The Witcher (Zaklínač)
83/100 - 366×

The Witcher(Zaklínač)

Seriál Zaklínač zpracovává příběh osudu a rodiny. Geralt z Rivie, samotářský lovec příšer, usilovně hledá své místo ve světě, ve kterém jsou lidé často zkaženější než samotné příšery. Ale když ho osud zavede k mocné čarodějce a mladé princezně s nebezpečným tajemstvím, tak všichni tři musí společně přijít na to, jak přežít na místě, kde se právě nachází.

USA | 2019 | Pauza
vysílání
5 sezón | Netflix | 60 minut
žánr
Dobrodružný, Drama, Fantasy
hrají
Henry Cavill (Geralt z Rivie), Freya Allan (Ciri z Cintry), Anya Chalotra (Yennefer z Vengerbergu), Eamon Farren (Cahir), Mimi Ndiweni (Fringilla Vigo), MyAnna Buring (Tissaia de Vries), Wilson Radjou-Pujalte (Dara), Joey Batey (Marigold), Anna Shaffer (Triss Ranuncul), Tom Canton (Filavandrel), Mecia Simson (Francesca Findabair), Royce Pierreson (Istredd), Mahesh Jadu (Vilgefortz z Roggeveenu), Graham McTavish (Sigismund Dijkstra), Bart Edwards (Duny z Maechtu)

Seriálový Zaklínač: Proč Netflix obsadil právě Henryho Cavilla do hlavní role?

Seriálový Zaklínač: Proč Netflix obsadil právě Henryho Cavilla do hlavní role?

Výběr představitele hlavní postavy seriálu The Witcher představoval klíčovou složku celého projektu. Fanoušci však nejsou nijak nadšeni z výběru Henryho Cavilla. Proč tedy Netflix vybral právě jeho?

22 0
7.9.2018

Tento týden jsme se dočkali velmi důležitého a významného milníku v dějinách seriálů. Jeden z nejočekávanějších projektů, seriál The Witcher, získal svého prvního herce. Stal se jím britský herec Henry Cavill, který si zahraje samotného zaklínače Geralta z Rivie. Jedná se o prvního potvrzeného herce pro tento seriál, kvůli čemuž jde o velkou událost.

I když je toto rozhodnutí již definitivní, tak se natěšení fanoušci rozdělili na dvě skupiny. Jedni jsou s volbou spokojeni, druzí nikoliv. Tak to však bývá většinou u těchto velkých a očekávaných postav, nicméně se většina nespokojených lidí ptá, proč tvůrci vybrali zrovna tohoto herce. V následujících řádcích si rozebereme, proč byl zřejmě vybrán právě tento herec, co tato volba znamená pro seriál a proč je třeba Cavilla nezatracovat.

Populární herec

Ať už má na tuto volbu každý jiný názor, tak nikdo nemůže popřít, že se jedná o známého herce, který svou kariéru pořádně rozjel teprve před pár lety. Slovo „pár“ však pochopitelně berte s rezervou. Kariéru odstartoval roku 2001 filmem Laguna. Ten rozhodl o jeho nadcházejících rolích, které byly převážně filmové. Významné je jeho účinkování v seriálu The Tudors, ve kterém si ve všech čtyřech řadách zahrál Charlese Brandona.

Širší obecenstvo si ho poprvé mohlo výrazně všimnout roku 2011 ve filmu Válka Bohů, kde si střihl hlavní postavu, Thesea. Aktuálně je nejznámější díky roli Supermana, kterého od roku 2013 hraje ve filmovém vesmíru DCEU. Zde se objevil už ve snímcích Muž z oceli, Batman vs Superman: Úsvit spravedlnosti a Liga spravedlnosti. Měli bychom se ho dočkat i v připravovaném pokračování Muže z oceli a Ligy spravedlnosti.

Zřejmě právě díky roli Supermana se mu podařilo získat nejvíce popularity, proto lze o Cavillovi říct, že je skutečnou hereckou hvězdou. Předně se však jedná o lamače ženských srdcí, který díky svému tělu dokáže do kin nalákat početné dámské publikum.

(Henry Cavill jako Superman. Foto: Warner Bros.)

