, tak jsem kupodivu naprosto spokojená s Ciry a Yen (o obou jsem měla ze začátku tak trochu pochybnosti). Na Marigolda jsem si chvíli zvykala ale vlastně je docela fajn. Na Henryho Cavilla coby Geralta jsem si zvykala celou sérii. Všichni ho vychvalují, ale mě na jeho projevu pořád něco nesedí, tedy kromě toho, že ať ho zašpiní jakkoli, tak mi pořád přijde, že vypadá jako týpek z titulní stránky nějakého časáku. Ale nakonec jsem si jakž takž zvykla. „Politicky korektní“ cast by mě asi štval, kdyby se jednalo o historické drama z reálné středověké Evropy a ne o svět, kde jsou původní obyvatelé elfové, trpaslíci a podobné. :)

#48 spider74
26.12.2019 | 17:20:51
spider74

#47 ivvika: Ukaž mi jedinou knihu či povídku od Sapkowského, kde je místo elfa a dryády briketa. Na druhou stranu vím o docela hodně historických dramatech ze středověké Evropy kde si je vypatlaní amíci nasázeli jak vejce na švédský stůl.

26.12.2019 | 19:37:19
treesman

Jseš pako , ukaž mi jak reálně vypada elf a pak argumentuj že neni bilej! Serial super 8/10 ale je pravda že kdyby byla první řada ze 75% jen o Geraldovi bylo ideální. PS: Nemá někdo mp3 Tak hod minci Zaklínači?

26.12.2019 | 22:25:30
spider74

Možná jsem pako, ale ty jsi evidentně člen nějaký neziskovky...­...minimálně sluníčkář.

27.12.2019 | 10:56:51
spider74

Jinak bych chtěl poděkovat P. Jacksonovi za to jak zfilmoval dílo J.R.R.Tolkiena a hlavně, že při tom nebyl multikulti korektní. To by se totiž jinak Tolkien obrácel v hrobě. Já sice žádnýho elfa a dryádu nepotkal, ale na tuty vím, že jsou součástí Evropské mytologie a né té Africké. Nevím jak by afričani reagovali na film o bojovnících kmene Zúlú kde by filmaři nastrkali dvacet albínů. A na závěr znovu opakuji nejsem rasista, ale pouze mi leze krkem tahle do očí bijící korektnost za každou cenu. Přece když do nějakého filmového, seriálového či knižního díla nevrazím černýho neznamená to že je autor rasista. V poslední době mi to připadá jako hon na čarodějnice.

27.12.2019 | 11:16:05
Zilwicky

#46 spider74: Keby sa rozhodli zfilmovat len čisto poviedky tak by tam ale zase mohol chybat nejaký celistvejsi dej na pozadí. Uznávam ze vybraté riešenie nebolo zrovna ideálne, lepsie by mozno bolo keby to bolo aspoň chronologicky usporiadané. Ja osobne som sa v tom ale vyznal bez väčších problémov a to som knihy čítal už dost dávno. V com ale suhlasim na 100% je ta zas*ana politicka korektnost ktoru sem je*li :/ Hlavne Fringilla Vigo mi cely čas strašne pálila oči. Trpaslíci – tí tam boli krátko, neurobil som si zatiaľ názor. K CGI, kvalite kostýmov, atd len toľkoto – bola to prvá séria, netflix do toho nechcel investovat zase moc vela, druha bude, verím, lepšia. Pravda, producentka s tým mohla počítať a napr. bitku o Sodden si nechat na druhú sériu, bol by to súčasne aj dobrý cliffhanger :)