Oťukaný chlapík

Díky výčtu filmů můžeme říci, že se jedná o herce, který si zkusil hned několik odlišných rolí. Nejedná se o pouhého filmového herce, nýbrž i seriálového, jak jsme psali již výše. Seriál The Witcher tak představuje pro Cavilla návrat na televizní obrazovky, a to po dlouhých devíti letech.

Spousta filmových i seriálových nadšenců o něm tvrdí, že není příliš dobrým hercem. Troufáme si tvrdit pravý opak. Například již zmiňovaného Supermana hraje velmi přesvědčivě, i když mu renomé trochu kazí ne zrovna velká popularita komiksového vesmíru DCEU. Dále již Cavill ukázal, že dokáže zahrát postavy v akčních snímcích. Roku 2015 se mu podařilo excelovat ve filmu Krycí jméno U.N.C.L.E. nebo před pár měsíci jsme ho mohli vidět v Mission: Impossible – Fallout, kde takřka (nejenom kvůli svému pověstnému knírku) strčil do kapsy svého kolegu Toma Cruise.

Cavill tudíž má spoustu zkušeností, které by mohl vtěsnat do role Geralta. Hraní však tentokrát bude mít obzvláště specifické, protože se bude muset zaměřit na Geraltovo neprojevování emocí, čímž jsou zaklínači pověstní. Výhodou je, že Geralta může díky svému věku hrát minimálně dvě dekády.

(Cavillův knírek, který si vypěstoval kvůli roli v Mission: Impossible, je již dnes legendou. Foto: Paramount Pictures)

Milovník her a knih

O Cavillovi se obecně ví, že je velkým milovníkem her a knih ze světa Zaklínače. Údajně si tento svět oblíbil díky hře Zaklínač 3: Divoký hon, kterou dohrál hned dvakrát. Ihned poté přečetl všechny díly knižní předlohy, které si taktéž zamiloval. Právě kvůli tomu projevil cca měsíc zpátky velký zájem o hraní ústřední postavy v připravovaném seriálu z produkce Netflixu.

Na tento zájem brzy zareagovali samotní fanoušci, kteří vytvořili Geralta v podání herce Henryho Cavilla. I když se jedná o poměrně povedený kousek, tak je velmi výrazně ovlivněn vzhledem Geralta ze třetího Zaklínače. Tohoto vzhledu se však určitě nedočkáme v seriálu, který bude inspirován knihami.

Mladý herec, nabušené tělo

Zřejmě nejvíce však fanouškům herní série Zaklínač vadí fakt, že Cavill prostě a jednoduše není Geraltovi podobný. V tom se však musíme zastat Cavilla, protože ani herní zaklínač není podobný tomu svému z knižní předlohy (podoba tu pochopitelně je, ale herní zaklínač má několik podstatných změn vůči tomu knižnímu). V tomto případě neplatí, že když není herec podobný herní verzi zaklínače, tak že nebude podobný ani tomu z knih.

I když si však tito fanoušci mohou stát za svým, tak nesmí zapomenout, že dnešní lidé z maskérny dokáží zázraky. Zároveň nikde není psáno, že Geralt bude stejně „nabušený“ jako Cavill. Herec se zřejmě připraví na postavu i po fyzické stránce. Schválně si počkejte na první fotografie či první záběry ze seriálu. V tu chvíli se může začít tvrdit, že Cavill je či není zaklínači Geraltovi podobný.

Nakonec se ještě zmiňme o hrách. Třetí díl Zaklínače se stal nejznámější hrou z této trilogie, a proto si spousta hráčů udělala obrázek o tom, jak by měl seriálový zaklínač vypadat. Navíc ve třetí hře roste Geraltovi plnovous, který mu zkrátka sekne. Nesmíme však zapomínat na to, že v knihách Geralt nemá plnovous. A právě podle knih bude nový seriál The Witcher.

(Zaklínač Geralt ve hře Zaklínač 3: Divoký hon. Foto: CD Projekt RED)

Herec se nabízí, tvůrci souhlasně pokyvují hlavou

Cavill možná velmi ulehčil casting na Geralta. Jakožto známý herec se nabídl samotným tvůrcům, že by si roli Geralta rád zahrál. Je možné, že když tvůrci zjistili, že má o seriál zájem někdo tak známý, tak mu předně roli nabídli. Jedná se pochopitelně o domněnky, ale je možné, že kus pravdy v nich bude.