#53 spider74
27.12.2019 | 11:52:46
spider74

#52 Zilwicky: Naprostý souhlas

27.12.2019 | 13:24:39
Gunnulf

Tak konečně jsem celou první řadu shlédl a musím říct, že seriál má obrovský potenciál, ovšem kvůli omezenému rozpočtu je stále co zlepšovat a to hodně, počínaje některými efekty, které přímo bily do očí: Striga, Drak, Ghůlové. Jako skalní fanoušek jsem četl i všechny knihy a některé povídky byly suprově zpracované, některé mě naopak lehce zklamaly, protože z nich šlo vytěžit určitě více a na některé se těším v další sérii, která bude určitě mnohem lepší. Co se týče hereckých výkonů, tak Henry Cavill byl v roli Geralta naprosto skvělý, akorát mohl vypadat trošku drsněji. Také se mi moc líbilo obsazení Yennefer a Ciri, která sice zase tolik prostoru nedostala, ale určitě se v dalších dílech bude objevovat častěji. Z vedlejších postav jsem si asi nejvíce zamiloval Reinfri, škoda, že v seriálu zůstala jen krátce. Věc, kterou absolutně nikdy nepochopím a kterou tady zmiňují i ostatní uživatelé je politická korektnost. Nechci nikoho urážet, ale proboha ! Dyť Sapkowski se nechal inspirovat slovanskými, germánskými a keltskými mýty a ani v jedné mytologii nevím, že by se objevoval nějaký afroamerčan a to toho mám načteného hodně. Ve světě Zaklínače bych to pochopil maximálně u lidu ze Zerrikánie, to by sedělo, na to bych neřekl ani půl slova, jenže bych nečekal, že uvidím černého kapitána královské gardy z Cintry, zvlášť když je Cintra popisována jako jedno ze „SEVERNÍCH“ království. Stejně tak mi nejde do hlavy černý elf a aby toho nebylo málo, tak i černá dryáda !? Jako vážně !? Nejsem rasista, ale trošku se to vymklo z ruky, protože to absolutně nedává smysl. 7/10

#55 spider74
29.12.2019 | 20:38:40
spider74

#54 Gunnulf: trefil ses mi do noty ☺................ ♪♫♪♪♫

30.12.2019 | 12:47:23
Moor8

Také přispěji svojí troškou. Pro začátek bych rád podotknul, že jsem nečetl knihy, ani nehrál hry, takže k seriálu přistupuji zcela nezaujatě s čistou hlavou. Nicméně úplně se vyhnout informacím ze světa zaklínače taky nešlo. Nicméně nemohu hodnotit, jak dobře si seriál poradil s adaptací předlohy. Vzhledem k obsazení asi moc ne.

Musím říci, že se mi seriál líbil. Tedy spíš nebyl takovým zklamáním, které jsem čekal. A tedy uznávám, že má nízká očekávání mohou být důvodem, proč seriál nezklamal. Projevil se u něj efekt ještě další díl, než si půjdu lehnout a to je vždy znak kvality. Nicméně i tak měl jisté nedostatky:

  1. Negři. (Ano, budu používat tohle slovo, protože když je někdo extrémně korektní, je třeba být extrémně nekorektní, aby se to vyrovnalo.) Jejich obsazení je největší mínus seriálu. Jsou tam jak pěst na oko a kazí to celkový dojem. Je to podobné, jako by malíř namaloval krásný obraz a pak přes něj udělal černou šmouhu, protože je to „in“.
  2. Neoznačené časové linie. V seriálu se odehrávají asi tři časové linie. Chápu, že tam chtěli mít Ciri už od začátku, ale co nechápu je, proč to řádně neoznačili. Člověk neznalý loru v tom pak měl dost guláš. To se občas dělá v případech, kdy to má směřovat k nějakému kulervoucímu odhalení na konci, ale tady nic takového nebylo. Odhalení posledních dvou dílů, že Geralt byl ve městě, by fungovalo úplně stejně i s označenými časovými osami.
  3. Seriál počítá se znalostí loru a tedy některé věci nebyly dostatečně vysvětleny. Třebas již zmíněno rozdílné časové řady. Nebo jak se na té hostině objevil ten zakletý rytíř a dožadoval se práva překvapení. Najednou se z toho mohli všichni zbláznit a mě to vůbec nic neříkalo. Mělo to být někdy dříve zmíněno, aby to v téhle chvíli mělo patřičný efekt i na ty, kteří neznají předlohu. Nebo jak je možné, že Geralt miluje Yenefer? Již na začátku bylo řečeno, že by zaklínači neměli mít žádné city. Taky mě zaráží, že má sex. Zaklínač by měl být vyšlechtěný stroj na zabíjení, který by neměl mít o lidské choutky (nejen o sex) vůbec zájem. Jsem si jistý, že v knihách je to vysvětleno a fanoušci se nad tím ani nepozastavili, ale pro neznalé je to nelogické a kazí to trochu dojem ze seriálu. Stejně tak tam není zmíněno, že zaklínači a čarodějové žijí mnohem déle, než lidé. Člověku to tak nějak dojde, když vidí, jak zestárnul ten král a Yen s Geraltem jsou pořád stejní. Ale pak zarazí, když Yen v posledním díle prohlásí, že prožila dva nebo tři životy. Fakt není poznat, že proběhl až tak velký časový skok. Ba naopak, působí to, jako kdyby uběhlo jen pár let.
  4. Odfláknutí. Nevím, jak to přesně nazvat, ale přijde mi, že to má nízkou úroveň, jako by hodně šetřili na rozpočtu. Má to zase jen 8 dílů, což je smutný trend poslední doby, ale triky jsou takové béčkové. Ti draci byli fakt ubozí. Podobné měli v Xeně. Používat liliputy a vydávat je za trpaslíky? Dokonce je ani nijak neupravovali. A ty zbroje Nilfgardu? To vypadá, jak kdyby si je půjčili od larperů, co měli na vedlejším poli přehrávku. Nač se namáhat s vytvořením designu a výrobou pořádných zbrojí, když můžeme vzít nějaký plech, nalepit na něj staré noviny se škrobem a natřít na černo.
  5. Pak dílčí nelogičnosti. Nejvíc mě zarazilo, jak nás v druhém díle poučí, že za každé kouzlo se nějak platí. Když chceš zvednout kámen, tak buď přijdeš o ruku, nebo musíš mít kytku, co místo toho uschne. Jinak řečeno, každé kouzlo něco stojí a pak tam všichni čarují bez nějakých viditelných následků. Jo a kde ta holka vzala zpátky tu ruku?

Celkově bych tak 65 %. Nebýt tam negři, tak i 85 %.

#67 Orchoose
4.1.2020 | 14:46:46
Umpalumpa3

Máloky se stane, abych cítila potřebu se k nějakému filmu či seriálu vyjádřit takto veřejně, ale to, co předvedl Netflix, mě totálně zvedlo ze židle. Zaklínače miluju od svých třinácti. Celou sérii jsem přečetla několikrát, hry mám za sebou všechny. V žádném případě se nehodlám pasovat do role odborníka na zaklínačský lore ani filmového kritika, ale na tomhle seriálu je toho prostě tolik špatně, že to nemůžu nechat bez komentáře. Budu se snažit vyvarovat přílišných spoilerů, i když předpokládám, že diskutovat sem chodí hlavně zasvěcení. Úvodem musím říct, že to, co tu tolika lidem vadí, tj. rasová rozmanitost, je to poslední, na co bych si stěžovala (ostatně po shlédnutí půlky posledního filmu o Marii Stuartovně, kde anglického vyslance u skotského dvora hrál černoch, mě už asi nic nepřekvapí). Nicméně výčet všech věcí, které mi zvedly mandle, by byl neskutečně dlouhý, takže se pokusím omezit na pár základních bodů:

  1. Obsazení – Až na výjimky se to vlastně dalo přežít. Ke komu mám skutečné výhrady je snad pouze Triss a Fringilla. První nemá vůbec šmrnc, je to taková tetka, navíc ustrašená. U druhé by mě jen zajímalo, jak s tím proboha hodlají naložit do budoucna (protože F. do děje ještě výrazně zasáhne a její vzhled hraje poměrně zásadní roli). Líbil se mi Geralt, Myšilov, Marigold (Jaskier), Renfri, Pavetta, Tissaia. Smířila jsem se s Ciri, Yennefer a Calanthé. Jo, a vlastně ještě Vilgefortz je katastrofa.
  2. Scénář – Tohle je podle mě největší kámen úrazu, a to hned z několika důvodů. Chápu, že se tvůrci rozhodli nám ústřední trojici co nejvíce představit ještě předtím, než se pustí do dějově komplikované ságy. Nicméně způsob, který zvolili, je přinejmenším zarážející. Věřím, že leckdo se v ději zorientoval (ještě víc lidí ale ne) a došlo mu, že sleduje události odehrávající v průběhu téměř sta let, ale ta roztříštěnost je únavná až otravná, a aspoň mně neumožňovala si v zásadě žádnou z linek pořádně užít, nebo spíš prožít. Prostě hup sem, hup tam. Co mě ale štvalo nejvíc, bylo to, jakým způsobem s jednotlivými povídkami naložili. První dvě ve finále naprosto ztratily pointu. Jiné doznaly podle mě naprosto zbytečných změn. Pár příkladů pro pochopení: Proč je král Foltest vyžilý nafoukaný tlusťoch, když i později v sáze je to krasavec středního věku, který se jako jeden z mála králů nebere úplně vážně? Proč odmítá přiznat, že se dopustil incestu, i když v knize se tím nijak netají? Protože to by Američani nerozdýchali, předpokládám. Proč z královny Calanthé udělali téměř vulgární, arogantní megeru, která navíc vraždí elfy? Proč Geralt hledá džina, jak vůbec ví, kde ho hledat, a co si jako myslí, že s ním zmůže? Nebo to měl být vtip? Proč se z hrdiny bez bázně a hany Eycka z Denesle stal totální magor, který žere zabité příšery? Totální parodie. Od kdy jsou doppleři zlí a mluví o sobě v pluralis majestatis? A takhle by se dalo pokračovat donekonečna. Zkrátka chápu, že pro potřeby televizní adaptace je třeba udělat změny, ale proč měnit věci, které by v seriálu fungovaly stejně dobře jako v knize a nemají na výsledek děje absolutně žádný vliv? Když změny, tak smysluplné a pokud možno k lepšímu. To se bohužel nestalo. Co se týče příběhu Yennefer, který se v knize odehrává jen formou krátkých flashbacků nebo postřehů postav – osobně jsem se na tohle hodně těšila, ale tohle jsem vážně nečekala. Istredd se hrabe někde v podzemí Aretuzy, kam mají muži zakázaný vstup (je to přece v podstatě dívčí internát)? Z „neúspěšných“ adeptek se dělají úhoři, kteří (asi) vyrábí elektriku? Ehm… What? A co ten šílený nesmysl o podstatě magie? Vždyť ho tvůrci celý seriál neustále porušují. Opět nechápu, proč nebylo možné držet se knižního výkladu, který dává smysl po celou dobu příběhu. O tom, jak Netflix vysvětluje neplodnost čarodějek pomlčím (zřejmě je žádoucí diváka šokovat, ale incest by byl moc, radši někomu vyrveme pohlavní orgány a spálíme je na popel – WTF?!). A na závěr ta směšná bitva na Pahorku v Soddenu, kde čarodějové dělají ledacos, jen nedělají to, co dělat mají: pořádně čarovat.
  3. Chemie mezi postavami – Tenhle problém vychází přímo ze zmršeného scénáře. Potřeba „nacpat tam toho co nejvíc, máme jen osm dílů“ vede jen k tomu, že vztahy mezi hlavními postavami jsou vzaté dost povrchně a ve výsledku emočně naprosto ploché. Proč Ciri běží do náruče Geralta, kterého nikdy neviděla (a neříkejte že Osud!)? Proč se Geralt rozhodne pro Yennefer, když ta ženská k tomu prostě nezavdala jediný důvod? A proč je Geralt sakra tak protivný na Marigolda?
  4. Humor – Asi jsem ho ve většině případů přehlédla.
  5. Vizuál – Kostýmy ušly, indoorové scény nic moc, nechápu, proč např. hostinu v Cintře nenatočili na nějakém hradě tady v Evropě, když už tu točili venkovní scény. I ČT si dokáže pronajmout hrad v ČR, tak proč ne Netflix? Triky nic moc, ale chápu, že rozpočet byl omezený.