V tomto výběru bychom tvůrcům měli věřit. Hlavní tvůrkyně Lauren S. Hissrich prozradila, že si je pevně vědoma toho, do jakého projektu se to vlastně pouští. Sama je velkou fanynkou knih i her, a proto bere tento projekt s maximálním respektem. Někdo takový by přece u castingu nevybral vyloženě špatného kandidáta. Cavill si jako každý jiný určitě prošel castingem, kde četl obě dvě scény z uniklých scénářů. Ve chvíli, kdy skončil casting, musela mít tvůrkyně jasno, koho do seriálu obsadí.

Netflix nešetří

Avšak ani Cavilla si Netflix nemohl pořídit zadarmo. Díky obsazení hvězdy takového měřítka si můžeme začít dělat obrázek o tom, kolik tato streamovací služba vlastně investuje do tohoto velmi ambiciózního projektu. A právě toto obsazení nás ujišťuje o tom, že Netflix nejenom investuje hodně peněz do obsazení herců, ale zároveň i do samotné produkce. A to je velký příslib.

(Kolik peněz investuje Netflix do obsazení a speciálních efektů? Foto: CD Project RED)

Jedno je jisté, herce Henryho Cavilla není třeba ihned zatracovat. Vzpomeňte si například, jak většina lidí nadávala na obsazení Bena Afflecka jako nového Batmana. Pět let od jeho obsazení uteklo jako voda a fanoušci jsou s tímto obsazením velmi spokojeni. Proto netřeba dělat podobně unáhlené závěry i v tomto případě.

Diskuze /30

Lagertha

Naprosto souhlasím. Žádného herce nezatracuji, dokud sama nevidím jeho výkon. Myslím, že každý umí překvapit jak pozitivně tak i negativně. Já osobně se na tento seriál opravdu moc a moc těším a jsem přesvědčena , že Henry Cavill se s tím velmi dobře popere.

7.9.2018 | 18:18:32
Lex Luthor

Já jsem spokojen Henry se pro tuto roli hodí.

7.9.2018 | 18:33:11
DarthRevan

Nejlepší volba!

webmaster
7.9.2018 | 18:43:46
DominikCzech

Neznám nikoho spokojeného s obsazením Bena do role Batmana :D

#7 -Skinner- #9 AdelaPflegerova
7.9.2018 | 18:47:36
hyena

pekny clanok ale ja proste nedokazem prekusnut ze cavill bude hrat tuto postavu ja som si predstavoval ovela vyzralejsiho herca na tento typ postavy vobec mi do toho nesedi :/

#14 Valantorelof
7.9.2018 | 18:56:17
sslater

skor by som sa bal že jeho honorar zožerie polovicu rozpočtu :/ ale ako marketingový tah celkom slušne.

7.9.2018 | 19:11:43
-Skinner-

#4 DominikCzech: Nech už si človek myslí o DC filmoch hocičo Ben Affleck je najlepší aký sa kedy objavil vo filmoch.

7.9.2018 | 19:35:29
NewPerson

Bez vousu to je v pytli.

7.9.2018 | 19:55:24
AdelaPflegerova

#4 DominikCzech: Přesně :D

7.9.2018 | 20:30:50
garvon

Docela zajimavy tweet o tom jak ho vybirali (https://twitter.com/…765574086661):

This is important, and from my heart. I met Henry in April. Over the next four months, I met/reviewed hundreds of other potential leads, many of whom were amazing. But what I never forgot was Henry's deeply insightful understanding of Geralt's strength and brutality, and more importantly, his wit and vulnerability. Because as a fan of the franchise, Henry saw beyond the script pages. He saw the human connection that Geralt perpetually needs, even if he denies it, kicking and screaming at every turn. What I saw was Geralt's heart, in Henry.

7.9.2018 | 21:11:45
garvon

Ja jsem s nim docela spokojenej, jenom doufam ze shodi trochu hmoty. Na moderni kulturisty ve stredovekem prostredi jsem alergicky.

7.9.2018 | 21:13:38
Decado23

Pustil jsem si schválně film z roku 2011 Immortals, kde hrál hlavní roli. Tam byl podle mě namakanej akorát a ted už je i starší. A hlas má příjemnej. Fakt jsem zvědavej jak si povede, ale jsem spíše optimista, poté co jsem si o něm vyhledal nebo přečetl. On to dá

7.9.2018 | 21:42:11
Edvin

„Nesmíme však zapomínat na to, že v knihách Geralt nemá plnovous.“

Délka jeho vousů byla v knihách zmíněná dohromady asi tak 3× a ironicky jsou to právě okamžiky, kdy se Gerald musel oholit. Ve středověké společnosti ve které se Zaklínač odehrává nebývalo zvykem se pravidelně holit. Je proto rozumné předpokládat, že Gerald měl na tváři strniště (tak jako všichni) a lazebníka navštěvoval až když už ho délka vousu začala obtěžovat.

Neříkám že by měl vypadat jako dřevorubec, ale ten na tom obrázku ze Zaklínače 3 je podle mě hodně blízko tomu, jak mohl po většinu času vypadat.

#15 Decado23
8.9.2018 | 3:19:12
Valantorelof

#5 hyena: Sean Connery už nehraje :)

8.9.2018 | 8:10:10
Decado23

#13 Edvin: Moc poprosím, když už tu napíšeš názor který má hlavu i patu a je zajimavé si ho přečít, tak nekurvi jméno hlavního hrdiny. Je to GERALT nikoliv GERALD jak opakovaně píšeš. Ale neber to prosím jko kritiku, jen mi to rve oči, když to čtu. Jinak se dá s tvým názorem docela souhlasit.

8.9.2018 | 10:24:45
Lyra

Prej velmi spokojeni s afleckem. Ja rozhodne ne

Kdo tady hraje hry a taky zaklinace? Pochlubte se

#17 Decado23
8.9.2018 | 11:23:31
Decado23

#16 Lyra: Myslím, že odpověd je velmi jasná, bude nás většina :D. A hlavně tu všichni milujeme seriály :P

8.9.2018 | 11:53:01
Nexadt

To je problém s videohrami, lidé si do těch postav dosazují herce podobné z her a poté jsou zklamáni, že daný herec neodpovídá jejich ‚profesionální a odborné‘ představě. Navíc jsou nyní šuškandy, že do role Ciri hledají nějakou minoritu, takže se nedivte, pokud dostaneme asijskou či černošskou Ciri… A s tímto cirkusem, co se poslední dobou děje, buďme rádi za Henryho, ještě jsme mohli dostat ve finále nějakou Geralthinu… :D

#22 Thunderbird
8.9.2018 | 12:12:54
Warriorn

Můj problém s ním je, že je moc mladý. Samozřejmě nechci říct, že by Geralta měl hrát osmdesátník, ale když se člověk podívá na jiné herce, tak na to prostě vypadají líp. Může se spekulovat, že v maskérně se udělá tohle a tamto, ale podle mě by se člověk měl podívat na herce bez make-upu a vidět postavu, kterou má hrát. Tady to prostě nevidím, takže mám spíš pocit, že výběr byl silně založen na tom, že se o roli přihlásil známější herec. Samozřejmě jeho adaptace možná bude dobrá, ale hodnotím-li čistě herce, tak nejsem spokojen.

Btw, Affleck je v rámci nového DCU jednou z lepších postav, ale jako Batman se ani zdaleka nevyrovná Baleovi, jehož trilogie je prostě topka.

8.9.2018 | 12:14:01
Kimberlly

Ja som sa ešte vrámci toho istého dňa upokojila a už vôbec nie som proti. :) Uvidíme aké to naozaj bude. :)

8.9.2018 | 15:07:02
Reiken

Ono ani nejde o to, jak bude v roli Geralta vypadat, ale jak herec pečlivě nastuduje a zahraje tuto roli, pochopí koncepci světa a sžije se s hrdinou. Ono hrát takovouto roli bude velmi těžké. Zaklínač patří ke krásným a detailním světům a je pochopitelné, že spousta fanoušků bude čekat mnoho, jelikož je to u mnohých srdcová záležitost. Sám herci fandím a doufám, že udělá vše proto, aby této postavě zachoval osobnost a důstojnost.