No, prostě… Za mě to byla hrůza (až tak, že jsem si po shlédnutí celé série musela spravit chuť přečtením celé ságy). Od začátku jsem měla strach, byly tu indicie, že to špatně dopadne, ale pořád jsem doufala, zvlášť když jim měl radit Sapkowski. Mělo mi být jasné, že tu něco smrdí, když se postu poradce poměrně rychle vzdal. Sbalil oreny a zmizel :-D Trochu doufám, že se to v dalších sériích s vyšším rozpočtem zlepší, bohužel už teď ale nastaly v příběhu takové změny, že bude třeba větších zásahů scenáristů v dalším ději, a po tom, co předvedli teď, v ně velkou důvěru nemám. Možná by bývalo bylo lepší, kdyby se k tomu postavili jako tvůrci her a vymysleli si něco kompletně nového. Díky, kdo jste to dočetl až sem, ráda si přečtu vaše názory a omlouvám se za svou grafomanii :-D

#58 4391
překladatel
4.1.2020 | 22:12:55
4391

#57 Umpalumpa3: Ono se na to docela koukat dá… jen od toho nemohl člověk moc očekávat. Já coby fanoušek knižní předlohy jsem od toho nečekal podle trailerů vůbec nic, a tak se mi to nakonec i docela líbilo. Ale i přesto, že se mi seriál asi líbil víc než tobě, tak téměř se vším co píšeš souhlasím (to je trochu paradox, já vím… to je hádám tím, že jsem od toho fakt neměl očekávání téměř žádná :) ).

1. Vilgefortz mi nevadil, mě vadil Dara a Fringilla.

2 a 3. Tak tady se shodnem na 100% ;-)

4. No, občas jsem se něčemu zasmál… Ogaři, Marigold… semtam i Geraltův suchý humor… humor to má ;-) Ale to je hodně věc vkusu.

5. Vizuál srážel celkový dojem hodně. Kostýmy sice dobrý, ale všichni byli moc čistí a upravení (neříkám, že furt). I ti černí herci v prvním bodě byli pro mě spíš jen vizuální problém. Třeba i Fringilly byl špatně jak výběr herečky, tak kostým (ale zase věc názoru).

Shrnul bych to asi tak, že to je dobře natočený seriál, který trpí především na uspěchaný scénář. Věřím totiž, že by to tvůrci zvládli lépe, když by mohli natočit víc epizod. Ten nevyužitý potencionál tam prostě je… Určitě dám šanci další sérii :)

5.1.2020 | 12:12:14
Cihi

Ja jsem necetl knihy ani nehral hru a za me celkem dobry – hodnoceni 80%

Nekdo tu rika, jak to bylo neprehledny. Nepripadalo mi. Samozrejme divak musel byt bystrej a vsimat si udalosti, o kterych se postavy bavi, aby se v tom vyznal, ale napr. pro me, kteryho nezaskoci skakani v timeline, to bylo v pohode a naopak se mi takto vypravenej dej libi. Bavi me, kdyz divak musi trochu zapojit mozek.

Dej byl sviznej, moc bych to ani nenatahoval – max. o 1, 2 dily. Pokud je materialu dost, tak by byla chyba dej natahovat. Posledni dil horsi – moc dlouha bitva na vyplneni casu a shledani taky mohlo byt vic emocne vyladeny, ale jinak celkem dobry. No a postava Geralta zahrana naprosto skvele – Cavill me hodne bavil a celej serial strasne moc tahnul, proto i posledni dil byl slabsi, protoze ho skoro celej prolezel.

Cernosi na me nepusobili rusive, ale souhlasim s nazorem, ze pokud je nekdo extremne fanaticky korektni, musi ocekavat v tomto ohledu jako protivahu i extremne nekorektni hodnoceni a neni to zadnej rasismus, ale prirozena reakce, jak vybalancovat chaos (kdyz si propujcime slovo ze serialu).

10.1.2020 | 6:51:05
zitin

ma smysl psat nejake komentare ? pro koho to je ? jeden napise negativa a druhy pozitiva. Z pohledu tech kdo necetli knihy a nehrali hry je to super serial. Z pohledu ctenaru a hracu je to fuckoff. My nectenari a nehraci chceme dalsi sezony. Vy ctenari to hned pohrbivate negativnim hodnocenim a vse je o penezich. Kdyz bude mit ten serial negativni hodnoceni kvuli dementnim predsudkum ze musi byt vse podle knih tak se proste dal tocit nebude, protoze nebude splnovat potrebny rating. Takze se pak nikdo nedozvi jestli by mohl byt dobry nebo ne.

#61 4391
15.1.2020 | 18:53:58


Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů








Reklama