8.9.2018 | 15:10:18
Thunderbird

#18 Nexadt: to ani nezmiňuj :D v anglicky mluvící komunitě jsme se po půl minutě shodli, že jde o bait, šla jsem se podívat, co na to říká česká, a samozřejmě jsou všichni rozhořčeni, vedou sáhodlouhé diskuze typu „nejsem rasista, ale,…“ a nikoho nenapadne, že to třeba není pravda :D

#23 Nexadt
8.9.2018 | 15:52:04
Nexadt

#22 Thunderbird: Ani mi nemluv, ráno se probudím s kocovinou, mrknu na reddit a tohle mi vpálí do obličeje… pevně doufám, že je to jen bait, ale v té dnešní politicko korektní době člověk nikdy neví…

8.9.2018 | 16:53:36
jose8

Ty tweety tomu ale docela dávaj za pravdu. https://www.resetera.com/…white.67156/

8.9.2018 | 17:02:59
Barring

Pro případ, že by to o castingu Ciri byla pravda, tak za a) koukat nebudu, protože za b) dle zákonů genetiky by stejnou barvu pleti měla mít i Calanthé, Pavetta a Em…Duny. A na Marigolda jsem zvědavý, koho vyberou:)

8.9.2018 | 20:25:29
Martan73

No tak ty vo… Nezklamali. :-( CIRI will be BAME confirmed! https://www.reddit.com/…e_confirmed/

#29 Thunderbird
9.9.2018 | 9:36:38
Samuel-El

Ako sa rýchlo článok o Gertaltovi zmenil na článok o Ciri. Ale keď už je to tak. :D
Tak mne by nevadilo, keby boli inej farby pleti (černoši) niektorý z Nifgaardu. Pokojne by som to vzal. Taktiež by mi nevadilo, keby boli Zerikánky čierne. To by ma potešilo. Ale na černoške s bielymi vlasmi sa budem smiať, lebo na to sa nebude dať vôbec pozerať. :D :D :D

#28 Letho
9.9.2018 | 12:41:19
Letho

#27 Samuel-El: Ciri nemusí byt nutně černoška, a nikde nebylo řečeno že to má být zrovna Ciri, souhlasim že v Nilfgaardu mužou být lide černe nebo snědé pleti, například z císařskych provincii to muže byt třeba Gemmera, kteří udajně byli snědí a pak tu máme Zerikanii, kde určitě nebudou lide bíle pleti když je to vesměs poušt, ale pochybuji že se Zerikanie dočkáme, Gemmera by tam měla byt určitě a některé postavy by měli být taky černé nebo snědé, například Giselher, jenom si nemyslim že do světa witchera patří asiati, zkrátka nevim kam bych si je zařadil.

#29 Thunderbird
9.9.2018 | 16:15:07
Thunderbird

#26 Martan73: jj, protože Reddit je spolehlivý zdroj informací :D

#28 Letho: Zerrikánie se nedočkáme, Zerrikánek ale ano. Na Hranice Možností se těším :) Asiati by se možná hodili na elfy. Docela dost jich je popisovaných jako „tmavé vlasy, tmavé oči“ tak proč ne. I Isengrim mi na jedný jeho Gwentový kartě (ve standalone, ne v Z3) přijde trošku řízlej východem :D Anebo Aen Elle jsou taky možnost.

9.9.2018 | 19:53:58
beat

„Vzpomeňte si například, jak většina lidí nadávala na obsazení Bena Afflecka jako nového Batmana. Pět let od jeho obsazení uteklo jako voda a fanoušci jsou s tímto obsazením velmi spokojeni.“ OKE :D :D tak.. to mi nejako nevychádza, no.. :D

31.1.2019 | 15:02:53
Chceš taky něco napsat? Registruj se nebo se !

Reklama

Nejoblíbenější postavy

Plakáty

Plakáty

Narozeniny

Hlídejte si nás

Filtr seriálů








Reklama